Autorecenze Seat Leon 2,0 TDi, 110 kW - Španělský krasoň s německým razítkem. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Seat Leon
 
 

Recenze Seat Leon ST 2.0 TDi 110 kW
“Španělský krasoň s německým razítkem.”

Autor recenze: Majkysh ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2019 Typ motoru:2,0 TDi, 110 kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:14 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Diesel Vloženo: 14. 11. 2019

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Golf 2,0 TDi 77 kW Renault Twingo 1,2 8V Nissan Micra 1,2 59 kW Ford Fusion 1,6 TDi, 66kW Volkswagen Caddy 2,0 TDi 77 kW Citroën C4 1,2 Volkswagen Golf 2,0 TDi 110 kW Škoda Octavia 1,9 TDi 66kW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Výborné jízdní vlastnosti
Dynamická motorová jednotka
Audio
Komfort
Skoro dokonalá jízda
Spotřeba závislá na jízdním stylu

Slabé stránky

Oproti Golfu postráda několik drobností ve výbavě
dojezdová rezerva
malá nádrž

Závady a opravy na autě

Opravy zatím žádné - nicméně budu je řešít se servisem při první prohlídce.

Závady, které budu konzultovat:

2x jsem měl auto v nouzovém režimu - poprvé rozblikala se mi kontrolka žhavení a počítač psal závada na Stop Start systému. Po druhé to bylo velmi podobné, akorát PC nepsal o jakou závadu se jedná. Oba problémy vyřešilo krátkodobé vypnutí motoru cca 10-20 min. Po opětovném nastartování vše fungovalo a nic neblikalo. Rychlé vypnutí a nastartování nefungovalo, musel to být opravdu 10-20 min. Jednou jsem navštívil autorizovaný servis a tam mi bylo řečeno, že mohu jít dal pokud to zhaslo, Chyba mohla být při nízkem napětí. (mimochodem manuál říká okamžitě navštívit servis).

Infotaiment již 2-3x se mi stalo, e mi zcela zamrznul a nešlo ho vypnout, zapnout nic. POuze by pomolo nejspíš vypnout a zapnout motor. Však jednou se mi to stalo při zapnuté navigaci v cizím prostředí a nebylo kde zastavit.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozdilo je ve výbavě ST Xcellence. Má již nádrž na AdBlue. Příplatková výbavá: Audio prémium Beats, LED světlomety, navigační systém, alarm, Applecar, Androidcar, 17 litá kola (na zimu mám 16).

Dokážu toto vozidlo porovnat s konkurentem VW Golf Variant (bez AdBlue) se stejným motorem a o trochu menší výbavou. Vybrat co je lepší je opravdu těžké. Mou první volbou byl GOLF, ale! Poté co jsem chvílí jezdil se Seatem, tak už to tak jednoznažné není.

Rovnou přejdu k závěru porovnání obou aut:

GOLF se musí zalíbit většímu publiku a musí být koncernová jednička - je pěkné, prostorné, komfortné, rychlé, dobře a lehce ovladatelné, bezpečné, mít prostorný kufr, tiché, ... dokonalé. A to podle mně je.

