Recenze Nissan Primera 2.O SLX
“Nenápadna, lacná stíhačka.”

Autor recenze: LUBOš (38 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:1998 Stav km při koupi:40 000 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 22. 5. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: 405 SRTD

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Prakticky žiadne. Až na výmenu ramien prednej nápravy pri 160000 km, pár žiaroviek, niet o čom písať...Samozrejme pravidelný servis, sviečky Bosch hodiť do koša, dať NGK, nechcem reklamu, ale musím na to upozorniť. Urobil som na nej cez 100000 km za jeden rok, než ju ukradli, akurát som urobil veľký servis, nové gumy, brzdy apod. Utešujem sa, že to bol fajnšmeker, keď už nebola poistená...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto som kupoval vo veku, keď nebolo väčšieho frajera ako ja /a hlupáka, samozrejme/.Bola to už moja druhá PRIMERA, asi 8 auto, vo výbave, s airbagom, klimatizáciou, ešte bez ABS, 10 rokov je neuveriteľne dlhá doba v autopriemysle.
Jazdnými vlastnosťami jednoznačne najlepšie auto s pohonom prednej nápravy, v pomere ceny, výkon, radosť z jazdy už asi nikdy nič nebude lepšie... V zime som sa zabával tým, že som skúšal na čerstvo napadn. snehu /10 cm/ jazdné limity. Dotiahol som to na max.140 km/h, na okreske. Na letných, samozrejme... Zimné gumy nepotrebovala.Toto neberte ako návod!!! Kamarát potom dlhé mesiace ku mne nesadol.Stopárom som občas musel zastať, nech sa "vyblinkajú", žalúdok niekedy nestíhal.

Je to jediné auto, na ktorom sa dalo ísť "naslepo" 180 - 200 km/h v noci, volant držať jednou rukou, druhou sa špárať v nose. Vynikajúce diaľkove svetlomety a prázdne cesty, radosť, akú už asi nikdy nezažijem.e...Auto vážilo ak sa nemýlim okolo 1080 kg, 115 koníkov vyslovene pýtalo prasknúť bičom.Pár krát sa mi stalo, že pri plnom brzdení som zodral pneumatiky. Až na drôt. Z 200 na 50, ani sa nečudujem.Sedadlá boli pekné, semišové, všemožne nastaviteľné, ale po 300-400 km dosť divokej jazdy som bol dolámany, hluchý, adrenalín tiekol z uší, šťastný, že žijem. Je veľmi ťažké opísať pocity z PRIMERY, to vedia pochopiť iba tí, ktorí mali tú česť a šťastie sa na nej previezť. Myslím, keď bola ešte v dobrom stave, dnes ich už ani nevidím, antikoróznu ochranu Japonci ešte nepoznali.
Nech bola zákruta akokoľvek sa uzatvárajúca, stačilo držať volant, prípadne ju pred ostrou zákrutou "rozkývať", chvíľu ísť bokom za piskotu gúm /14 palcových ! /, pričom sa to dialo úplne prirodzene, nemali ste vôbec strach kam to pôjde, ešte pred vrcholom zákruty pridavať plyn a potom naplno.

Hore Šturcom /horský priechod/ som takto natiahol novučičké BMW 328 i, ktoré ma predbehlo na rovine. V meste. Hore kopcom pridával plyn, pred zákrutou išiel na brzdy. A tak dookola.Skoro som mu vliezol do kufra. Blikol som mu, nech ma pustí, veď sa vlečie, odpoveďou bol frajersky zdvihnutý prostredník, veď čo už, Blavák...Keď to opäť roztiahol na rovnom úseku hore kopcom, už som nebrzdil, v ostrej pravej, nič som nevidel, ale / keď musíš, tak musíš.../ som ho predbehol, predstierajúc, že ležérne telefonujem...

Je to super pocit, za zlomok ceny, vyučovať BMW. Potom ma síce predbehol, pred MT, za zúrivého gestikulovania, ale to som sa už tváril, že čítam mapu...
V daždi sa dalo jazdiť 150 -180 km/h, dnes na 607 pri 120 lietam ako špinavá handra, v očiach smrť a hrôza. Ale nie som sám. Spolu s 5, 7 BMW, Mercedesmi a pod. Aj takto vyzerá pokrok. Ak niekoho zaujíma spotreba, nemusí sa. Pri šetrnom štýle, na spotrebu, som mával dojazd okolo 900 km, nech som akokoľvek tlačil na pílu, cez 10 l/100 km nebolo možné ísť. Keď som si minule preratával náklady, jednoznačne sa viac oplatíl japonský benzín, než europsky diesel.

Čo som ušetril na nafte, pošlo na iné veci. Také, o čom som v PRIMERE ani netušil, že mám. Reťaz je večná, raz za 300. tis.km stačí došpanovať, na TERRANE 3.0 V 6, je už 522.tisíc míľ, motor beží a beží, servis nevidel. Je škoda, že sa NISSAN priklonil k výrobe bezpohlavných áut, Tilda aj posledná PRIMERA je doslova výsmechom, kvalitne urobené, spoľahlivé. Ale za srdce už nechytia. A nové športiaky od NISSANU sú o niečom inom...Možno je to nostalgia, ale už sa asi podobných áut nikdy nedočkáme, áut pre radosť.

A mimochodom, myslím si, že je oveľa dôležitejšie mať vynikajúci podvozok, slušné brzdy, dobrý motor, malú hmotnosť, než ťažký tank, v ktorom nič necítite, obklopený vzd. vankúšmi, elektronikou, ktorá je Vám nanič, aj to slávne ESP je iba lacná náhrada kvalitného podvozku za účelom vyťahovania peňazí z motoristov. Veď to už reklama a novinári zvládnu...Oveľa viac som jazdieval opatrnejšie a bezpečnejšie. A podstatne rýchlejšie. Bál som sa nabúrať...

A keď zoženiete PRIMERU, podotýkam NEBÚRANÚ, v dobrom stave, prevetrajte ju. Pochopíte, za čím mi je ľúto...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera

Vložit komentář

super

najlepsia recenzia aku som kedy cital....

