Recenze Land Rover Freelander II
“Velmi podařený a vyvážený vůz.”

Autor recenze: H.Č (37 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:2.2 TDCI Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:19 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 9 měsíců Průměrná spotřeba: 8,7 l/100 km Vloženo: 1. 3. 2008

Hodnocení inzerátu: 30 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Občasné vibrace převodovky na pátý převodový stupeň ( zatím nevyřešeno ), drobné potíže s imobilizérem ( odstraněno ), hvízdající střešní ližiny ( odstraněno ), jinak zatím bez závad.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S vozem jsem velmi spokojený, často ho v práci používám v lehčím až středním terénu a zvládám bez problému každou bažinu, jámy, bahno a nerovnosti.
Ve sněhu a na ledu je naprosto skvělý, zatím ani náznak problémů a to jsem ho na horách pořádně protestoval.

Motor je velmi silný, tichý a kultivovaný, výkon 118 KW je skutečně znát a oproti konkurenci ( Kia, Hiundai Santa Fe, Chevrolet Captiva, Nisan X trail , Suzuki Vitara ) má hodně navrch.
Na výkon BMW X5 samozřejmě nemá, ale BMW je zase zcela nepoužitelné v terénu a o hodně dražší.

Jediná výtka k výkonu je, že bych uvítal možnost řadit půlky, protože při rozjezdu do prudkého kopce z místa na jedničku se auto rozjíždí s velkým problémem a musí se na to opravdu pořádně šlápnout, až se kouří ze spojky která pak pořádně smrdí, to je snad jediná výhrada k výkonu, jinak na silnici sporťák a v běžném terénu bez problémů.

Jízdní vlastnosti vozu jsou skvělé, veškeré nerovnosti zvládá vůz ladně a bez otřesů či vibrací a zároveň velmi jistě sedí v zatáčkách.
Někdo by možná mohl namítnout příliš účinný posilovač řízení, ale je to asi věc subjektivního názoru každého řidiče zvlášť.
V lehčím a středním terénu je odpružení též na velmi dobré úrovni.
Dílenské zpracování je velmi dobré a to i přes fakt podílu tvrdších plastů, které se občas ozvou zadrnčením, ale jen skutečně občas.
Sedadla jsou velmi pohodlná a to i zadní, dlouhé cestování absolutně neunaví a žádná bolest v zádech nepřipadá do úvahy.

Trochu zklamání je zavazadlový prostor, kde by se hodilo pár centimetrů navíc, ale ani konkurence v dané třídě žel nenabízí více.
Výbava vozu je velmi dobrá: dvouzonová klimatizace, tempovat, el ovládané střešní dvou okno, systémy jízdní stability, el ovládání všech oken a zrcátek, vyhřívané čelní sklo + ostřikovače, tempovat, startování tlačítkem a další jiné.

Jediné zklamání ve výbavě je audio systém, který mne nijak nezaujal svou akustikou, zde se šetřilo a asi bych si určitě připlatil za lepší, takže zvukový projev žádná sláva.
Spotřeba vozu se pohybuje okolo 8,8 l/ 100 km a není problém jezdit přes 9 l/ 100 km.
Při skutečně velmi úsporné jízdě na delší vzdálenosti se dá dostat na 7,9 l/ 100 km, níže už je to prakticky nemožné, udávaný průměr 7,5 l/100 km je nedosažitelný a v praxi nereálný, naopak se zase není třeba bát spotřeby nad 10 l / 100 km, tam jsem se nedostal ani v zimě při hodně svižné jízdě po městě.

Servis vozu je hodně drahý, ale to asi u značky Land Rover není žádné překvapení, zde jsou ceny výrazně vyšší než u Korejské a Japonské konkurence.
Land Rover se ovšem zase odmění skutečným požitkem a radostí z jízdy a nesrovnatelně lepší reprezentativností.

