Recenze Nissan Primera WP 11
“Dobré, ale ta koroze!”

Autor recenze: Sanu (27 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:2.0 16V 96kW Stav km při koupi:155 000 km Stav km nyní:185 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 26. 8. 2009

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citroën AX BX Ford Fiesta a další

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Ano.
- nefunkční ABS - přerušený obvod PP kola
- spínač ovládání el. okna v PZ dveřích nefunguje
- motor v nízkých otáčkách slabě cuká
- cyklovač zastavuje stěrače uprostřed okna


Hodnocení a zkušenosti s autem

Proč jsem si pořídil Primeru? Začal jsem jezdit do zahraničí a zkuste si jet tisíc kilometrů ve čtyřech lidech s týdenními zásobami v AXu... Vybíral jsem dlouho, ale nakonec zvítězila Primera, protože je levná, dostatečně velká, dá se vybírat z více kusů a provází ji pověst spolehlivého povozu k neutahání. Teď, po pár tísícech kilometrů, snad můžu zhodnotit, jak splnila moje očekávání.

Pořizovací cena je opravdu příjemná, zvlášť dnes. Mezi auty s obdobnými vlastnostmi určitě není drahá.
Co se týká prostornosti, nemůžu si stěžovat ani trochu. Vpředu není co řešit, vzadu místa dostatek ve všech směrech. Dokonce se tam nechá jet i ve třech. Kufr výborný, spolkne opravdu hodně. Po sklopení sedaček nevzniká schod, takže se tam dá vcelku pohodlně vyspat.
Plasty v interiéru jsou poplatné době, tedy děs běs, ale na druhou stranu není nic uvolněné, prostě různé podivné zvuky se nekonají, jen sedačka řidiče občas vrzne.

Podozek u Primery je kapitola sama pro sebe. Prý mimo aut prémiových značkek té doby nemá konkurenci. Do nebe vynášený multilink zadní nápravy má opravdu něco do sebe. S rukou v nose se dá projíždět zatáčkami rychlostmi, ve kterých už mají mnozí řidiči méně schopných aut vlhký ráfek na trenkách. To ano, je úžasně bezpečný, prostě vemete za volant, auto zatočí a nic víc (taky nic míň). Mně to úplně nevyhovuje, baví mně auto v zatáčkách trochu přemlouvat a trápit. V primuši je to trochu nuda.
Brzdy (čtyři kotouče) jsou slušně učinné, ale zázraky nečekejte.

Motor je benzínový šestnáctiventilový dvoulitr. Jelikož hýbe s pořádnou porcí plechu a vikslajvantu a spolupracuje s rychlostkou s dlouhými stupni, tak prostě nejede. Se zvyšujícími se otáčkami docela ožívá, ale na můj vkus je to pořád bída a letargie. Max. rychlost je někde u dvoustovky. Ke cti motoru musím říct, že s naloženým autem se dynamika vyloženě nezhroutí. I přes alpská sedla se dá bez problémů přejíždět. Vyloženě kladná stránka motoru je spotřeba. V dobách, kdy jsem se o to snažil, jsem dokázal jezdit pod sedm litrů. Dlouhodobou spořebu mám rovných osm litrů a auto jezdí naložené a s rakví na střeše. Jezdím všude - od města až po dálnici.

A teď k věci, která mě na Primeře vyloženě štve, a to je koroze. Bohajeho, ochrana auta proti rzi se Japoncůn vážně nepovedla. Jestli mi někdo ukáže primuši bez koroze, zatleskám mu. To že na první pohled vypadá krásně a bez jediného flíčku, nic neznamená. Když jsem auto kupoval, zkouknul jsem samozřejmě taková ta typická místa (lemy, prahy, spodky dveří) a nic jsem nenašel. Dnes už vím, kam se to chce podívat dál...

Věřím, že to auto s průběžnými investicemi (především do podvozku) je schpné najezdit ranec kilometrů, ale nestihne to, protože se postupně rozpadne na šupinky rzi.
Nakonec ani s tou neprůstřelnou spolehlivostí to není tak slavné. Pravda, asi vás nenechá na silnici tisíc kilometrů od baráku, ale když někdo napíše, že do Primery jen leje PHM, víc peněz do ní nemusí vrazit a nikdy se nic nepo..., lže.

