Autorecenze Lincoln Town Car 4,6L 8V OHC - Prostě americký luxus - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Lincoln Town Car
 
 

Recenze Lincoln Town Car
“Prostě americký luxus”

Autor recenze: Petr (23 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:4,6L 8V OHC Stav km při koupi:127 000 km Stav km nyní:130 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Průměrná spotřeba: 18 l/100 km Vloženo: 25. 12. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Při koupi auta byl špatný akumulátor, který vypadal velmi starodávně. Nefunkční klimatizace, nefunkční zamykání dveří na pravé straně vozu (opraveno svépomocí), neotevírá se pravé zadní okénko. Nefunkční tempomat. Jinak bez větších poruch.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Zkušenosti s vozem tohoto typu jsem neměl žádné. Již dříve jsme vlastnili Chrysler Le Baron a už tento vůz mi vtloukal do hlavy myšlenky, že americká auta jsou jiná. Pohodlnější, hezčí, silnější, prostě AMERICKÁ.

Lincoln je vlastně původem od značky Ford, něco jako Lexus od Toyoty. A to jméno si opravdu zaslouží. V Lexusu jsem sice neseděl, ale rozdl mezi běžným Fordem a Lincolnem je asi stejně tak velký. A hlavní rozdíl je v té amerikanizovanosti. Je to sice auto poměrně staré, ale na svoje léta ježděné málo a v dobrém stavu. Ale hlavně ten interiér. Nastoupit do Lincolnu a nastartovat je akt podobný tomu, když vejdete po chundelatém koberci do obýváku, sednete na gauč a zapnete televizi.

Ano, ten luxus je opravdu poznat. Kožené sedačky s vyšívaným logem diamantu do kterých zapadnete jak do sametu, chromované kliky. Nádhera, která se ani nedá popsat, to se musí zažít. Palubní deska a celý interiér je laděný do šedé barvy. Žádné výstřelky, ale je to vkusně a decentně elegantní. Za funkčním volantem, který je vybaven airbagem se tyčí páka řazení převodovky s voličem parkování, zpátečky, neutrálu a několika módů "dopředné" jízdy. Zajímavá je i taková vychytávka, která vám nedovolí přeřadit, aniž byste stáli na pedálu brzdy. A při zařazení rychlosti se automaticky odbrzdí parkovací brzda. Nádhera. Všechno v elektrice, okénka, zrcátka, sedadlo řidiče, zamykání. Víc tam toho není, je to jeden z modelů, kde nebyla namontována paměť pro uložení polohy sedadel ani digitální rychloměr, ale až tolik bych toho chtít nemohl. Než se ale pustím do jízdních vlastností, musím zmínit chod motoru. Po otočení klíčku na vás začne cinkat znamení, že se máte připoutat a aktivuje se elektroinstalace. Ještě více otočit....a....téměř pětilitrový osmiválec se několikrát otočí a jak naskočí, tak si začne spokojeně vrumět. Chvíli po startu si chod upraví řídící jednotka a nechá otáčky někde okolo 650 /min. Krásné brumlání se po jemném dotyku pedálu plynu změní v ohromující zvuk. Ano, je to pravá amerika.

Sešlápnout pedál brzdy, zařadit Drive a jedeme. Dokud nesešlápnu pedál plynu, tak se auto nehne ani při rozjíždění do kopce. Lehce sešlápnout a několikatunový koráb se téměř neslyšně dá do pohybu. Slyšíte to krásné bublání, rozjíždíte se a automat už dává dvojku, za chvíli trojku. Toto auto je děláno pro klidnou jízdu, ale když je třeba, svůj výkon dokáže dát. Pedál sešlápnu k podlaze, z trojky řadí na dvojku...málo, řadí na jedničku, motor zrychluje, řadí dvojku, jedem jedem a trojku a to už je na tachometru přes 100 a to slyším akorát motor. Ano, tady opravdu není poznat, jestli jedu 30 nebo 130, auto má krásný chod. A po nerovnostech doslova plave, o to se taky stará vzduchové odpružení zadní nápravy. Co ale člověk zvenku nevidí je to pohodové řízení. Posilovač řízení je tak silný, že když s volantem prudce škubnu, tak se točí ještě další kus sám. Že nemám zpětnou vazbu od silnice? Ale kdepak, to je amerika. Tady se hraje na tu nejpohodlnější jízdu.

Auto je poměrně dost dlouhé. Vždyť jen před řidičem se veze snad 1,5 metru motorového prostoru s hrdě vztyčeným logem Lincoln. A na šířku to taky není žádný městský vůz...tedy do našich krajů, v USA mají zřejmě ulice dost široké, tak se název Towncar hodí. Kufr se otevírá elektricky trochu neprakticky tlačítkem v přihrádce, ale kdoví, jestli to je původní umístění tlačítka. Dvířka se samy lehce nadzvednou a poté je lehkým pohybem otevřu úplně. Prostoru je tady mraky, ať jse jdou zahrabat pickupy. Europaleta se sem sice nevejde, ale zásoby kurfů na dovolenou by jsem mohl odvézt i sousedům. Dveře kufru zase lehce zavřu, ozve se krásne cvaknutí, vlastně stejně jako u všech dveří (až na řidičovy, které jsou malinko "oježděné").