03.04.2011 | 09:54:00 | MIREC Reagovat

For Devil

Z auta so 130 PS, ABS a automatickou klímou sa Ti dnes nik na riť neposadí. Radšej investuj do doučovania jazyka českého, než do vypisovania nezmyslov na internet. P.S. Pokiaľ viem, tak moderné zimné pneu väčšinou nemajú vyšší valivý odpor ako letné.

11.02.2010 | 13:11:19 | Matúš Reagovat

Tak jsem po delší době navštívil tyto stránky a vidím, že zas se tady píše ten blud o valivém odporu zimních pneu. Už jsem tu přeci jednou, ani nevím kde, dal odkaz na článek z www stránek výrobce prémiových pneu. Byl v tom smyslu,že není třeba se bát vyššího valivého odporu zimních pneumatik - že ty moderní se co do valivého odporu vyrovnají letním. Nešiřme tu tedy hlouposti o všeobecně nižším valivém odporu zimních gum a raději hodnoťme auta, a ne IQ svých spoluobčanů.

09.02.2010 | 21:10:31 | fabian Reagovat

Zato Tvoj odpor IQ Ti nedovolí

pochopiť, že premiové zimné, majú menší val. odpor, ako letné.... .
Ale až raz si kúpiš auto a k tomu aj naozaj dobré gumy, tak pochopíš.
Aj keď, Tvoja logika prakticky vylučuje, že sa na nejaké slušné pneu zmôžeš..., jednoduchoTvoje IQ Ťa ďalej nepustí..:((

09.02.2010 | 20:13:18 | ľuboš Reagovat

Devil

Máš pravdu, závidíme ti. Závidíme ti ale tvoji prostoduchost, bezstarostnost malého dítěte a jak málo stačí ke tvé radosti...

09.02.2010 | 20:13:11 | marne Reagovat

Luboš jezdí v zimně na letních gumách, protože v létě jezdí na zimních. Mají totiž nižší valivý odpor než letní :-))))

09.02.2010 | 19:53:07 |  Reagovat

Závidite žejo?

11trestnych bodů na kontě a doma usmolená htp fabia..zavidíte že jezdím jako ďas a přitom v pohodičce? závidíte že mám primeru v 2litru 131 koniku s ABS a atomatickou klimou? Závist je hrozná vlastnost...Když na něco nemate tak nezavidte..

09.02.2010 | 19:38:51 | Devil Reagovat

Devil si robí srandu,

celkom fajn pokus.
Ale z Prahy do Brna pod hodinu asi nedá ani Ferrari..:)). Ani nie tak kvôli premávke, ako kvôli "kvalite" tankodrómu zvaný "dálnice..".

09.02.2010 | 19:35:02 | ľuboš Reagovat

Devile,

zkusím hádat: ty máš problémy s potencí, jsi šeredný,nechtěné dítě,transsexuál nebo máš IQ jako retardovaný láčkovec? Možná je tvůj problém mnohem prostější-jsi jen obyčejná exhibicionistická p.ča....

09.02.2010 | 19:07:34 | marne Reagovat

A pak ses probudil s rukou v nočníku.

09.02.2010 | 18:45:29 | Jirka Reagovat

Matůš

Risk je zisk. A jen dodám, že jezdím režimem bezda plyn, v obcích chodím daleko přes 150km/h nebo D1 z Brna do Prahy zvládnu i pod hodinu auta tupce klidně podjiždim odstavnym pruhem, a přitom jezdím nez pokut a bez bodú...Nezáviďte :P

09.02.2010 | 18:35:31 | Devil Reagovat

For Devil

No určite. Už dávno by si voňal fialky od spodu :-P.

09.02.2010 | 15:00:43 | Matúš Reagovat

obhajoba

Nenavážejte se do autora, já taky, kyž mě někdo zdržuje, předjíždim na místech kde vidím lautr h... V serpentinách, před horizontem, na plné al. dvojité plné hahaha ,někdy musím taky v obcích přes přechody 140km/h rychlostí(rád to mám v Církvicích, plná čára, samý přechod...nuž ono se tam dá předjet nemálo kamionů:-)...Jak říká autor, když musíš, tak musíš...Je to proto, že řidiči TDi apd. se mnou závodí nechcou se nechat předjet na normálních místech a pak tam, kde se zdánlivě "nedá předjet" jedou jako s hnojem....Mám tedko primeru htb 2-0 -96kW celou zimu jezdím na sjetých letních a celou zimu bez nehody..Takže si udělejte obrázek že jaký jsem asi řidič..

09.02.2010 | 10:13:22 | Devil Reagovat

To: Matúš a Marne:

