Recenze Škoda Fabia 1,2 51kw
“Bezvadná koupě.”

Autor recenze: profík (48 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru: Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:60 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Benzín Vloženo: 20. 8. 2015

Hodnocení inzerátu: 17 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Prasklá žárovka hlavního světlometu 1x, žárovička osvětlení SPZ 1x. Jinak na mé Fabii zatím nebyly žádné závady a tudíž ani opravy. Dělám pouze servis (sám, nebyl jsem ani na garančce) - olej první po 7 tis. , pak po 10tis. + olejový filtr, vzduchový filtr jsem vždy jen vyfoukal a měnil až v 50tis. - nejezdím polňačkama. Jinak vůbec nic.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Velká spokojenost. Auto je provozované střídavě na dlouhé i krátké vzdálenosti v poměru cca 2:1. Výkon motoru - 51 kw je pro běžného motoristu naprosto dostačující. Někoho může v prvních dnech provozu (mě to však nevadilo) "rušit" specifický zvuk "haťapky". Velmi dobře funguje pedál plynu, Reauguje naprosto bez prodlevy oběma směry, což často není u jiných značek směrem dolů obvyklé - otáčky nechtějí po uvolnění pedálu okamžitě klesnout. Jediné, co mi malinko vadilo je plastový středový tunel, přesněji jeho ostrá hranka, která např. při jízdě v kraťasech může slabě řezat do nohy. Jinak opravdu velká spokojenost. Auto má výborné brzdy, velmi dobrý poloměr zatáčení ("otočí se na pětníku") a pak řazení, to je nepřekonatelné. Pro každého, tech. založeného řidiče musí být každé přeřazení doslova umělecký zážitek.


Doplnění recenze ze dne 12.04.2016

Na mé Fabii přibylo 10tis. km (celkem 70tis.). Za tu dobu jsem vyměnil stěrače a žárovičku osvětlení SPZ. Jinak nic. Všechno funguje bezvadně. Tedy, když to shrnu, Fabie je stále ve zcela originálním stavu, když nebudu počítat měněné stěrače. Originální jsou i pneumatiky i když oboje už téměř sjeté, letní 1,8mm a zimní 5mm. Motor (mimo oleje žádný zásah) šlape na 100%. I plné auto na dálnici naprosto pohodlně udrží i v největších stoupáních rychlost, bez nutnosti řazení. Taktéž brzdy, stále "jedovaté", řazení pohádkové. I nadále mohu tento typ vozidla všem vřele doporučit.


Doplnění recenze ze dne 13.09.2016

Stav km nyní: 78 000 km

Fabie stále v bezvadné kondici. Proběhla výměna oleje a filtru. Olej měním v intervalu 8-10 tis., jak to vyjde (spotřeba oleje O). Dále jsem byl nucen vyměnit svíčky. Při volnoběhu začal vynechávat jeden válec (vyřešeno následující den). Originální byly Brisk, což mě opravdu překvapilo. Vydržely 77tis. Nyní jsem namontoval NGK origo Japan (650Kč 3 ks), tak uvidím, jestli dostojí pověsti nejlepších svíček. Po výměně problém s vynecháváním okamžitě zmizel. Jo, ještě jsem měnil žárovičku osvětlení SPz (už podruhé). Jinak, jak jsem již uvedl-nic. Všechno původní a funguje bezvadně. Brzdy,řízení, tlumiče. Auto sedí, tlumiče při přejíždění prahu garážových vrat i po 7 letech provozu zasyčí. Také hlučnost motoru se citelně snížila. Do cca 2,5-3 tis. prakticky splývá s okolním hlukem od pneumatik a proudícího vzduchu. Rozvodový řetěz nechrastí. Ještě musím pochválit sedačky, ty jsou opravdu povedené. Tento model Škodovky všem zájemcům stále doporučuji.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 17


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

stav vozidla 110tis. km

Přihlásit se opět nejde, tak to zhodnotím znovu takto. Vozidlo má najeto 110tis. Vyjma servisních úkonů (olej, filtr) nic. Prostě nic, všechno funguje , jak má. Baterka pomale 10 let a stále točí v pohodě. Motor jde jak švýcary. Krásně vrní, otáčky na volnoběh se nehnou. Koroze absolutně žádná. Brzdy bezvadné, samozřejmě originál. Výfuk jen lehce opupínkovaný. Letos 10 let a na autě nebyla vyjma jedné unavené vzpěry pátých dveří žádná závada. Na motoru se měnily svíčky v 78 tis. Olej po 8-10tis. a pak už jen benzin. Řazení stále přesné (lepší řazení neznám).Sedačky neprosezené. Skvělé auto.

07.01.2019 | 20:36:57 | uživatel  | 77.242.93.* Reagovat

Stav vozidla po 89 tis.