Klady:
- pořizovací cena
- prostor v interiéru
- spotřeba
- výbava
- bezpečný podvozek

Zápory:
- náchylnost ke korozi
- slabší motor
- málo účinné světlomety
- špatně topí

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera

Vložit komentář

bez koroze

Já mám 2001čku 1.8benzin a docela spokojenost.Jediný problém byl,že odešla 2x indukční cívka,jinak zatím bezproblémové auto.Najeto 290tisíc,já 48.Takže doporučuju.

16.03.2010 | 10:24:57 | 3594 Reagovat

Mam 2,0 cvt a menil som brzdove kotuce, xenon. vybojky, naplne, filtre a jednu ziarovku v zadnom svetle. Korozia je pojem, ktory zatial nepoznam (ani vo falcoch, na podvozku, ani na karoserii) a uz vobec nemam pocit, ze sa auto rozpadne na supinky hrdze. Nieje problem sa stretnut a uz sa tesim, ako mi zatlieskas. Mam sice vykonnejsi motor (103kw) ale tazsie auto a vobec sa mi nezda motor slaby, len ho treba tocit ako kazdy 16v benzin. Ze motor v nizkych ot. cuka, treba ist do servisu na consult a nie sa stazovat. Odstranenie zavady moze byt nejaka prkotina (prasknuta hadica a pod.) az po vytahanu retaz. Uz sa pomaly zacinam citit dotknuty, lebo JA osobne len tankujem PHM a menim oleje a filtre, auto ma 300 000 km (podla servisky to sedi), kupene na slovensku, nikdy sa nic nevysypalo a nikdy som neostal stat s poruchou. Znamena to ze som KLAMAR ??? Startuje na tuk a jazda je prijemna a bezpecna. Ak chces vidiet Primeru bez korozie a zavad kde sa meni len spotrebny material, tak nech sa paci... Milujem ludi, co na zaklade poznatkov z jedneho auta hodia vsetky ostatne do jedneho vreca. Ja doprajem svojej primusi nadstandardnu lasku a starostlivost, mam za to dobry pocit a spolahlive auto. Ja by som nehadzal spinu na vsetky primery, poznam najmenej dve, ktore sa vymykaju tvojmu tvrdeniu. Aby si si neutlieskal ruky az po lakte... Vela zalezi ako sa o auto staral predchadzajuci majitel a to, co si popisoval ako zavady, hmm, je smiesne. Skus si prebehnut recenzie inych znaciek a potom sa nad tym len pousmejes. Tam u vas mate vrakoviska na ktorych zozenies za par grosov nove stierace z nejakej buracky, kabel k cidlu abs snad zapajkuje aj maly chlapec a to iste sa tyka toho zadneho okna. Neviem co chces od 12 rocneho auta, o ktore sa zrejme nestaras, ked nieco prdne, tak sa vyyfnukas na nejakom fore aky to je srot ze ma 12 rokov sedi super v zakrutach, ide "iba" 200 km/h nejde mu zadne okno, no hrozne a predchodca to iste. Keby som mal vymenovat zavady co som mal na mojom ex ex 16 rocnom fiate, to by si sa divil, comu sa hovori zavady... Inac moja maximalka je 250 tachometrovych (asi 235 GPS). peace

08.12.2009 | 21:35:16 |  Reagovat

Omluv netřeba. Napsal jste to lépe než já - nebaví mě skvělý podvozek Primery. Tedy jinak - mně osobně nepřide na řízení tolik zábavný ten úžasně bezpečný konstrukčně vyspělý podvozek. Myšleno bez ironie. Nešlo přeci o kritiku podvozku jako takového. Ostatně, kdyby měla všechna auta podvozek jako Primera, ušetřilo by to jistě pár životů. Já jen raději řídím třeba některé staré Alfy nebo Peugeoty atd., protože potřebují víc než jen kroutiče volantem.