Nádrž je umístěna někde u kufru a má mít 75 litrů. Že je to moc? Zase tak moc ne, se spotřebou okolo 20 litrů je to spíš méně. Po dálnici se dá dosáhnout spotřeby i menší, asi okolo 15 litrů, ale zatím jsem nenajezdil tolik, abych to dokázal správně změřit.

A celkové hodnocení? Vynikající. Kdyby se prodával benzin za 10Kč, tak s tím jezdím pořád, protože takového pohodlí jsem se ještě nikdy nenabažil. Druhou stránkou je praktičnost při parkování, ale to už je daň za to, že máte prostě velké americké auto.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Lincoln Town Car

Vložit komentář

Mám Lincolna Town Car ve výbavě Cartier z roku 1990 a tak tam jsou všechny ty vymyšlenosti, o kterých píšeš na začátku, včetně trojí pameti na sedačku řidiče, digipalubky a podobně. Trošku mě zaráží tvoje spotřeba, protože mě se průměr pohybuje kolem 13/100 a to při najteých 300tis. km, na dálnici jsem se dostal i na 10,5/100. Elektrická okna (tedy jejich pohon) se dají velmi snadno opravit, když budeš mít zájem, napiš.

08.03.2010 | 16:56:35 | petrklm Reagovat

Další rok zkušeností

Po delší době používání přináším nové informace. Auto se nerozložilo. Prodělalo technickou obhlídku zkušeným mechanikem, který vyměnil filtry, náplně kapalin a brzdové desky. S olejem je problém, auto ho trochu užírá a bude potřeba doplňovat. Doplňování bude nejspíš levnější variantou, než dělat generálku motoru. Nové brzdy se nějak zasekávají a pak smrdí, ale to je snad jen zaběhávací stav. Na karoserii se tvoří bublinky nafoukávající se rzi. A není to tím, že by to byl šmejd, jen ty plechy nejsou natřeny zevnitř, jinak by se to asi nestalo. Co naplat, je to už stařík, tak půjde někdy na přelakování. Až na zatuhávání některých částí, jako třeba el. oken vše pořád funguje stejně dobře, jako na začátku. Takže dosud říkám "good car", určitě mě nezklame. I kdyby se pokazilo něco většího, tak to zase dáme dohromady a bude jezdit.

23.01.2010 | 00:42:55 | Petr Reagovat

Petře...

...tlačítko na otevření kufru opravdu patří do přihrádky před spolujezdcem. Kamarád ho má v Mercury Grand Marquis a je to origo...

13.11.2009 | 09:19:52 | custom1 Reagovat

RE: Petře...

1991 Town Car. Tlačítko kufru tam mám taky. :-)

28.01.2012 | 18:23:43 | Filio  | 86.49.121.* Reagovat

super

vlastním lincoln town car 97 a nemohu si stěžovat pokud se člověk o auto stará tak ho přežije

18.10.2009 | 23:28:08 | david Reagovat

pro angel m

je vidět že tennhle automobilovej analfabet ještě asi v žadný americe neseděl natož se svez. ja snima mam mnoho zkušeností a nemam si krom spotřeby nač stěžovat,proto už mi žádna evropská piksla nesmí přes vrata,a to i včetně "rádoby luxury car" typu mercedes,audi... kluci fašistický se mají ještě hodně co učit.

11.08.2009 | 20:56:22 |  Reagovat

Kvalita

Angel_M: Nevím, jestli máš s tímto autem nějaké zkušenosti, ale řekl bych že ne, protože Lincoln je vlajková loď Fordu a na těchto autech si dali konstruktéři opravdu záležet. A pokud hodnotíš, s čím toto auto srovnáváš? Kvalita vidět na každém místě, od chvíle, co jemným zatáhnutím za kliku otevřeš dvěře až po ovládání všech ovládácích prvků. Na svůj věk je třeba podvozek sice trochu orezlý, ale jaké auto by nebylo po 16-ti letech. I když je to ještě stará poctivá amerika, už je prošpikována elektronikou a to je v těchto letech co říct. Elektronika se ráda porouchává, nicméně všechno důležité funguje spolehlivě. Takže ať žije Lincoln ;-)

10.02.2009 | 16:45:28 | Petr Reagovat

Toto auto sa za pár rokov úplne rozloží. Kvalita výroby 0 bodov.

30.12.2008 | 00:39:46 | Angel_M Reagovat

RE:

0 bodov?Tak asi na Slovensku jezdite porad na konich...Nebo si ve Statech nezil...Podle tveho nazoru soudim,ze se vozis v ziguliku..

03.09.2013 | 16:41:39 | Russell  | 93.91.49.* Reagovat

super

lincolny su super kary, staraj sa onho, a mohol si dat aj fotku

29.12.2008 | 14:24:14 |  Reagovat