Recenze Peugeot 605 SVDT
“Nikdy viac Peugeot 605, nikdy viac ani zadarmo !!!”

Autor recenze: Sk8er (29 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:2,1 TD Stav km při koupi:250 120 km Stav km nyní:280 300 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Průměrná spotřeba: 4.5 l/100 km Vloženo: 14. 1. 2011

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 3.4

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot 405

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Po zakúpení auto nemalo žiadny vážny problém. Jediná vec, ktorú som si všimol, bol nefunkčný otáčkomer, čo je dosť bežná závada u týchto aut.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na aute som jazdil až mesiac. Po spomenutom mesiaci, mi začali odchádzať snáď všetky veci na aute. Ako prvé mi prestalo isť osvetlenie celej palubnej dosky, tachometer, a climatronik. Climatronik si robil čo chcel, raz mi púšťal horúci vzduch, raz studený, prepínal mi klapky na kúrení ako ho napadlo, až sa mi jedného dna nerozbehol vôbec. To bol iba začiatok. Motoricky auto zatiaľ držalo. Tiež to bolo asi mesiac ak nanajvýš dva. Raz sa cestou stalo niečo, čo ma stalo veľa nervov a peňazí. Odpadol ventil, spadol do valca motora, a bolo zaistené na drahú opravu. Dal som to spraviť, čakal som 3 mesiace, lebo v servise nemohli zohnať piest do motora, a mesiac zháňali novu hlavu na môj motor, cena servisu bola zhruba 1500 Euro. Popri tom som dal meniť aj rozvody, nech to mam s krku. Už som myslel že je auto po motorickej stránke spoľahlivé, žiaľ to som sa sakra splietol. Dva týždne po oprave mi odišlo palivové čerpadlo, a servo riadenie. Cena opravy je cca 700 až 900 Euro. Tak toto je už aj na mňa moc. Auto momentálne hnije pred domom, a kupujem si druhe auto. Môj záver na toto auto: NIKDY NEKUPUJTE PEUGEOT 605, ceny servisu astronomické, auto sa stále kazí a starosti viac ako dosť.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 605

Vložit komentář

Nesmyslná recenze

Mám už druhou 605 2.1 td, naprostá spokojenost,nádherný živý a komfortní vůz-tank, kamarád má také 605 2.5td najeto 750000km a šlape jako hodinky..ono to jen chce koupit dobrý kus, nejlépe si nechat dovézt z francie a pod kdo píše o 605 jako o špatných vozech vý prd nebo koupil zanedbávaný šrot..pokud chcete okusit peklo pak kupte 607 tam teprve doceníte kvalitu vozu Peugeot 605...

07.06.2014 | 13:18:24 | Lvíkrál  | 85.70.212.* Reagovat

Peugeot 605

Musim pridat aj ja svoj komentar, kedze som majitelom 605ky 2,5TD uz zopar rokov. Pisatel tejto recenzie mal zrejme velku smolu a kupil auto uz mozno aj z 2-3x stocenymi km, lebo po motorickej stanke sa 605ke neda nic vytknut, prave naopak. Je to neskutocny drzak, ktory pri slusnom zaobchadzani a pravidelnom servise nabeha statisice kilometrov pri minimalnej spotrebe. Spotreba 4,5l je neralna, ale po meste bezne jazdim za 5,7l, co je pri tak velkom a tazkom aute rarita. Naopak musim suhlasit, ze elektrika je tu na velmi slabej urovni a vsetko co sa tyka elektrickych suciastok sa sere. Tiez mam v aute climatronik, ktory momentalne nefunguje, tak isto nefunguje vyhrievnie sedadiel, zadneho okna. Proste elektrika je na tomto aute urcite slaba. Chystam sa to dat po zime elektrikarovi, nech sa s tym pohra. Co sa serva tyka, samotne servo sa nekazi, ale 605ka ma pri prevodovke snimac otacok na servo. Ten lubi odchadzat ako ostatne elektricke suciastky a ked tento snimac nefunguje, nejde samozrejme ani sevo, co mnoho ludi nevie, co nemaju skusenosti s tymto autom. No a co sa nahradnych dielov tyka, tak bezny spotrebak, ako su platnicky kotuce filtre capy a podobne sa daju zohnat za normalnu cenu. Ked sa vsak jedna o diely, ktore treba kupovat original, tak pri niektorych cenach sa vam zastavi dych. To iste je co sa tyka servisu. Vsetko je komplikovane, nie kazdy mechanik je ochotny to robit a ked ano tak za draho. A kupit dneska 605ku v dobrom stave je na Slovensku hadAM NEMOZNE. Ludia servis zanedbavali a fusovali kvoli cenam nahradnych dielov. Ja mam toto auto uz zopar rokov a popri nom som mal hadam aj 3 ine auta, peugeot zostava v zalohe ako rezervne auto, ale vzdy sa na nom rad preveziem a ked pozrem na palubny pocitac na priemernu spotrebu, urobi mi to usmev na tvari :-D