O motoru jste to napsal taky perfektně. Není špatný, snad i výborný v poměru výkon spotřeba a životnost. To ale nemění nic na tom, že je na auto prostě slabý. Nepochybuji o tom, že mnohým řidičům přijde dostatečně potentní, mně ale ne. Bohužel v případě kombíku už není v nabídce motorů kam sáhnout.

31.08.2009 | 16:33:58 | Sanu Reagovat

Sorry

Pokud jsem se Vás nějak dotknul, tak se omlouvám, ale opravdu závažnou závadu jsem tam nevyčetl a četl jsem to celé, takže nereaguji jen na věty. Primera rozhodně není nejlepší auto na světě, ale Vaše kritika mě zase nepřesvědčuje o opaku. Jen jsem se podivoval nad tím, že v době, kdy každého v první řadě zajímají jízdní vlastnosti, spolehlivost, řízení, brzdy, řazení, prostornost, úroveň zpracování a atd. v různém pořadí, vy řeknete, že Vás nebaví skvělý podvozek primery. To mě dost zarazilo a abych řekl pravdu hodně odradilo od toho si myslet, že jste ten pravý, co dokáže tyhle vlastnosti u auta ocenit, ať už je jakékoliv. Motor taky není špatný, myslím, že dokonce výborný v poměru výkon spotřeba a životnost. Kdy se tyhle motory dají oturbit a vydrží a 200 km/hod. se mi zdá až zbytečně moc, takže i tohle mluví pro motor. Recenze to nebyla špatná, ale dost věcí mi tam chybí a podle mého názoru podstatné, pokud by z Vašeho článku chtěl někdo vycházet a udělat si názor na případnou koupi tohoto auta. Vaše primera bude spíš mezi těmito auty vyjímkou, co se rozpadnutí na šupinky koroze týká. V drtivé většině to není zase takový problém, pokud není zatopená apod. Alespoň moje zkušenost. Přesto hodně zdaru.

30.08.2009 | 21:15:51 | Stan Reagovat

Samozřejmě

vy máte svůj názor,já mám svůj názor,a tak to má být!
Myslím že recenze je napsaná výborně a člověk se dozví co potřebuje,a o to na těchhle stránkách jde.Co jsou a nejsou závažné závady nebo klady a zápory už si každý přebere sám.
Neexistuje auto do kterého se lije PHM.Už jen kvůli tomu že odchází spotřební materál,kotouče,destičky filtry atd.,ale tohle není závada samozřejmě.Tím že jste koupil japonce,si myslím že jste si ušetřil spoustu času,financí a nervů.Jelikož máte podle toho co píšete zkušenosti s jinýma autama,evropskýma,myslím že mi dáte za pravdu.
Nic méně Nissan novějšího ročníku u nebrat kdyby jste uvažoval.Spojení s Renaultem zavinilo velmi sníženou spolehlivost což je škoda!
Každopádně hezká recenze,jen houšť takových .Ať se daří!

30.08.2009 | 14:32:46 | Broon Reagovat

Díky za komentáře,

K nim snad toto.
To, že si pořídím nějaké konkrétní auto (dám do něj peníze), ještě neznamená, že na něj budu psát oslavné ódy, což je na těchto stránkách zvykem. Snad jsem Primeru neshodil, prostě jsem uvedl svůj pohled s klady i zápory. Nepíšu, že nesplnila mé požadavky ani neuvádím, že chci auto, do kterého se leje jen PHM. To jste si přidali sami, pánové!

Aut už jsem kupoval dost a moc dobře vím, co a jak. A to i v případě koroze. Ale že musím sundávat šusplasty a přední kola u takto staré Primery mě nenapadlo. Moje chyba.

Podvozek jsem nikde nekritizoval. Jen mi řízení aut ze staré školy, kdy s sebou povozy ještě netahaly metráky nadváhy, přijde zábavnější. Doporučil bych číst vše a nevybírat si ke komntářům jen jednotlivé věty.