Nie je to zlý nápad, 90% pravidiel je aj tak na figu.. .
Ale teraz vážne: Mali ste tu česť stretnúť niekedy prezidentskú kolónu, predsedu vlády, al. ministra? Režú si to STREDOM cesty, cez plnú, vytláčajú "spodinu" voz z cesty. Pozor, ide KRAĽ!!! Skúste takto ísť VY.. . . Zavrú Vás ako psa.
V Turecku chodníky ani neboli, v 2002, jazdil som ako Turek, ak som chcel zapadnúť..., ale za 2 týždne ani jedna havárka, žiadne gestá, urážky..., všetci vysmiati, aj keď po krajnici, klasic. chodník s obrubou nehľadajte,
to isté v Paríži, v centre som sa krútil ako divá sviňa, navigácia nestíhala, NIKTO po mne netrúbil, neukazoval, že som blázon, lebo som z dediny... /iba na vidieckych cestách po mne blikali, keď som ich zo zvyku obiehal... , ako na SK, až som si zvykol dodržiavať predpisy a bolo to SUPER.... Žiadeni policajti.
Ľudia sami BEZ POLICAJTOV boli ohľaduplní.
Pretože ryba smrdí od hlavy.
Neviem dodržiavať vyhlášku na 100%, keď sa ožratí poslanci oháňajú imunitou, vystúpiac z havarovaného auta, minister, prezident ma vytlačí z cesty, policajt mi dá pokutu iba kvôli SPLNENIU DENNÉHO LIMITU POKÚT.. , aby mal fajront.
A kedy som si uvedomil náš motoristický pravek?Keď som párkrát púšťal niekoho na SK z vedľajšej cesty. Neborák, najprv neveril, potom, na 3-5 pokus sa váhavo rozbehol, neveriac, že je to možné. Dovtedy niekto dobehol za mnou a ten začal vytrubovať, prečo stojím na hlavnej a púšťam niekoho.... kto na to nemá "právo"
Prečo nemôžu byť u nás každých 10-20 km RADARY, s fotopuškou, s upozornením na ne?!
O čo vlastne ide PZ ? Bezpečnosti, alebo vyberaniu pokút?
Ak bezpečnosti, tak majú mať záujem ma spomaliť, pred obcou radar, v obci, na križovatkách, na zlých úsekoch. A zároveň vystríhať.
VTEDY UVERÍM, že ide nejakému k...otovi z ministerstva o moje zdravie. Miesto toho stoja na ROVNÝCH úsekoch, kde môžu využívať najnovšie lasery. A ak na širokej, ROVNEJ ceste idem o 20 -30 km rýchlejšie, tak 200-650 eur... . Veď toľkoto nezarobí celá rodina mesačne!!! A pokuty za mýto, 1650 eur na mieste vodičovi, 16.000 EUR firme, to si dávali pokuty podľa svojich vreciek!!!
A najnovšie sa rozmáha na SLOVENSKU trend PSYCHOPATOV z PZ a Okr. úradu, ktorí dávajú na širokú cestu tzv. OSTROVČEKY.
Značka žiadna, osvetlenie žiadne, vysoké hrany bokov, častokrát na POSLEDNÚ chvíľu sa stihnem vyhnúť, v hmle ide o život. Na takom sa zabil aj mladý Hric.
A ešte sa ich kopec zabije.
NIKOHO netrápia výtlky, stromy pri ceste, ale kšefty s ostrovčekmi, to áno.
Nič v zlom, ale keď sa vraciam na SK zo Záp. Európy, tak ma napína na gracanie. A uvedomujem si cca 50 ročné myslenie pozadu.
Do EU sme sa dostali náhodou. Ani zďaleka tam nepatríme. Sme na úrovni Srbska, Ukrajiny, Rumunska, Macedónska. Ešte si lichotím.Tam ale aspoň nerobia 100 % PASCE na vodičov.
Rozdávanie pokút hlava-nehlava ešte z nikoho neurobilo dobrých vodičov. Dá sa jazdiť rýchlo, temperamentne a zároveň bezpečne.
Sám tiež nejazdím nejako rýchlo. Už ma to tak nebaví. Ale inak sa človek NENAUČÍ rýchlo reagovať, byť v strehu, keď sa vlečie 60-90 km/h.
A dúfam, že aj policajtov čoskoro prestane baviť robiť výpalníkov. Pretože zobrať niekomu vodičský, nestarať sa, či má z čoho žiť a vrátiť mu, až po zaplatení pokuty, je VYDIERANIE.
A TAKÝTO ZÁKON PODPÍŠU NAŠI POSLANCI. Ešte raz, NAŠI, nie cudzí.
Fuj, idem grcať na hajzel od radosti z demokraticky zvolených "pánov" ko...tov.

22.01.2010 | 20:57:49 | ľuboš Reagovat

Luboš by zřejmě nejraději zrušil veškerá pravidla silničního provozu, zavedl pouze právo silnějšího a rychlejšího a těm, co by nejezdili podle jeho představ by rozmlátil jejich přibližovadlo kyjem. Takže hurá zpátky na stromy!

22.01.2010 | 18:27:38 | marne Reagovat

for ľuboš

Obiehanie po chodníku ?? Na štvorprúdovke 6-7 prúdov áut ? To si robíš srandu ? Veď je to nenormálne.A čo ak pôjde po chodníku žena s dieťaťom a nestihne sa uhnúť ? Ako sa to tam potom rieši ? Dotyčný si dá vyklepať nárazník a hotovo, alebo čo ? Teda, ísť po chodníku a čakať, kto ma kedy "zvalcuje", musí byť super pocit.So zbytkom príspevku súhlas, ale ten začiatok je šialenstvo :-P.

22.01.2010 | 14:26:58 | Matúš Reagovat

Luboš

A co bys chtěl Ty? Zrušit dopravní policii? Zavést na silnicích anarchii? Nemám pocit, že by U NÁS pořádala policie nějakej šílenej hon na řidiče. Naopak mám dojem, že jich vídám na silnicích velmi málo. Nevolám po vysokých postizích za voloviny, ale za HRUBÉ přestupky, čímž např.VYSOKÉ překračování rychlosti bezesporu je. Policie by se ale měla zaměřit zejména na nebezpečné úseky, určité části obcí apod. Mně osobně "pije krev " městská policie, jejíž činnost spočívá mnohdy v buzerování a pokutování řidičů za naprosté voloviny.

