Recenze Nissan Primera P11C CVTM6
“Skvělá volba podrthnutá cenou, výbavou a CVT automatem.”

Autor recenze: Jirka (29 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1998 SR20DE Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:115 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km Vloženo: 23. 5. 2006

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mazda 626 2.0

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Primerka poruchu zatím neměla, jen vlastní vinou jsem si škrtnul o nějaký ten kanál v Praze vlnovcem na výfuku, následkem čehož bylo natáhnutí vlnovce.

Auto sice hned mělo sportovní zvuk, ale když člověk poslouchá v klidu CD, nenechá se přeci ničím rušit.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Když jsem tu tak pročítal recenze, nemohl jsem si nepovšimnout sporů okolo Škodovek a Nissanů. Nicméně toto téma tu řešit nechci, jelikož si myslí, že každá značka má své příznivce a také své odpůrce.

Svého faceliftovaného Nissana jsem objevil přes internet. Myslím, že v dnešní době ani není rozumné hledat auto jinou cestou než touto.

První (hned po ceně), co mě na Primeře zaujalo, byla moderní a vyspělá CVT převodovka s volbou sekvenčního řazení. Před dvěma roky tento termín nikomu nic moc neříkal a soudil bych, že 80% z Vás, co čtou tuto recenzi to neříká nic ani dodnes. Vzhledem k tomu, že jsem v minulosti pracoval ve druhém a třetím největším autobazaru u nás, nebyla pro mne koupě vozu skokem do neznáma. Auto je se servisní knížkou a bylo nové prodáno v ČR, kilometry nestažené, nadmíru zachovalé jak uvnitř tak z venku.

Motor dvoulitr se 103kW v kombinaci s CVT automatem byla prostě skvělá volba. Navíc jsem "pražák" a tak se mi automat náramě hodil. To, že známé přirovnání " Japonec na konec" nahrává právě příznivcům těchto značek nejen cenou je snad jasné. Auto má k výhodné ceně plnou výbavu, tedy i Xenony, digi-klima, vyhřívání sedaček a vše v elektrice. Alu kola 16". Bonbónkem jsou 4 airbagy ve výbavě. Ty ve naprosto pohodlných anatomických sedadlech s výrazným bočním vedením jsou kombinované a chrání i prostor pro hlavu, jako záclonky. Třešničkou zůstává motor s rozvodovým bezúdržbovým řetězem.

Jako asi každý, jsem se trochu obával zvýšené spotřeby díky automatu. Tento typ má ale mnohem nižší vnitřní ztráty a spotřeba je vyšší jen o 0.5 l/100km. Po dvou letech bych ale konstatoval, že bych sám lépe neřadil. Automat sám vybere nejlepší spektrum výkonu. CVT převodovka, je jakýsi variátor, který když řadí, necítíte žádné cukání. Vůbec tam totiž nevzniká. Asi bych to popsal takto. Sešlápnete plyn a vy zrychlujete ale otáčky plynule klesají. Pokud ale sešlápnete plyn rychleji, automat bez rozpaku neřadí, ale točí až k hranici 6500 ot/min. Pokud chete, můžete použít sekvenční řazení, ale kdo by se namáhal. Asi bych zmínil jednu zvláštnost, pro vás, potencionální kupující, CVT při pomalém rozjezdu jakoby prokluzuje. Ale faktem zůstává, že plné uzamčení spojky nastává již ve 20km/h (u klasických automatů 30km/h) a pokud si na semaforech s klidnými řidiči vyzkoušíte rozjezd, zjistíte, že jim aniž chcete ujíždíte. CVT-čko má uvnitř velmi přesný řemen - ocelový pás a má mnohem méně částí k opotřebení nebo požkození. Však si všimněte, že to dnes montují do všech možných značek, např. i Mercedes nebo Ford.