Přihlásit se stále nějak nejde, tak doplním poznatky opět takto. Fabia právě po STK, závady O,O,O. Najeto 89tis., stáří téměř 8 let. STK proběhla bez problémů. Zajímal mě zejména stav podvozku, výfuk, brzdy. Všechny čepy bez sebemenší vůle, včetně tzv. kostí. Manžety na poloosách jako nové. Výfuk pouze velmi mírná koroze trubky mezi středním a posledním dílem. Brzdy bezvadné, na monitoru při měření účinku byla jen jedna ručička. Co se motoru, res. emisí týká, naměřené hodnoty hluboko pod normou. Celkově tedy Fabia stále v bezvadné kondici. Jako závadu považuji jednu unavenou vzpěru pátých dveří. Jinak od začátku provozu nic. Servis spočíval v pravidelné výměně oleje a filtru a to 8x. Jednou byly měněny svíčky a stěrače a ještě vzduchový a kabinový filtr. Abych nezapomněl, ještě pár žárovek. To je zatím vše. Auto v provozu denně a ještě se nestalo, aby nenaskočil motor na první otočení ( baterie originál). Fabie je po celou dobu garážovaná, kde nemrzne. Když to shrnu, zatím naprostá spokojenost násobená tím, že jsem nebyl ani na jedné servisní prohlídce, včetně garanční a tím ušetřil dost peněz za předražený servis. Haťapku z 08/2009 mohu i nadále všem zájemcům doporučit.

25.05.2017 | 20:14:13 |   | 77.242.93.* Reagovat

Poznatky po 87 tis. Km

Nějak se nedaří přihlásit, tak doplním moje zkušenosti takto. Stav km 87 tis. Km. Od posledního hodnocení žádná závada. Vše funguje, jak má. Motor jde jak švýcarské hodinky. Auto sedí, brzdí,nic nevrže, žádný pazvuky .Za měsíc jdu na STK. Jsem zvědav v jakém stavu je po 8 letech provozu podvozek a výfuk.

26.04.2017 | 19:01:45 | Profík  | 77.242.93.* Reagovat

ja mam ted v motoru stotricetjedna koni. Staci to normalne. Ale az doplatim hypo jdu do minimalne dvouset koni s tim se da uz opravdu jezdit. Jeden rok jsem jezdil s autem co melo dvesta koni. Proste tu silu na silnici potrebuju jak tady pise jeden pisatel, predjet nakladak je lepsi za ctyri vteriny jak za dvacet a u htp je to sen.

16.04.2016 | 18:49:40 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Víme, že máte Hondu a je to nejlepší auto na světě a že jste nejlepší řidič na světě. Opravdu ale musíte ke každému autu napsat nějaký nesmysl, jen abyste se pochlubil? (navíc není čím, že.....)

17.04.2016 | 09:11:24 | Temp  | 89.102.31.* Reagovat

RE:

nepsal jsem zamerne co mam. Ale s jednapadesati kw to je tak akorat dojet z bodu a do bodu bez jakychkoliv ambici. Ano jsou ridici kterym to vyhovuje. Ale v krizovce se pozna jestli to staci ci nikoli.

17.04.2016 | 18:32:56 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Neznám nikoho kdo by si kupoval fabii na závodění.O bezpečnosti s nějakou starou,zrezlou hodnou by se dalo polemizovat.

17.04.2016 | 19:21:01 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

vem fabii narvi to ve stoctyriceti do sedesatistupnoveho svahu a otoc na boudu a rekni jestli vylezes. Ok vem fabii vlitni sni do lesa kde jsou kmeny silne do patnacti cm v rychlosti tak stoctyricet a rekni jestli vylezes nezranen. Narvi to v padesati do pevne prekazky a rekni jesti vylezes nezranen. Narvi to tak v petadvaceti do nekoho ze zadu a na honde vse ok.
Ja to v honde zazil.

18.04.2016 | 18:35:42 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Proč bych to dělal?Z jakýho roku je ten tvůj veterán a má vůbec abs?

18.04.2016 | 20:35:06 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

predstav si ze mam abs. Tempomat radio klimatizaci Kotouce na vsech kolech. Antena elektricky vysuvna. Po zajisteni auta dalkovym ovladanim se okna automaticky zavrou. Vnitrni vnejsi teplomer. Viceprvek vzadu stabilizacni tyc. Mlhovky, ostrikovace svetel, perfektne odhlucneno. Plnohodnotnou rezervu. Sibr, lampicky u prednich a zadnich sedadel. Vyhrivana zpetna zrcatka. Eletrkicky ovladana zrcatka. Dvy vyfuky ne jeden falesny jak je obvykle. Osvetlena prihradka spolujezdce. Radio original pioner sest reprodktoru bose. Predni sedadlo stavene do predu do zadu na horu dolu a hlavova operka tez nastavitelna pmoci ovladace. Elektricky ovladana okna, loketni operka. Radio mohu jednoduchym pohybem schovat v palubce ze neni videt pro zlodeje. NA dvacet let stare auto dobre ze.

