Recenze Škoda Fabia
“Mám rád Škodovku, ať si zlí jazykové tvrdí co chcou. Fabie je dobré auto. Do budoucna u Škodovky zůstanu”

Autor recenze: Sroty (25 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:HTP Stav km při koupi:9 000 km Stav km nyní:60 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 30. 6. 2013

Hodnocení inzerátu: 10 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Dostačující motor
Dobré jízdní vlastnosti
Spotřeba
Spolehlivost

Slabé stránky

Špatné odhlučnění motoru
Strohá výbava

Závady a opravy na autě

Přední levý světlomet
Baterie a servo řízení (oprava za cca 6000 Kč). Špatná baterie odpálila servo posilovače
Nové stěrače a tlumiče pátých dveří


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jezdím aktivně čtyři roky, předtím s ním jezdili převážně rodiče, hlavně matka, která celý život jezdila se starou 120, a tak jí řazení podle otáčkoměru moc neříká. Tzn věčně plyn na podlaze, motor řvoucí a rychlost tam házela silou jak ve vejtřasce. Každopádně tuhle dobu temna auto přežilo a já s ním odjezdil posledních asi 30 000 km. Byl jsem s ním dvakrát v Chorvatsku a jednou na Slovensku. Z Chorvatska mám nepříjemnou zkušenost se závadou, která se objevila kousek za Záhřebem. Na dálnici jsem natankoval plnou až po okraj a vyrazil směr Split. Asi po 20 km od benzínky přestal motor táhnout, rozsvítila se kontrolka motoru a auto nejelo víc jak 60 khm/h. Když jsem zastavil, nechal motor odpočinout tak to bylo chvíli dobré, ale pak se to opakovalo. Přestalo to až ve chvíli, kdy jsem vyjel část nádrže, tedy když se konečně pohnula ručička. Doma v ČR mi pak bylo řečeno, že to bylo vlivem vysoké teploty a právě té přeplněné nádrže. Od té doby tankuji plnou do prvního cvaknutí a jezdím v pohodě i ve vedru.
Co napsat k jízdním vlastnostem? Nemám moc s čím srovnávat. Jako předchozí auto jsem měl starou Corsu (rok výroby 1997) která měla naprosto v háji tlumiče, z motoru tekl olej a na pětku vůbec netáhla, ale i tak odvedla svou službu ( a stále jezdí u jiného majitele vesele dál). Fabie je oproti tomu jako nebe a dudy. Kombík lépe sedí na silnici, dobře drží stopu, při ostřejší jízdě však se auto hodně naklání do zatáček, až je to nepříjemné. Pokud máte zátěž i vzadu (třeba opravdu plný kufr) jízdní vlastnosti se podstatně zlepší.
Dynamika jízdy je dostačující. Od 47 kw nemůžete čekat zázraky, ale auto jde solidně za plynem a plynule reaguje v celém pásmu otáček. To vidím jako velké pozitivum. Od 3 tisíc otáček jede opravdu velmi pěkně, dokonce i na pětku na dálnici nemusíte podřazovat, pokud chcete zrychlit. Plynule jde do 150 km/h, pak už se autu moc nechce.
Maximálku jsem zkoušel. Dostal jsem se na rovině kolem 170 km/h. Spotřeba však byla strašlivá.
Ekonomika jízdy je zdařilá. Ve městě se dostanete max někam k 7 l (pokud tam nejsou stále jenom kopce), mimo město jedete pod 6 l. Když jsem jel na Slovesnko do Liptovského Mikuláše na dovolenou s přítelkyní, měli jsme plně naložený kufr a od Trenčína jeli přes hory, jelikož jsem nesehnal dálniční známku. Celou tu cestu cca 650 km jsme ujel na skoro půl nádrže (asi 30 l benzínu). Tedy průměr něco 5.3 l/100 km i přes ty kopce a s naloženým autem. Faktem je, že jsem se celou cestu celkem plazil (max 90 mezi vesnicemi), ale s tím jsem počítal.
Na spotřebu se jezdit dá, ale záleží na počasí a druhu vozovky a také jak moc řadíte, jak pracujete s plynem apod. Jednou jsem se dostal ke 4.6 l, ale chtělo opravdu mnoho sebezapření a žádné kopce. Dlouhodobě však jezdím někde kolem 5.5 l a to považuji za vynikající spotřebu.
Motor je dost hlučný, kolem 4 tisíc otáček je dost slyšet, obzvláště to je poznat na dálnici. Auto dá bez problémů 130 km/h i do kopce, na delší vzdálenosti to však není ekonomické (motor drží přes 4 tisíce otáček). Osvědčilo se mi jezdit kolem 120 km/h. Nepřekážíte a spotřeba je přijatelná pod 6 l.
Mám ve výbavě i klimatizaci, moc ji nevyužívám, protože mě z ní bolí hlava, ale když už jí zapnu auto si vezme zhruba o 0.5 l více a klima ukousne něco z výkonu. Obzvláště při rozjíždění do kopce s plně naloženým autem je to dost znát. Jinak ale i s klimou je jízda plynulá, i když akcelerace je nižší. Je s tím třeba počítat, toť vše.
Olej měním po 20 000 km, brzdovka je měněná jednou, médium do klimatizace také. Olej dávám polosyntetiku vysoce řídký (značku nevim, stará se mi o to kámoš automechanik) a vážnější závadu jsem zatím neměl. Tedy až na to spálené servo, kdy se mi za jízdy zablokovalo řízení. Naštěstí se mi to stalo při vyjíždění z garáže, ne někde na dálcici. Ale celý problém byl v baterce,která to servo odpálila. Teď je tam nové servo i baterka a auto šlape jako hodinky. Poslední technickou jsem udělal bez závady. S autem se snažím jezdit pouze vzdálenosti delší jak 50 km, na popojížďky do města mám feldu. Auto je garážované, ale vždy se ho snažím projet tak 1 za 14 dní, obzvláště přes zimu. Po zbytek roku je na silnici několikrát týdně. Ročně najezdím zhruba 8000 km.
Musím se přiznat, že fábii mám rád, není to žádné top auto, ale je spolehlivé, praktické (kombík je super, obzvláště na dovolenou) a jízdní vlastnosti nejsou špatné. Chtěl jsem ho nedávno prodat a koupit si Fabii RS, ale těch aut je na trhu tolik, že bych nedostal dost peněz za to, jak si toho auta cením. Takže zůstane v rodině.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 10


