Recenze Škoda Fabia 1.2HTP 51Kw
“Prostě Fabie. Neurazí toho, kdo od ní očekává to, co od Fabie. Jízda není taková sebejistá, ale ... