Autorecenze Renault Vel Satis - Překvapivě spolehlivé auto s neotřelým vzhledem, výkonným motorem a dobrými užitnými vlastnostmi. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Renault Vel Satis
 
 

Recenze Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale
“Překvapivě spolehlivé auto s neotřelým vzhledem, výkonným motorem a dobrými užitnými vlastnostmi.”

Autor recenze: KFL (34 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru: Stav km při koupi:166 000 km Stav km nyní:196 500 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 30 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 11,5 l/100 km Vloženo: 24. 11. 2012

Hodnocení inzerátu: 23 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

pohodlí
velikost
výkon
bezpečnost
nekrade se
exot

Slabé stránky

podvozek
špatně prodejné :)

Závady a opravy na autě

Ve 180000 odešel startér.
Odešel jeden z motorků ventilace.
Vyměnn brzdový spínač na brzdovém pedálu.
Vyměněn sběrný kroužek pod volantem.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto z roku 2003, které v květnu oslaví 10 let svého života, jsme před časem prodali šťastlivci na jih Čech. Na tachometru tou dobou svítila číslovka 196340, což znamená, že jsme za necelé tři roky najeli celkem 30 tisíc zcela bezproblémových kilometrů.

Tedy bezproblémových - jedinou závadou, která nás nechala stát, byl zdechlý startér loni v zimě. Jinak nic, vůbec nic. To až vám někdo bude tvrdit, jak se staré Renaulty strašlivě kazí.

A k autu samotnému. Vzhled je čistě subjektivní záležitostí, mně auto přišlo natolik ošklivé, až bylo svým způsobem krásné. Negativně lomené páté dveře s nesmyslně tvarovaným oknem dodávaly jinak relativně normálnímu autu dost zvláštní tvar. Celé auto působí a je velké, člověk sedí výš, mnohem lépe se do a z auta nastupuje a vystupuje.

Vnitřek je přehlídkou všeho, co byl Renault před 10 lety schopen nabídnout. Ve výbavě Initiale nechybí elektricky ovládané a vyhřívané sedačky s pamětí, navigace, skvělý audiosystém s CD changerem, zhruba trilion airbagů, a především spousta místa na zadních sedadlech. Všude po autě jsou odkládací prostory, některé z nich rafinovaně ukryté. Sedadla jsou neskonale pohodlná, troufnu si tvrdit, že v mnoha ohledech předčí křesla prodávaná v obchodech.

Motoricky jsem volil údajně nejbezpečnější a nejtrvanlivější variantu, benzínový atmosférický šestiválec s obsahem 3,5 litru, který se v upravené verzi dodával také do Nissanu 350Z. Výkonově v Renaultu nabízí 177 kW, čili 241 koní, což bohatě stačí na 90 % veškerých jízdních situací. Při své velikosti a skutečnosti, že táhne 1800 kilo váhy, s autem slušně cvičí a nepotřebuje zase tak moc paliva. Dlouhodobý průměr jsme měli 11,5 litru, v zimě potom 12, což sice není 5 jako u nafty, nebo 7 u malého benzíňáku, na druhou stranu ale zcela odpovídající komfortu a výkonu. Pro auto není problém držet dlouhodobě 200 km/h v mírně šumícím tichu bez nudného a otravného hlomozu čehokoliv, stejně tak jet 60 na pětku a převalovat se tiše na 1200 otáčkách.

Motor doprovází pětistupňový automat, který už tak skálopevně trvanlivý údajně není, ale po dobu provozu u nás s ním nebyl jediný problém. Fakt, že se choval trochu opile a dle mého mírně klouzal na čtyřce, se za celou dobu nijak nezměnil, takže věřím, že další kilometry odjede stejně kvalitně jako u nás.¨

Pokud bych měl definovat jedinou slabinu celého auta, bude to podvozek. Někde jsem četl, že je to mix Laguny a Safranu, což nehraje zásadní roli, protože chování auta bylo tak jako tak zvláštní. Nerozumějte mi špatně - ačkoli jde o velké a těžké auto, nedělá mu problém jezdit svižně a vrhat se do zatáček slušnou nájezdovou rychlostí. Musíte při tom trochu potlačit pud sebezáchovy kvůli náklonům a zpožděným reakcím řízení, jde ale jen o zvyk. Stejně tak není problém v tom, že by byl záludný. Jen je prostě takový - nijaký.

Není tak pohodlný a houpavý, jak byste čekali. Ale není tak tvrdý a pevný, jak se snaží vás občas přesvědčit. Na příčných nerovnostech překvapí rázy do karoserie a zatímco boule a menší nerovnosti žehlí s přehledem, jakákoli spára, zavlnění nebo nedejbože výmol ho rozhodí. Ne z hlediska stability, ale z hlediska pohodlí. V praxi se necháte ukolébat konejšivou jízdou a zničehonic přijde rána a zakymácení celého auta, jako byste projeli oraništěm.

Od podvozku se samozřejmě šíří rázy celým autem, což má neblahý vliv na plasty v interiéru. Je jich tam požehnaně, takže není žádným překvapením, že po 10 letech provozu trochu vržou. Není to doslova tragédie, ale třeba středový tunel s loketní opěrkou je něco, co nebudilo dojem extrémní bytelnosti nikdy. Což se potvrdilo, když jsem ho rozebíral kvůli opravě čtečky karet. Vlastně je vůbec s podivem, že tunel drží pohromadě.

