Recenze Saab 9-3 1,9 TID
“Naprosto úchvatné a bezpečné auto”

Autor recenze: Petr / Peitréya (37 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1,9 TID Stav km při koupi:159 000 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 31. 12. 2009

Hodnocení inzerátu: 20 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: fabia 1,2

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po 159000 km volné spojovací tyče řízení a nutná výměna rozvodů motoru. Rozvody se ale u SAABA běžně mění při 150 tisích km i dle tabulek určených výrobcem. Žádné další poruchy nezjištěny, motor v naprosto perfektním stavu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po najetých 1000 km mohu jen pět ódy chvály na toto auto. Uchvátilo mne hned na začátku, jeho vzhled - velmi elegantní a reprezentativvní auto. Už při usednutí do tohoto auta člověk cítí něco vyjímečného, naprosto ojedinělého. Dýchá na vás noblesou a šarmem. Přístrojová deska se sice více konzervativní - žádné divoké experimenty, ale to mi naopak vyhovuje - tím se dost odlišuje od jiných značek. Výhodou je zabudované rádio s MP3 přehrávačem přímo v palubním panelu ( pro zloděje špatná zpráva :-), naprosto vyjímečná funkce NIGHTPANEL, kterou SAAB předběhl svou konkurenci, kterou lze vypnout všechna světýlka a kontrolky celé palubní desky, a zůstává osvícena pouze ta část budíku s ukazatelem rychlosti - vše ostatní zhasne a nebolí tak z toho oči při delší jízdě právě v noci. Uchvátila mne také možnost nastavení si střední části opěradla řidiče i spolujezdce v oblasti bederní páteře, s čím jsem se ještě doposud nesetkal u žádného jiného vozu. Auto "sedí" výborně na cestě, motor je velice tichý ( na rozdíl od Octávie, se kterou jsem chvíli také jezdil a připadal jsem si, že sedím v traktoru ). Nadchla mne dvouzónová klimatizace ( zvlášť u řidiče a zvlášť u spolujezdce ), a co je naprosto unikátní u této značky je místo zapalování, kdy klíček ke startéru není umístěn jako u naprosté většiny ( ne-li všech ) značek u volantu nebo v jeho blízkosti, ale zcela nečekaně u panelu vedle řadící páky. To dává tomuto autu punc ještě větší bezpečnosti, kdy konstruktéři mysleli i na to, že v případě havárie si tak člověk nepoškodí koleno o klíče nebo se mu přinejmenším " nemotá " u nohou a je tam více prostoru na nohy. Jedinečné - dokonalé - nemám slov. Také velice málo značek má po otevření kapoty takový prostor k motoru - kapota se otevře s velkým zorným úhlem a navíc má pružinu, kdy stačí jen volně chytnout za kapotu a ta vyjede samočinně nahoru a je fixována automaticky, aniž by člověk ji musel nějak zajišťovat. Jsou to sice drobnosti, ale potěší. Už jen to vám dává pocítit, že jste ve vyjímečném autě. Co oceňuji je to, že tento motor vyhovuje i pro jízdu po městě s dodržováním nižších rychlostí, kdy na 50 km/h lze klidně jet i na 4.rychlostní stupeň. U Peugeota 407 jsem musel jet už na 2.rychlostní stupeň ve stejné třídě a podobném obsahu. Spotřeba se pohybuje kolem 6,8 l. Servis je opravdu dražší než u jiných značek, v porovnání s Opelem je o 150 kč na hodinu dražší, sazba udávaná tabulkově za práci je 1000 kč/hod. Přesto všechno ten komfort za to stojí. Je to srdeční záležitost a tak k tomu ten, koho SAAB osloví, musí přistupovat.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 20


Komentáře uživatelů k recenzi Saab 9-3

Vložit komentář

tlačítko na vypnutí osvětlení

ahoj,já ti jen chci říct že tlačítko na vypnutí osvětlení přístrojové desky měl i můj moskvič 408 ) , bylo to super,když se mi nechtělo čumět na osvětlenou palubku tak jsem ho vypnul a v autě byla tma )

04.08.2020 | 17:07:09 | jirka  | 194.228.13.* Reagovat

Saab 9-3 Sport Combi 1,9 TiD

přečetl jsem si Vaší recenzi na Saaba 9-3, také mám doma 9-3 Sport Combi 1,9TiD 88kW, můžu říct že co se týká podvozku tak je auto opravdu Hooodně dobré, najezdím 40 tis km ročně a jse s autem velmi spokojen. jednou mě zradil akorát alternátor když mělo auto najeto 155 000 km, teď mám už přes 180 000 km a nic neřeším, jen jsem pro jistotu nechal vyměnit žhavičky (ne že by to potřeboval, ale pro jistotu) a chodím na pravidelné prohlídky do Saab servisu. Můžu doporučit, auto je komfortní, spolehlivé, krásné, bezpečné a i ve verzi kombi je sexy :-)