Automobil je dle mého názoru velmi podařený a vyvážený, čas a větší počet km prověří kvalitu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 30


Komentáře uživatelů k recenzi Land Rover Freelander

Vložit komentář

srovnání

Tak už jsem před několika lety Freelandera s velkou ztrátou prodal. Měl jsem po něm Mercedes GL, koupen v Německu 60tis km a až do jeho prodeje každý měsíc závada, ale na druhé straně dobrý servis, díky kterému vše odstraňovaly na záruku ojetých Mercedesů, ale Mercedes už bych také nikdy nechtěl. Před rokem jsem pořídil dvouletou X5 a od té doby neznám závadu a potíže, dokonalé dílenské zpracování prostě úplně jiný svět než Land Rover ( který byl velkým omylem ), servis provádím výhradně v Německu a servis BMW to je sen a pohádka proti Land Roveru.
No pokud se jedná o Freelander II, tak kolega který si ho v r2007 kupoval se mnou zároveň, tenkrát tvrdil, že mám smůlu na kus a po letech jsem se dozvěděl, že se mu Fleelander také totálně porouchal ( odešel kardan a mnoho dalších věcí ), takže i když jsem byl na počátku tenkrát z Land Roveru nadšený, už nikdy bych tuto značku nechtěl .

03.06.2015 | 21:26:41 | HC  | 91.232.247.* Reagovat

RE: srovnání

A co to v tom motoru od Freelandera 2 odchází?

23.08.2018 | 14:13:42 | Marek  | 194.39.218.* Reagovat

Oprava

čerpadlo před pravým zadním kolem

15.05.2014 | 13:14:45 | Tomáš  | 88.146.180.* Reagovat

chod podávacího čerpadla Freelander Td4

Ahoj, prosím, kdo má Freečko Td4, povězte, jestli podávací čerpadlo (před pravým předním kolem) má po zapnutí zapalování vrčet nepřetržitě, nebo po natlakování vypínat. Dík Tom

15.05.2014 | 12:15:23 | Tomáš  | 88.146.180.* Reagovat

Po dalších 8měsíců provozu

S autem jsem ujel od posledního vložení komentáře dalších osm měsíců a jezdí bez problémů, mimo běžnou údržbu. Po několika letech provozu si myslím, že u tohoto auta je nejdůležitější servis, péče a údržba a poté může dobře sloužit.

09.04.2012 | 20:59:07 | HC  | 91.232.247.* Reagovat

Na níže uvedenou otázku neznám odpověď, protože nejsem mechanik. Jinak s mojim Freelanderem mám odjeto dalších půl roku a zatím žádné potíže, auto spolehlivě slouží.

22.08.2011 | 16:56:08 | HC  | 81.30.236.* Reagovat

LR Freelander 1,8i - utažení šroubů hlavy motoru

Rád bych věděl jakou silou se utahují šrouby hlavy motoru, aby nedošlo k jejich přetržení.
Děkuji za odpovědˇ.

23.06.2011 | 11:14:47 | cizek Reagovat

RE: LR Freelander 1,8i - utažení šroubů hlavy motoru

Ahoj.
Je mi smutno z těch komentářů tady - v jiných recencích o Freelanderu.
Freelander je dobrý auto... jen servisy stojí za houby.
Ty šrouby se neutajují na moment, ale na úhly... je třeba mrknout do servisního manuálu: utáhnou se na dosednoutí... pak o 180 stupňů... a pak ještě o 60? Za ty čísla úplně neručím - nemám teď manuál u sebe.
Důležitý ale je, že při každé výměně těsnění hlavy se MUSÍ dát nový šrouby!
Při tom dotahování se natáhnou... někdy až o milimetr = podruhý už nejdou použít.
Není náhodou, že to vě všech recencích zní stejně: první 4 roky to bylo zlatý auto... a pak už se nikdy nedalo dohromady! Tekla nemrzka... a tak.
Vyměňte šrouby a máte zase na 100-150tis km pokoj. Podle způsobu jízdy.
Je zajímavý, že u common railů všichni pokorně platí 20 tis za repas vstřikovačů - a pochavlují si že už to nestojí 80tis, jako na začátku!
Ale dát 10tis za poctivou výměnu těsnění pod hlavou přijde většině lidí moc - a pak se diví.
Možná je to tím, že většina dnešních majitelů má Freelandera I. koupenýho lacino v bazaru...
:-(
Je to škoda... je to vážně dobrý auto.