Co se týká jízdních vlastností, přirovnávám Primeru k VW, není to žádný francouz nebo američan. Na jedné zatáčce, kterou mám dobře přečtenou možná drží stopu o malinko lépe než Octavia nebo Mazda, ale nesmí tam být nerovnost, to pak odskočí bůchví kam. Ale to přisuzuji k té tvrdosti. Je určitě tvrdší než Octavia nebo Ford (III generace). S Octaviou jsem 200km/h dosáhnul se strachem u zadnice. Octavia byla v super stavu, asi 2 roky stará a měla málo najeto. S Primerou je to maximálka taky, ale tolik to neplave.

Aerodynamický hluk za jízdy nevzniká, když otevřete okno za jízdy, tak je to naprosto v pohodě. Což ale moc nedělám, protože klima je klima.

Uvinitř je místa docela dost, ale nenechte se mýlit, když se podíváte z vysokýho paneláku na Primeru, není vůbec nijak velké auto. Takže, já se do ní vejdu bez problémů a to jsem docela hromotluk, ale kamarád, jeho taky kus, ale vyšší, už vypadá srandovně, jako asi já ve Fiatu 126. Rozhodně si za sebe pohodlně nesednu. Ale na druhou stranu, nejsem řidič, co objímá za jízdy volant a dejchá na sklo. Taky ale u toho neležím.
Odradil bych řidiče od všech japonských aut, kteří mají problémy se zády. Japonci mají sedadla děsně u země a když vystupuje např. můj táta, neobejde se to bez rozvernějších výrazů a vzdychů.

S údržbou si hlavu nelámu, jsem sice puntičkář a auto mám v neprosto skvělém stavu, ale nic jsem zatím nepotřeboval. Opravdu, po zkušenostech z práce v bazarech, Primera netrpí žádnou nemocí ani bolístkou. Všechno funguje, nic není vzhledově opotřebované natož ulámané.

Primera má jednu zvláštnost oproti vozům z té doby a tou je dvoustupňový posilovač brzného účinku. Pokud při brzdění sešlapujete pedál stále silněji, tlak se následně zvýší a brzdný účinek také. Nezačne hned panikařit ABS. To je opravdu příjemná záležitost, ale pozor pak na ty za Vámi.
Při geometrie se seřizuje jen předek (pro štouraly - porovnávaj to samosebou se zadkem), protože to má vzadu pevnou trubku a žádný Phersony nebo Alu výlisky ala Audi apod. Korozí auto netrpí a ani lak neztrácí lesk.

V sání mám sportovní filtr (mimochodem, nekupujte si to, je to na h****), na sklech folie (asi jako dárek od předchozího majitele) a taky zabezpečení Sherlog.
U Primery prostě měním olej a leštím. Sice toho teď moc ročně nenajezdím, ale když už, tak jedu v pohodlném a velmi atraktivním autě.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera

Vložit komentář

Mam viac ako 1,5 roka ten isty typ auta aj prevodovky (verzia sport) a musim len suhlasit s autorom. Len menim olej a tankujem a sem tam utriem prach z motora. Jedina vec ktora mi nefunguje (uz som to tak kupil) je palivomer, inac vsetko slape ako ma. V interieri by bolo tazko poznat vek (9r.) a najazdene km (300 000). Vsetky plasty sedia na mieste, sedadla su ako nove, nevysedene, neprepalene od cigariet a aj opticky je cely interier ako novy. Spotrebu mam mesto 10l, mimo 8l/100km. Zakruty a klukate cesty - tam je ako doma, je to radost a ked to hodim na manual, to je pocit... Pravdou vsak je, ze straca na vykone oproti klasickej prevodovke. Ale inac super komfort...

08.12.2009 | 20:36:16 |  Reagovat

S CVT mám zkušenost, je to nejlepší automat co znám. Ztráty - třecí - v převodovce jsou však dost velké. Nejhorší kombinace je převodovka CVT a elektromagneticá spojka. Naštěstí tuto kombinaci výrobci už opustili.

25.05.2006 | 18:49:53 | Letitý fanda aut Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Nissan Primera