25.02.2015 | 15:56:07 | Stichi  | 188.175.192.* Reagovat

Bohužel,

ale tato recenze opravdu je o ničem. Autor vůbec neví, co má doma v garáži a patrně by se "udělal", kdyby nastartoval kartou jako u Rencků. Většina si před koupí auta a nebo aspoň po koupi zjistí o autě co možná nejvíce a to odkud a jaké jsou motory, na co trpí, čím zaostávají a nebo předbíhají konkurenci atd. Jaké jsou jízdní vlastnosti, materiály ve voze, co u auta odchází, na co trpí a co je zase naopak předimenzované a bez starostí a na co si dát při koupi pozor. Tady není skoro nic. Pokud to nezjistí sám, tak by měl alespoň reprodukovat od jiných majitelů. I když je to potom "jedna paní povídala", ale člověk se aspoň něco doví a ne jako v tomto případě. Je to marná recenze.

15.10.2011 | 13:12:57 | Spyke  | 46.33.112.* Reagovat

RE: Bohužel,

Tak ono každá značka má své mouchy potíže atd.A co potká 10 stejných aut už nemusí to 11.Jako je dobrý něco před koupí vědět,ale nakonec je vše stejně jinak bud je to lepší nebo to stojí za nic.Když si člověk přečte odborné recenze tak co se týče poruch se někomu stane s 10 třeba jen 2.A dle toho si myslím není vždy namístě vybírat auto.I Hondy je vypsáno stejný počet vad a záporů jako u každého jiného auta,Já mám 2 Francouze a nemůžu si stěžovat už to bude za chvíli 2 roky co jsem koupil P406 2.0 16v rok výroby 2000.A od té doby jsem investoval pouze do zimních pneu a benzínu nic víc.A nemá sebemenší potíže.Pak R19 16v 99kw.Do toho jsem investoval na začátku více,ale to byl účel koupě a jen jezdím a to bez poruch.A to mají obě už skoro najeto 200tkm.Kupovat auto je jako vsadit do loterie bud to vyjde nebo ne.Známí si koupil E36 jeho otec mechanik celá rodina dělá v autech.Tak pečlivě vybraly ,ale asi půl roku po koupě do něj investoval skoro 60 000kč.Kliková hřídel ,turbo.Rozvody.Převodovka.Tak že jde prostě o kus a o štěstí.Každý nadává na Francouze ,většina by s tím nevyjela s obavami že nedojede.Ale mě nenechali nikdy stát.jediné auto co mě zkazilo dovolenou byl Golf IV.Ale nebudu tvrdit že je to špatný auto jde o kus atd.:)

15.10.2011 | 14:21:42 | luke20  | 78.45.38.* Reagovat

Veď to bol príklad.

Nešlo o Saab, celkovo. NIKTO, okrem majiteľa, nevie, čo všetko mohlo byť s autom. Alebo aj nie.
P.S. A je rozdiel najazdiť za 20-30 rokov 120.000 km, na otcovej Škode 100 bolo cca 80.000 za 32 rokov a okrem 2 nástrekov NIČ. A jedného vyčistenia karburátora. Dnes stojí na špalkoch.
Skúste jazdiť 80.000 km/ ročne, al. 200 km/h non stop Nemeckom.....budete sa čudovať.

24.03.2010 | 08:25:23 | ľuboš Reagovat

Milý Luboši, vaše názory hovoří ze vaše zkušenosti. Můj tatík měl najeto 120 000 na Wartburgu a za ty km vyměnil pouze jedno ložisko v kole. Tak proč by měl SAAB během 160 000 měnit 3x hlavu a jiné hlouposti o kterých píšete??? Zřejmě máte zkušenosti s nějakými žabožrouty, nebo už dneska neumějí auta tak jako dříve soudruzi v NDR? :-))

23.03.2010 | 21:18:43 |  Reagovat

Anonym 20:00: Nič v zlom, ale Vás serie, keď si niekto

kúpi auto a je spokojný? Prvé tri dni je auto zázrak. Potom už iba čakáte, kedy sa ho zbavíte..:))
P.S. A argumentovať tým, že už má 160.000 km, takže už má niečo za sebou...čisto teoreticky 2-3 nové hlavy, repasované čerpadlo, zatuhnuté trysky, pridreté ložiskáá, prevodovka, prešmykujúca spojka, nové turbo...., to všetko sa mohlo, aj nemuselo za tých 160.000 km stať.
Až by ste nabehali OSOBNE 160.000 km, BEZ poruchy, tak Vám budem úprimne závidieť.
Ale to dokážu iba japonské autá. Aj to väčšinou benzíny...:))
Ale nadšenie z nového maznáčika si vychutnajte, nech Vám vydrží čím dlhšie... . Poznám ten pocit.