07.01.2012 | 19:07:04 | Arth První  | 80.188.216.* Reagovat

Tak mám již další tisíce km a dalších půl roku provozu a auto jezdí zcela spolehlivě, ani náznak problémů.
Veškerý servis jako výměna olejů a filtrů si již zařizuji výhradně v menších servisech a za mé přítomnosti.

25.05.2011 | 19:02:26 | H.Č Reagovat

Tak mám 5.měsíců od opravy, ujeto 10 t.km a auto šlape spolehlivě, v prosincovém sněhu bylo zcela excelentní . Řešil jsem ještě nějaké drobnosti u Charous motor v Praze Průhonicích ( rozpojený kabel ) a musím uznat celkově vstřícné jednání které na mne působilo seriózně, pokud bych si někdy kupoval nový L.Rover tak u nich bych se asi nebál. Zpětně věřím, že vůz je velmi dobré auto.
Problémy L.Roverů v ČR byly z důvodů špatné údržby, chování a neprofesionality AMT Mobile, která značku v ČR velmi poškodila. Pokud by v mém případě prováděli servis jak má být, tak by k žádné takové závadě nedošlo.

13.01.2011 | 22:17:53 | H.Č Reagovat

Můj brácha má autodopravu a podobných zkušeností bezpočet.
Už měl při opravách i znalecký posudek a zkoušel žalobu, ale nikdy se ničeho nedobral, takže jen nervy a čas. Možná příběh uvedu do nějakého moto časopisu, ale jinak se na ně vykašlu. Auto bude zítra opravené a mohu zase jezdit. Jako zajímavost mohu ještě uvést, že v autorizovaném servisu Charouz mi tvrdily, že odešlo čerpadlo a jeho následkem se zničil motor ( nesmysl ). Brácha zjistil, že čerpadlo je naprosto v pořádku a nafta do motoru nešla z důvodu starého naftového ucpaného filtru, který jsem předpokládal, že byl během třech velmi předražených servisních prohlídek vyměněn. Takže lajdáctví a nepoctivost.

Domnívám se, že auto není samo o sobě vůbec špatné, skutečný problém je v obrovské neprofesionalitě, lajdáctví a neserioznosti , neodbornosti autorizovaných servisů.

Jinak souhlasím, že nejlepší je malá autodílna s šikovným automechanikem.

17.09.2010 | 18:30:45 | H.Č Reagovat

RE: A co to v tom motoru odchází?

A co to v tom motoru odchází?

23.08.2018 | 14:12:49 | Marek  | 194.39.218.* Reagovat

Ale aj tak na Vašom mieste by som riskol žalobu, 10 dní po ZÁRUKE je NIČ, najmä, ak by ste , resp.

znalec preukázal, že nedošlo k poškodeniu nesprávnym spôsobom používania.... Šikovný právnik by to vedel vytrieskať. Do toho "Čiernu ovcu", obdoba "Lampárne", či "Paľby", príp. nejaké listy do motočasopisov, príp. autoojetiny a podobne. S tým, že útoky budete stupňovať. NEOHOVÁRAŤ...!!
Na SK v 1993?.94 bola celkom známa aféra, kedy si maník kúpil NOVÚ 605, 3.0, kde opadal celý lak a mala výrobné vady.
Asi 2 roky písal inzerciu, riadkovú, až mu vymenili auto..., 2-3 roky PO záruke.

NIKTO nechce čítať, čo za hnoj predáva, resp.akých má fušerov v servise!!!

Nevzdávajte sa!! Spomeňte si, koľko Vás stálo úsilia zarobiť peniaze na auto, hneď dostanete chuť bojovať!!:)) Držím palce. /ale predpokladám, že znalcovi ste auto nedali, ani nemáte FOTODOKUMENTÁCIU:((, či video..:((/

17.09.2010 | 10:24:45 | ľuboš Reagovat

No, dopadlo to ešte horšie, ako som si myslel:((

Normálne Vás ľutujem. Najlepšie sa vys..ť na ofic. servisy, nájsť si malý, nezávislý, kde je šikovný maník a ušetríte za 5 rokov na SERVISE na nové auto:((. Podobnú skúsenosť mám aj na SK z ofic. servisom Peugeotu. A už sa nečudujem, ak si niekto kúpi NOVÉ auto, tak to ďalšie už "NIKDY viac.." tej istej značky... podobné s 607, recenzia tu je, akurát, že ma to stálo podstatne menej. Ale podstatne VIAC odo mňa pýtali v "značkovom" servise...:))

