Autorecenze Mazda 5 1798/ L8 - Nemilé překvapení - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Mazda 5
 
 

Recenze Mazda 5 CR 19
“Nemilé překvapení”

Autor recenze: viki (36 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1798/ L8 Stav km při koupi:118 000 km Stav km nyní:133 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 5. 10. 2010

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.6

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 323 1,6 i WGN

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Ihned jak jsem Mazdu dovezl z Německa jsem nechal provést výměnu oleje, dekarbonizaci motoru, výměnu filtrů a řemenů.
Bohužel letos v létě na mazdě prasly páté dveře v oblasti pantů, dle vyjádření dealera Mazdy v Brně - Slatině se jedná o výrobní vadu, zvláštní je že se k tomuto problému staví dost vlažně a opravu - byť se jedná o vadu výrobní si uradím sám :(
Při 12500 mi odešly tlumiče pérování vzadu (oprava svépomocí za cca 4000,- Kč komplet LaP včetně uložení) a chvíli nato i vpředu (oprava v servisu 7100,-Kč)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhledem k ročnímu nájezdu kilometrů jsem se rozhodl pro benzínový nepřeplňovaný agregát a to zejména po zkušenostech s předchozí Mazdou 323 která byla taky v benzínu a motor byl prakticky nesmrtelný. Prostě benzínový motor je jednoduší a kvalita nafty u našich pump není bůhví co :))
Pětka se zatím jeví jako spolehlivý rodinný vůz, jen mě zarazilo prasknutí pátých (plastových) dveří a přístup Mazda dealerů, kteří sice přiznali že se jedná o výrobní vadu, avšak tím to pro ně končí. Očekával bych svolávací akci a výměnu všech dveří na dotčených vozech (oni přesně ví které série se to týká).
Takže až budete kupovat Mazdu 5 pozor na páté dveře !!!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 5

Vložit komentář

Prosba

Dobrý den, vzhledem k tomu, že mám s pátými dveřmi ten samý problém, chci Vás poprosit, jestli mi můžete zaslat uváděný "oficiální pokyn" mailem na adresu: photo@petrpavlik.com.

Děkuji mnohokráte :)

-P-

24.12.2010 | 06:58:11 | Pavlucha Reagovat

5. dvere

Dobry den,
byl bych Vam velmi zavazan za to oskenovani s zaslani, prikladam mail.
Dekuji.
Martin (martin_xx@seznam.cz)

17.11.2010 | 21:27:01 | martinac Reagovat

Páté dveře Mazda 5

co se týče těch prasklých pátých dveří, mám oficiální pokyn pro servisy Mazda ohledně oprav těch prasklin (praskání je způsobeno volbou příliš agresivního lepidla). Praskliny se objeví nad panty dveří v místě těch "kapek" na dnimi v podélné ose vozidla. Zatím jsem to neřešil, do té míry že bych to dal opravit, protože nemám čas a auto nutně potřebuju. Každopádně na funkci to podle technika Mazdy v Brně Slatině prý nemá vliv. Takže jsem prasklinky v místě jejich ukončení prozatím navrtal, zamezí se tím dalšímu praskání (je to jak u Trabanta:)) a přelepil to páskou aby se tam nedostala voda - čert ví kam by natekla a co by to v zimě udělalo.
Každopádně ty mazda papíry mám, klidně to oskenuju a pošlu, jsou tam konkrétní série podle VIN kodu a postup jak u opravy postupovat. Názor dealera je takový že dverě maximálně opraví, ale rozhodně nevymění, protože záruka je jen na kovové součásti karoserie :(

06.11.2010 | 20:41:13 | viki Reagovat

RE: Páté dveře Mazda 5

Dobrý den.Mohu požádat o vyjádření ohledně 5tých dveří a postup na opravu?Mám zatím prasklí jen jeden,ale co není může být za chvilku.Děkuji.Petr Petrselmat@seznam.cz