23.03.2010 | 20:38:22 | ľuboš Reagovat

Matúš

jak jsem pochopil, tady nejde o vady, ale o celkové dojmy z auta. A na ty mi opravdu stačí jet z Prahy do Brna. A mimochodem, to auto nemá najeto 1000 km, ale už 160 000 a to si myslím je dost na to, aby se leccos projevilo. Spíš mi připadá že vás tady všechny sere, kdykoli je majitel svého vozu spokojený. Tak mu to holt vymluvte, případně z něj udělejte vola. To by vám všem šlo dobře.

23.03.2010 | 20:00:59 |  Reagovat

For Anonym

Napríklad preto, že po 1.000 km sa niektoré vady nemusia ukázať. Čo je to 1.000 km ? 9 - 10 hodín jazdy ? Po diaľnici ešte menej. To najazdí kdekto za pol dňa. Recenzia by mala pomôcť prípadnému záujemcovi o dané auto. To či mu " sadne ", už zistí sám.

23.03.2010 | 19:56:21 | Matúš Reagovat

To nechápu

bedrní opěrku měla moje Toyota Celica 2,0 GT v roce 1988 a k tomu ještě elektricky stavitelné boční vedení opěradla, nevím co tě na takové banalitě tak vzrušuje! Dnes je to u 90 procent běžná výbava

23.03.2010 | 19:27:51 | Kamil Reagovat

Proč by nemohl hodnotit dojmy z auta po 1000 km? Pokud sednu do nějakého auta a ujedu s ním 200 km, už vím, jestli mi sedne, nebo jestli bych ho nechtěl. Na to nepotřebuji objet zeměkouli.

23.03.2010 | 19:07:58 |  Reagovat

Pardón, neodpustím si poznámku,

ste nadšený z nastaviteľnej bedrovej opierky.... až keď som si prečítal, že ste predtým jazdili na Fábii, pochopil som.
P.S. Opierku má cca 90% áut, v strednej triede je to povinnosť. A nočný panel mal, až si dobre pamätám aj starý Citroen. Súhlasím s Ludasom. Po 1 nádrži je skoro čokoľvek hodnotiť.

23.03.2010 | 18:47:58 | ľuboš Reagovat

Pardón, neodpustím si poznámku,

ste nadšený z nastaviteľnej bedrovej opierky.... až keď som si prečítal, že ste predtým jazdili na Fábii, pochopil som.
P.S. Opierku má cca 90% áut, v strednej triede je to povinnosť. A nočný panel mal, až si dobre pamätám aj starý Citroen. Súhlasím s Ludasom. Po 1 nádrži je skoro čokoľvek hodnotiť.

23.03.2010 | 18:47:56 | ľuboš Reagovat

Saab je dopsutý Opel.

A Amíci s autami to nejako veľmi nevedia. Až na pár výnimiek.
P.S. Na SAAB servis sa vykašlite, choďte rovno do Opla. Inak, stačí aj bežný, garážový servis. Posledný dobrž Saab je 9-5 2,3 turbo benzín.
Padol som na zadok, ale za 9-5 2,2 DTi pýtali o 50% MENEJ, že za porovnateľný Saab 2,3 turbo benzín. /r.v. 2005/ Nafťák okolo 6.000 eur, benzín vyše 10/

23.03.2010 | 18:31:15 | ľuboš Reagovat

Objektivni posouzeni

Uzasne. Vazne jsem rad, ze jsi po jednom tisici spokojeny, ale asi bys nemel otravovat s posuzovanim, dokud s nim nenajedes aspon pres 50 000. Jak si ma clovek udelat nazor, kdyz tu pisou takovi nelidi?

23.03.2010 | 17:35:50 | Ludas Reagovat

RE: Objektivni posouzeni

To je super recenze nic jsem se nedověděl místo ,aby někdo napsal jsou moc drahé nápravy nebo je to super auto bezporuchové řeší se tu nějaká opěrka :-)

17.08.2012 | 06:42:41 |   | 109.80.142.* Reagovat