SEAT - cílí obdobně, ale jeho ostré línie vypadají sportovněji, takže se bude více líbit mladšímu publiku - auto je podle mně hezší, hraje více na emoce, máte tam větší výbavu než u Golfu, barevně osvětlenou lištu na předních sedačkách (Golf má tenunkou jednobarvenou bílou), rychloměr a otačkoměr je ala AUDI bílo červené, prémiová hudba je opravdu prémiová, přední světlomety jsou láska na druhý pohled obzvlášť s LED technologií, ... to opravdu dává radost z jízdy ať je den nebo noc. Ovšem je to trochu daň za méně praktický vůz oproti Golfu. V čem? Pokud jezdíte na delší trasy, tak oceníte dveřní kapsy na 1,5l láhev vody, kterou SEAT rozhodně nemá. Všechny kapsy jsou menší. Porstřední tunel nemá roletku, ale držaky na velkou kávu z automatu nebo 0,5l láhev vody. Na stropě nenajdete u řidiče stropní madlo ani odladací prostor na brýle. V zadním tunelu není odkladací prostor např. na bonbóny, malou kávu (to je na druhou stranu v zadní lokentní opěrce, kterou má také Golf). Volant je méně pohledný, má o několik tlačítek méně než Golf (Golf má ovládání adaptivního tempomatu na volantu Seat má 3 páčku pod volantem), ale po chvilce si na to zvyknete a zjistíte, že ergononie je vlastně lepší než u Golfu. Ovladání tempomatu 3. páčkou pod volantem je mnohem bezpečnější a tlačítka hlasitosti je v vpodobě rolovacího válečku je mnohem lepší v ovladání než jen tlačitko. Na druhou stranu Logo SEAT u nás působí levnou značkou oproti VW. Ukazatel teploty motoru a stavu paliva v nádrži je řešen asi 8 diodami - no to mi tolik praktické nepřijde. Za deního světla není tolik vidět a není tolik kontinulní jako stará dobrá ručička. Kapota motoru u Golfu m plynové vzpěry, nechápu proč je nedali už i do Leona. Ergonomie prostředního tunelu a tlačítek je olfu hezčí - má i krytou schránku - no LEON má lépe posazený display - víš a blže k očím. Ovladání je dobré. Bonus pro LEONA je, že není tak rychle a snadno upatlaný jako u Golfu, kde je černý lesklý lak kolem monitoru. Monitor má u LEONu antilesklý povrch, takže je taký bez otisku. U Golfu to je ráj pro daktyloskopii a noční můra pro přítele Monka.
To byly takové detaily, které vnímate - no dá se na ně zvyknout. Teď přejdu k podstatnějším rozdílům - nasedání do Golfu je o něco příjemnější, zejména na zadní sedadla. Boční sloupek nutí trochu více ohnout hlavu. Nevím jak je to s posedem za volantem pro větší osoby, ale u Golfa to bude možná o něco příjemnější. Kufr - no domníval jem se že Golf má větší, ale není to tak - je to stejné. Pouze Leon má šikmejší hrany, tak může být o něco méně praktičtější na první pohled - ale v podstatě je to jedno. Dvoijté dno, které má LEON je zajívavé řešení, ja používám to nejhlubší. Vozím pravidelně dětský kočárek Stoke Trailz a ještě se mi tam vejdou nějaké cestovní tašky - na hranatý kufr mohu zapomenout. Konstrukce GOLFU je robustnější a plsobí bezpečtnějším dojmem. Zajímavosti je, že když do Leona natankujete plnou nádrž, tak např. při parkování slyšíte jak se palivo pohybuje.
Infotaimant Golf vs LEON. Golf na první pohled luxusnější, možnost ovladat gesty (dle mně zbytečnost), hladší plocha displeje na které ulpívají otisky. U Leona je homepage zase v odstínu červené, že vám připadá, že je tam několik stejných tlačítek (dá se na to zvyknout časem). Zvyknout se dá na obojí. U obou pokud používate SD kartu na hudbu vyžaduje alespoň class 10 (jinak se to seká, na fotky je to jedno) tzn. s rychlejším čtením dat.

TO JE VŠE K ROZDÍLŮM AUTOMOBILŮ. Co mají společné, tak je to jednoduchost řízení, dynamicka motorová jednotka, spotřeba hodně závislá na jízdním stylu (zastavování, zrychlování), rychlosti, nákladu. Při dálniční rychlosti při dodržování rychlosti je cca kolem 5,3l. Je možné se dostat pod 4l. Při opravdu rychlé jizdě s silnějšímu provozu neni težkě se dostat přes 6.0l až k 7.0l. Nádrže jsou malinké, takže dojezd je od 750 - 850 km. Lze se dostat i výše, ale ne moc.

Jízdní vlastnosti velmi dobré - komfortní jízda (na 17 je znát tvrdší podvozek i lepší stabilitu), při prúdkem brždění je nutné dávat pozor, aby se auto nerozhoupalo. ALe mluvím o velkých rychlostech.

Infotaimant natočený směrem k řidiči u obou značek.

Cena LEON je levnější při stejné výbavě. Cena autorizoavného servisu je asi o cca 200 Kč/h méně ve prospěch Seatu.

Servisní zastopuení je ve prospěch Golfu (je jich více).


Oba vozy jsou velmi povedené kousky. Chybí mi jen srovnání s Octavii, která má o něco větší kufr. Nechtěl jsem tuctové auto - ačkoliv věřím, že má své praktické přednosti.


Doplnění recenze ze dne 12.11.2020

Stav km nyní: 46 000 km

Tak další závady jsou na světě:
1. opětovně se mi pár krát dostalo auto do nouzového režimu s rzosvícením kontrolek a informací, abych zajel do servisu - závada Start/stop systému. Stačilo vypnout motor a nechat chvílí odpočívat. Poté jakoby se nic nestalo. Tak jsem zajel do nejbližšího servisu co se dá s tím dělat a jestli s tím můžu jít. Odpověď byla: když už to nesvítí, tak to neřešte. Došlo k nějakému zkratu. No neměl jsem čas to řešit a nechal to tak. Na nějakou dobu se to uklidnilo. Uvidíme...

2. Dotyková obrazovka se neustále restaruje. Hlavně když je připojena s mým novým telefonem přes AppleCar. Stane se to často i bez tohoto připojení. Nejlepší je když jste na neznámem místě potřebujete navigaci. TOP! Naštěstí zapínací tlačítko funguje jako tvrdý reset když to podržíte cca 10 s. Vyjádření servisu je no žádná nová aktualizace od výrobce není, takže neřešte.

3. Mám koženou páku manuální převodovky. No co nechceš kůžička se ošoupává cca po 1 roce! Vyjádření servisu a prý i výrobce. Jedná se o běžné opotřebení. Ajaj, kvalita materiálu ne pokulhává, ale selhává i u koncernu. MOhu zaslat foto k posouzení pokud bude mít někdo zájem. Dejte do komentu e-mail a posuĎte sami. 13 let starý GOLF má řadící páku skoro v hezčím stavu.

