Recenze Škoda Fabia Combi 1,4 TDI 59 kW
“Perfektní pro jízdu i kapsu.”

Autor recenze: Matfyz (50 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,4 TDI PD 59 Kw Stav km při koupi:10 km Stav km nyní:25 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 4-5 l/100 km Vloženo: 14. 1. 2007

Hodnocení inzerátu: 19 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Octavia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Žádné poruchy, vždy spolehlivé.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Perfektní svezení. Výborně sedí v zatáčkách. Velice příjemně mne překvapila spotřeba, při dordžování rychlosti se pohybuje okolo 4 l nafty/100 km při delších vzdálenostech a okolo 5 l/100 km ve městě. I při nízké spotřebě vždy najdete neuvěřitelnou sílu pro akceleraci při předjížedění. Skutečně vydařený motor.

Vzhledem k váze je živější než Škoda Octavia 1.9 TDI 76kW, se kterou jsem jezdil před tím. Karoserie má daleko větší životnost než předchozí Felicie - je z pozinku a výrobce udává záruku 12 let.

Je to auto, které se vyplatí i na delší dobu provozu a přitom úsporné.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 19


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia

Vložit komentář

Fabia 1.4 59 kw 2006 220000km

Najhoršie auto aké som mal a to som mal popelnic dosť
Interiér sa totálne trase celý každú chvíľu neco odejde a teraz to vyzerá na prevodovku

07.06.2022 | 06:44:06 |   | 46.34.243.* Reagovat

1,4 Tdi PD 59kw

Jo, když je řidič sám, auto je živé, ale na dlouhé cesty po dálnici cca 200-300km už je hluk znát = únava. Auto je hlučné. S bubny slabší brzdy. Spotřeba město 5,6 a mimo město 4,6. To porovnání je podivné, ale Octavia rozhodně pohodlnější celkový posez - samozřejmě. Tvrdý podvozek fabky combi, pokud je prázdná. Plná sedí mnohem lépe. Táhne dobře. Dalo se s tím po D1 150kmh valit (za větším autem). :-D

01.01.2021 | 19:18:30 | Miroslav  | 89.176.152.* Reagovat

1.4 tdi 59kW

245000, absolutně bez závad, nafta benzina čepro, pravedelně po 15000 předepsaný olej, dokud se nerozsype, tak jezdím.Jediná bolest je po 12000 dorazy zadních tlumičů (120kč/ks), a to s tim jezdí žena do práce sama. TZi nikdy neměla.léto 4,4, zima 5l/100 km

17.04.2019 | 08:42:59 | beda  | 198.90.66.* Reagovat

fabi tdi

zdar, chtěl jsem koupit fabi 1.4 tdi 55kw a pak se mi připletla do cesty 1.9 tdi elegance,vyzkoušel jsem obě a dal přednost 1.9tce, nelituju, je to fakt super svezení a spotřeba řekl bych, že téměř stejná.. v kombinaci 4.9-5l.,tím nechci říct, že 1.4 tdi je špatné, je to dobré taky,ale když je vůz za stejné prachy tak není co řešit a dvě decky v kombinaci nehrajou roli

13.12.2012 | 19:28:39 | lh.j  | 89.31.42.* Reagovat

Fabka 1,4tdi PD r.v 2009

Koupená na konci srpna. Jízda pohodová, vzhledem k tomu že je používaná na cestu do práce nemohu jinak než pochválit. Motor sice ráno traktoruje, ale spotřeba ve městě pod 5 litrů je super. Mimo město bez dětí vzadu a při rychlosti 100-120 spotřeba pod 6 litrů. Nic nevrže, neklepe se funguje tak jak má.Jsem trochu překvapený protože auto bude mít najeto 184000 a jede bez poruch, bez problému......

