Recenze Nissan Sunny n 13
“Starší sympaťák.”

Autor recenze: Viernéz (20 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:1,6i (12 V) Stav km při koupi:64 000 km Stav km nyní:70 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 25. 9. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Punto Škoda 120 Škoda Favorit Hyundai Accent

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Žádné poruchy, které by znemožnili vozu jízdu nikdy nenastali, pouze běžná údržba, jako u každého bazarového vozu:

- nový výfuk (zakoupen laděný, protože ten starý už byl rezavý)

- nové svíčky

- nový přední blinkr (ten původní byl prasklý)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Asi jako každý mladý kluk i já jsem chtěl nějaké auto do začátku. Nic extrémně drahého, ale aby to trochu jelo, vypadalo a i to pohodlí na cesty tam bylo. Když už jsem našel nějaký vůz, tak po shlédnutí jsem zjistil že v cenové kategorii kolem 20 tisíc kč jsou všechny vozy v katastrofálním stavu a na druhou stranu dávat peníze za Favorita a podobné nezdařené kousky, co vydrží jen pár měsíců a pak shnije se mi taky nechtělo.

Po nějaké době jsem narazil na bazarový Nissan Sunny (hranatý model n13) a bylo uvedeno že je v perfektním stavu. Skutečně to tak bylo, vůz měl najeto něco kolem 64 000 km, byl neporovnatelně živější s motorem 1,6, než třeba česká Felicie 1,6 a komfort je celkem také na slušné úrovni. Líbilo se mi taky to, že je to 3dvéřový model, tedy nic extra velkého, ale přesto zavazadlový prostor je vcelku na slušné úrovni. Komfort pro cestující si také zaslouží pochvalu.

Kupoval jsem auto s tím, že je výfuk už semtam značně rezavý a že bude potřeba ho nějak spravit, což vyřešilo zakoupení zcela nového se sportovním tlumičem. Auto jsem koupil se zcela novou spojkou a tlumiči a další opravy ani po té době nejsou nutné, pouze běžná údržba, takže nyní přijde asi na řadu nové obutí. Auto je spolehlivé, živé, v zatáčkách celkem slušně sedí, a člověk si na něj dobře a rychle zvyká. Asi jediná nevýhoda těchto starších japonců je pouze to, že pokud necháte někde odlouplý lak, nebo auto zanetbáte, začne se rozšiřovat koroze, ovšem ne v takové míře, jako je tomu třeba u již zmiňovanému Škodě Favorit. Určitě by přišel i vhod posilovač řízení na takové auto, ale i bez něj je jízda vcelku dobře zvladatelná ( s vyjímkou parkování ve městě).

Řazení si zaslouží určitě velkou pochvalu, i po těch letech řadí dobře v porovnání s vozy jiných značek a mnohdy i novějšími. Zkrátka tento vůz poslouží pro mladé ale i starší zkušenější řidiče, jako lepší alternativa ke škodě Felicii (1,6), s tou vyjímkou, že Nissan je ještě rychlejší, pohodlnější, bezpečnější, netrpí v takové míře na korozi a pořídíte ho za zlomek ceny z Felicie. A kdo říká, že české je české a že opravy jsou na tohoto Japonce dražší, tak je zcela na omylu. pro představu blatník se dá pořídit asi za 600 kč, blinkr 200 kč....

S NISSANEM ZATÍM SPOKOJENOST

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Sunny

Vložit komentář

1.8 GTi CA18DE

Zakopil sem v jednom nejmenovanem autobazaru toto auto:
http://www.inzercenet.cz/inzerat/nissan-sunny-1-8-gti-92-kw-9499447
nemohl jsem si to auto nevychvalit... dokazal sem stim nandat i nektere chipovane 1.9TDI. Autum o hmotnostech 1400kg s vykonama i 160koni sem dokazal oponovat do 19-ti. Pravodovka je vybavena sperou... tahne to jako das prave i v tech zatackach. Bohuzel po 5-ti misicich jezdeni na 4ku 200 :o))
se mi do valcu dostala voda, nastval jsem se, shodil sem hlavu a stim ze hlava na prebrus, ale preqapil me vyzrany kousice v bloku motoru u 4 teho valce zrhuba 10mm od hrany valce. Obednal jsem lepidlo na internet Anaerobní lepidlo AN 305-10. Zalepim to zabrousim hlava ktera je na prosto rovna ve vsech uhlech dokonale hladka tak zalepim necham den zatuhnout, zabrousim nasadim tesneni, new rozvody komplet, homokineticky klouby, kotouce a mnoho dalsich uprav me jeste cekam ale zatim si ty fsechny dily nechavam ve skrini co, kdyby too za tejden prasklo ale verim ze aspon nekolik tisic km najedu sice uz ne tak dravym zavodnim stylem ale snad este neco jo. Touzim po SR20DE ktery je opravdovy drzak s poradnou rezervou sahajice az na 350 koni s minimalni ztratou zivtonosti motoru. Kdyz se vratim ke zde zmenemu vozidlu jizdny vlastnosti jsou fakt sqele i na seriove tlumice s pruzinami... dyz zavzpominam jak jsem na slinici potkal fungl novou AUDI A4 3.0TDI a drzel jsem se zanim o 1 nu dylky auta az do 140-ti byl to prome uspech :-D. hodne muziky za malo penez ale ten motor asi uz nebude to co bejvavalo.

13.02.2009 | 21:21:15 | AcE Reagovat

to diego: Ale ked je v takom stave, ako pise tak mu to moze byt jedno, Keby malo aj 300t. tak kupil dobre...

26.09.2007 | 13:11:06 | jopal Reagovat

*videl

26.09.2007 | 08:51:14 | diego Reagovat

ale neveris tomu, ze melo pri koupi 64 tisic km ze ne? to bych videla asi tak na 3x tolik.. Tak at slouzi..

26.09.2007 | 08:48:22 | diego Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Nissan Sunny