Recenze Renault Clio 1.2 81kw intens energy
“Az co se dozvím o motoru s kodem H5F,auto ma sloužit i na krátké cesty.”


Rok výroby:2017 Typ motoru:Tce Stav km při koupi:10 000 km Stav km nyní:11 300 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Vloženo: 7. 1. 2019

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

Atraktivní vzhled
Silný motor,ani ho neslyším
Led pure vision světla

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Zatím mám po první servisní prohlidce, vše je ok.


Hodnocení a zkušenosti s autem

RNevs.cz je zmínka o provozování v mrazech,a krátkých trasách pro 1.2TCe kód motoru H5F. Ty se běžně montují do Renault Megane, Clio aj.Fundovaný borec tam popisuje že takový způsob použití tohoto motoru je smrtelný. Ano, čtete správně, problém se zahříváním mají hlavně moderní benzíny. A nejde tady o topení pro posádku, ale se zahřátím samotného motoru!
Motor je například v bohužel i mém Renault Clio IV 87kw.
Co vy na to?
S vozem jsem zatím spokojen, motor je dostatečně silný,120 koniku na tak malé auto je naprosto perfektní, při 130 km.hod je slyšitelné pouze svišťení vzduchu.
Spotřeba je cca 6.5 na sto při lehkém plynu,bez nutnosti akcelerace,pokud využíváte plného výkonu vezme si motor i 16litrú.
Podvozek je spíše než tlumící,tak kopírující nerovnosti povrchu,ale na šestnácti palcových pneumatikách drží stopu báječně,a to i v zimě na patnácti palcech.
Interiér je v novém cliu příjemný,prostor v předu je dostatečně velký pro dva lidi, opěrky ve dveřích postačují,prostor na nohy také, mám 175cm.Vzadu je příjemně jen při posunutych sedačkách vpřed,jinak jistě komfort neni,ale sedačka je příjemně měkká a kvalitní.
Přístroje digitální rychloměr,s regulací svitivosti, otáčkoměr, teploměr chybí, postačuje info o provozni teplote, mrzí mě že chybí čeština v kapličce přístrojů, nedá se nahrát,na infotainmentu medianav čeština je.Stereo je spíše pro tichou hudbu,a to i při udaji na měničích na dveřích basreflex, žádné basy nejsou.
Tedy vůz mám kratce,ale spokojenost s jizdnimi vlastnosti,tedy 87kw motor tce mám,snad se nebude konat neduh s pribývánim obsahu v oleji díky tipu motoru Jezdím denně a dávám si pozor aby se pekne prohřál, Eco nepoužívám,tankuji benzín 98, aspoň v zimě tedy.Z jara budu tankovat opet natural 95.
Rád budu doplňovat své poznatky.
Ahoj Renaultáci.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio

Vložit komentář

Clio 1.2Tce

Take mam Clio 1.2TCe a jsem spokojeny. Na vzdory mnohokrat zminovanym nedostatkum, ma i svoje klady. K nedostatkum nutno rici, ze nic neni tak cerne jak to vypada. Motor se zahriva naprosto prumernym tempem ( pred chladicem mam jiz automaticke zaluzie ), modra kontrolka na paubce zhasne cca po par stech metrech jizdy a na provozni teplotě jsem cca po 5km jizdy. Problem s kratkymi trasami a pribyvanim benzinu maji snad vsechny motory s primym vstrikem, nicmene nic takoveho jsem nezaznamenal a auto pouzivam pro smiseny provoz ( mesto - mimomesto ). Vyhodou motoru je slusna dynamika, s Fabií si vytre pr..l :-) Olej menim co 10.000km, ale to jsem delal u kazdeho auta.
Vnitrni prostor je dostatecny. V predu prostor jak v obyvaku, kdyz si sednu za sebe, tak nemam pocit, ze bych stradal ( 175cm ), rozhodne jsem videl horsi a 4clenna rodina se do Clia vejde pohodlne. Prostor nad hlavou voredu i vzadu bez problemu ( Grandtour ).
U zavazadelniku pro mne neni ani tak rozhodujici papirova hodnota v litrech, ale sirka zavazadelniku. Pokud davam do kufru metrovou desku, usadi se na dno kufru a na ni muzu dat dalsi veci, coz spousta aut neumoznuje.
Dalsi vyhodou je podvozek, dobre odhlucneny, ne tvrdý, ovsem v zatackách podrží a kastle se nenaklani.
A ze je to dizajnovka, no proc ne. Ti co tady vyzdvihuji prakticnost, tak necht si koupi Multiplu :-D