Už sa teším, ked si niekto kúpi Jaguára:))

17.09.2010 | 10:15:37 | ľuboš Reagovat

Oficiální autorizovaný servis opravu neuznal a dle L.Rover v Anglii by musela o případné uznání závady nejprve proběhnout oprava v autorizovaném servisu a poté teprve mohu dostat nabídku kolik procent mi na opravu přispějí.Odhad minimálních nákladů u Charouz moto byl stanoven na 290.000 kč bez DPH.
Takže auto jsem odtáhl do menší autodílny, kde mi můj bratr s kamarádem auto již skoro opravili. Autorizovaný servis alespoň poskytl slevu 20% na všechny díly. Motor je již v pořádku, ale byl jsem v šoku po zjištění mnoha skutečností , proč asi k závadě došlo. Na jaře jsem byl na pravidelné kontrole u Hose OF.England L.Rover Brno, kde měnily olej a ještě v rámci záruky měnili separátor oleje ( práce na celý den ). Nyní po rozebrání motoru se ukázalo, že motor byl rozebírán, slepen jakýmsi lepidlem jehož zbytky byly napadány do všech částí motoru . Dále bylo zjištěno, že při výměně olejového filtru zlomili část plastu u chladiče. Dle názoru mích současných mechaniků, kteří celý motor rozebrali a vyčistili s následnou opravou ( nové vačky vč.příslušenství ) byl zlomen šroub na vačce a to pravděpodobně z důvodu manipulace s vačkou kde si pravděpodobně nešikovný mechanik v Brně pootočil vačku pomocí ráčny gola klíče, čímž šroub ohnul a ten praskl samozřejmě těsně po skončení záruky. Ani si nedělám naděje, že se v Brně někdo přihlásí k odpovědnosti. Momentální náklady na opravu jsou vč.práce 70.000 kč a jen se ještě řeší čerpadlo v nádrži a mohu opět jezdit.
Jen pro zajímavost nám L.Rover Charouz dodal vačku, která po podrobném zjištění neodpovídá originálu ( je z odlehčeného materiálu ), takže jsme objednali i druhou, ale ta prý není nikde na skladě a neexistuje termín dodání. Samozřejmě nesprávnou vačku odmítli vzít na zpět , tak jsme identickou sehnali u Peugotu z modelu 4007 kde je identický motor.
Když ke své zkušenosti ještě dodám, že na nás zástupce společnosti Autec Group kde jsem vůz za 1,05 mil pořizoval chce podat žalobu za údajně neuhrazené fólie na oknech, které byly v základní ceně vozu a že mi u mého náhradního vozu se kterým jezdím ( Ford Focus ) na prohlídce 40.000 km kde jsem uhradil 6.000 za výměnu oleje a následně zjistil, že olej zůstal starý a samozřejmě vše ze strany autorizovaného servisu popřeno. Tak v této republice si již nikdy nic nekoupím, protože má nedůvěra k autorizovaným prodejcům a servisům je momentálně na maximální možné úrovni. Příště již vše jen v Německu.

17.09.2010 | 09:03:09 | H.Č Reagovat

RE:

Moc by mě zajímalo o jaký rok výroby se jedná do 2006 motor bmw, nebo freelander2 s motorem PSA.

11.01.2014 | 09:07:37 | johny  | 46.23.50.* Reagovat

To: H.Č. Držím palce. Skúste sa najprv slušne a v dobrom dojednať. Ak máte pravidelný servis

v autorizáku, tak na 99% uznajú svoju chybu a prispejú min. s 50 a viac % na opravu.

Ak sa budú vzpierať, pohrozte, že dáte preveriť auto znalcovi, napíšete do Anglicka a urobítr "reklamu"..:)ň
Obyčajne to zaberá. Ak nie, risknúť súd, alebo zohnať búranú, alebo náhradný motor, alebo, pokiaľ je ešte poistený, napáliť to dole kopcom..:)

15.07.2010 | 19:17:32 | ľuboš Reagovat

Hm, asi ste ho prechválili, anglické autá, či skôr indické:)),... stoja za figu...