11.02.2013 | 18:39:56 | Martin  | 92.52.0.* Reagovat

majitel Legenda - update po skoro roce a půl...

Zdravím vespolek! Vím, že budu off topic a omlouvám se vám všem, ale zareaguju na příspěvek s názvem "spolehlivost". Byl jsem autorem příspěvku označen jako "odborník", což v podstatě odpovídá pravýmu opaku. No nic, není daleko od pravdy. Nejsem nijak zvlášť zkušenej automechanik, mám to jen jako hobby posledních 25 let. Většinu oprav na svejch autech si dokážu udělat sám (moc neumím elektriku a nesnáším karosařinu) a ještě jsem v nich po těch opravách nikoho ani sebe nezabil. Taky se moc nevyznám v ojetinách, ale nejsem ani slepej ani úplnej idiot, takže když před sebou vidím něco, co vypadá jako ho*no a taky to tak smrdí, nepotřebuju vysokou školu na to, abych poznal, že to nejspíš ho*no bude. Ano, je pravda, že Legend je cenově někde jinde než P605, ale je bohužel jinde i pokud jde o technickou kvalitu. Argument autora jiného příspěvku, že za náklady na provoz Legenda bych měl na další auto je ale mimo, protože auto jsem pořídil už s LPG (3,5L jen v benzínu by mě sežral) a spotřebu má 12 - 17l LPG a 0,8l benzínu na 100 km + 1L oleje na 6000km, takže má jen asi o 15% vyšší náklady na palivo než P605 v td. Není potřeba mu šlapat, V6 táhne už odspoda, takže ta spotřeba se dá ukočírovat. Je možný, že si někdo skutečně pořídil P605 a neměl s ní takový problémy jako já. Já s ní problémy měl na můj vkus neúnosný a protože už jsem pár aut předtím vlastnil a v pár se jich vrtal, tak z toho, co jsem viděl u P605, jsem poznal, že rozhodně nepatří mezi nejspolehlivější, hlavně pokud jde o elektrický součástky. Teda aspoň ty moje, měl jsem dvě, druhou pojízdnou na díly, ale ještě horší než tu první, a další dvě jsem opravoval kamarádům, obě faceliftovaný po r.v. 1995, obě do 160000 km, ale věčně rozštelovaný a všechny ty samý věci - elektrika a podvozek - takže o nich vím svoje. Ještě štěstí, že jsem si pořídil Legenda, protože díky tomu vím, že auto může mít na hrbu půl mega a stejně pořád bejt spolehlivý a nestáhnout vás z kůže za opravy. Jen tak mimochodem si ty samý Legendy pořídili i dva moji kolegové a ani oni s nima nemaj vážnější problémy, jen údržba. Ten můj už má naběháno 540.000 km a jediný opravy, který za poslední rok a půl vyžadoval, byly výměna výfuku (14 let starý auto - kus urezl) a při tý příležitosti i prkotiny jako opotřebovanej stabilizátor a boule na zadních dveřích, kterou pořídila paní domu když konečně nacouvala do značky, kterou máme před domem pouhejch 8 let, takže suma sumárum 9.000 Kč v dílech a 0 Kč za práci, protože opravy provádím sám. Děsím se toho, až nám jednou Legend klekne definitivně, protože jak tak pročítám diskuze, vůbec nevím, co pořídit místo něj, protože v týhle třídě a za ty peníze, co mě stál, Legenda asi trumfne máloco. Nebudu lhát, i Legend má svoje mouchy - např. přední nápravu, korozi všeobecně, tu elektriku sporadicky taky, vlní se kotouče a pískaj, vnitřní plasty vržou, zasírají se venkovní zrcátka, občas blbne klima...

