Autorecenze Opel Astra 1.6, 77kW - Rozhodně nezklame. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Opel Astra
 
 

Recenze Opel Astra H vs. Astra G
“Rozhodně nezklame.”

Autor recenze: Tomy (34 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.6, 77kW Stav km při koupi:25 000 km Stav km nyní:30 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km Vloženo: 29. 11. 2007

Hodnocení inzerátu: 28 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Favotir Forman Astra G

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Astra H vs. Astra G

Dovolím si menší srovnání obou modelů, jelikož před současnou Astrou H 1.6, 77kW jsem měl Astru G 1.6 74kW, obojí ve verzi kombi. Nynější Astru H mám teprve 2 měsíce a najel jsem s ní zatím jen 5 tisíc km, takže na její samostatné hodnocení je asi ještě brzo.

Začnu motorem. Ten je jen o malinko výkonnější než předchozí, ale dává to znát lepším zátahem od nižších otáček již pod 2000ot., především u 4. a 5. stupně. Nemusím tedy tolik zbytečně podřazovat, jako u předchozího modelu. Dynamika motoru se ale skutečně projeví až nad 2000ot. Stejně jako předchozí Astra G, to není žádný závodník, ale nechá se s ním slušně a bezpečně předjíždět a na dálnici není problém jet přes 190km/h. Chod motoru je kultivovaný, v táhlých kopcích motor neztrácí dech a auto si drží rychlost. I když je toto auto, sice jen nepatrně, těžší než Astra G, o necelých 40 kg, je spotřeba nižší. V kombinaci jsem měl předtím 7,5l, nyní 7,2l. Ve městě jsem měl 8,5 l, nyní 7,9-8,3l. Samotnou spotřebu mimo město jsem zatím nezkoušel. Navíc důležitý rozdíl oproti předchozímu motoru - žádná spotřeba oleje. Ale!...uvidím po ujetí více km. Další důležitý rozdíl je v tom, že tento motor nemá rozvodový řemen, ale má řetěz. Výměna řetězu je sice předepsána, ale až po 150.000km. Servisní intervaly se prodloužily na 30.000km.

Karoserie je jen nepatrně větší, než u Géčka, avšak na zadních sedadlech, díky delšímu rozvoru, je více místa. I v předchozím modelu byl interiér prostorný, teď je to ještě lepší a to jak vzadu, tak vpředu. Situaci navíc vylepšuje ve všech směrech polohovatelné sedalo řidiče a nastavitelný volant. Zavazadelník má údajně, dle výrobce, 500 litrů (po roletu), což je o 20 litrů více než u Astry G, zejména proto, že prostor zavazadelníku nezabírají vystouplé podběhy zadních kol. Zadní sedadla se dají navíc sklopit do úplné roviny, takže vznikne naprosto pravidelný kvádr a z auta stává vagón. Pochopitelně na 580 litrů u Octavie II to nemá, ale oproti ní má Astra pod podlahou zavazadelníku plnohodnotnou 16“ rezervu. Zadní páté dveře se otevírají lehkým dotekem tlačítka nad tabulkou SPZ, takže nehrozí ušpinění. Vyklápějí se lehce a do dost vysoké polohy, takže se pod nimi nemusí krčit ani ten, kdo má 180cm výšky. V obou bočních stěnách zavazadelníku jsou ve vnitřním polstrování zapuštěny kovové kolejnice, do nichž se pomocí jednoduchých plastových příchytek dá uchytit síťka. Dá se tak prakticky v libovolné poloze zafixovat cokoli, hlavně nákup v igelitových taškách se supermarketu. Tahle vychytávka v předchozím modelu chyběla a musím říct, že je to opravdu praktické. Stejně tak manipulace s roletou a její ovládání se zlepšilo. Stačí jen lehce stisknout rukojeť a roleta se sama, a hlavně pomalu, navine do tubusu za opěradly zadních sedadel. Samotný tubus s roletou se nechá vyjmout během pár sekund uvolněním příchytek na stranách. U předchozího modelu byla s roletou podstatně složitější manipulace. Práh zavazadelníku je opatřen nerezovým plechem, což je také dost praktická věc a Géčko to nemělo.