V DE sme si vyhliadli Range Rover 2007, dúfam, že píšem správne, nevyznám sa v úplne s 2,7 HDi...Ty brďo, taký vrak sa musí pohľadať...! Po cca 150.000 km mal už pridretý motor, resp. nejaká chyba, asi výrobná chyba týchto motorov, spodok olejnička, čapy vyhrkané, riadenie podobne a to sa ešte chlapík dušoval: TOP STAV...:))
Inak pekné. Zvonku...

15.07.2010 | 19:03:58 | ľuboš Reagovat

první vážná závada

Tak a je po radosti z vozu za 1.05 mil. kč. V sobotu auto při jízdě na dálnici ( rychlost 120 km/h ) najednou zastavilo a už nenastartovalo, závada cca 10 dnů po skončení záruční doby.
Auto odtaženo do nového autorizovaného servisu Charouz Čestlice, kde zjistili, že se potkal motor, je vyrvaný šroub na ojnici a odešlo čerpadlo...motor KO, vše po ujetí 74.000 km a 3 let užívání, takže jsem asi koupil nějaký závadný kus, protože auto jsem nijak netrápil, pravidelný servis, nafta ( SHELL W Pow., nebo Benzina Verva), auto ani nikdy nepoznalo myčku, protože jsem ho čistil jen ručně. Momentálně jsem bez auta a budu čekat jak se cca v polovině srpna rozhodne technický ředitel pro L.Rover, zda mi tuto závadu uznají na záruku a pak asi tak další měsíc čekat na nový motor a opravu, takže když to dobře dopadne budu opět jezdit až tak v říjnu a když mi závadu neuznají mohu auto za 1,05 mil kč hodit do šrotu.
Takže momentálně budu jen doufat v serióznost nového zastoupení L.Rover, protože původní A.M.T Group, to byla velká ostuda této značky. Doufám, že celá záležitost dobře dopadne,

15.07.2010 | 16:04:03 | H.Č Reagovat

Kamarát mal Freelandera,

asi pred 8 rokmi, 2.0 TD. Vcelku OK, až na to nakláňanie a mizerný servis. Vrchlolom bolo, že pol roka !! čakal na zadný nárazník a zadné svetlá, keď ho zozadu pokrstili. Vtedy sa menil asi importér.
Inak, ak by ste si vyskúšali nový motor od Nissanu-Renault 127 kw, v X-traili, tak by ste mali ťažké rozhodovanie. Spotrebu aj pod 6 l, v priemere do 7, v úplnej pohode.Zatiaľ málo km na recenziu, tak niekedy neskôr.

13.05.2009 | 11:40:18 | ľuboš Reagovat

... ještě něco

Rád bych ještě dopsal, že i přesto, že jsem si četl hodně reackí na kvalitu předchozího modelu FRI a jeho poruchovosti, tak jsem si FRII koupil, protože jsem věřil, že udělali velký krok dopředu. Je to značka co má renomé, auto, které je srdcem offroad. I když je to zařazeno do SUV, tak já to beru pořád jinak. Kdybych chtěl opravu SUV, tak si koupím třeba BMW X3 nebo podobný typy. Prostě Landu věřím a zatím je po 40 tis km všechno ok!

13.05.2009 | 11:02:58 | moon13 Reagovat

FR II reakce

Tato recenze se mi zdá celkem zajímavá a pravdivá.
Já osobně jsem s autem velmi spokojený. Momntálně ho využívám hlavně na silnici, ale při "zimních" testech v lese a na poli jsem si vyzkoušel, že to auto taky něco zvládne.
Sníh, led, břečka, 40 cm hluboké kaluže a vyjeté koleje, všechno šlo celkem dobře. Problém nastal na poli resp. blátě se sněhem, kde jsem už zoufale hledal cestu ven. Auto mělo velký problém, ale to už byla asi věc pneumatik. Jak popisuje H.Č. ty "vyhrabávačky" na 1.stupeň, to je trochu akční! Spojka se zatavuje :-) I když to může být taky shoda špatných náhod.
Co se týká spotřeby, tak rekord je 8,3 při dálniční klidné jízdě. Jinak je to pořád kolem 9 litrů.
Celkově je ale auto perfektní, zatím žádné problémy a za pár kilometrů mě čeká garanční servis, tak jsem trochu na rozpacích, kam auto dát, protože ty reakce na servisy jsou hodně špatné.