07.11.2012 | 17:47:28 | Marek  | 94.113.204.* Reagovat

RE: Fabka 1,4tdi PD r.v 2009

ako dokazes pod 5 l v na kratke vzdialenosti jazdit? mne stale vychadza spotreba cez sest litrov pod sest litrov sa dostanem iba nad 100 km trasu

11.01.2017 | 09:21:23 | martin  | 62.169.191.* Reagovat

Přesedlal jsem z Octavie 1-TDi81kW do téhle Fabie 1,4TDi-59kW

Srovnání: Záporem Fabie jsou zvuky , či spíš pazvuky v nízkých otáčkách , trošku stísněný prostor, tvrdé plasty .
Předností je hlavně spotřeba a nečekaně dobrý výkon motoru , i když jen úzkém spektru otáček .
Je fakt , že Octávie je proti tomu dělo , zvláště po čipu na 103kW. I tak mně Fabka překvapila: od 2tis.ot. zrychluje svižně, asi jako OctaII-77kW.
Je ovšem trochu méně stabilní v zatáčkách .
Resumé : vždycky beru auto s vyšším výkonem: má lepší konstrukci , lepší jízdní vlastnosti a je bezpečnější .

11.08.2012 | 21:00:44 | tranďák  | 217.112.160.* Reagovat

V roce 2006 jsem si koupil novou Skodu Fabii Combi 1.4 TDI 59kw. V roce 2008 jsem si ji necal načipovat přes spel. společnost na cca. 68 kw. Dnes mám na autě najeto 180000 km a nedám na auto dopustit. Bez větších závad a se spotřebou cca. 4,5 l. Je pravda že motor vydává specifický zvuk, ale je to třívalec a musí se s tím počítat. Motorově výborné auto a komfort odpovídá třídě.

10.06.2011 | 13:14:14 | jarda Reagovat

každodenní zkušenost

Fabia I, 1.9 ... 320tis km
Fabia II, 1.4 59kW ... 80tis km
Šestiventil tříválec PD bylo nehorázně jednoduché provizorní řešení absence malé naftové motorizace pro Polo, A2,Fabii..autíčka, která za dynamiku 1.9 platí znatelně těžším předkem. Vibrace 1.4 jsou vyrovnány výborně, což nejde říct o hlukové kulise v kokpitu. Ano, je to zvuková mechanická mučírna - rádio na max nebo otevřená okna. Dynamika auta je zase překvapivě dobrá. Sice čekáte na turbo dlouho-do 2300rpm, ale pak to razantně zafunguje a točí do 4200rpm. Takže když si na to člověk zvykne a udržuje otáčky, jede ten tříválec hodně svižně. U 1.4 jsem řešil po 70tis jedinou závadu - přívod sání turba...u 1.9 nikdy

01.03.2011 | 11:13:20 | amigo Reagovat

Souhlas

auto mám 1/2 roku,r.v 7/2007, naj.123000, já najel 3000, absolutně spokojenej, prům. mám 4,8, ale jezdim město a kopcovitý venkov, bez problémů, krátkou asi koupim přítelkini, ta bude ještě úspornější...koupeno AAA Pardubice, 139000.- veškeré doklady, serviska, před prodejem kontrola ve škodovce v pcích, PR 2206.-, HP + sklo 4921.- ročně.
(4 můj diesel, od VW 1)

02.12.2010 | 11:30:33 | bubo bubo Reagovat

TO,ŽE JE TO 3-PÍSŤÁK !!!3-pís´ták bude vždy mít větší vybrace,to každý průměrně vzdělaný člověk ví a nepomůže 10 vyvažovacích setrvačníků,viz nej omyl techniky htp.

04.06.2010 | 19:33:28 |  Reagovat

to vím ty chytráku a ČEMU TA KONSTRUKČNÍ PŘÍBUZNOST VADÍ??????

04.06.2010 | 19:25:17 |  Reagovat

Dement 19:19

Dement jsi sám pokud jsi to nepochopil!Samozřejmě jsem nemyslel,že to někdo přímo oddělil,ale to,že tento 3 písťák je upravený 1.9 td se všeobecně ví,takže než zase něco plácneš,pořádně si to zjisti!

