Recenze Oltcit Club 11RL
“Zatím spokojenost, doufám že mi vydrží.”

Autor recenze: SWATJA ,
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:1130 Stav km při koupi:51 000 km Stav km nyní:53 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 2. 11. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda120,125

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Zatím i když ho nemám dlouho neměl, ale mám problémy se startováním když venku mrzne i když jsou nové svíčky a baterka. Ale to asi bude tím že prostě jenom zatím nevím jak na něj ... někdo říká s plynem někdo bez plynu a proto bych chtěl požádat některého ze zkušených majitelů o radu.díky


Hodnocení a zkušenosti s autem

Co se jízdních vlastností týče tak sem velmi spokojen oproti škodovkám 120 a prvním favoritům jsou o poznání lepší ale trošku mi vadí že motor je živější až ve vyšších otáčkách, ale mám strach mu šlapat na krk protože mě v bazaru varovali že se motor snadno užene. Jinak pohodlí-paráda /teda pro 2 lidi co sedí ve predu :-)/

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Oltcit Club

Vložit komentář

Salinas

Oltcit vyšel z původně starého francouzkého Citroenu Vesta (nebo Vista?), takže by ho měli Citroeňáci umět opravit a servisovat. problém je v tom, že je to tak stará konstrukce, že ti mladí kluci už to asi moc neznají. Díky motoru "boxer" je tam problém i vyměnit svíčky a proto se do toho nikomu moc nechce.

12.02.2009 | 14:43:03 | Standa Reagovat

Můj brácha měl Oltcita asi 1,5 roku. Zajímavá zkušenost! Klady: dobré topení, docela živý motor,zajímavé ovladače Zápory:Drahé náhradní díly, nikdo ho nechtěl opravovat /údajně moc složitý/ Neustále z motoru kapal olej, při dotazu na opravu, tešnění sice za pár korun ale rozdělat půlku motoru, hodně drahé.

12.02.2009 | 14:32:52 |  Reagovat

pro Salinas-servis

Servis Oltcitů provádí servis Citroen. Nestyď se tam zajít pro radu, a kdyby ohrnovali nos, jdi k jiným. Aspoň poznáš ten, který je ochotný.

07.02.2009 | 18:33:55 | Standa Reagovat

Vymontovat rozdělovač, zkontrolovat kontakty a odtrh, hlavice je citlivá na oxidaci uvnitř vývodů. Palec a kontakty v hlavě uvnitř zkontrolovat a očistit. Nastavit předstih-vrták 5 mm zastrčit opatrně do převodovky za karburátorem, opatrně protočit klikou, až se propadne do vybrání setrvačníku. Nyni pootočit rozdělovačem až propleskne proud. Zkontrolovat svíčky a kabely-oxidace. Před levým kolem pod podlahou je filtr paliva. Bývá zanesený. Pořádně nabitou baterku. Kontrola čerpadla, jestli dává palivo.

08.06.2008 | 20:37:30 |  Reagovat

servis vozidla

Chcela by som sa opýtať kto je dobrým servisákom k uvedeným vozidlám na južnom Slovensku. Auto mi po zime nejde naštartovať, každý ho iba kritizuje ale opraviť ho nevedia. Asi dva roky mi po rýchlej oprave /nastavení na benzínke / šľapal ako hodinky. Predchádzajúci opravár ho vedel spojazdniť asi tak, že prešiel dvesto kilometrov a potom zastal, až na citovanej benzínke to spravil za minutu a bezchybne.

12.05.2008 | 08:39:38 | salinas Reagovat

Na Oltcite je fajn, že ako opravár TV, po sklopení zadných sedačiek tam v pohode naložím dva 7Ocm uhlopriečkové TV.Rekord bol 6ks 52cm Funaiov.4-vedľa seba do zadu, jeden pod sedačku spolujazdca a jeden na sedačku spolujazdca.Najväčšiu srandu zažívam, keď na jeseň, pri pive, sa všetci bavia o nemrznúcej chladiacej zmesi a ja im na no poviem, že na nejakú chladiacú zmes kašlem!Žiaľ, budem sa ho už tento rok musieť zbaviť a kúpiť niečo iné, lebo mám už problém vybavovať emisnú.