21.01.2010 | 22:16:48 | marne Reagovat

To: Jirka: Fakt je, že sa cigáňov za volantom

obávam, už som párkrát stál na vedľajšej a oni na hlavnej...., ale vždy lepšie, ak zastanú zbytočne...:)
S tou červenou si mi pripomenul Taliansko a Sicíliu. Podobne v Turecku, tam som obiehal väčšinou sprava, po chodníku, na 4-prúdovej ceste nás bolo asi 6-7 prúdov áut... . Ale inak SUPER zážitok.
No, ak by som mal tu moc, TAK ZRUŠIM VŠETKY HLAVNÉ CESTY v mestách a mimo ťahov.
Platilo by iba PRAVIDLO PRAVEJ RUKY. Najprv som bol v IT vydesený, keď som nevidel každých 5 metrov aspoň 10 značiek, ako na SK, ale keď si zvykneš, je to super.
Jazdí sa temperamentne, ale každý dáva pozor na druhého a musíš byť sústredený. Policajt si občas dá s Tebou preteky, alebo Ťa zdrbe, prečo stojíš na červenú, keď nič nejde...:)
To: Marne: Pokuty NIE sú riešenie. Nie som sexi modelka, ani vrah, ale keď ma 2-3 krát do týždňa zastaví hliadka, aby si pozreli čo mám v kufri, či mám tam žiarovku, alebo mrtvolu, alebo si iba tak zafúkal..., tak nie som ďaleko od vraždy.. .
V celej Záp. Eur. ma mali všetci v paži, keď ideš ako človek, tak ani pes po Tebe neštekne.
U nás je to pozostatok komunizmu, pretože tu ľudí považujú za niečo špinavé, bez rozumu, dobytok, ktorý treba j..bať každý deň.
Pretože POLÍCIA, SÚDY, PROKURATÚRA a pod. TU NIE SÚ na ochranu verejnosti, ale na ochranu VLÁDY pred vlastným národom. Preto tie pokuty, zastrašovanie a policajti v uliciach. Vždy, keď je štát v prdeli, začne sa poľovačka na ľudí.
Platí pre CZ aj SK!!
Platiť, platiť, platiť!!!
A keďže ste to bratia Česi namierili hrdo k ŠTATNEMU BANKROTU, tak sa teraz doseriete z pokút, cien , daní a podobných "radostí" života. .
A my s Vami.
Pretože to, či ja idem na širokej, prázdnej ceste 120 -130km/h, môže byť policajtovi ukradnuté, keď vedľa vraždia babku pre 200 korún.
Ale od babky nič nedostane, ale odo mňa aj 650 EUR. Na príkaz POLITIKOV - VLÁDY.
Čo sa asi viac oplatí štátnej pokladnici?!!
Keď niekto rozflákne starej babke hlavu, tak sa sociálna poisťovňa poteší... .
Keď mňa vymáknu 120 km na ceste 1. tr., tak sa rozdávajú odmeny.
Kurva a Ty chceš brať vodičáky doživotne... .
Z čoho by potom štát žil??!!

21.01.2010 | 21:31:56 | ľuboš Reagovat

for simon

Cigán na 525 tds je čávo, tak čo už :-P.U nás v Prešove bola pred časom, a možno ešte stále je, taká moda, že si podovážajú z Anglicka vyjazdené črepy a potom na nich nejazdia, lebo nemajú na palivo.Hlavne na ulici Tarasa Ševčenka je takých poodstavovaných črepov kopa.Je jedno, že nejazdia.Hlavne že majú pred bytovkou Vectry, Passaty, Bawory a iné akože "The Motoris" s milionom km na tacho, prehnitou kasňou a nerentabilnými nákladmi na opravy.To je typická cigánska logika :-P.

21.01.2010 | 13:29:18 | Matúš Reagovat

cigani :D

to treba vzdy kuknut z modreho domu - socialny dom - uprostred Petrzalky co odtiall vylieza.. zigulaky, 525 tds a podobne kyble a ti kokoti davaju prednost aj ked su nahlavnej obcas... vies preco? lebo nemaju vodicaky a nevedia kedy maju prednost

21.01.2010 | 13:20:31 | simon Reagovat

for marne and Jirka

For marne : Tak to súhlasím.Samozrejme s mojimi názormi sa nemusí nikto stotožňovať.Ja píšem len to, o čom si myslím, že je to pravda.Možno sa o pár rokov, keď budem mať vodičák, moje názory zmenia, kto vie.For Jirka : V každej krajine sa nájde niekoľko čiernych oviec.To, že tak niektorí Slováci jazdia ešte neznamená, že to robia všetci.Čo som si všimol, tak najhorší sú Cigáni (Romovia), ktorí majú aj základné pravidlá úplne v...A to nehovorím o predvídaní, či nebodaj logickom myslení.Ale aj niektorí "biely" majú v hlave prázdno.

21.01.2010 | 13:16:22 | Matúš Reagovat

Matúš

Si udělej rovnou papíry na tank.Jedině v tom bych se u vás cejtil bezpečně.Semafory-červená nic neznamená,zrcátka na co-dvakrát jsem jel na čtyřproudovce celej po trávě,když mi tam zničehonic vjel kamion,dvě plný čáry-jako by tam byla přerušovaná,zebra a chodci-uhněte jedu,byl jsem svědkem jak auto přede mnou odhodilo paní cca 20m,používání blinkrů-na co atd,atd.Saigon,Bombaj hadr.

20.01.2010 | 20:57:52 | Jirka Reagovat

Ještě k té rychlosti-právě že rychlost JE sama o sobě nebezpečná. Už jen při nečekané dopravní situaci, tech. závadě na vozidle apod., "nekonečná" brzdná dráha, aquaplaning......To, že Luboši vlaky jezdí a letadla létají rychleji, je v pořádku. Nejezdí totiž po silnici, a to je ten rozdíl. A srovnávat závody F1 s běžným provozem...no comment

20.01.2010 | 20:35:25 | marne Reagovat

Matúš

Neměl jsem na mysli tvé vědomosti o autech, ale zkušenosti coby řidič. Ty můžeš získat pouze za volantem, nikoliv jako spolujezdec.

20.01.2010 | 19:01:57 | marne Reagovat

for Jirka, Marne and Ľuboš

For Jirka : Jasné že máme.Je ich viacero, ale tú medzi KE a PO mám najbližšie, tak som ju spomenul.Aj keď uznávam, mohlo by ich byť aj viac a v lepšom stave. For Marne : Študovanie nemá s vedomosťami TAKMER nič spoločné.Napríklad takú slovenčinu mám už deviaty rok, ale dovolím si tvrdiť, že autám rozumiem o čosi viac ako svojej materčine.Je to len o tom čo Ťa baví, teda aspoň myslím.For ľuboš : Vďaka za kompliment, ale neuhádol si.Za nikoho sa nevydávam...A kiežby si mal pravdu s tým rozumom.Hádam ho raz dostanem :-P.A na Anonyma by som nereagoval, za počítačom je macher ktokoľvek, naživo málokto.

