Recenze Renault Clio 1.4 RT (B C57 E6J)
“Stařešina co dokáže překvapit, aneb ještě nechci do šrotu !”

Autor recenze: jbaryn (28 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1390, E6J Stav km při koupi:100 000 km Stav km nyní:231 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 26. 3. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: octavia 1.9tdi espace 2.?dci BMW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ložiska kol přední nápravy, 3x výměna kazde kolo. Auto prostě jezdí na ložiska. Dle průzkumu je to dáno asi poddimenzovaným typem ložiska.

Po cca 200tis km přestal fungovat třetí stupeň vnitřního ventilatoru.

Někdy mi šíleně rychle bliká blinkr (asi spatne relé).

Podsvětlení některých ovládacích prvků (ovladaní oken, mlhovek, atd.)

Provedené výměny:
- každých 15tis.km cca 3.5-4.0 litru oleje 1800kc
- každých 30tis km brzdove destičky 3x600kc
- cca při 140tis. km brzdova kapalina + brzdová hadička (perforace cizím předmětem)
- cca při 100tis km brzdove kotouče 2x600kc
- cca při 230tis km brzdove kotouče 2x600kc
- cca při 120tis km rozvody 1300kc
- cca při 220tis km rozvody 1300kc
- cca při 120tis km výfuk (tři díly) 6500kc
- cca při 215tis km výfuk (tři díly) 6500kc
- cca při 195tis km pravá poloosa (delší) 1800kc
- cca při 200tis km levvá poloosa (kratší) 1800kc
- cca při 180tis km obě ramena přední nápravy
- cca při 231tis km chladič + termostat 2500kc


Hodnocení a zkušenosti s autem

Subjektivně:

Velmi příjené auto a poměrně rychlé auto, vhodne zejména do města, ale dlouhé trasy zvláda také velmi dobře. Vnitřní prostor na první pohled maleho auta je překvapive velký. Moje tří dveřová verze ma ve předu více mista pro nohy než v Octavii.

V zime (tento rok 2005/2006) topilo do cca 5km.

Nechá se dobře vytáčet a pokud se nebojíte mužete zažít i rádoby sportovní jízdu. Nejvyžší kroutící moment je totiž posazený hodně vysoko kolem 5750rpm, takze kdo chce zmizet jako blesk, musi se skoro dotknout cervenýho :-), pokud nevyměknete, tak je to celkem fajn.

Pokud chcete "zavodit" a najit tech uváděných 80hp musíte opět vytáčet, což má samozřejmě vliv na spotřebu. Nestalo se mi však, ye by se spotrřeba přehoupla i v zimě přes 9.0l/100km.

Nemá však smysl zavodit s 1.9TDI, ale takovou 1.4MPI zvladnete vpohodě. Starší diesely do 2. litru a starši benziny do 1.6litru vas budou take těžko dohánet. Novější nad rok 2000 už zaleži na typu.

Z důvodu manuálního sytiče a chybějíčího posilovače řízení nemusí být vhodné pro začínající nejisté řidiče.

Je to sice velmi stare auto, ale jak jsem zminil velmi prijemne.

Objektivně:
Ve verzi RT má elektrice centrál a okna, nemá ABS, nemá posilovač řízení, příprava směsi karburatorem, manuální sytič, elektronické zapalování BOSH.

Denně jezdi cca 100km - nikdy mně nenechalo na holičkách.

Nejrychleji jelo 178km/h měřeno GPS (navilock 338) / 195km/h měřeno tachometrem / 175 km/h měřeno stopkami.

Při vyžších rychlostech (nad 120km/h) nadmíru hlučný motor/výfuk.

Při vyžších otáčkách (v mezích nad 3500 do 4800) nadmíru hlučný motor/výfuk.

Spotřeba:

Cesta Praha-Brno-Praha, max. rychlost 140km/h, trasa 600km, středně hustá doprava:
7.2 l/100km

Cesta Brno-Venezia-Pisa-LIvorno-Folonica:
5.8 l/100km

Cesta Brno-Dubrovnik (do Karlovacu po dalnici, pak pres plitvice a hory):
5.6 l/100km

V lete po meste:
7.5 l/100km

V zime po meste:
8.5 l/100km

Po okreskach trasy nad 20km:
6.5 l/100km

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio

Vložit komentář