04.06.2010 | 19:23:11 |  Reagovat

vznětový tříválec s PD je hlučnější ale CR mu bude slušet !!!!
jinak to jelito podemnou nebudu komentovat. Heeeej a u linky stojí muklové a pilkou na železo odřezávají jeden válec i spístem a ojnicí z motoru 1,9. Demente!!!

04.06.2010 | 19:19:20 |  Reagovat

Znovu se potvrzuje,že komcern vw neumí dělat motory!Aby ušetřili za každou cenu a navrhli nový motor,tak raději oddělají jeden válec ze stávajícího motoru 1.9 a výsloedek většina zná.Zvuk se dá opravdu přirovnat k zetoru.

04.06.2010 | 18:20:02 |  Reagovat

RE:

no, opravdu je ten zvuk hodně svérázný, tvrdý.

01.01.2021 | 19:25:22 | Miroslav  | 89.176.152.* Reagovat

Spotřeba, hluk

Zdar,
Tak spotřebu 10/100kmm beru zpět. Z auta tekla nafta....
Při dalších cestách se spotřeba ukázala jako hodně dobrá. Obě cca 500km, průměry 4,1 a 4,4L/100km, při relativně předpisové jízdě. Jen mimo město tak 100-110 tachometrových.
Hluk? Já si nestěžuji. Pod 2000ot/min. není dobré dávat plný plyn :-) , ale mezi 2-3,5 tis. je to naprosto OK, nemám problém. S tímhle služebním motorem jezdím rád, je to příjemné svezení, bral bych ho i jako soukromé auto.
Na to jaký mám papírový výkon jede hodně dobře.

04.06.2010 | 16:11:18 | Honza Reagovat

Fabie 1,4 TDI -děkuji nechci.Ten zvuk-spíše hluk je tragédie.Mysím si že za ten rozdíl ve spotřebě- cca 1,5 l proti benzínu nestojí za ty nervy.Auto musí jet tiše ,ne abych se styděl přijet někde s traktorem.Fábii vcelku uznávám,ale ne s naftovými motory.Jsou jiné značky které to umí s naftou mnohem,mnohem líp.Kroutící moment v uzkém rozsahu otáček a vcelku nízká spotřeba při klidné jízdě není vše co od auta vyžaduji.

30.03.2010 | 21:54:21 |  Reagovat

Spotřeba 10L/100km

Zdravím.
Tak jsem dostal na služební cestu fabii 1,4TDi. 260km tam, 260km zpět. Bez pauz.
Očekával jsem nizoučkou spotřebu, jaké bylo moje překvapení, když jsem po první polovině cesty (130km/h dálnice, 90-110km/h normální silnice 50-60km/h obec - vše s tempomatem - zejména pak dálnice) dosáhl spotřeby těsně pod 10L/100km.
Zpátky jsem jel o něco málo pomaleji a výsledek byl stejných 10L/100km. Nechápu to. Motor jsem držel mezi 2-3tis ot/min, při 130 točí trošku víc....
Očekával jsem tak 6L.... (Tankováno od plné nádrže po plnou)
Zajímavá zkušenost.

30.03.2010 | 21:29:20 | Honza Reagovat

Koupím amputát, který vibruje, jak odstřeďující pračka a pak ho vychválím.