20.01.2010 | 16:16:53 | Matúš Reagovat

Luboš

Super vodič nejsem, ani pán Dokonalý-není mi známo, že bych se tu nějak vyvyšoval. Připoutaný jezdím, a to kvůli vlastní bezpečnosti, Žádný piráty a blbce nenahlasujem, i když bych to mnohdy velmi rád udělal, třeba by to někomu zachránilo život. Ano, jezdím s rozsvícenými potkávacími světly, v mlze s mlhovkou-pro tebe nelogické, pro mne ano. Jezdím v zimě na zimních gumách (dle tebe zbytečnost), přesto se na ně nespoléhám a přizpůsobuji jízdu počasí (v zimě v ČR bývá sníh, náledí...)
Samozřejmě být tak dobrý řidič jako ty, tak toto všechno ignoruji a nevyhazoval bych peníze za zimní gumy a jezdil na letních, ojetých do hladka....

20.01.2010 | 10:50:58 | marne Reagovat

To: Marne: Už musím hajať, ale

naozaj je to tak: RÝCHLOSŤ SAMA osebe nie je nebezpečná... .
Vo vlaku ideš aj 320, v lietadle 1100 km/h a ....nič. A ani v F1 pri 400 km/h sa nič nedeje.... Takže NEVYTRHAVAJ myšlienky. Dík.
A to, či mám letné, alebo zimné gumy, je FYZIKE u riti...
Pokiaľ neporušíš platné fyz. zákony, tak sa nič nestane. Preto som na Nissane mohol v pohode na snehu na letných ROVNO aj 140..., pretože som nezatáčal... .
A preto sa kopec ľudí včera / sneh. kalamitka/ vybúralo na zimných, pretože porušili fyz. zákony. Gumy sú v tom nevinne. Tam, kde by som na zimných išiel v zákrute 80, na letných som dal 60-70.
S ROVNAKÝM RIZIKOM nezvládnutia prejazdu zákruty....
Ak by si všetci povinne vyskúšali jazdu v chumeliciach, ľade na letných, pár 10 tisíc km, tak by získali REŠPEKT pred snehom. Potom by tak hlúpo nebúrali a neriskovali, pretože uverili: "Mám zimné, môžem...:" / to musím potvrdiť z vlastnej skúsenosti, preto je to výstraha!!/
A svetlá v hmle som neradil zhasínať., ale ísť na parkovačky, prípadne iba hmlovky, tak, aby nebol vodič zozadu v kolóne oslňovaný. Pričom za ním idúci vidí LEPŠIE, predstav si...!:)
Pretože netreba robiť senzory na stierače, ale na hmlovky, ktoré sa snáď zapínajú už pri súmraku..., "za tie peniaze, mám ich, tak ich zapálim " .
Mať tu moc, tak ich okamžite ZRUŠIM, pretože tu jazdí kopec tupcov, ktorých nezaujíma, že oslepujú.
To isté na žel. priecestiach. Stojí oproti ako cicina, ešte aj hmlovky mu svietia, môžeš mu naznačovať, zhasínať, zap. svetlá. Iba čumí ako teľa a nechápe, že stoji, teda PARKUJE.
Ale ak by si jazdil dennodenne, tak by si to chápal. Ale Ty si super vodič, pán Dokonalý. Všade 50-90-130, svietiš ako vian. stromček, pripútaný, poctivo nahlasuješ každého porušovateľa zákona a pirátov ciest... .
A choď už spať, ráno býva múdrejšie večera.

19.01.2010 | 22:32:08 | ľuboš Reagovat

..."takže to, či mám letné alebo zimné pneu NEOVPLYVŇUJE bezpečnost jazdy..."to jsi Luboši myslel zcela vážně, nebo je to jen hloupý vtip? Doufám, že je to ten druhý případ. V prvním případě bys měl odevzdat vodičák a vyhledat odbornou lékařskou pomoc....

19.01.2010 | 22:03:38 | marne Reagovat

lubos

Nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost, ale to se tobě a podobným samozřejmě stát nemůže, VY přece umíte řídit, že? Luboši, ty jsi fakt asi blázen-jezdíš v zimě na letních gumách a na ledu 120, nepoužíváš bezpečnostní pásy, hrubě překračuješ rychlost a to nejlépe na sněhu, předjíždíš v mlze se zhasnutými světly apod. Jestli to má být návod pro ostatní, aby tvoje nenormální chování na silnici následovali, měl bys za to odsouzen a být za mřížemi.

19.01.2010 | 21:52:14 | marne Reagovat

simon

Podle tvého příspěvku z 10:57 vyplývá, že jsi v tom kriminále seděl ty a pravděpodobně za to, že jsi někoho srazil autem a jels jak dobytek!