11.01.2013 | 06:01:58 |   | 82.144.152.* Reagovat

spotřeba

Hmm, při spotřebě 4.5L/100 je nejhorší možné ohodnocení ... za klik by to asi muselo jezdit, aby se dostalo na hodnocení 10? litr nafty na 1000km? nebo by to musel jezdit na vodu ...

09.09.2011 | 13:44:17 | Jirka  | 195.39.100.* Reagovat

spolehlivost

Nevím jak stará je tato "recenze", podle roku výroby a toho co zůstalo na počítadle kilometrů to vypadá na 10 let starý článek, podle komentářů na letošní ....
P605 je opravdu skvělé a robustní auto, ve své době patřilo mezi nejmodernější a podvozek má tak dobré jídní vlastnosti a prověřenou životnost, že prakticky bez výraznější změny zůstal i pro P607. Vhledem k dlouhému rozvoru a širokému rozchodu se v této cenové kategorii těžko hledá srovnatelné auto. Autor "recenze" si zřejmě neuvědomil, že novou limuzínu za mega si někdo nekupuje na nákup do supermarketu přes cestu, ale proto, aby s tím opravdu hodně jezdil. A proptože první majitel chtěl jezdit opravdu hodně, tak si připlatil na úspornější motor, což by se mu při 20 nebo 30tkm ročně rozhodně nevyplatilo a koupil by výrazně silnější a tišší benzín.
Motor se opravdu povedl, za 20 let provozu bude mít 250tkm aspoň 2x nebo spíše 3x a potom už upadlý ventil není chyba, ale spíše vlastnost takto ojetého motoru. Z vlastní zkušenosti vám, že prvních pár set tisíc km stačí měnit olej, sem tam rozvody a motor šlape jak má. 250tkm mělo najeto ještě dlouho před rokem 2000.
V komentářích nějaký "obdorník" uvedl, že auto se 150tkm je zralé na kompletní výměnu podvozku. Samozřejmě má pravdu, ale zapoměl dodat, že před 150tkm v česku toto auto najezdilo to samé po v německu ... Jiank musím souhlasit, že Legend je určitě lepší než P605, vzhledem k téměř dvojnásobné ceně nového vozu by bylo divné, kdyby ne. Proto i Legend s půl mega na počítadle je trochu lepší než P605 se stejný půl mega, ale nějak si neumím představit, že Legend by jezdil za 5L nafty na 100km.
Před pár lety jsem manželce koupil podstatně mladší P605TD s automatem, na počítadle to samé, ale bylo jen 12 let staré. Pžesto jsem už tenkrát nevěřil, že by 12 let starý diesel měl najeto pouze 240tkm, ale předchozí majitelka to měla na hrkání po městě (asi proto bylo s automatem a potlučené ze všech stran).
Provoz na dalších 60tkm téměř zdvojnásobil hodnotu auta (rozvody, kotouče, pneumatiky, olej, filtry, xenony, palivové čerpadlo ... celkem skoro 30.000,- což byla pořizovací cena)
Ale při dlouhodobém průměru kolem 6L oleje po 12,- /dnes už 24,-)to jezdilo skoro zadarmo a při tom pohodlně a bezpečně.
Vzhledem k minimální spotřebě si myslím, že toto auto si provozem našetřilo na veškeré provozní výdaje, takže na otázku, zda koupit P605 před modernizací v roce 1994 musím odpovědět: v žádném případě, protože spolehlivost elektroinstalace se opravdu moc nepovedla, ale pokud to bude auto po modernizaci (1995 a mladší) a pojede na 4 válce, tak rozhodně ano, pokud bude pořizovací cena přiměřeně stavu.

09.09.2011 | 13:34:47 | Jirka  | 195.39.100.* Reagovat

K tej klíme: stačilo vymeniť riadiacu jenotku kúrenia, stojí cca 70-110 eur a klíma fachčí,

ale to by ste asi museli ísť do servisu, lebo na vrakáči by ste to najradšej za 5 kč....