18.02.2008 | 23:04:44 |  Reagovat

moja nocna mora je,ze niekto zase zacne produkovat olcit.pomoc

30.01.2008 | 08:47:44 |  Reagovat

Oltcit. Dokonalost.

Oltcit Club 11R byl po Škodě 120 GLS moje druhé auto (2003-2005). Nemůžu si stěžovat. Koupil jsem ho za 1.000 Kč a měl najeto jen 50.000 km !!!! Takže poměr cena/ujeté km rekordní. Kromě zadních lemů nebyl nikde rezavý. Motor táhnul dobře. Na dálnici v Německu jsem předjížděl většinu aut (na tacháči 150 km/h). Bylo to v létě, asi 25 C a jel jsem z Drážďan do Görlitz furt 150 a vrtule to krásně uchladila. To je další výhoda Oltcita. Je to vzducháč a tedy poruchy chladící soustavy = nula. V kufru nepřekáží uložení pružin, protože to má geniální torzní tyče pod autem, ani rezerva tam nepřekáží, ta je v motorovám prostoru, takže kufr 1*. Rozhodně lepší kára než Favorit. Uznávám design nic moc (hlavně vzadu). V ziměh hůř startoval, to je pravda. Ale v létě šel natočit i KLIKOU. Další výhoda Oltcita. Slabá baterka? Nevadí, nastartujete klikou. Kdyby mě nanabourala jedna milá slečna, jezdil bych doteď. Tuhost karoserie OK, Felicie byla nepojízdná, v čudu celej předek (chladič, hauptna, nárazník, blatníky, světla...) a dokonce prasklé přední sklo. Oltcitem jsem odjel a ani nebylo potřeba ho spravovat!!! Vzala mě na zadní roh auta a ten je tvrdej. Kastle byla trochu zdrclá, ale ne moc jen nárazník to nezozchodil.

15.12.2007 | 20:48:45 | Kuzma Reagovat

Chce to do něho lít kvalitní olej, polosynt. či plnou syntetiku. Prý by snad do 60.000 nemělo vadit, že se přejde z mineralních olejů na syntetické. Každopádně to nemění nic na tom, že materiály vačkových hřídelu jsou z "bláta", k tomu ještě vzduchové chlazení... Téměř každá vačka se po nějakém tom čase provozu začne (z pravidla pravá a poslední hruška, ta u palivového čerpadla) vydírat. Také hodně záleží na jízdním stylu. Na "ucho" se to pozná klepavým chodem motoru, každopádně i takovýto motor je provozu schopný a ani nějaký závratný vliv na výkon či spotřebu to nemá. Hlavně používat kvalitní olej a dodržovat jeho pravidelné výměny.
Honza Val.Mez.

01.12.2007 | 11:17:37 |  Reagovat

Torzní tyče jsou více houpavé. V době svého vzniku byl levnější než favorit. Kufr je lépe uspořádán, má méně hluchých míst. Motor má optimální otáčky tam, kde favorit končí. Je třeba měnit řemeny a poctivě je napnout. Výměna oleje pravidelně a ne M8ADS!!! Pokud klepou vačky je třeba je dojezdit. Při výměně je třeba nabrousit hřídelky u koníků. Má to vadu že neteče olej na vačky a při levném oleji to časem odejde. Je třeba vytáhnout v létě chladicí clonku. V zimě zase dát delší clonku. Spotřeba v létě s plným autem (hrdlo-hrdlo) 5,9 litru super. Pokud nedrží volnoběh vyměnit palivový filtr, vyhodit ten starý a vypustit nádrž.

29.04.2007 | 10:33:31 | Zdeněk Reagovat

Pro BOXE ze 7.lisopadu.06 to je specialita čechů srovnávat se podle aut, a kdo má š.105 - favorita možná felicii tak je debil, protože jezdí ve starý kraksně.Jakmile někdo napíše recenzi o starém autě že je dobré, hned se najdou rejpalové a jiný lidi, kteří mu začnou nadávat že má starý auto.To je ůplně přesnej případ týhle recenze.Např:2.11.06 19:00 anonym,2.11.06 22:38 anonym,3.11.06 07:29 diego,3.11.06 11:42 anonym atd.Tohle jsou slušný stránky, a ti Idioti, kteří nadávaj a srovnávaj lidi podle aut, tak ať sem nelezou!!!!