24.01.2010 | 19:08:30 |  Reagovat

1,4tdi 55kw

Škoda fabia 1,4 tdi 55kw kombi r.v. 2005
Mam na tomhle autě najeto 103000km a s vozem zatím nejsou žádné potíže, jediné investice pravidelný servis olej, filtr a za celou dobu 2x žárovka koupil jsem obyč. Čínské za 55kč kus, mají za sebou už cca 30000 km a zatím pořad svítí . Náprava a ostatní je taky v pohodě nato co už vymetlo děr na těch našich silnicích , ted jsem jen seřídil ruční brzdu, podle mě je to na svou třídu kvalitní povedené auto, jen s naftovým motorem je dražší. Motor je hodně úsporný ale je trochu hlučný když nemá správné otáčky, nejlépe sním jezdit tak od 2000 otáček nahoru potom je to v pohodě a nijak svým zvukem neobtěžuje, to je jeho jediné minus. Jezdím docela svižně v průměru za 4,6l/100 většinou po okrskách +město, dálnice jen občas ,v podstatě jsem se přes 5l/100 ještě nedostal (měřeno po dotankování každou nádrž) takže ty testy spotřeby je třeba brát s rezervou .Auto je podle mě dobře zpřevodované , na 5ku při 130km/h točí motor cca 3000 otáček, při 90km/h točí motor 2000 otáček to začíná teprve největší tah, takže na dodržování rychlostních limitu stačí s velkou rezervou, auto se dá rozjet i na 180 podle tachometru víc sem nezkoušel ,na dálnici se dá v pohodě cestovat a držet tempo, motor má dostatek síly i do kopce. Celkově jsem s autem spokojen, očekával jsem spolehlivost a ta zatím je . Podobně jsem na tom byl i s Felícií 1,9D r.v 1999 prodával sem ji když měla najeto téměř 150000km a servis 2x rozvody , žhaviče a zadní díl výfuku a přední náprava v pohodě a to sem sní občas jezdil po polních a lesních cestách a tahal vozík. Špatnou zkušenost mám jen s renaultem pořad nějaká porucha.

24.01.2010 | 17:31:27 |  Reagovat

Spokojenost ?

Tak jak chtěl jsem se zeptat jestli jste s Fábií spokojený ? Mám rok Fábii II 1.4Tdi - PD 59kW najel jsem 47.500km a jsem spokojený zatím žádné opravy chtěl jsem se zeptat jak jste na tom Vy ?

30.09.2009 | 10:45:10 | MilanMMM Reagovat

nevim o co vam jde fabie 1,4 tdi je dobry mortor pro normalni řidiče jizdní vlastnosti zdaleka stačí a spotřeba u mě je 4,5L na sto je to proste nadhera při dnešních cenach taky sem měl auta se 180 konmi ale uz sem z toho vyrost a fabie splnuje moje požadavky kritizovat dokaže každy kdo z vás jezdi za 4,5L???????

24.08.2008 | 18:05:32 | 0001krtek0001 Reagovat

Pro koho není Fabie?

Vážení, tyhle žabomyší války o tom jestli má něco takový a makový výkon a jestli se tříválec v nižších klepe, nebo jestli při 150 do kopce zrychluje sem rozhodně nepatří. Tohle auto není pro lidi kteří mají pocit, že musí být nejrychlejší na cestě. Fabie není ani pro lidi co hledají dokonalý vůz (to by asi nestála co stojí, že). A už vůbec se nehodí aby ji někdo srovnával s výkonnějšími vozy. Taky nesrovnáváte kolo a motorku. Fabie je pro lidi, kteří chtěj spolehlivé auto a pohodové svezení a ZEJMÉNA JE PRO LIDI CO JEZDÍ KLIDNĚ A NEPOTŘEBUJÍ SE PŘEDVÁDĚT. Někdo kdo má pocit že měl získat hlavní roli ve filmu Rychle a Zběsile asi bude Fabii za všech okolností jenom hanit. Nicméně prodejnost a počet Fabií na cestě svědčí asi o tom, že tak zlé auto to nebude a že těch lidí co se viděj v hlavní roli Rychle a zběsile zas naštěstí pro nás co se máme rádi není až tolik. Apropo poznámka: měl jsem Fabku 1,4 Mpi na LPG a během 160 000 km s ní nebyla jediná porucha!!! Tak nevím.. Dneska jsem dostal novou Fabku 1,4 Tdi tak uvidíme jestli bude dále dělat čest značce. Neříkám že je to nej auto na světě, ale stačí mi.