19.04.2016 | 20:17:59 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Jenže jak říkáš že při malým nárazu se ti nic s autem nestalo,tak to je špatně.Dnešní auta mají propracovaný deformační zóny,který náraz pohltí a to tvoje při malinko vyšší rychlosti vyrve orgány z těla navíc to je určitě shnilý,takže o nějaký bezpečnosti tady nemůže být řeč.Konec OT.

20.04.2016 | 08:29:49 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

ocel je stale ocel plus na vic podle posledniho testu je to na jednom serveru honda dopadla nejlepe www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-golf-propadl-v-novem-crash-testu-adac-pohorel-i-megane-civic-prosel/

A dvacet let neni nic to neni totiz skoda ano. Ve stoctyriceti do lesa ve stoctyriceti do prudkeho svahu s otocenim na strechu, kde srecha byla az k sedackam a vsechny dvere kapota viko kufru slo otevrit bez problemu.

20.04.2016 | 17:01:53 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: Ty kokos, Ty máš vodičák ?!!

panebože...:(((

20.04.2016 | 19:33:00 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Ty kokos, Ty máš vodičák ?!!

tak se nekdy mrkni jak ma honda reseny narazove traverzy. hodne dobre.

20.04.2016 | 20:19:40 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: Ty kokos, Ty máš vodičák ?!!

https://www.youtube.com/watch?v=BvgusntVv1I

20.04.2016 | 20:25:14 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: Ty kokos, Ty máš vodičák ?!!

přesně :-) jejej. Ve 140 mezi stromy... Takových vypravěčů je hodně. Při posledním pohledu na tacho tam možná fakt bylo 140. A pak asi přišlo brzdění, zpomalení vjezdem do pankejtu... No, zkrátka ve 140 to plácnout mezi stromy je konečná i v novém autě, natož pak ve starším.

03.05.2016 | 23:48:55 | pippo  | 89.103.245.* Reagovat

RE: Ty kokos, Ty máš vodičák ?!!

Tady něco k tématu ze 100 km/h :-)
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE

03.05.2016 | 23:59:24 | pippo  | 89.103.245.* Reagovat

RE:

... a teraz tú o perníkovej chalúpke :-)))

10.05.2016 | 13:36:41 | roman  | 95.102.221.* Reagovat

RE:

"Proste tu silu na silnici potrebuju" Ale nepotřebujete a na našich silnicích už vůbec ne, leda tak na riskantní mnohdy až za hranou manévry, když se budete vždy pouze spoléhat na silný motor, protože vás ani nenapadne, že vás může zradit třeba podvozek, nebo nečekaná překážka na silnici. Raději nebudu domýšlet na co všechno ji tedy potřebujete a doufám, že vás na cestě nikdy nepotkám. Doporučil bych uzavřít s koupí vozu i výhodnou životní pojistku, přece jenom z případného prodeje vraku toho mít vaše rodina moc nebude, tedy za předpokladu, že vám není stejně lhostejná, jako ostatní účastníci silničního provozu.

22.04.2016 | 16:00:49 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE:

Ač nesouhlasím s tím, na koho reagujete, tak výkon navíc se hodí vždycky. Člověk nemusí jezdit jak pirát, nbebo se chovat nezodpovědně. Ale vždycky je lepší předjet kamon ploužící se 70km/h za 4 vteřiny, než za 15...
Zrovna ten výkon je na předjíždění prostě lepší.

22.04.2016 | 19:50:37 | Temp  | 89.102.31.* Reagovat

ked ti ten vykon staci...

Nehnevaj sa profik. Ale ak niekto napise, ze 50 000km prefukuje vzduchovy filter, tak sa od neho nič ďalšie nedá brať vážne. Veď je to na smiech. Ked mam nove auto za cca 300 tis, tak neprefukavam filter za 150 korún. Zbytočne rastie spotreba a motoru to tiez neprospieva.

16.04.2016 | 14:01:14 | Jozef  | 91.127.14.* Reagovat

RE: ked ti ten vykon staci...

Origo filtr stál 800Kč,dnes je už možná levnější. Jinak jak vypadá zanešený filtr znám z práce. Každý den lopata prachu (štěrbiny zcela ucpané), ale nikdo nedával obden nový (ani by to nikdo nedovolil). Řádně se vyklepal a vyfoukal a motor jen vrněl. O spotřebě rozhoduje z 99,99999% "tíže" nohy a technika jízdy.