Pozn. s kvalitou kůžičky má i můj známý s LEONem FR r.v. 2020, kterému dodali nové auto již s odřeným volantem. Jemu to ještě uznali, jelikož se prodejce sám přiznal, že o tom věděl ještě před prodejem. Takž byl objednaný nový volant. Doba dodání 1,5 měsíce.

Další doplním příště. Jinak celkově pořád to jede a hlavní účel to plní jak má. Dlouhodobá spotřeba 5,2 l/100 km, a to jezdím všechny jizdní styly - rychle, sport, na spotřebu, město, mimo město, dálnice.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Seat Leon

Vložit komentář

Leon ST Xcellence v naftě - dobrá volba

Protože jezdím stejný vůz, akorát bez AdBlue, ale LNT katalyzátorem, mám asi jen sedačky s Alcantarou navíc. K recenzi mám pár poznámek. Popisované závady nejsou ani tak problémem Seatu Leon, ale této generace koncernových auto obecně. Protože máme v rodině automechanika z autorizovaného servisu Škoda, těch SW poruch je hodně a to zj. na Škodovkách. Já mám s Leonem nyní 60 000 km bez jediné závady. Předchozí Leon ST Style 1.4 TSI ACT též 45 000 km bez závady.
Nevím jak s tím autem jezdíš Ty, já mám chip na 141 kW/390 Nm, takže auto je na naftu dost rychlé, ale k žádnému rozhoupaní nikdy nedošlo, podvozek si umí poradit i hodně rychlou jízdu v členitém terénu a auto má výbornou torzní tuhost, je i solidně odhlučněné. Když to porovnám se služební Octavií 2.0 TDI, Leon je lépe ovladatelný, stabilnější a hbitější a lépe odhlučněný. Žádné zvuky z nádrže se mi neozývají, to bych se vážně divil. Plynokapalinové vzpěry u kapoty fakt nepotřebuju, komu dělá problém zvednout hauptnu, asi by měl zvážit vrácení řidičáku. Stejně tak boční kapsy na 1,5 l petku. To je zvyk českých turistů jezdících do Chorvatska. S menší petkou 0,5 l se v autě mnohem líp manipuluje a obvykle je mám právě v držáku u šaltrpáky spolu s kelímkem kafe. Diody teploty a stavu paliva mi přijdou úplně v pohodě, navíc pro teplotu vody i oleje používám přesné údaje z palubního PC, pečlivě prohřívám olej min. na 80°C než začnu využívat potenciál motoru. Jinak máš ale vcelku pravdu, tohle auto se docela povedlo. Golf mi nepřijde v ničem lepší a nepostrádám ani multilink, v Seatu se zadní náprava chová velmi spolehlivě bez odskakování. Já tankuju vždy diesel bez bio, který aditivuji VIFem nebo Vervu. Před chipem jsem měl kombinovanou spotřebu 5,8 l po chipu mám 5,3, ale jezdím opravdu hodně svižně, srovnatelný benzín by jezdil tak o 2-3 litry víc. Obouvám R17 225/45 Bridgestone a na zimu Bridgestone Blizzak LM005, auto sedí jako přilepené. Řada delších cest končí hodnotami 4,5-4,8 litru a to i s klimou a v plném naložení. Hodně se mi osvědčil na cestách Full link v kombinaci s Android Auto, chodí to výborně a Waze považuju za spolehlivou navigaci, která mi fungovala i Maďarsku, Německu a Rakousku. Vyzdvihnul bych také Seat Sound Sytém a 9 repro se subwooferem, fakt výtečná aparatura. Např. ve škodovkách ani příplatková hudba nemá tak pěkný zvuk ani náhodou. Vytknul bych ne zrovna dobře ovladatelný infotainment, ale naučil jsem se používat hlasové ovládání, protože listovat za jízdy v telefonním seznamu nebo zadávat údaje do navigace je prakticky nemožné. Taky umístění parkovací kamery by mohlo být trochu promyšlenější, protože za mokra se ihned zašpiní a její využitelnost je mizerná (jinak ale výborná věc). Světlo v kufru by mohlo být na obou stranách nebo aspoň výkonnější. No a pak řada příjemností jako vyhřívané ostřikovače světlometů, full led optika včetně mlhovek s funkcí odbočovacích světel, tuhé a výborně tvarované sedačky, které jsou vyhřívané, umístnění matného displeje mezi výdechy a ne pod ně velmi praktické, dvouzónová automatická klima s výdechy vzadu, roletky v oknech zadních dveří atd. Za Golfa ani Octavii bych fakt neměnil, navíc ten chip byl udělaný dobře, takže auto disponuje nadprůměrnou dynamikou a velmi nízkou spotřebou.

18.11.2020 | 18:54:15 | OrinHopcraft  | 185.246.210.* Reagovat

:-) Kulhavý krasoň :-) s německým razítkem -Tüte voller Mängel-

16.11.2019 | 22:15:43 |   | 89.176.46.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Seat Leon