13.05.2009 | 10:44:34 | moon13 Reagovat

no tak vela stastia..

podobne nadseny som byval aj ja z freelander I. ja len skutocne neviem, ci je chyba v tom aute, alebo v servise. kazdopadne, ked sa mi pokazila spojka vo francuzsku, opravili mi ju na druhy den, tu by som cakal aj mesiac. stava sa mi totiz, ze ked auto beriem do servisu, zo servisu ho beriem v horsom stave, skutocne sa v tom nevyznaju. toto auto sa mozno oplati mat v UK, alebo niekde, kde je skutocna siet servisov - lebo verte mi, servis budete potrebovat velmi casto..

14.04.2009 | 10:46:37 | nazdar Reagovat

freelander II

Zdravim, mam freelosa od ledna 2007 (plna vybava) - jeden z prvnich vozu v CR a zatim musim konstatovat maximalni spokojenost. Spotreba pri mirnem jezdeni okolo 7,6 l/100Km pri mirne sviznejsi jizde 8,1-8,2 najeto vice nez 60000 km .... pristi rok chci auto predat manzelce a sam pujdu budto do RR sport nebo do klasickeho RR. Kazdopadne pokud nekdo vahate vrele doporucuji, auto jsem zkousel i ve stredne tezkem terenu na silnicnich pneumatikach a projelo to vsecko v klidu az jsem se sam divil. LR je predevsim srdcova zalezitost, je to fajn kdyz jedou LR naproti sobe a navzajem si lidi bliknou a mavnout, coz se u jine znacky nedeje :)

25.09.2008 | 10:49:49 | xury Reagovat

Ano servisní síť je žel hodně řídká a ceny vysoké , v této oblasti je značka dost pozadu a bude muset pro budoucí úspěch dost zlepšovat, vím od známých jak dobře se pečuje o zákazníky Hyundai, kdy se kdeco ochotně uznalo i po záruce a všichni se ochotou mohli strhat, to se mi samozřejmě může u L.Roveru jen zdát.
Japonci zase určitě nabídnou lepší spolehlivost, protože u spolehlivosti mám zatím drobné obavy do budoucna dle referencí z předchozího modelu Freelanderu, jenomže to auto se mi prostě moc líbí a skvěle se s ním jezdí, je to zkrátka srdeční záležitost.
Před koupí jsem vykonal mnoho zkušebních jízd s Japonskou a Korejskou konkurencí a ty auta mě ničím nenadchla ( emoce nula ), jízda taková nijaká, výkon průměr podprůměr.
Hlavně u Nisanu Pathfinder jsem díky tvrdým otřesům na každé nerovnosti málem přišel o páteř, to auto celé vibrovalo a to i včetně volantu, interiér stísněný a zadní sedadla tragédie.
Hyunday, Kia a Chevrolet Captiva mě zase nejvíce zklamali výkonem a celkovým projevem motoru., hlavně Captiva kde byl motor líný a letargický se špatným odstupňováním převodovky.
L.Rover Freelander má útulný a pohodlný interiér s pocitem určité exkluzivity a luxusu, podvozek vynikající a motor víc než dobrý, v lehkém a středním terénu velmi dobrý ( kromě rozjezdu z místa do prudkého kopce )
Elektronika ??? …ukáže budoucnost, doufám, že došlo oproti minulosti ke zlepšení.