16.04.2016 | 21:24:23 | profík  | 81.200.55.* Reagovat

Ať slouží

Měl jsem možnost z Fabií 1,2 HTP 51Kw (najeto cca.40tis.km - 5let jsme ji měli ve firmě), najezdit asi 2500km a takový optimista bych nebyl. Řazení i řízení bylo prostě standartní, a brzdy vzadu s bubny na 51Kw asi stačí, ale výkon motoru při obsazení pouze jednou osobou je na dnešní dobu absolutně nedostatečný! Auto má velmi krátké převody(Např. 5ka při 130ti, točí přesně stejně jako 4ka u KIA RIO 1,25 63kw!!). Proto se auto v prvních chvílích jeví jako celkem živé. V momentě, kdy chcete předjíždět je bohužel všechno jinak. Předjet nákladní auto jedoucí 85km je doslova boj. Předjíždět na troku totiž nemá cenu, jelikož je motor v tu chvíli již někde kolem 5000ot./min. a čtyřka potřebuje hooodně dlouhou rovinku. A když už se vám na dálnici podaří auto trochu "rozvášnit" a někdo vás zbrzdí na 110 nastává stejný problém jako v při 85km/h., jen o rychlost víš. Čtyřka už je málem na omezovači a pětka nic nedělá. A nedej bože jet ve čtyřech a pustit si klimu. Zajímala by mne cena, té skvělé koupě? To RIO(r.v.2011) má totiž doma manželka. Naj. 80000km bez jediné opravy. Stále original pneu a např. i destičky ještě původní. A výbava za cenu rovných 250000.Kč? ESP, asit.rozjezdu do kopce a další, okenní AirBagy i vzadu,ENCAP 5hvězdiček, 4x kotouče, Radio s MP3+ovl.na volantu+ AUX a IN vstup, pal.počítač, cetrál na DO+alarm, Klima, El.okna a zrcátka-ta lakovaná stejně jako kliky dveří, mlhovky. Dokonce je zde i taková hloupost, jako ovládání jasu pal.přístrojů a třeba rozvor náprav jen o 10mm menší, než u Octavie I. K tomu jako bonus zimní pneu a zámek řazení. Motor 1,25 VVT 63Kw bez vibrací a se spotřebou při denním dojíždění 30km do zaměstnání 5,3l/100km. Před 25lety, jsem taky na Škodovku nedal dopustit, ale když mě vyšla cena za stejně vybavenou a výkonnou Fabku na 315000Kč, risknul jsem KIA a bohužel pro Škodovku, faaakt dobrý. A vzhledem k problémům s rozvody a kousky vydroleného katalizátoru, které způsobují podpálení ventilů (sousedova zkušenost) u motorů 1,2HTP, nevěřím, že na tom KIA bude s životností nějak výrazně jinak, než Škoda? Dokonce i uvnitř je auto stále jako nové.

15.04.2016 | 21:35:50 | Karel  | 79.98.77.* Reagovat

RE: Ať slouží

Měl jsem škodu 120LS, první auto. Oproti dnešním autům s předkem kočár. Poté nového Favorita. Ten sloužil celých 19let, 180tis.km. Po celou dobu jen lehké závady, prostě neskutečný držák. Jenže zkorodoval. Sehnal jsem dalšího, ne nový, ale málo jetý. Dnes má 23 roků a 140 tis. km. Stále v bezvadném stavu (kastle originál), na STk se na něj chodí dívat celé osazenstvo. No a k tomu sedmým rokem Fabii a znovu spokojenost. Já nedám na Škodu dopustit.

16.04.2016 | 21:45:24 | profík  | 81.200.55.* Reagovat

RE: Ať slouží

Ještě k ceně. Fabka stála 265tis.

16.04.2016 | 21:59:53 | profík  | 81.200.55.* Reagovat

RE: Ať slouží

necht vam favorit slouzi pokud vyhovuje ale psat stoctyticet tis km a ze je to drzak to je trochu odvzane. Napiste az bude mit trista ctyrista tis km. Asi toho moc nenajezdite. A ty karamboly ktere jsem mel tak z poloviny favorit smrtak a zdruhe pulky tezka zraneni. Jezdim zahranicni vuz a nikdy mi z karabolu nic nebylo, a jeden byl opravdu osklivy.

17.04.2016 | 18:35:25 |   | 178.255.168.* Reagovat

RE: Ať slouží

Těch 180 tis. by Fanouš jistě výrazně překonal, kdyby nezkorodoval. Např. málokteré auto mělo tak špičkovou klikovku, jako Favorit a to je přitom pouze třikrát uložená. Jestli jezdím hodně nebo málo je těžké posoudit , je to individuální záležitost. Když sečtu soukromý i služební nájezd, už jsem s velkou rezervou "milionář" a chvála Bohu, zatím a doufám, že navždy, bez nehody.

23.04.2016 | 11:28:50 | profík  | 81.200.55.* Reagovat