Recenze Peugeot 206 1,4
“Velmi hezké, ale málo odolné auto s relativně velkým prostorem pro řidiče a spolujezdce”

Autor recenze: Festr (34 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,4 8V 55kW Stav km při koupi:103 000 km Stav km nyní:133 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,3 l/100 km Vloženo: 10. 4. 2014

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.4

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

antikoroze

Slabé stránky

choulostivý podvozek

Závady a opravy na autě

Jedná se o vůz známého, který si občas půjčím, když je mé auto v servisu.
Takže hlavě z doslechu, ale také kdykoliv usednu za volant tohoto auta se přesvědčím, že slabou stránkou Peougeotu 206 je podvozek. Neustále něco klepe vpředu, opravíte to, začne klepat něco jiného, opravíte to, začne klepat něco vzadu.
Největší značně nepříjemnou závadou za poslední dobu bylo utržené táhlo řazení - od výroby plastové - nahrazeno v servisu kovovým.
Uvnitř funguje celé roky vše stále bez problémů. Zatímco u mnohem méně užívané 307 s méně kilometry jsem zažil padající páčky blinkrů a stěračů a nefunkční ovládání zrcátek a pod. u této 206ky je v interiéru vše v perfektním stavu. Zlobí motor a podvozek.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Motor 1,4 55kW je stará škola. Je pravda, že od 8ventilového motoru bych čekal ochotnější chování pod 2000 otáček za minutu, tady u tohoto motoru pod 2000ot/min nic nečekejte, ale je pravda, že motor je velmi dobře vyvážený a ochotně se vytáčí. Díky dobrému zpřevodování si můžete vychutnat vzhledem k výkonu velice pružnou jízdu. Výkon k předbíhání autobusů a kamionů vám chybět nebude. Na pětku při 2000ot/min jedete 70km/h, což je pro motor toho výkonu optimální. Není to zbytečně krátký převod a zároveň je stále ještě dostatečně pružný. Na rovince pro udržení rychlosti můžete při městské 50km/h řadit pětku a to je fajn. Když se pak ale chcete rozjet, podřazení je nutné a při stoupání tak brzy pětku určitě neřaďte.

Prostor pro posádku vpředu je, vzhledem k vnějším rozměrům, perfektní. Řidič a spolujezdec si rozhodně nebudou připadat, jako v malém autě. Netlačíte se na dveře ani do sebe nevrážíte lokty. Vzadu je to trochu horší v podélném směru a strop je tam také docela nízko, ale pokud nejste dlouhán, nic vám tam chybět nebude.
Design palubovky se mi líbí moc. Je velice zdařilý.
Zavazadelník není na rodinnou dovolenou. Kus místa zabere povinná výbava, kterou jinak není kam schovat a zbývající prostor není zázrak. Rezervní kolo, jak bývalo ještě tehdy u peugeotu zvykem, je umístěno venku pod zavazadelníkem. Má to výhodu, že v případě potřeby nemusíte přemisťovat zavazadla, ale vyndat dva batohy z 206ky by nebylo zas tak náročné a aspoň by se do dutiny rezervního kola dalo skrýt nějaké to náčiní.
Je to myslím velice dobrá volba pro mladý nebo starší pár, kterému se líbí design tohoto auta a nenajezdí denně 30km. Po stránce spolehlivost a odolnosti peugeot rozhodně doporučit nelze, ale svým zevnějškem si mnohé určitě získá a na druhou stranu, kdo nebude čekat se servisem na poslední chvíli, tomu se jistě dobře odmění dobrým fungováním. Určitě bych mu v dnešní době dal přednost před dosluhujícími felckami. Antikorozi má asi výbornou. Po rzi není ani památky ani vespod.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 206

Vložit komentář

4ka-nieje ktovieako optimalna,nieto este patka:))kazdy motor ma inu konstrukciu,ale ked mi nevychadza rych.stupen (a rychlost)podla zakona radsej volim vyssie otacky trebars 3stupen pri 50ke.

10.04.2014 | 13:11:41 |   | 91.127.1.* Reagovat

ked si túto "recenziu" prečíta skutočný majiteľ auta..., tak Ti už v živote auto nepožičia..:)

5.rýchlosť pri 50 km/h..., na mieste auta by som Ta bil ako žito.

10.04.2014 | 12:51:38 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Jezdil jsem s felicií 1,3 sedm let. Pátý převodový stupeň tam byl stejně dlouhý, jako u peugeota a nikdy nebyl problém na rovince při udržování rychlosti řadit 5ku. Samozřejmě, že když jsem potřeboval přidat, podřazoval jsem. Nezničil jsem tím ani ventily ani nic dalšího. Naopak jsem si pochvaloval spotřebu. Neměl jsem problém se s felicii pravidelně vejít s kombinovanou spotřebou do 6 litrů - obvykle 5,7. A jak říkám, za sedm let mého užívání se tím nic nezkazilo. Taky bych dal za uši tomu, kdo by se na pětku chtěl z padesátky rozjíždět naplno, ale udržovat rychlost bylo v pohodě.
Nyní mám focuse. Tam je pětka hodně dlouhá a řadím ji nejdříve při 70km/h, ale u menších aut je to v pohodě. Vůbec nejkratší pátý převod, který jsem zažil, byl u renaultu thalia 1,4 8V. Tam při 2000ot./min. na pětku jelo auto jen 60km/h, jet 50km/h na pětku bylo úplně normální a se slušným zátahem se dalo na pětku z padesátky úplně normálně akcelerovat. Já zase rostu z těch řidičů, co jedou přes půl města padesátkou na trojku, protože mají na otáčkoměru mezi 2 a 3 tisíci namalovanou zelenou barvu.

11.04.2014 | 19:21:17 | festr  | 89.24.189.* Reagovat

RE:

Podle vašich osmi recenzí jste se všemi auty jezdil 25 let, což je ve věku cca 34 roků (kolik uvádíte v poslední ze sbírky recenzí) docela úctyhodné. Pokud jste nejezdil s několika auty současně (jako současně doslova - levou rukou s feldou a pravou jste řídil druhé), pak jste řídil od devíti let. A ta vaše poslední "recenze", tak ta má opravdu funny úroveň.

26.07.2016 | 21:15:03 |   | 89.176.46.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Peugeot 206