Opravy mě vůbec přivádí k nákladnosti servisu a náhradních dílů. Není to tak strašné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Pokud koupíte funkční auto, které za sebou má nějakou servisní historii, není se moc čeho bát. Originální díly jsou drahé, ale ne tak, jak byste čekali. Druhovýrobu seženete za třetinu a méně a je pouze na vás, jakou cestou se vydáte.

Já po zkušenostech se “šikovnými mechaniky” volil cestu autorizovaného servisu a originálních dílů a nebyl jsem nijak extra vyděšen nebo zhnusen cenami. Výměna oleje 4 tisíce, výměna komplet brzd (kotouče a desky na obou nápravách) 17 tisíc, výměna oleje v převodovce 3,5 tisíce. Zadní stěrač stojí 250 korun, přední sada 1200, motorek ventilace v interiéru 700 korun (je jich tam 6, ale zase neodejdou všechny najednou) a... Nic dalšího jsem neměnil. Výfuk je údajně nerezový.

Velkou výhodou je existence diskuzního fóra Renault Clubu, kde najdete spoustu návodů a rad, jak auto opravit, popř. co kde sehnat, anebo co vlastně vašemu autu chybí. Na webu jsou navíc k dispozici kompletní servisní manuály, takže pokud chcete, můžete zcela bez obav rozebrat celé auto a pak ho zase složit. Přesně podle návodu.

Závěr? Těch 2,5 let se Satisem rozhodně nelituju. Bylo to fajn svezení, charakterní motor, pohodlí, výbava, bezpečnost, to vše prakticky za pár korun s levným pojištěním. Díky Satisu jsem si navíc upravil názor na Renaulty. Pozitivně. Za mě palec nahoru.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 23


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Vel Satis

Vložit komentář

Jen k audiosystému. Zřejmě jste tam měl cabasse auditorium (to je nej u satise)
Podle mě sound nic moc. Toto, asi jako jediná věc, mě na satisovi zklamalo.
Na minulém peugeotu 406 (2,2HDi) jsem měl Clarion + JBL, a to hrálo přibližně stejně. A to je 406 o třídu a půl níž.

Mám červeného 3,5 Initiale(03), zatím jsem stejného nepotkal, což mě jakýmsi způsobem těší :))
Akorát mě mrzí, že nemá volant ve dřevě a šíbr :(

12.12.2013 | 01:20:11 | Jirke  | 31.31.228.* Reagovat

podvozek a motory

měl jsem dva Satice. 2,2dci a 3,5V6 .Oba jsem kopupil ojeté každém jsem odjel cca 80.000km. Ani jeden neměl problém s motorem. A co se podvozku týká- ty popisované rázy dělaji stabilizační výztuhy zadní nápravy, takzvané kosti, na kterých odejdou silentbloky. Pokud je vyměníte (cca7500/kus) užijte jen komfortní jízdu bez jakýchkoli rázů

30.12.2012 | 19:13:46 |   | 178.255.168.* Reagovat

No s tím levným servisem a výměna oleje za 4000 kč to asi žijete někde jinde, protože i s Castrolem se dá vejít do 2000 kč, ale ten pocit, že to bylo v autorizovaným servisu asi hřeje. Jinak docela pěkná recenze.

26.11.2012 | 19:11:45 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Beru to tak, že historicky jsem za olej vždycky a všude platil 3-5 tisíc podle auta. Takže na "drahou" limuzínu to nestálo o moc víc než ostatní průměr.

A neříkám, že servis byl levný. Jen nebyl tak drahý, jak by jeden čekal. To je rozdíl :).

28.11.2012 | 06:55:30 | KFL  | 94.245.127.* Reagovat

Nádherná recenze

Nádherná recenze, super auto, super pohodlí, sedačky, skvost.
Auto určo dobře svítí, škoda, že to neprotáhli ty přední mřížky a prakticky k chladiči není prostor jen ty mřížky směřují k tom z boku, to je asi blbý výmysl větší námaha na lopatky ventilátoru možnost rychlejšího ohřívání, takže asik bych tam nižší obsah motoru asi taky nedával.
Co k tomu asi ještě, nekupovat do toho Dci, to jsou největší šity v dieslech po celým světě. A jestli je někdo má a nic s tím nemá, tak si může říct, že je dítětem štěstěny. Jsou to fakt problémový motory,(samosebou někomu se to fakt vůbec nesype) které tu pověst Renaultu totálně dorazili.
K recenzentovi, skvělý výběr motoru, Renaulty umí velké obsahy a taky hodně nízké obsahy do 1.4. To mezi to se jim zadaří občas u jednoho přesného motoru, jako super držáky.

25.11.2012 | 09:32:52 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Nádherná recenze

Ten motor není renault. Ale nissan.

13.11.2013 | 03:57:15 | Nemed  | 31.31.228.* Reagovat

Neotřelý vzhled to ano,

ale také strašně ošklivý. Aspoň pro mne. Myslím že tady se touha odlišit se dostala na hranu dobrého vkusu, nebo spíš už přešlápla do nevkusu.

24.11.2012 | 20:49:26 |   | 89.102.162.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault Vel Satis