03.01.2008 | 12:50:18 | Řidič Reagovat

muj nazor

s 1,4tdi fab combi jezdim.
Zvuk motoru po nastartovani je priserny (zetor sound system).
Pri vyssich rychlostech je zvuk motoru subjektivne na stejne urovni jako v jine fabia motory.
Auto ma velmi dobbrou dynamiku ve mestskem provozu. Predjizdeni jinych aut s pocatecni rychlosti 40-70kmh je velmi pohodlne. Predjizdeni auta pri pocatecni rychlosti 85km/h je prumerne a subjektivne to jeste jde dobre pouzivat. Pri vyssich rychlostech je jiz potreba predjizdet s vetsim rozpoctem.
Pohodlna rychlost na dalnici je mezi 140-150 km/h. Jet se da i 170km/h bez nejakych neprijemnych pocitu z chovani automobilu.
Zatah turba mezi 2000-3000 je opravdu kratky a je potreba se naucit s timto rozsahem jezdit a tedy i casteji radit.
Muj dlouhodoby prumer 30 prc mesto 70 prc dalnice (na dalnicich to moc nesetrim a do kopcu jezdim vetsinou s plynem na doraz) za 6,1 - 6,3 l/100km
Priklad jine situlace: dalnice 150 km/h tahlé spis vetsi stoupani = okamzita spotreba 12l/100km

30.11.2007 | 15:32:00 | honza1 Reagovat

1.4TDI 51kw

Mám služobnú Fabku 1.4Tdi ale slabšiu 51kw a môžem povedať že na účely aké hu používam je to naozaj podarené auto a motorizácia je úplne postačujúca účelu ktorí pre nňa plní. Pravda však je že domov by som to nechcel. Od tejto motorizácie som ničprevratné neočakável a ani som sa ničoho takého nedočkal... klasický dieselový záťah od spodu???... nečakal som niečo strašné ale to že tam nič nebude som takisto nečakal... Ten motor v podstate ťahá od 2000-3000ot čo je na naftový motor prinajmenšom slabý rozsah ale na druhej strane je to vykúpené perfektnou spotrebou. Osobne za seba hovorím Fábiu ÁNO, 1.4Tdi NIE!!! Určite 1.9 by bola šťastnejšia volba. Radšej 1-2litre navyše ale zážitok z jazdy ako trápenie trojvalca so štyrmi ľudmi v aute naloženým kufrom a zapnutou klímou...to je smrť ale na to tento motor nebol postavený.

30.08.2007 | 18:06:23 | Ďuri Reagovat


Tak to jooo. Poslyste, to je skvela vec. myslim to, ze skodofka udava mensi vykon, nez ve skutecnosti maji jeji vytvory. Jeji? ehm no ... tak radsi popojedem ne?
Dejme tomu, ze je na tom zrnka pravdy. Proc by ale byla automobilka sama proti sobe a takhle VEDOME SE POSKOZOVALA? NO???

30.03.2007 | 00:37:15 | reihensechszylinder Reagovat

dobrý motor

S Fábií s motorem 1.4 TDI 59kW mám taky krátkou, ale hezkou zkušenost. Zátah mezi 2000 -4000 je krásný, spotřeba výborná a při jízdě zvuk motoru ustupuje zcela do pozadí. Za dva dny jsme ujeli 900km po dálnici, 4 lidi na palubě, rychlost neklesala pod 160km/h a stačila nám na to nádrž paliva, tj. 5/100km.
A ve skutečnosti má taky víc než 59kW, zrovna tak jak má Octavka místo 77 85kW

24.02.2007 | 11:38:35 | peet Reagovat

Kritika nebo závist?