26.10.2021 | 09:31:46 | encore  | 37.188.240.* Reagovat

Hlavní zásady při provozu H5F jsou: pravidelně kontrolovat hladinu oleje a měnit olej co 10 000 km (30 000 km/2 roky co předepisuje Renault motor zabijou), vypínat start-stop a nejezdit s autem pro rohlíky kdy je motor de facto studený. Proto je vhodnè jej trochu prohřát na volnoběh (cca 0,5-1 minutu - pikatnost=kdyż dáte ruku k výfuku po minutě u nastartovanýho vozu, zjistíte że jde z motoru pořád studený vzduch. Nový motor 1,3 TCe tou dobou dávno chrlí teplo a posádka uvnitř si už užívá tepla z topení. V 1,2 TCe mrznete i po třech minutách a když topí, tak na úkor toho že bere teplo motoru, proto žádný studený krátký cesty!!!). Na delších trasách a častých výměnách oleje je to fajn motor.

17.01.2019 | 21:16:42 | Luke  | 109.81.226.* Reagovat

RE: je to fajn motor

Máme Clio 4 viac ako dva roky,je to super motor, máme 40000 km,ide ako ďas,je pravda, že ho treba používať na dlhšie cesty, Všetci ho zatracujú,ja ho vyzdvihujem.

21.09.2020 | 12:09:26 | Paniak  | 62.197.221.* Reagovat

RE:

Jistě, nebo raději měnit olej po 5.tisících - pro jistotu - jezdit jen dlouhé štreky, minimálně Chorvatsko...před odjezdem ho půl hodiny topit před garáží - a jinak je pán zdráv? Je to malý auto s benzínem - tedy primárně městský vůz, určený právě k takovému provozu jaké nedoporučuješ, takže co? pro rohlíky s kolobrndou? Je to jinak - nutno přiznat, že je to vyhlášená kvalita Renault.....tedy malér a je jedno o jaký model jde.

23.09.2020 | 09:56:28 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

Zrovna v teď prosinci jsem objížděl autosalony a vybíral coby druhé auto do rodiny něco z kategorie B, teda i Clio IV. Obdivuji každého, komu se v tom hoví dobře. Vepředu totálně stísněné a středový panel tlačí do pravého kolena. A i při mé průměrné výšce jsem si sedl za sebe po nastavení přední sedačky a místa na kolena také hodně málo. Při vystupování ze zadní sedačky jsem se navíc praštil i do hlavy, jak se vzadu střecha dosti svažuje, takže dizajnovka z venku, ale doslova tragédie zevnitř. Proti tomu bylo i Clio II, které je o cca. 20 cm menší vepředu daleko prostornější. Ta 1.2 TCe je navíc dosti riziková motorizace a 0,9Tce má zase velmi podivnou charakteristiku, tak nějak nerozumím, co že je na novém Cliu IV, tak skvělého a to mám Renaulty opravdu rád. Nakonec jsem vybral nového Swifta a ten vnitřní prostor a uspořádání je úplně jiný level a to auto má dokonce o 20cm méně než Clio IV. Prostě Clio IV tady doslova promarnilo těch 20cm prostoru navíc a zazdilo to i nabídkou standardních motorizací.

12.01.2019 | 01:37:55 | Marek  | 91.103.165.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault Clio
  • Renault Clio
  • Renault Clio