Rok výroby:2000Typ motoru:zážehovýStav km při koupi:5 kmStav km nyní:114 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?13 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:17. 12. 2013
Odešla páčka blinkru asi po 3 letech (originál 2500 kč) Odešel motorek ostřikovačů (originál 900 kč, vlastní montáž) Běžné: výměna předních kotoučů a brzdových destiček, svíček, oleje, klínový řemen, seřízení, baterie Výměna celého výfuku (naše verze měla ještě nedělený) částečně prosezené sedadlo řidiče v bočním levém vedení sedáku kolem let 2009 - 2010 se začala objevovat koroze zadních blatníků v přední straně a u prahů, což je asi obecně nevýhodou Renaultů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto využíváme jako rodina na výlety, nákupy, běžný provoz a občasně na práce i se zapřažením vozíku. Auto vystihuje nejlépe termín rodinný pracant. Motor: Výkon není závratný na velikost auta (75 PS), ale na běžné ježdění dostačující. Ve dvou lidech celkem svižné, při větším zatížení (5 osob, nebo náklad)je auto citelně línější, ale stále v rozumných mezích. Kopce a dálnice při zatížení nejsou světlou stránkou auta, ale celkem to ještě zvládá. Není problém jet s plně naloženým autem na cestu do zahraničí kolem 1200 km v kuse. Ve vyšších rychlostech (cca nad 100 km/h) zvýšený hluk v kabině od motoru i od horší aerodynamiky. Kopce ve dvou lidech jsou v pohodě, při větším zatížení, nebo spádu silnice, nutno několikrát podřazovat pro udržení rychlosti kolem 70 km/h. Auto v pohodě zvládá i zapřažení vozíku plně naloženého dřevem (500 - 600 kg) při práci v lese i jízdu po polních cestách díky vyššímu podvozku. Několikrát jsem naložil auto pískovcovými kameny, kdy auto pěkně "sedělo", ale opět to v pohodě zvládlo. Pokud od něj neočekáváte závratné výkony a nešlapete mu po dechu, jede klidně a s komb. spotřebou kolem 7 l. Jizdní vlastnosti: Na běžné ježdění dostačující, možná by mohl být silnější posilovač řízení (když sednu do Fabie jde citelně lehčeji kroutit volantem). Brzdy brzdí velice dobře. V zatáčkách se projeví negativně výška automobilu, kdy se více naklání. Odpružení je spíše měkčí, ale celkově pohodlné a dostačující jak na běžných komunikacích, tak i na dálnici. Výhodou v terénu je vyšší podvozek. Prostor: Automobil disponuje velkým prostorem, jak na předních, tak i na zadních sedadlech. Variabilita zadních sedadel (dělené) zvyšuje užitkovost vozu. Při sklopení 1/3 není problém do auta nacpat dvě cyklistycká kola bez nutné demontáže předního kola a lze je přikurtovat k okům v podlaze. Při celkovém sklopení sedadel (zabalení) lze ve vzniklém prostoru i nouzově přespat (mám 178 cm a na úhlopříčku se vejdu i s nataženýma nohama)což si myslím, že u Berlinga/Partnera nelze. Další výhodou je odkládácí prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce (máme ještě zvětšeno přídavkem), který je opravdu velký oproti Berlingu. Nevýhodou jsou laciné plasty, ale nějaké výrazné vrzaní se zatím neprojevilo. Po faceliftu vypadá interiér dosti lépe než u našeho staršího modelu. Celkové hodnocení: U mě převládají rozhodně pozitiva - spolehlivost, variabilita, užitkovost pro které mu člověk odpustí nedostatky - menší výkon při zatížení, strohost a lacinost interiéru.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Kangoo