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Výměna oleje

S tím olejem jsem to blbě napsal. Měním po 10 000 km, naposledy i dříve. Jsem si vědom vysokého úbytku oleje. K autu se chovám šetrně, na dálnici ho občas protáhnu do vysokých otáček, ale jinak jezdím stabilně. Auto jsem dostal od rodičů darem. V roce 2005 se ještě moc nevědělo, že HTP není úplně košér motor. Nikdo z rodičů pořádně autům nerozumí. Jsem ovšem rád za to, že auto bezproblému jezdí a snad ještě dlouho jezdit bude. Na nové nemám a tohle prodám opravdu těžko, max do bazaru a to nechci.
Chápu, že většina lidí nechápe, že je možné se spokojit i s málem. Jsem rád, že mohu jezdit autem, i když je to "jenom" Fabie 1.2 47 kW. Někdo nemá ani to.

03.03.2014 | 22:50:37 | Sroty  | 77.240.97.* Reagovat

I na dálnicí zrychluje z 5ky a nad 150 se jí už moc nechce

LOL! Kdys tohle prohlásil o 2litru, tak bych řekl : dobrý auto, ale HTP končí v rychlostech na 90km/h. Předjíždet s 3bitem je ohrožování účastníků silničního provozu!

02.07.2013 | 08:58:24 | k22  | 85.70.138.* Reagovat

RE: I na dálnicí zrychluje z 5ky a nad 150 se jí už moc nechce

Sice nejsem zastánce ani fanda těchto motorů!Ale věřím že to někomu prostě stačí.
A myslím že na takové popojíždění po městech do rychlostí 100Km/h je to celkem dostačující motor.
Jasně že to není žádná raketa!Ovšem které auto s takovým počtem koní je?? řekl bych že asi žádné.Navíc na takové asi hranici života se dá s HTP akcelerovat na stovku i do dvanácti sekund.Což není nic extra ovšem na ten výkon se to celkem dá.Problém je v tom že při takové akceleraci to žere skoro jako 2.0 a motor dostává dost na p*del.Ale jak si říká kdo chce co chce...do města ten výkon prostě stačí.I nějaké občasné projetí okrsku či dálnice tomu neublíží.Každopádně je potřeba se k tomu motoru chovat tak nějak šetrně!Což by měl člověk co tohle auto s tímto motorem chce vědět a tak nějak s tím počítat.A pokud to někdo bere neustále za nejhorší motor! tak s tím asi nikdy nejel! Myslím to po stránce výkonu!Když jsem s tím jel tak není až tak problém držet městem rychlosti kolem i 80-100Km.A ani s tím člověk když chce nemusí být žádná brzda provozu.Jasně že když na to nastoupí nějaký TDI nebo nějaký 2.0 tak už nechytá! Ale nejsme na závodní trati kde každý jezdí závody!Prostě klidnému řidiči tento motor stačí a kdo jezdí přesně dle předpisu tak ten už nenajde problém v ničem.A komu se nelíbí tak at si jej nekupuje!