Sedačky jsou tvrdší než u Géčka, ale přišel jsem na to, že je to lepší. Mají lepší boční vedení a delší sedák. Opěrky hlavy jsou vyřešeny podstatně lépe, než u předchozího modelu, kde jsem si o ně nemohl hlavu opřít, abych si nezlomil vaz. I tak ale opěrky hlavy zůstaly posouvatelné pouze nahoru-dolu, neškodila by možnost jejich horizotálního nastavení. V interiéru mi chybí nějaké odkládací prostory. Pokud nepočítám klasický kastlík před spolujezdcem a kapsy ve dveřích, tak je tu jen jakási drobná přihrádka u ruční brzdy a to je vše. Ani schránka na středovém panelu, která byla v Géčku, tu chybí. Přístrojová deska je přehledná, ovládací prvky snadno dosažitelné a logicky uspořádané. Ovladače na multifunkčním volantu jsou vyřešeny také dobře. Oproti předchozímu modelu přibyla na přístrojovce zelená kontrolka zapnutí obrysových a potkávacích světel. Co ale z přístrojovky zmizelo, to je teploměr!!! Jsou tam skutečně jen tři budíky, teploměr chybí. Teplotu motoru lze vyhledat a zjistit pouze z menu palubního počítače. Ovládání palubního počítače je také to jediné, co bych tomuhle auto zatím vytknul. Oplývá sice množstvím údajů, nejen o spotřebě, dojezdu, apod., ale také o stavu kapaliny v ostřikovačích, stavu akumulátoru, teplotě motoru a dalších - přitom mám ten nejméně komfortní z celkem tří nabízených typů palubního PC. Vyvolat však potřebné údaje na informační displej, to je očistec. Musí se mačkat celkem 4 tlačítka na středovém sloupku (nejdřív se dokonce musí jedno podržet 5 sekund a počkat až to pípne) a ještě pak další na ramenu volantu. Když to srovnám s Oktávkou, kde jsou na to dvě tlačítka na páčce stěračů, tak je to děs. Trochu zvláštní je ovládání ukazatelů směru. Nevím jestli je to už i u jiných značek, ale tady při zapnutí blinkru nezůstává páčka zaaretovaná nahoře nebo dole. Vrátí se zpět do střední polohy a blinkr se vypne sám po srovnání volantu, nebo když se páčkou hne do opačného směru. Při použití tzv. komfortního blikání stačí jen páčkou ťuknout nahoru, nebo dolu a blinkr se po třech bliknutích sám vypne. Dlouho mi trvalo, než jsem si na to zvyknul, ale to „komfortní blikání“ je výborné na dálnici, nebo ve městě, při přejíždění z pruhu do pruhu. Topení je oproti Géčku velice výkonné a auto topí téměř hned jak se rozjede.

Jednotlivé díly interiéru jsou perfektně slícovány, nikde žádné mezery, nepřesnosti, vevnitř není slyšet jediný pazvuk, nebo vrznutí.

Podvozek Háčka je oproti Géčku tvrdší. Nerovnosti přesto snáší dobře, vevnitř jsou cítit opravdu jen velké výmoly. Snad je to tím, že má standartně větší a širší kola (205/55 R16), než Géčko (195/60 R15). Auto ale perfektně sedí, nenahýbá se, drží stopu i při prudkém brždění teď na sněhu. Výrazně mu v tom zřejmě pomáhá ESP, které jsem ale u Géčka neměl. Brzdy jsou citlivější než u Géčka, mají rychlejší a razantnější nástup. Rozhodně ale nejsou nijak předimenzované, takže se na to dá po ujetí několika málo km v pohodě zvyknout. Řízení je přesné a čitelné. Posilovač je citlivý a umožňuje pohodlné parkování i na desetkrát, přesto je při jízdě přes volant cítit patřičná a okamžitá odezva od vozovky. Oproti Géčku zmizelo kvílení serva, které bylo, za nízkých otáček motoru, zejména při parkování, slyšet až do interiéru.

Design auta je, myslím, více než zdařilý. Vzhledově se tohle auto dost odpoutalo od Géčkové řady, kde obzvlášť kombík připomínal kolmou zádí spíše krabici. To má i praktický dopad, neboť více skloněné zadní okno Háčka se při jízdě méně zanáší a špiní.

Obecně lze shrnout, že Astra H, má proti Astře G lepší jízdní vlastnosti, lepší motor, lepší prostorové vlastnosti a snad i menší provozní náklady. To je u ostatně u novějšího modelu logické a pochopitelné. Nicméně „mouchy“, jako spotřeba oleje, provrzávání předního sedadla, špatná manipulace s roletou kufru, nebo málo výkonné topení, byly odstraněny. Při tom si Géčko zachovalo všechny kladné a dobré vlastnosti, které měl předchozí model. Mezi ně patří i cena. Spolehlivost nyní ještě hodnotit nemohu. Myslím, že po ujetí 5 tisíc km je na to ještě brzo, ale zatím vše drží a funguje jak má ( zaklepu to). Těm, kdo mají na starších generacích Aster již něco odježděno a uvažují o koupi nového auta, můžu Háčko jen doporučit. Pro ty, kteří s Astrami a Oply vůbec, zkušenosti nemají, je Astra H dobrou alternativou, zejména vzhledem k ceně a vzhledem k tomu, že je naprosto rovnocenným konkurentem ostatních značek v této třídě. Řadu z nich (nebudu uvádět které, abych někoho nepopudil) v některých parametrech i předčí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 28


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra

Vložit komentář

Astra H, 1,6 77kw aj 1,6 85 kw maju rozvodyovy REMEN!