Ahoj lidi, taky chci napsat něco ve prospěch autora. Proč pořád všichni ty FABIE kritizujete? Že by závist z tak úspěšné prodejnosti nejen v Čechách? Můj brácha má FABII, můj kamarád má FABII, jeho rodiče mají 2 FABIE (jedna už z roku 2001), mí dva kolegové z práce mají FABII, táta mé přítelkyně má FABII (mimochodem 1.4 TDI 59 kW jako služební a nemůže si jí vynachválit), brácha mé přítelkyně má FABII, rodiče dalšího mého kamaráda mají 2 FABIE. A nějak jsem nikdy neslyšel, že by si snad někdo z nich stěžoval, spíš naopak. Jo, pravda, jsou to normální lidi, takže od motoru čekají odpovídající výkon a ne 100 kW jako od nějakýho nadupanýho turba. Jo a já si na jaře taky jednu koupím, mám vybráno Combi 1.4 TDI 59kW protože jsem v tom jel a dojmy víc než pozitivní. Ani mi nebude vadit, že při rychlostech nad 150 kmh jí to tolik netáhne, přece jen mám rád svůj řidičák. Pravda, Octavie II 1.9 TDI je mnohem živější, ale to nepotřebuju. Závěr si každý udělejte sám.

29.01.2007 | 21:40:06 | Jirka Reagovat

Souhlas

Nechápu, jak někomu vadí, že pisatel to auto vychvaluje. Každý nepotřebuje jezdit se 100 koňma pod kapotou!!! Fabie jsou skvělý auta, a kdo tvrdí že ne, tak ať si trhne nohou.
Navíc je to on, kdo má nové auto, ne vy :-))

24.01.2007 | 14:36:19 | Dave Reagovat

To se mi opravdu moc líbí.Když jeden napíše,že je nadmíru spokojený s autem.Vždy se najdou jedinci,kteří prostě mu to musí vymluvit a napsat pravý opak.
Je to opravdu tak těžké napsat,že přejete mnoho šťastných kilometrů?Jak to tak vidím u mnoha to asik bude.

22.01.2007 | 13:40:01 | Tom Reagovat

sen

to mas pravdu, taky by se mi nechtelo vstavat :-D

PS: omlouvam se, nepodepsal jsem pod prvni prispevek.

16.01.2007 | 15:12:48 | KoVaR Reagovat

Chlapi,nechte ho v tom jeho "snění".Vždyť ten sen je tak slaaaadkej .

15.01.2007 | 21:30:12 | REST Reagovat

????

Komfort za 9,jízdní vlastnosti 10??To asi ne,viď?To,že tahle sekačka je rozeřvaná,tahá jenom mezi 2000-3000 tisíci je taky ostuda.Vynechám výkon,ten hovoří sám za sebe.Už jsem to psal jednou a budu se opakovat.Někdo by tu potřeboval stupnici do 20.

15.01.2007 | 18:41:02 | Valdauf Reagovat

nesouhlasim!

Naprosto s tebou nesouhlasim... ta Tva chvala splha az do nebe, ale trohcu bys u toho mel premyslet... Houpat nas muzes, ale nemusis nas pretocit :)) Jel jsem jednou s tou 1,4TDi a doma mam Octavii II 1,9TDi 77kW (ne 76kW jak pises, ale to je detail, protoze skutecnosti je, ze ta Octavie ma uz od výroby priblizne o 7-10kW vice, takze jsme na nejakych 85kW!!!) to si asi nevedel a nevim jak si na to prisel, ze to Tvoje zihadlo muze byt zivejsi nez Octavie... Vyzkousel jsem tu Fabku do par kopcu, kde sem ji nalozil a vetsinou ty kopce vyjizdela cca o 20-30km/h mensi rychlosti nez Octavie. A to jsem ji musel poradne rozjet pred kopcem, ptz do kopce uz nezrychlovala! Dlasi veci, kterou jsi me pobavil je:"vzdy spolehliva"... to nemuzes rict ani o Toyote, ktere jak asi vic nebo mozna nevis jsou jedny z nejspolehlivejsich aut! Tahle recenze je fakt uplne o nicem!

15.01.2007 | 17:40:56 |  Reagovat