19.01.2010 | 21:29:18 | marne Reagovat

Na to, že ešte Matúš

nemá vodičský, má oveľa viac rozumu a rozhľadu ako "borci" v C 1 a podobných taškách s motorčekom. A som si istý, že bude dobrým šoférom. Baví ho to totiž a nerobí zo seba svätého somára... . /skôr by som tipoval, že sa iba vydáva za mladé ucho, aby si otestoval reakcie..:)/
Dnes som si musel požičať ženinu 206, na svojej mám už slicky, reku už je po zime a včera ma dosť vyšmýkalo... . V januári ma zaskočil sneh, tu na juhu SK....sakra...:)
No, jazdiť s 1,4 je za trest. Lenivé, hlučné. Spotreba 7,4 l/100 km, mesto + mimo, ale aspoň sa dalo na jej letných v pohode cez 110-120 aj na ľade. Hmotnosť a úzke gumy / asi 185, al. 195? robia zázraky...
Včera bolo po okolí viacero havárií. Všetci, čo ich spôsobili, mali ZIMNÉ pneu. Takže, to či mám, letné, al. zimné pneu NEOVPLYVŇUJE bezpečnosť jazdy. VŽDY za to môže VODIČ. -
To: Marne: Buď si istý, že 160 km/h nie je žiadna rýchlosť. Je to dokonca taká "ticho" odporúčaná cestovná na diaľnici v DE a ani v Taliansku, GR, Rakúsku Ťa nezastavia, ak ju dodržiavaš.....Až vyrastieš a budeš mať auto, tak sa budeš čudovať, prečo si sa 160-tky tak bál... . A zabiť sa môžeš aj pri 50-tke.
Ešte raz: Ešte NIKDY NIKOHO NEZABILA RÝCHLOSŤ..., vždy iba nezvládnutie jazdy.
P.S. Anonym 15:43: Teraz ani nevieš, čo si si na seba uplietol... . Ak by si bol starší a rozumnejší, tak by si také preklínanie NIKDY nevypustil z huby.
Na 101% Ti môžem garantovať, že TEBA postihne nešťastie. O rok.dva. To je jedno. Matúšovi si tým neublížil. Ale SEBE.
Jedno, či sám upadneš do nešťastia, alebo niekto Tebe blízky. Už sa to začalo diať..... . Či to dokážeš zvrátiť, je už iba v rukách Prozreteľnosti a možno aj Tvojich...

19.01.2010 | 21:28:54 | ľuboš Reagovat

Matúši,

Bylo by žádoucí, aby ses jakožto člověk bez řidičského oprávnění na osobní automobil a tudíž bez jakýchkoliv zkušeností coby řidič k těmto tématům nevyjadřoval. Připomínáš mi jistého českého, velmi známého ekonoma, který ze sebe začal dělat odborníka přes klimatologii, aniž by tento obor kdy studoval.

19.01.2010 | 20:35:30 | marne Reagovat

Matúš

Vy tam u vás máte nějaké dálnice?Já jsem si žádný nevšiml a to k vám jezdím už 10 let.

19.01.2010 | 16:57:48 | Jirka Reagovat

Matúš je vyjebanej kokot.Nad jeho argumenty se pořád směju.Bodejť by se nedožil osmnácti a nemohl jezdit.Rozflákal bych mu hubu, kdybych ho někde uviděl.

19.01.2010 | 15:43:59 |  Reagovat

for marne

"160 nejezdim NIKDY A NIKDE nechci zabít sebe, svoji rodinu ani někoho jinýho".Ak si myslíš, že vyššia rýchlosť znamená automaticky vyššie riziko, mýliš sa.Zájdime do extrému.Prečo je asi na diaľnici stanovená minimálna rýchlosť, tuším 80km/h ? Prečo nemôže niekto jazdiť na diaľnici trebárs 40 km/h ? Lebo by riskoval, že ho niekto zozadu rozfláka.Na peknej a prázdnej okreske, nieto ešte na diaľnici sa dá ísť pohodovo 160 km/h.Napríklad na diaľnici medzi KE a PO to nie je problém, pokiaľ nie je prepchatá.Či už autami, alebo radarmi.Cesta medzi PO a Kapušanmi to isté.PO - Haniska, mimo špičky tiež, pokiaľ sa stihneš rozbehnúť :-P.Pred Budimírom v smere od Prešova tiež...A to je len malá časť ciest, kde sa to dá bezpečne zvládnuť.Samozrejme je aj dosť ciest kde sa to zvládnuť vonkoncom nedá.Ale tie už menovať nebudem, keďže si ich môžeš vo svojom okolí isto narátať aj desiatky.

19.01.2010 | 15:05:38 | Matúš Reagovat

for ľuboš

Tak to plne chápem.Otec je tiež podobnej "stavby", 40-tka, bachor...A preto potrebuje väčšie auto.Keď už kvôli ničomu inému, tak aspoň to pohodlie :-P.Čo sa týka montovania malých objemov do limuzín, tak s tým ja absolútne nesúhlasím.Načo je to dobré ? Kto si môže dovoliť novú limuzínu, toho predsa pár korún za poistku nerozhádže, či áno ? Nehovoriac o životnosti a tým pádom aj veľkej strate pri ďalšom predaji.Do nejakého malého mestského auta je 1.2 OK.Ale keď to dajú do Superba, alebo dokonca namontujú trojvalec aj Porsche, tak je to na hlavu.Bol by som radšej, ak by sa vrátili časy, keď sa vyrábali veľkoobjemové dieslové Mercedesy a ktoré najazdili aj cez milion km.A taktiež aj atm. benzíny 2, 2.5 litre, s hmotnosťou okolo 1 tony a parádnym podvozkom.Ale to už ja, žiaľbohu, asi nezažijem...

19.01.2010 | 14:07:03 | Matúš Reagovat

najprv si precitaj co som napisal a ked chces reagovat tak prosim na moj prispevok a nie stale tie iste blaboly, takze ten magor sedi skor na teba. ty inteligent, jedine co si mi odpovedal je ta 160 na dialnici... tak nejaky iny clen c1 gangu to bol .. mne to je jedno. a jirke ma pravdu, na dialnici je 160 ideal, keby si sa odviezol v mojom aute 3,0l automat mozno by sa aj tebe zdala primerana

19.01.2010 | 13:43:37 | simon Reagovat

marne

Osobně neznám nihoho, kdo by stoprocentně dodržoval rychlost. A 160 je podle mě, ve slušném autě, a na solidní dálnici, absolutně pohodová, cestovní rychlost. I já jezdím např. na D8, D11 nebo D5 z Plzně na Rozvadov 160 na tempomat, a jako prase nebo že bych někoho ohrožoval, se ani v nejmenším necítím. Možná jet v C1 mluvil bych jinak.(měl jsem felicii, s tou jsem jezdil po dálnici tak 110-120:-))

19.01.2010 | 13:28:25 | Jirke Reagovat

simon

A 160 nejezdim NIKDY A NIKDE, nechci zabít sebe, svoji rodinu ani někoho jinýho. Ale to evidentně není tvůj případ, egoistickej kreténe z Tatier.