30.08.2009 | 12:23:57 | Sanu Reagovat

Nemůžu si pomoct

ale ty závady co jste popsal jsou takové polozávady.Závady beru jako takové že je auto nepojízdné nebo na rychlou opravdu,což vaše závady moc nejsou,to se na mě nezlobte.Ano,"závady" to jsou,ale oproti závadám na evropských vozech jsou tyhle prkotina.Ano,taky stojí peníze,vím,ale přeci jen srovnávat třeba prasklou hlavu s ovládáním zadního okýnka by bylo trošku divné nebo jiné závažnější poruchy u evropských aut.Stačí se podívat na recenze Renaultů a jiných značek,a vaše "závady" se vám budou zdát jako prkotiny .Tím samozřejmě nijak tyhle závady nesnižuji a opravit je je potřeba,to je jasný.
Dávat za zápory slabý motor...no,nevím.Ale čekat zázraky od tohohle motoru někde v kopcích s plnně naloženým autem je trošku bláhové,nemyslíte?Měl jste si koupit pětilitr když chcete závodit v alpách s plně naloženým autem
Podle toho co píšete auto požadavky splnilo.A že jste auto neprohlídl pořádně ale jen v rychlovce,za auto nemůže.Každopádně ta koroze je problém,to je pravda!
Že vám špatně svítí,což takhle žárovky s vyšší svítivostí pokud jste je už nezkoušel,hmm.
Celá ta vaše kritika se mi moc nelíbí prostě,ty zápory a závady bych já osobně neuváděl,viz popis výše proč.Mrkněte na recenze Renaultů,Fordů a jim podobných a uvidíte co jsou závad a zápory když se třeba někomu objevuje pořád ta samá závada,vyhodí za to 10 000 a pořád to nefunguje.
Každopádně přeji mnoho šťastných kilometrů a co nejméně závad!!

30.08.2009 | 03:54:12 | Broon Reagovat

Divné

Stěžovat si na perfektní jízdní vlastnosti primery mi připadá trošku divné. Pokud chcete v zatáčkách auto přemlouvat, aby zatočilo, tak jste měl zůstat u osvědčené značky citroen, která by v tomto ohledu vaše očekávání splnila do puntíku. A pokud chcete auto, do kterého se necpou peníze za opravy, tak si kupte nové. Ale asi vás zklamu i nové něco stojí-servisky apod. a tomu neutečete, pokud chcete uplatnit záruku. Mám Almeru N15 a tam je opravdu problém s korozí. Primera až zas takové problémy neměla, ale je to kus od kusu. Záleží na tom, jak jste si to prolezl při koupi a jestli nebyla bouraná atd. Úplně se vykašlat na údržbu kastle nemůžete ani u oktávky. Je lepší si před koupí auta, o kterém skoro nic nevím, něco zjistit nebo si vzít odborníka. Pak byste tady nelamentoval nad hodně dobrým autem za ty peníze a na tu dobu. Auto, do kterého se leje jen PHM, by chtěl každý, ale z pohádek jsme už vyrostli, ne?

29.08.2009 | 20:52:55 | Stan Reagovat

Tak potom na Primery

platí, čím novšia, tým horšia... . Na Primeru z 1992 a 1995? nemôžem povedať krivého slova. Tú staršiu dodnes vídavam, v pôvodnom laku, bez HRDZE!!. Tú novšiu mi ukradli.
Svetlomety vynikajúce, na tú dobu/ , pred 15 rokmi, boli to vtedy 2-3 ročné autá s málo km/, karoséria cca 1050 kg, takže motor cvičil s autom poriadne...
A keď chcete zápasiť s autom, aj keď som nepochopil úplne ako sa dá zápasiť v 100 km/h v ostro sa zatvárajúcej zákrute, buďte si istý, že by ste radšej sedeli v Primere, než v takej 607.... .
A tak sa strácajú dobré autá. Inak Primera v skutočne dobrom a PôVODNOM stave v DE je drahá ako BMW 3. Akurát, že je ich sakra málo a človek ľutuje dať aj 250.000,- za 8-10 ročné auto...

28.08.2009 | 09:00:49 | ľuboš Reagovat