03.03.2008 | 22:40:00 | H.Č Reagovat

Ani stare Land Rovery neboli take kvalitne a tiez sa dost casto kazili,ovsem jeden velky a zasadny problem a fakt bol v tom ze stare Land a Range rovery sa dali za par minut opravit s pomocou par klucou a nejakeho naradia a preto ich dodnes tolko jazdi v odlahlych a necivilizovanych castiach sveta. Jaj mam tento isty kusok doma v nadhernej oranzovej farbe a tiez som celkom spokojny. Zatial ma cca rok a je viac menej bez problemov. Ale zastupenie a autor.servis Land rov.na Slovensku ja banda neschopnych a tupych ignorantov ktorych jedinym cielom je predat nove auto. Clovek by sa s hodinovou cenou servisu 1400sk aj zmieril keby aspon spravili co maju bez toho aby sa clovek musel znizit na ich uroven a vyhrazkami nieco dosiahnut. Jednoznacne autu chyba nejaky prevod na strme kopce,inak mi funguje spolahlivo.Trocha skoro sa mi opotrebuvava koza na sedadle vodica a par zvukou mi dopraje aj motor ktore zatial v servise po dvoch pokusoch neodstranili. Inac funguje dobre.Kazdopadne po skonceni zaruky pojde z domu prec.Spotrebu mam tiez okolo 8.5-9l,co je myslim primerane.

02.03.2008 | 11:15:23 | Peter Reagovat

Sorry, ale podľa toho, čo človek v poslednej dobe vidí na nete a v TV, tak Land Rover si sype popol na hlavu. Už to dávno nie sú tie poctivé držiaky ako dakedy. Elektronika je asi najproblémovejšia vec v aute, tá si žije svoj život a hlavne to ich vzduchové pruženie, ktoré pokial nemáte, tak môžete byť len rád. Minule testovali jeden na STV-čke a ešte len prišli ku terénu, chceli zmeniť svetlú výšku a jediné čo sa stalo, vyskočila kontrolka, že kompresor je prehriaty a museli čakať asi hodinu, kým sa s nimi vôbec začalo auto baviť. Ďalšia brutalita nastala, keď sa auto nemohlo vyškrábať do kopca, začalo si samozrejme samo ovládať uzávierky všetko, ale nakoniec aj tak sa mu to nepodarilo, ale elektronika po tom zblbla tak, že palubovka pripomínala pojazdný betlehem a nie auto. Nehnevajte sa, ale toto pripomína kórejského výrobcu zo začiatku 80. rokov a od starých poctivých Land Roverov to má veľmi ďaleko. Aj napriek tomu samozrejme prajem strašne vela km bez závad, hádam to Vaše hude výnimka. Ale v dnešnej dobe už či na cestu alebo do terénu jedine japonca, lebo pri tom kolko je dnes elektroniky v aute, oni jediný sú schopný ju sprviť kvalitne.

02.03.2008 | 08:02:35 |  Reagovat

Spojka

Kouřící obložení spojky ukazuje na její poddimenzování. Obdobné je u starších verzí Hyundai Santa Fe. Lékem je hydrodynamický měnič momentu a automatika. I ta však musí být správně dimenzována.
U vozů tohoto typu se montují klasické hydrodynamické měniče a klasické automatické převodovky.
Náhražky typu Quick Shift nebo MMt-mechanická převodovka s robotizovaným řazením se do těchto vozů nehodí.

01.03.2008 | 21:47:12 | Letitý fanda aut Reagovat

Gratuluji k výbornému tipu-Land Rover II je skutečně velmi dobrá volba.Ze zmíněných "konkurentů" je mu nejblíže zřejmě Grand Vitara, a to svými terénními vlastnostmi, co do velikosti,užitých materiálů,výkonnosti a samozřejmě "repre" zaostává. Land Rover je optimálním mezistupněm mezi kategoriemi SUV a Off road.Jediný problém vidím v poměrně vysoké pořizovací ceně, vyšších provozních nákladech- myšlen servis a poměrně řídké dealerské+ servisní síti.
Sám vlastním SUV Jeep Patriot /viz má recenze/ a svůj komentář k tomuto vozu jsem psal s obdobným nadšením a stejnými pocity spokojenosti-rovněž jsem moc chyb díky bohu nenašel ,tedy občas zavrže nějaký ten plast v interiéru, zvláště v mrazu, a rovněž předpokládám drahý servis, ovšem u vozů této kategorie se vyšší provozní náklady tak trochu očekávají. Přeji mnoho šťastných kilometrů.

01.03.2008 | 17:30:55 | Dr.Ti. Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Land Rover Freelander