19.01.2010 | 12:21:16 | marne Reagovat

simon

Lepší je někomu "zkurvit" život sebráním papírů, než aby takovej trotl někoho zabil. To se týká asi taky tebe, že ses ozval. Jestli chceš žít v anarchii, tak se odstěhuj někam jinam, magore.

19.01.2010 | 12:14:56 | marne Reagovat

pan najspravodlivejsi

co ste vsetci padnuty na hlavu? papiere na dozivotie? treba rozmyslat flexibilne a rozlisovat obec a obec. jasne ze cez dedinu alebo nejaku dieru kde ziju sedlaci na ceste, jazdia tam ozraty s detmi na bicykloch tak tade nepojdem kilo. zas na druhej strane ked idem po BA napr cez most apollo v noci o tretej rano tak tade asi nepojdem 50... na dozivotie??? vies co to znamena?? mlady chalan sa predvadza ide stovkou a ty by si mu skurvil zivot a zakazal cely zivot jazdit? komancske myslenie debilne rovnako ako trestany clovek uz nesmie podnikat.. to musel vymyslet niekto ako ty.. lebo ked niekto sedel treba mu dojebat zivot.. nech maka cely zivot na niekoho alebo ide dalej sa zivit kriminalitou... si chrapun najhrubsieho zrna. mimochodom marne ty si tusim z toho C1 homogangu co ste sa tu chvalili ze vam to ide 160.. tolko sa u vas moze jazdit? 160?

19.01.2010 | 10:57:36 | simon Reagovat

Kdo jezdí jako prase a pak naříká, že vysolil dva litry za pokutu a nemá na benzín, je blb. Třeba za kilo v obci bych bral papíry na doživotí.

18.01.2010 | 21:10:20 | marne Reagovat

ľuboš je pičus.

18.01.2010 | 20:27:56 |  Reagovat

Jen plaťte ještě bych vám to zvednul od příštího roku tak o 70%
když se letos nepolepšíte,protože u vás jezdit je fakt o život a hodně velká divočina.

18.01.2010 | 18:34:31 | Jirka Reagovat

To: Matúš: Ach jáj, dnes je už na krku 40-tka,

zrak a pohľad sklenený, reflexy rokmi lenivé, bachor rokmi a pivečkom skúšaný, preto tá 607 v garáži... .
Takže už iba skúsenosťami sa môžem chváliť..../aj keď bohvie, koľko je v tom vlastne nostalgie, možno o 20 rokov budem spomínať na 607 ako na úžasnú kraksňu, ktorá ešte nemala autopilota, ale vypínateľné ESP, žiadne GPS a podobne.../ . A šialený objem 2,2l.
Na druhej strane, až sa presadia tie 3-valce, dokonca aj Porsche špekuluje!!, al. 1,2 TSi do limuzín, príp. elektrické rárohy... tak ešte naozaj budem rád, že som mohol jazdiť v motoristickom staroveku.
Dnes som medzi Žiarom/Hronom - B. Bystrica v priebehu 25 minút narátal 3 mýtne polície a 2 motohliadky. Krúžili a zastavovali autá, akoby ľudia, s prepáčením, srali tie penaze na pokuty ....

18.01.2010 | 18:08:01 | ľuboš Reagovat

for ľuboš

Pred 15 rokmi ? Tak to potom OK, ja som myslel, že to nebolo až tak dávno.Ten vek 38 rokov ma trochu zmiatol :-P.Na 38 ročného zrelého chlapa by bolo predvádzanie s 15 ročným autom trochu smiešne.Ale keď to bolo v 25 so zánovnou Primerou 2.0 tak beriem.Ja tiež nie som svätec :-P.P.S. Tie pokuty cez GPS by boli trošku kruté.Predsa len, tiež sa radšej povozím svižnejšie ako podľa predpisu, aj keď zatiaľ len ako spolujazdec.

18.01.2010 | 15:05:11 | Matúš Reagovat

Luboš

Automatické pokuty za rychlost přes GPS? No už aby to bylo! Já jsem taky "starej cap,"ale takový hňupoviny by mě nenapadly ani zamlada, i kdybych měl třeba Porsche. Vím totiž, že na silnici nejsem NIKDY sám.

17.01.2010 | 21:46:24 | marne Reagovat

A jéje, Luboš nás opět zásobuje svými dlouhosáhlými moudry...všechno vím, všechno znám...