Interval vymeny je 150tkm, laeob 5 rokov

02.02.2010 | 12:52:24 |  Reagovat

díky

výborná recenze v době, kdy se rozhoduji, že omega je babička a co místo ní....děti odrostli malinko, nepotřebujeme t ak obrkufr a nechci od oplu odejít.....takže astra h v jednašestce a kombi idealní kombinace. děkuji

25.09.2009 | 07:32:12 | petr Reagovat

Ja mam tiez astru G, plna spokojnost, a rozmyslam nad kupou dalsieho auta do rodiny, a ako to tu tak citam tak vidim jasneho kandidata astru H. a mozno by som len potreboval po hube aby som stale nieco nevymyslal :D

29.05.2008 | 22:50:58 | misso Reagovat

vrzgajúca sedačka

Ja mám Géčko 4 mesiace. Takisto mi občas vrga sedačka vodiča, ale v časti operadla. Nepredpokladám, že by pomohlo vystriekať kolajnice v spodnej časti WD 40. Prosím ťa napíš mi, kde tebe sedačka v Géčku presne vrzgala a či sa to v lete nezlepšilo - teplom. Myslím, že by pomohlo premazať tú os na sklápanie operadla, ale ako tam dostanem WD 40 bez toho, aby som musel sedačku vyberať z auta von? Ďakujem za pomoc.

19.04.2008 | 17:15:41 | Sven Reagovat

Re: Vrzající sedačka

To hondzik:

Vrzající sedačku jsem měl v Géčku, je to u nich typické. Řešil jsem to tak, že jsem uchycení v kolejnicích a další problémová místa (kloub a mechanismus seřizování) vždycky lehce prostříkl konkorem, nebo WD40. Když jsem to potřeboval řešit momentálně, třeba při jízdě, tak jsem si nepatrně upravil výšku sedáku páčkou vlevo po straně sedadla (výškové seřízení). Sedačka mi nejvíc vrzala, když jsem jí měl úplně na doraz dole. Nikdy se mi to ale nepodařilo úplně odstranit, vždycky to po nějakém čase začalo vrzat znovu.

26.03.2008 | 15:37:22 | Tomy Reagovat

Astra 1.6 H sport

Pěkná recenze, mám kombík 1.6 77kW sport, najel jsem 16 000 km a na PC mám průměr 7,6 na 100 km. Myslím, že to jde, olej jsem ještě nedolíval je OK. Dá se s ním jezdit hezky svižně i odvézt cokoliv / jsem živnostník /. Mám najeto 54 000 km zatím nic nedrnčí, neskřípe - jsem velmi spokojen. Kdo chce střední třídu za rozumné peníze, vřele doporučuji.

16.02.2008 | 19:38:19 | Zdenek Reagovat

Vrzajici sedacka

Pekna recenze. Mam taky Astru a predni sedadlo zacalo vrzat asi pred tydnem. Do te doby nic. Tak se chci zeptat, jak jsi to vrzani odstranil. Dik

08.02.2008 | 00:12:36 | hondzik Reagovat

astra h

cau, sorry ja som ta zle pochopil. Jasne, do skryteho menu sa cez ovladac na volante nedostanes. Iba do zakladneho. Ja mam GID, kvoli autoklime. Do skryteho menu sa obcas mrknem iba na teplotu chlad. kvapaliny. Nie, 17tky nemam. To uz by bolo moooc tvrde. Tie 16tky su idealne, mam ich aj teraz na zimu.

03.12.2007 | 19:35:24 | gomes Reagovat

To gomes

Ahoj Gomesi.
S tím PC máš pravdu, ale takto (tlačítkem na volantu) se dostanu pouze do základního menu palubního PC (celková, průbměrná spotřeba, dojezd, ujeté km, prům. rychlost atd.)

Palubní PC má ale ještě tzv. skryté menu: okamžitá rychlost, teplota motoru, stav aku a já nevím co ještě. Abych tohle menu vyvolal, musím při zapnutém radiu, podržet na cca 5 vt. tlačítko settings, potom hned tlačítko BC a potom v menu listuji buď tlačítkem na volantu,nebo tlačítkem BC, nebo tlačítky s šipkami. Nevím aký typ PC máš ty, ale já to mám takto. Možná dělám něco blbě, ale zatm jsem na nic jiného nepřišel.

Jinak gratuluji ke GTC. Je to povedený kousek. Pochopil jsem dobře, že na tom máš 17" kola???

03.12.2007 | 11:12:01 | Tomy Reagovat

astra h

ahoj tomy, pekna recenzia,... iba by som ti chcel dat malu radu. Tak ako som ostatnym uzivatelom novych astier radil so vstupom do tzv. tajneho menu PP. ... Ak mas multifunkcny volant, a myslim ze si ho spominal vo svojej recenzii, do PP sa jednoducho dostanes lavych gombikom na volante. Iba ho zatlac. Tym sa dostanes do menu PP a nasledne sa tym istym knoflikom v nom mozes aj pohybat, resp. resetovat udaje. Ja som na to prisiel asi po 4 dnoch uzivania GTC a odvtedy som do PP cez stredovy panel nesiel. Vyskusaj a daj vediet ako.. Vela zdaru.

01.12.2007 | 23:36:29 | gomes Reagovat