Tesnenie a ostatné veci....:Súhlasím s názormi, že ak to auto nemalo blízko k 500, či skôr k milionu..., tak to bola "funglovka" + nesprávny spôsob jazdy, s komôrkovým dieslom sa jazdí ako s autobusom!!.platí to aj pre "moderné" nafťáky.

P.S. Ak by ste si úprimne porátali všetky náklady, tak za život jednej Hondy Legend by ste si minuli navyše ďalšie auto.

Ale to by zase musel apelovať, aby ľudia nekupovali autá za "súúúúper" ceny, či skôr vraky.

25.08.2011 | 22:56:49 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

U mě to vyhraje vždy Francouz :D

25.08.2011 | 03:09:16 | luke20  | 78.45.72.* Reagovat

Taky jsem jedno vlastnil (najeto 200000 km) a musím souhlasit s autorem. Nebrat! To si radši zlomte ruce nebo skočte placáka do 4 metry hlubokýho vypuštěnýho bazénu, bude vás to bolet míň. Samozřejmě 605 má svoje klady - pohodlí, prostor jak na kanapi, celkem pěknej design (hlavně po faceliftu - i když se dost plete s 405) a nadprůměrná ochrana karoserie proti korozi. Tím plusy končí a začínají mínusy a ty ne a ne skončit. Nebudu vám tady vypisovat, co všechno, to by bylo na román, jen shrnu hlavní nedostatky:

1. Elektrika žije doslova vlastním životem a nesvedete s ní nic ani když díly vyměníte za nový, každou chvilku vám totiž něco přestane fungovat, ale nespravujte to, protože to záhadně třeba za tejden nebo za dva měsíce fungovat zase začne a něco jinýho zase přestane. Sám jsem tomu ze srandy říkal pežoťáckej samoposírací/samospravnej systém, ale to jen proto, aby mi z toho paskvilu nehráblo. Pro mě naprosto nepřijatelný. Ze svýho okolí jsem ale zjistil, že je to problém drtivý většiny francouzskejch aut z tý doby, ne jen tohoto modelu.
2. Exempláře s víc jak 150000 km na hrbu jsou zralý na kompletní výměnu podvozku (poddimenzovanost a koroze) a polovinu elektronickejch dílů jak v motoru tak i jinde (nekvalita, nespolehlivost) - pokud už jste je nemuseli měnit - v podstatě jsou to pak už auta na odpis, už se totiž nevyplatí je opravovat, protože jen za cenu těch oprav pořídíte novější ojetinu v lepším stavu - opravdu ještě jednou nedoporučuju kupovat víc jetou 605 a i tu míň jetou s poctivou serviskou. Na víc jetý se opravdu jen koukejte, protože jestli budete tak naivní jako já nebo spousta jinejch patologickejch optimistů a koupíte ji, udělá vám takovej vítr v peněžence, že vás to z toho chorobnýho optimismu nadobro vyléčí - dost nepříjemná a nákladná šoková terapie - přirovnal bych to k elektrošokům nebo přepadení a okradení ve tmavým tunelu.
3. Je to v podstatě exot, málo rozšířenej model, takže na vrakáčích toho moc neseženete, druhovýroba existuje jen na pár věcí a zbytek dílů jen origo za naprosto nesmyslný ceny.