17.01.2010 | 21:45:39 | tom Reagovat

To: Matúš: Daj Boh, aby si sa dožil

v zdraví a pohode aspoň 100 rokov... . A o pár rokov, až budeš mať nejakých 25-27, sa ťa opýtam, či si nevyvádzal somariny... .
Na druhej strane, v lejaku som išiel aj vyše 200Km/h, ale v DE, tam je to OK. A na iných autách.
V každom prípade, mal som ešte šťastie zajazdiť si na autách v poslednej možnej dobe, pred 15 rokmi bola mizerná premávka / prvú Primeru som mal ešte z roku 1992, tá z roku 1995 už mala nejaké úpravy podvozka, už nesadala na dorazy tlmičov a podobne/.
A neboli to žiadne staré vraždy, max. 2 ročné, cca 40-60.000 km, vždy TOP stav.
Ak by sa niekto z Vás, čo sa tu teraz vydávajú za svätcov, na nich previezli, v ich najlepších rokoch, na prázdych cestách, tak cca 90% áut sa Vám rovno zhnusí a budete si trhať vlasy. .
V každom prípade, je to dodnes jediné auto, v ktorom som mohol ísť "naslepo" v noci na cca 80-90% možností auta , po neznámej trase, tak do 180 km/h, nezáležalo na triede cesty.
Bola to doslova taká starostlivé auto - MAMKA, ktorá Vám veľa dovolila, zároveň Vás vyždy podržala. A limit mala posunutý neuveriteľne vysoko. Dodnes som sa v niečom tak komunikatívnom neviezol. Trochu sa jej podobala stará 405, ale iba trochu. Ale stále NAD DNEŠNÝMI !!! Potom už nič.
/doteraz sa k tomu priblížilo iba BMW 3, ale tá hmotnosť je jednoducho zabiják. To, že vypálite rýchlo zo zákruty je jedná vec, že sa ale skoro doseriete, keď ju chcete prejsť rýchlo a plynulo druhá...:( ../a výkon musí byť aspoň 200 koní, aby sa eliminoval vplyv hmotnosti./ Ale v zákrute sa jednoducho ODSTREDIVA sila NEDÁ oklamať.
A mimochodom: Pred 15 rokmi boli cesty v oveľa LEPŠOM STAVE, než dnes. Preto máte poniektorí reči...bla.bla, ale vtedy ani na ceste 2. triedy nehrozilo, že vzlietnem, alebo v koľajách stratím kontakt s cestou.
A na tú slasť, v noci, na neznámom úseku, prvýkrát prechádzanom, na maximálke, samozrejme s rešpektom, kedy sa cesta zleje do úzkeho tunela....., za to stálo.
Nech si hovorí každý, to čo chce.
DNES JE TO UŽ JEDNODUCHO NEMOŽNÉ...
P.S. A až budeme dostávať AUTOMATICKÉ pokuty cez GPS, pretože prídete do cieľa o 5 km/hodinu rýchlejšie, tak nám, starým capom budete iba závidieť... . A k tomu ešte poplatok za prejdené km.
Vtedy sa budem smiať ja.... .
P.S.2. Platí to aj pre Marneho.

17.01.2010 | 20:15:24 | ľuboš Reagovat

Nissan už né

Uvažoval jsem o nové Almeře, ale Nissan si to u mě posral svými styky s Renaultem, který považuju za odpad. Takže po dlouhých letech přecházím k Hondě.

17.01.2010 | 20:00:12 | jarek Reagovat

autor

Zas další magor, kterej jezdí jako prase a ještě se s tím chlubí. Až si necháš vybudovat svoje vlastní silnice, tak se na nich zabij, jinak ale silnice jsou pro všechny. Kvůli takovým Blbům jako ty přijde každoročně spousta lidí zbytečně o život.

17.01.2010 | 19:20:01 | marne Reagovat

Mno tak aj keď v aute vraj veľa znesiem, pri tebe by som asi "tyku" pustil.180 km/h v daždi je mix odvahy, šialenstva a trošku aj blbosti.Inak zážitky super :-P

17.01.2010 | 16:41:30 | Matúš Reagovat

primera 2.0slx

ten pan co pisal tuto recenziu ma absolutnu pravdu ja vlastnim orig.japonsku primeru 1993 2.0slx a neviem si ju vynachvalit malsom vela aut ale primera je primera.

20.08.2009 | 11:51:53 | dodoTN Reagovat

Pro Anonym

Nechtěl jsem to říkat tak naplno, ale někdy je více lépe. Tudíž stádečko by bylo lepší:-)

21.04.2009 | 16:29:41 | r Reagovat

Pisatel recenze

Škoda, že ti v noci při té 200km/h nevstoupil do cesty jelen nebo kanec. Bylo by o jednoho blba (a o jedno zvíře) na silnici míň. Jseš normální idiot, který aby si dokazoval své "schopnosti", klidně zabije rodinu s dětmi (jak jinak si vysvětlit tvé předjíždění v zatáčce, do které nevidíš). Je vidět, že řidičák opravdu dostane každý psychopat. Doufám že se brzo zabiješ, debile !

21.04.2009 | 16:22:43 |  Reagovat

Letní gumy

Jel jsem(řídil) několikrát primerou P10 se silnějším dvoulitrem(myslím 96 kW, asi před 8-9 lety) a musím říct, že to byla vždycky paráda, hlavně do zatáček, jelo to jako po kolejích a nikdy dříve jsem takový pocit nezažil a taky zátah motoru, to bylo moc dobrý. Auto vynikající. To má pisatel pravdu. Ovšem nechápu, jak mohl jet v zimě na sněhu na letních 140km/h někde na okresce. Asi tam mají extra dlouhé rovinky a gumová svodidla:-). A taky ta story s tím bavorákem. Je vidět, že mu to zůstalo v paměti v poměrně velkých detailech :-). A taky moc nerozumím jeho volbě současného vozidla, když si tak pochvaloval jízdní vlastnosti primery. Ale to je samo jeho volba:-). A pokud je pravda, co tu píše o svém stylu jízdy, tak bych ho chtěl potkat na silnici jenom pokud bych jel v tanku :-)

21.04.2009 | 16:11:30 | r Reagovat

ježíš to jsou nesmysly. Kdyby to byla Primera GT tak neřeknu, ale obyčejná Primera a prej BMW 328 jé tak to je dobrá sranda. To za volantem toho BMW seděla blondýna ne.

21.04.2009 | 15:38:31 |  Reagovat

Hustej chlaaaapek :-)
Ku mne taky nechce nikdo sednout do auta (az na par odvaznych kamaradu :-)
Tak drzim palce se "street racingem" a snaz se hlavne nezabit sebe ani nikoho jineho.

21.04.2009 | 14:36:39 | jamieson Reagovat

dobra recenzia suhlas so vsetkym.

08.04.2009 | 23:25:36 | mato Reagovat

stasré auto

čitaj pozornejšie. Vtedy malo necelé 3 roky, bolo to pred 10 rokmi... Malo lepší podvozok než súčasníci. Nemáš náhodou BMW ....328

29.05.2008 | 20:13:32 |  Reagovat

Katastrofa

Podľa toho čo si napísal o svojom jazdeckom umení, nechcel by som ťa stretnúť na ceste. Až moc uletené ako si masíruješ ego so starým autom.

28.05.2008 | 23:09:47 | lexa Reagovat

Krásna recenzia a postreh!

Ja mám Hondu Civic r.94 a mám podobné pocity ako ty.

27.05.2008 | 23:19:10 | jz Reagovat