02.07.2013 | 12:41:20 |   | 94.112.66.* Reagovat

RE: I na dálnicí zrychluje z 5ky a nad 150 se jí už moc nechce

Městem 80-100km-h ?Sebevrah nebo vrah?

03.07.2013 | 05:33:02 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: I na dálnicí zrychluje z 5ky a nad 150 se jí už moc nechce

A co je na tom divného??:)Já považuji za město celou oblast která se nazývá městská část xxx...a dokud nevyjedu nějak na okrsek mimo něj.Za město nepovažuji střed a cestu ke středu města!A po takové cestě domů po městské části xxx jsem měl ještě do nedávna na převaděči maximální rychlosti 100Km/h a dále navazovalo ještě do roku 2004 120Km/h.Což bylo bohužel zrušeno na 80Km/h kvůli hluku vůči okolním domům.

03.07.2013 | 09:49:38 |   | 94.112.66.* Reagovat

RE: I na dálnicí zrychluje z 5ky a nad 150 se jí už moc nechce

A když většinu jízdy trávím právě ve městě a v městských částech jednoho města xxx! Tak to mám nazvat jak?? že jezdím po okresní cestě nebo po vesnici??:)Jen po cestě do práce mám jen dvě krátké padesátky zbytek 80Km/h a 100Km/h.A to jsem z části která má do středu města MHD jen 15 minut..:D

03.07.2013 | 09:55:11 |   | 94.112.66.* Reagovat

RE: I na dálnicí zrychluje z 5ky a nad 150 se jí už moc nechce

Sice raketa to není,ale taky se s tím dá jet...na dálnici jsem s feldou 1,3 mohl klidně držet 140 kopec nekopec a rovina klidně ke 170 a s HTP není problém jet po dálnici 130 a plynule předjíždět....dvoulitru se to nemá šanci rovnat,ale taková tragédie to taky není

02.07.2013 | 15:24:12 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: I na dálnicí zrychluje z 5ky a nad 150 se jí už moc nechce

HTP pro občasné Gran Turismo po městě stačí.Je jedno jaký má ten druhý výkon.Prostě GT

02.07.2013 | 15:50:43 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

Olej u HTP 20 000 ..???

S tím olejem to neděláš dobře!...a u HTP už vůbec ne!

10 000 a výměna....jsou tam jen 3 litry!
Závažná príčina je nešťastné umístění tělesa katalyzátoru blízko hliníkové bloku motoru.Co je nejhorší,katalyzátor je uchycený na místě, kde blokem protéká hlavní olejový kanál,takže olej je ohřátý ze vnitřku i z venkovní strany motoru.Je tam extrémní teplotní zátěž oleje. Fabie 2 mají mezi katalyzátorem a blokem ochranný tepelný štít,jeho ale jeho učinost taky nic moc.

30.06.2013 | 12:48:25 | stafík  | 85.135.92.* Reagovat

RE: Olej u HTP 20 000 ..???

Správná připomínka...u tohoto motoru bych to fakt nedělal,10 tis maximum jestli chcete ještě delší dobu honit tři písty :-D......beze srandy,ten olej tam dostává pěkně zabrat jak píšete

01.07.2013 | 00:02:26 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: Olej u HTP 20 000 ..???

Poctivě jsem jezdil na servis do značkového servisu. protože jsem jezdil 7000 km ročně , měnili olej po 2 letech.Kromě 1.roku.
Výsledek podpálemé ventyly v 64000 km.Diagnoza servisu byla, že je vydřený motor, propouští válce. nabídka nového polomotoru za 56000Kč.Spravil mi to malý servis s velmi dobrou pověstí za cca 9000kČ. Jinak nebýt tohoto problému, tak to auto nemá chybu. Byl jsem s tím i 2x v Chorvatsku a nebyl jsem s plně naloženým vozem brzdou provozu. Takže vyměňuji nyní max do 8000 a nebo rok.

10.07.2013 | 21:45:42 | karel  | 85.71.81.* Reagovat

RE: Olej u HTP 20 000 ..???

Problém tohoto auta je tento motor:) Řešit takový problém při takovém nájezdu a při takovém zacházení je opravdu na pováženou:)

15.07.2013 | 12:36:51 |   | 94.112.66.* Reagovat

Mám taky Fabii a trochu mě vyděsilo to zablokované řízení při poruše serva. To jako nešlo vůbec otáčet volantem ? A pak by mě zajímalo, kolik si HTPéčko vezme benzínu při té maximální rychlost :-)

30.06.2013 | 10:51:17 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

RE:

Volantem by mělo jít otáčet i při vypálení serva,jen hodně ztuha...ovšem ono to není moc platné,pokud je člověk zvyklý na servo a to najednou přestane fungovat,ten šok může být takový že v tom pangejtu skončíte tak jak tak...z úleku co se děje

01.07.2013 | 00:04:59 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat