Recenze Opel Corsa Champion
“”

Autor recenze: dave (26 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1.0 12V 60 ps Stav km při koupi:91 000 km Stav km nyní:92 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Průměrná spotřeba: 4,8 l/100 km Vloženo: 20. 3. 2010

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Corsa

Závady a opravy na autě

Po koupi začal cvakavý zvuk při parkování (při rejdu naplno), musel se měnit homokineťák. Jinak se zdá auto v pořádku, mělo za sebou 91 tkm po 1. majiteli, servis Opel. Při pomalém přejezdu větších nerovností nebo při prudce vybrané zatáčce občas něco vzadu vrzne (zvuk jakoby pneu o pneu), při důkladné kontrole nic nezjištěno, časem jsem se dozvěděl, že je to povšechně menší problém mnoha Céčkových Cors, dá se řešit promazáním zadní nápravy (vazelína, tuk či WD), na jízdní vlastnosti nemá žádný vliv! Jak řekl jeden známý "každá Corsa si občas vrzne" : ) Ale není to nic hroznýho, ve starších Passatech či Focusech kombi zadek vrže nesrovnatelně víc....


Hodnocení a zkušenosti s autem

Céčkovou Corsu jsem koupil víceméně náhodou. Původně jsem chtěl Gčkovou Astru 1.4 16V 66kw, ale dostal jsem nabídku za výhodnou cenu koupit Corsu 1.0 12V 44kw (2002, 1.majitel, CZ, serviska, výbava comfort). Původně jsem chtěl minimálně 1.2 16V 55kw. Nicméně do jednolitrového Céčka jsem sedl a trochu jsem ho opruboval. Musím uznat, že mě velmi mile mě překvapilo jak akcelerací, tak podvozkem. Přimhouřil jsem oči nad výkonem, který lehce schází na dálnici a auto koupil.
Vzhledem k tomu, že již doma jeden tříválcový jednolitr mám, vím, jakým způsobem se k autu chovat, jak vytáčet motor, zkrátka jak s autem jezdit. Starší Corsa je z roku 1999, o řadu nižší (B), výkon 40kw.

Má recenze tudíž bude vycházet hlavně ve srovnání se starší Corsou, ale také s provozem jako takovým.
Corsa C je oproti Corse B zcela někde jinde, co se týče jízdních vlastností, interiéru, exteriéru i bezpečnosti. Má tuhý skelet, velmi dobře hodnocený v nárazových testech, interiér na člověka dýchne moderním, dospělým vozem, stejně jako exteriér. Nejvíce člověka ale překvapí vnitřní prostor, vzadu i ve předu se mi zdá subjektivně více místa než ve čtverkovém golfu či v oktavii. Prostoru pro posádku vzadu i vepředu je na malé auto opravdu nadbytek. I když sedí vepředu 185 cm dlouhý řidič, stejně vysoký pasažér se dozadu vejde pohodlně včetně místa pro kolena!!!
Díky stavitelnému sedadlu řidiče a volantu mohou Corsu bez problému vlastnit i dvoumetroví dlouháni. Mám 5ti dvéřovou verzi. Kufr je na danou třídu solidní, zadní sedadla jsou samozřejmě dělená, z Corsy lze jejich sklopení či snad vyndáním udělat solidní náklaďáček. Díky "vejcoidním" proporcím je zde využit opravdu každý cm prostoru. Podvozek Corsy je samostatná kapitola. Je příjemně měkký a komfortní (téměř jako francouz!!!), takže žehlí nerovnosti vozovky a díry jedna báseň, přitom perfektně sedí v zatáčkách skoro jako VW....prostě skvěle nastavený podvozek.

Výhled z vozu na všechny strany perfektní, pocitově se v autě cítím velmi dobře a bezpečně.

TeĎ to nejdůležitější - MOTOR. O jednolitrech už toho bylo napsáno mnoho, něktečří se jim posmívají, jiní na jejich vlastnosti nedají dopustit. Patřím do té druhé skupiny. Jednolitrový motor v 5dv Corse šlape perfektně, je tichý, kultivovaný. Nevím, kdeodborní recenzenti berou všechny ty bláboly o uřvaných nekultivovaných tříválcích. Ano, když jej vytočíte k 5000 otáček, poněkud řve, ale jak často tohle člověk dělá....

Vzhledem k tomu, že je to již můj druhý Opel Corsa s 3válc. jednolitrem (původní měl 40kw, tento má 44kw), mohu si snad dovolit něco o těchto motorech "odborně" napsat. Starší Corsa v mé režii už najela přes 60tkm, dohromady má její motůrek za sebou přes 170tkm a stále se těší výbornému zdraví a v současné době nevidím důvod, proč by se neměl pokusit o atak 300 tisícové hranice....Navíc je poháněn řetězem a když člověk není prase, řetězový rozvod mu těch 300 tisíc bez výměny 100% vydrží.

Co se týče hluku 3válce od Opla - pokud člověk řadí mezi 2-3 tisíci otáček, řekl bych, že se o hluku či nekultivovanosti nedá vůbec mluvit! Co se týče kultivovanosti motoru na volnoběh, nevím co na to říct. Služebně jezdím s různě silnými čtyřválci a je pravda, že na volnoběh nevibrují, ale ony tolik zmiňované tříválce nejsou téměř postřehnutelné! Tudíž ani příliš nepociťuji rozdíl mezi vibracemi 4v o výkonu 100koní a 3v o výkonu 60koní....Nevím, jak jsou na tom s vibracema na volnoběh 3válce od VW, ale tipoval bych, že to taky nebude nic tragického.