07.02.2013 | 13:05:30 | Petr  | 81.200.56.* Reagovat

RE: Páté dveře Mazda 5

Co se týče oficiálního vyjádření, tak mi bylo sděleno že záruka 12 let na karoserii se vztahuje pouze na prorezivění (no plastový dveře tudíž do záruky nespadají). Tím to pro mě hasne, nemám řas se s někým dohadovat a příště si prostě Mazdu nekoupím.
já to zatím vyřešil tak že jsem konec praskliny navrtal 3mm vrtákem a pro jistotu jsem navrtal ještě jeden otvor cca 1cm pod konec praskliny v její ose (zastavení tzv. vrubového efektu). To mi poradil kolega z aeroklubu který staví letadla, opravuje prasklá plexi na kokpitech a pod. Přelepil jsem to páskou v barvě laku, kterou občas vyměním a zatím prasklina nepokračuje. Tak to asi nechám tak. Na funkci to nemá vliv, do dveří neteče a zas tak hrozně to nevypadá :)

02.10.2013 | 22:16:14 | Viki  | 46.33.112.* Reagovat

paté dveře

Mám to samé . praské panty 5. dveří, čekám na vyjádření dealera, už to máte za sebou? Kolik to stálo? Děsím se toho... Mám sice prodloženou záruku, ale ta je chytře jen na vybrané části auta....

03.11.2010 | 21:44:35 | martinac Reagovat

ad.Toyota

V něčem máš pravdu,všechny automobilky chtějí vydělat.Jede se podle ofic. ceníku,ale i tak se na tebe většina prodejců vykašle.Každé auto se může pokazit,je to jenom stroj,ale důležité je jak se k tobě pak prodejce postaví.Ono platit 30tis nebo jen 10tis je přece jen rozdíl,ne?

12.10.2010 | 21:21:23 | Roman Reagovat

Od Toyity je to hezké,

ale nežij v bludu, ty náklady automobilky a prodejce nejsou 2/3 ani omylem, jak známo díly na japonce jsou dost mastné, výrobní náklady budou asi tak ta třetina(snad), kterou zaplatíš ty, zbytek je marže, kterou ti odpustili + je to stojí práci při montáži, ale i tak hezké, lepší než pěstí mezi oči.

12.10.2010 | 07:28:45 | Vašek Reagovat

Roman: 7:25: Nie som si celkom istý, ale Nissan

sa ozval po 7 rokoch a zadarmo menil asi ústie do nádrže. Predtým napináky reťaze... Tiež po záruke.
A ZADARMO, samozrejme. Ešte aj u Peugeota som dostal niečo zadarmo, asi po 4 rokoch a cca 300.000 km, záruka bola vtedy iba 1 rok... Iba toľko.

11.10.2010 | 13:10:22 | ľuboš Reagovat

záruka

Po záruce se skoro všechny automobilky na zákazníky vykašlou,ALE jedna ne-TOYOTA.Ta totiž má tzv. GOOGWILL,něco jako "dobrá vůle" a u vážných závad,které nemohl zákazník způsobit, provede opravu stylem:1/3 dovozce,1/3 prodejce,1/3 zákazník.Takhle se o náklady podělí.Ukažte mi jinou firmu co to má?Běžte a ptejte se "svého" prodejce :-)
O tom,že se jim to vyplatí už jen proto,že zákazník si zase koupí auto od nich,netřeba mluvit.Navíc těch fatálních závad (dveře ap.) není u toyoty právě tolik.I proto si to mohou dovolit.Funguje to celosvětově.

11.10.2010 | 07:25:23 | roman Reagovat

RE: záruka

Jen pro upřesnění - "goodwill" je sice v doslovném překladu "dobrá vůle", ale významově je to "pověst" nebo "renomé". Na výsledku to samozřejmě nic nemění :-)

19.11.2014 | 11:48:00 |   | 194.213.209.* Reagovat

dvere

Ak uznali ze to je vyrobna chyba a auto mas v zaruke tak ti ich musia zdamra vymenit. Ak nie tak SOI.

09.10.2010 | 20:09:57 | lakinooo Reagovat

5. dvere

Zdravim, a rad bych se zeptal na pdorobnosti? Mam ji taky, a v lete se mi v krycim plastu nad panty udelaly praskliny smerujici v ose auta po cele horni casti pantu. Nevim co s tim, da se to slepit nebo se meni cele dvere? To snad ne! Diky za odpoved.

09.10.2010 | 07:53:53 |  Reagovat