A jak jsem to vyřešil já? Když mi ta francouzská svině podruhý klekla tentokrát v Chorvatsku (těsnění pod hlavou měněný půl roku předtím, předtím to byl zase diferenciál v Rakousku, odtah za 19000 Kč, oprava 15000 Kč, že jsem si radši nezlomil ty ruce), nechal jsem ji na benzince místním "tmavým" občanům jen za 20000 Kč. Tehdejší přítelkyně mi řekla, ať se nechám vyšetřit, protože několik měsíců předtím jsem do něj nacpal skoro 35000 Kč právě za to Rakousko, ale já neměl to srdce za tu mrchu chtít víc dokonce ani od těch Cikorek. Domů jsme pak dojeli stopem a hned po příjezdu mi ta kráva blonďatá se slovy, že chce mít jednou normální děti, dala kopačky. Takže jsem během jedinýho tejdne přišel o auto i o holku. Ulevilo se mi, když to udělala, nějak jsem se nemohl odhodlat ukončit to sám. Ulevilo se mi, i když jsem prodal to blbý auto, a taky jsem předtím neměl to srdce se ho zbavit. Hned nato jsem se přestěhoval, pořídil si stejně hezkou, ale černovlasou a hlavně mnohem chytřejší přítelkyni, protože jsem těžce alergickej na blbý ženský, a taky 605-ce rozměrově velice podobnou Hondu Legend, protože měřím 190 cm a vážím 110 kg, takže normální auto jaksi nepřichází v úvahu. Samozřejmě jsem trnul strachy, že mě tohle velký těžký auto a ještě k tomu s automatem, zase vypeče jak 605, ale Legend je ve srovnání s 605 pravej opak. Ačkoliv už při koupi měl najeto přes 200000 km, tak jsem do něj za těch dalších 8 let a 260000 km kromě nejnutnější údržby a několika blbin dohromady asi za 12000 Kč nemusel výrazně investovat. 605 mě za pouhej rok a půl a 20000 km stála jen na opravách skoro 60000 Kč. Teď už má Legend má najeto skoro půl mega a já pořád trnu, kdy mi na něm klekne něco, co se mi nevyplatí opravovat, třeba v ČR tolik obávanej strašák - automatická převodovka, protože bych se s ním loučil jen nerad. A nejen já, kromě mě ho zbožňuje i manželka, právě kvůli tomu automatu, nadstandardnímu prostoru a pohodlí. Když se nám měl narodit první syn, tak sice navrhla, že by byl lepší kombík, což jsem chtě nechtě musel uznat, ale jak jsme tak chodili po bazarech a zkoušeli je, začala po několika dnech otáčet a nakonec obrátila úplně, protože zjistila, že bysme si oproti Legendovi pohoršili. Tak jsme radši sehnali menší kočárek, protože je v kufru nádrž na LPG, ale nakonec to šlo. No a i teď když jedeme na dovču nebo na hory, bagáž, kterou bysme nacpali do kombíka dovnitř, dáme do rakve na střechu a jde to taky. Já s tím autem normálně jezdím každej den do práce, s kolegama na služebky do Německa a Holandska, manželka zase za svojí rodinou na Slovensko, taky na hory a k moři, prostě ho oba dva běžně používáme a i tak je pořád bez vážnějších problémů. Pravda, už má zašlej lak, pár boulí, místama rezne a sem tam něco přestane fungovat, ale na auto, co má na hrbu skoro půl mega, je to ještě zlatý. Jak se říká "Japonec až nakonec", tak to je blbost, spíš je to tak, že po všech Pažoutech, Citrónech a Renccích to vyhraje "nakonec Japonec". Třeba si mě ukamenujte, ale za tímhle si stojím. A jestli bych si koupil další Legend? Tak to si pište, že jo.

25.08.2011 | 02:46:43 |   | 82.144.152.* Reagovat

do garáže nič iné ako japan nevpustím

presne tak mal som nissan sunny 1.6 rv.89 455000km to auto jazdilo stále v mraze v horúčavách,na dovolenku do chorvátska som išiel z vedomím že ak sa tam posere tak zmontujem špz a jednoducho ho tam nechám ale došlo v ťažkej pohode,spotreba oleja pri tomto nájazde 2litre na 10000,motor si šepotal a dnešné nové 1.2haťapáky nemali šancu ale prišla jeho posledná hodina a zozadu ma zrušila dodávka tak že oprava sa už nevyplatila bol to člen rodiny a bolo mi za ním smutno ale čo už,dnes mám 1.8primeru a tiež totálna spokojnosť,nabudúce to bude jednoznačne honda alebo toyota,nissan-renault už nemusím.

26.08.2011 | 15:31:10 |   | 91.127.204.* Reagovat

smutne, ale stary pezot... to auto bolo zle uz pri vyrobe, nieto este po dvadsatioch rokoch. Srotovisko je jedine riesenie

18.01.2011 | 20:17:12 |  Reagovat

250 tisíc najeto, 20 let staré auto této třídy? To auto může mít, člověče, už odkroucený milion...(a to je průměr 50tkm/rok, takže nic nenormálního)

15.01.2011 | 19:34:00 |  Reagovat

...hlavne ak je jeho minulosť pochybná.

15.01.2011 | 11:08:30 | Matúš Reagovat

co taky očekávat od 21 let staré ojetiny??

15.01.2011 | 01:42:00 | Jerry Reagovat