29.04.2007 | 08:41:47 | Kuba Reagovat

sakra

Ty vole Škoda 120 je proti Oltcitu Toyota. Dnes. Zítra. Skoro pořád. Ale Oltcit ? Už včera bylo pozdě ho pustit ze skály!!!!!!

23.03.2007 | 11:18:18 | R Reagovat

Odpoved

Diky za konstruktivní rady-problém vyřešen,stačilo vyčistit a seřídit karbec a vymenit /ty nové /svíčky za jiné od te doby chyta na drc, a chtel bych se zeptat jestli nemate strach olcita moc honit protoze sem slysel nazory ze motor dlouho rychlou jizdu nevydrzi /zejmena hridel a vacky/co si o tom myslite.A tem kteri se chteji zviditelnovat nemyslnymi narazkami protoze evidentne nemaji k tematu co rict bych rad vzkazal at ty svoje zvratky priste radsi obraci k nejblizsi zdi a nebo si zalozi vlastni forum pro dementy protoze vetsinu nas normalnich lidi co chodime na tyto stranky to vubec nezajima.

26.11.2006 | 13:40:04 | SWATJA Reagovat

Kdo to tam píše?

Docela dobrý stránky, akorát jsem nepochopil že tam někdo píše že si koupil levný auto a jiný mu nadávaj že je dement.
Řekl bych že je to česká specialita, jako chudýho národa, sortovat se podle aut, jinde s tím takový problémy nemaj. Mě je osobně jedno co si kdo koupí a nemám potřebu ho kvůli tomu zabít nebo urazit.
Nějak si ty stránky redigujte a vyhazujte tyhle dementy.

07.11.2006 | 23:24:31 | BOX Reagovat

Zkušenosti Oltcit

S Oltcitem jsem začínal a dosud jednoho mám. Kecy o tom, že je to šmejd, jsou nesmysly. Konstrukce je dobrá. Je nutný dobrý servis a pak jde o živé auto s komfortním pérováním. Vysoká úroveň interiéru, nedrncá, otáčkoměr ve standartu, kotouče na všech kolech. - Nevýhody: tuhé řízení, nevhodné pro město, dobré při vyšší rychlosti. Bezúdržbový spodek a tlumení. Na pomalé pojížďky se moc nehodí, v nízkých otáčkách netahá, ve vyšších velice živé auto (motor boxer).

07.11.2006 | 22:53:10 | Jirka Reagovat

Rada


Taky jsem měl problém se startováním studeného motoru a motor táhnul až od 3500 otáček.
Pomohlo seřízení odtrhu a předstihu.Studený motor startuje se sytičem bez plynu!
Doporučuju koupit příručku,někde v antikvariátu .
Ahoj Pavel P.S. moje recenze Olcit 1988 Pavel

06.11.2006 | 00:17:34 |  Reagovat

anonym

hustý džouky

03.11.2006 | 22:18:54 |  Reagovat

hustý džouky

03.11.2006 | 22:18:38 |  Reagovat

Pro degenta s olcitem

Víš proč má olcit vyhřívané zadní sklo? Aby tě nezábli ruce až tu mrdku budeš tlačit tam kam patří! Na vrakoviště!!!

03.11.2006 | 11:42:07 |  Reagovat

shit..

chlapce kolik ti je? co to je za hodnoceni? jakm uzes dat komfort 9/10 a jizdni vlastnosti 8/10??? Co ty jsi za vidlaka
Koupil jsi sunku, a kdyz ti to nejde nastartovat, tak to zkus roztocit klikou

03.11.2006 | 07:29:02 | diego Reagovat

Ty vole, teraz si zabil Si pašák!

02.11.2006 | 22:38:21 |  Reagovat

Víš proč má Oltcit tak velký čelní sklo?
Aby bylo dobře vidět toho debila, co si ho koupil.

02.11.2006 | 19:00:13 |  Reagovat