To nejdůležitější na motoru je samozřejmě výkon, ve městě super, na okreskách pohoda, na dálnici taky. Včera jsem s tímto slabým tříválcovým jednolitrovým motorem atakoval na dálnici hranici 160 km/h....a citelně mi chyběl 6 převodový stupeň!!! Abych pořád jen nechválil, výkonovou rezervu citelně pocítíte v táhlých prudkých kopcích, kdy musíte podřazovat. Jindy ji prakticky nepoznáte. Samozřejmě pokud denodenně nekřižujete dálnice. Samozřejmě, že tahle Corsa je primárně určená na dopravy z práce do práce, ale jak jsem řek, rychlosti do 100 km/h zvládá bravurně, pohodová cestovní rychlost na dálnici je 120 km/h, motor si při téhle rychlosti tiše přede, točí 3900 otáček (což je na tuhle kubaturu perfektní hodnota), auto působí dostatečně komfortním a bezpečným dojmem, neobtěžují aero hluky, posádka si může v klidu vykládat či poslouchat rádio. Spotřeba při téhle rychlosti je okolo krásných 6 litrů. Když člověk potřebuje či spěchá, dostane ručičku až ke 160 km/h, s rychlostí ale roste apetit, což je další samotná kapitola -

SPOTŘEBA :
Co jednolitr ztrácí na výkonu, to dvojnásobně dožene na spotřebě. Mně se daří jezdit v létě za ideálních podmínek s Béčkem i Céčkem okolo 4,5 - 5 l v kombinaci!!!! A to je nijak extra nešetřím, řekl bych, že kouzlo tkví v časném řazení. Nadneseně řečeno, tyhle jednolitry od Oplu jezdí na vzduch... : )

Také náhradní díly jsou spíše z těch levnějších, pokud se bavíme o kvalitativně srovnatelné druhovýrobě.
Céčkovou Corsu mám pouze krátce, v recenzi jsem proto neuváděl spolehlivost, ale spíš vlastnosti povšechně a srovnání s předchozí Corsou. Corsy jsou ale všeobecně velmi spolehlivé vozy a věřím, že tomu bude tak i s tímto vozem. Předchozí auto nás nikdy nikde nenechalo, nedám na něj dopustit, procestovalo s námi celou Evropu.

Céčkovou Corsu bych s klidným svědomím doporučil všem, kteří chtějí ušetřit na pojistce, na benzínu a přitom mít pohodlné, bezpečné a spolehlivé auto za dobrou cenu. Mým doporučením je motor 1.2 55kw, pokud však denně nebrázdíte dálnice a vyhovuje vám pohodové tempo, 1.0 44kw vám bude bohatě stačit.

Věřím v to, že moje nová Corsa bude dál pokračovat v tom, co rozjela stará a že další auto bude zase Corsa.... : )

Až nalítám několik desítek tisíc km, určitě sem napíšu i něco o spolehlivosti vozu, která by však podle "papírových předpokladů" měla být docela solidní...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Corsa

Vložit komentář

Opel Corasa 1,0 / 2000 pět dveří.

Ojezdil jsem hodně aut Západní ,Východní - koupil jsem Corsu s najetými 99000 km do které niko nehrábl. Servis prasklý katalizátor ,zadní díl výfuku a olej (ten byl ještě původní) a hlavně měl tažné.Ani dutiny nikdo nedělal.Koroze jen pod reservou, práh mírně vzadu u kola, a to auto stálo 9 let pod lipou. jezdím s tím štreky 1500km do Dalmácie .Slovensko ,Maďarsko,Chorvatsko pobřeží - hlídám gumy tj. tlak ,topí až moc , kdysi jsem měl Trabanty tak s tím jezdím rozjezd dojezd - když to jde.Spotřeba !!!! 100Km při rychlosti asi 100km/h je 3,5 - 4 litry Verva 100.To Trabant bral 8l/100km.Pasat B 5 diesel 5,5 l,Focus 1,6 - 5,2 l/100 ,Škoda 105 6,1/100........

30.01.2021 | 10:06:41 | IvanSekal  | 85.70.103.* Reagovat

suhlas

v zasade mozem potvrdit vsetko co tu pise autor az na spotrebu, mne to zere v priemere 6 litrov, navyse som si vcera vsimol klepot motora na volnobehu, vyzera to tak ze by sa uz patrilo vymenit rozvodovu retaz, resp. vsetko co s tym suvisi (93000km)

23.03.2010 | 15:19:06 |  Reagovat

RE: suhlas

Takze, teraz moj nazor.Mam Corsu C 1,0 43kw, denne jazdim do prace.Pri kupe 109tis.km po prvom maj., kupene u neho doma, serviska.Teraz 116tis.km, cize 7tis.km za 5mesiacov.Motor na volnobeh ma zvuk ako "diesel", po zahriati je tichy.Jazdim sam takze vykon na obsah 996 je super, je to aj zive a bezne jazdim 400km za 20litrov benzinu! Nikdy som nemal, ani neplanoval kupit Corsu, ale som uprimne prekvapeny aky ma vykon a spotrebu.Chystam sa vymenit retaz, preto prosim o radu co vsetko sa meni a ked kupim sadu rozvodov, ci mi tam treba aj vod.pumpu a aj nieco ine kupit.Vdaka.

10.11.2013 | 17:05:35 | CORSAK73  | 109.74.147.* Reagovat