Recenze Kia Carens 2.0 crdi
“Díky ceně ve své kategorii hodnotím vůz jako velmi dobrý.”

Autor recenze: Marek (40 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1991 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:47 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 15. 4. 2007

Hodnocení inzerátu: 13 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Dacia 1310 kombi Peugeot 305 GLD kombi 2x Fiat Croma TDID Renault Laguna 2,2 DT Combi Honda CR-V

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Pár dní po koupi v 8/2005 se začal zasekávat bezpečnostní pás řidiče a uvolnil se plastový kryt pod předním oknem u hřídele levého stěrače - ihned vyměněno v servisu prodejce.

Po prvních několika tisících najetých km jsem v servisu reklamoval trable s jízdní stabilitou vozu, auto občas "plavalo" během jízdy po dálnici a při rozjezdu táhlo ke straně, byla provedena kontrola a seřízení geometrie.

Při cca 40.000km praskly téměř současně žárovky předních parkovaček. Dalo by se tedy konstatovat, že po cca 47.000km je to bezproblémové auto.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem zatím spokojený, očekávám od auta službu bez velkých nároků na údržbu. Design moc neřeším, prioritou je funkčnost za rozumné peníze. Vlastnil jsem několik vozů, kromě obou fiatů croma vždy v provedení kombi, a tak jsem chtěl něco podobného a po zkušenosti z hondy cr-v také něco s vyšším posazem. Vybíral jsem poměrně dlouho, při svých 190cm se do auta musím pohodlně vejít za volant, necítit se stísněně, a zvažoval tedy mezi multiplou, xsarou picasso a carensem. Vyhrál carens, mj. i díky cenové nabídce prodejce – z původních 590.000,- na 500.000,-Kč a možnosti protihodnotou dát hondu cr-v. Popravdě řečeno, narazil jsem pouze na dvě drobnosti, které mi za volantem tak trochu neseděly - zadní stěrač a ostřikovač má ovládací tlačítka vlevo pod volantem a chybí mu cyklovač. Drobnost, dá se na to zvyknout. Vůz je v nejvyšší výbavě EX plus pár doplňků od dealera, takže výbava je velmi slušná a splňuje moje nároky – ABS, 4x kotouče,TCS, 4x airbag, mlhovky, aut. klima, okna i vyhřívaná sklopná zrcátka v elektrice, vyhřívané čelní sklo atd.

Posaz řidiče je dobrý, mám 190cm, volant je seřiditelný pouze vertikálně, ale stačí to, sedadlo řidiče je velmi dobře seřiditelné - pomocí 2 růžic sedák, pákou opěradlo a malou páčkou bederní opěrka, opěrka hlavy je sklopná a i pro mě dostatečně vysoko nastavitelná. Možná by neškodila trochu širší loketní opěrka a pro vyšší postavy asi o pár čísel delší sedák. Ale i při delších cestách - Chorvatsko, je sedadlo pohodlné, tužší než např. v laguně.
Dle hodnocení rodiny jsou i ostatní sedadla pohodlná, ale jak řekla manželka - na cromu to ale nemá. Protože řídím, tak nemohu objektivně hodnotit delší posaz na zadních sedadlech, ale sám za sebe si sednu naprosto bez problémů. Na rozdíl od konkurence nemá carens zadní sedadla samostatná a jednoduše vyjímatelná, ale to mi nevadí.

Pro rodinu a její přepravní nároky je dostačující i "kufr". Stačí pro velkou dovolenou i pro víkendové cesty na chalupu. V případě potřeby lze složit asymetricky dělené zadní sedáky a opěradla. Plocha je úplně rovná. Pouze je nutné vyjmout všechny 3 zadní opěrky hlavy a umístit je do připravených úchytů v sedácích. Kufr je docela vykoumaný, zatím velmi pozitivně hodnotím úložný prostor pod dnem zavazadlového prostoru, vejde se tam opravdu hodně. A pod tímto patrem je ještě plnohodnotná rezerva. Otázka je, zda budu toto uspořádání pozitivně hodnotit i poté, co budu muset využít služeb rezervy a vyskládávat při tom celá dvě patra kufru.
Střechu využívám na přepravu lyží nebo jízdních kol a i když jsou hagusy krátké, vejdou se tam 4 horská kola.

Spotřeba je docela slušná, jezdím v průměru tak za 7 až 7,5 litrů nafty. S autem jezdím tak na půl po dálnici a na půl město a okresky. Motor hodnotím dobře, slušně táhne od cca 2000 ot., ale na dálnici při rychlosti lehce nad povolený limit točí tak 3000 ot. a je už trochu slyšet. Nad 150 km/h se však značně zvedá aerodynamický hluk, prakticky stejně jako u hondy cr-v, takže nejen kvůli bodům si hlídám 130, a to je motor relativně tichý a do Německa zase tak často nejezdím. Určitě by motoru prospělo spojení s 6ti stupňovou převodovkou. Zimní starty naprosto v pohodě, ale to beru u motoru s necelými 50.000km jako samozřejmost.

Jízdní vlastnosti hodnotím jako lepší průměr, v rámci této kategorie, vůz je hodně citlivý na boční vítr a podélné nerovnosti - vyjeté koleje. Řekl bych, že je i poněkud přeposilované řízení. Pokud dám na střechu 4 kola, je to při jízdě trochu znát.
Vzhledem k tomu, že často řídím i různé jiné vozy, mám dojem, že carens není podvozkem úplně to pravé ořechové pro hodně rychlý dálniční provoz, během jízdy právě po dálnici se projevuje občasné drobné "zaplavání" vozu, jako by vůle v řízení. Řeším to s technikem v servisu. Je to prakticky jediná věc, která mi tak trochu vadí.
Brzdy jsou v pohodě, i při plném zatížení vozu a několikasetkilometrové jízdě.

Náklady spojené s provozem jsou relativně nízké, servisní prohlídka je každých 15.000km a stojí necelých 5.000,-Kč. Škoda, že ten servisní interval není tak někde kolem 30.000km. Takhle mi to vychází tak 2x do roka do servisu. Spotřeba vcelku ujde a náhradní díly jsem zatím neřešil, auto je stále v záruce.

Známému bych klidně tuto značku doporučil, po 3 letech uvažuji o obměně a kia je horkým favoritem. Nový carens je hodně dobrý a čekám jaká bude kia c’eed sportywagon.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 13


Komentáře uživatelů k recenzi Kia Carens

Vložit komentář

KIA CARENS 2,0 CRDi

Na jar som kúpil Carens po pomerne dlhom hodnotení.
Mám 2-litrový diesel. V lete som bol v Grécku, na sreche veľký strešný box, na ťažnom zariadení nosiť s dvoma bicyklami.
Spotreba cca 7 l. Max rýchlosť 160 km/hod. kompletne naložený, priemer na dialnici 130-140 km/hod.
Moje hodnotenie:

Výborné rodinné auto, divím sa, že sa tak málo predáva. Kdeže je tá drahá Octávia, golf a pod. Carens ich vysoko zatieni. V skutočnosti je to cestné Sorento. S 800 kg nákladom som v stúpaní na Jahodnú pri Košiciach pokojne predbiehal prázdne Fabie.

25.01.2010 | 23:23:51 | Vlado Reagovat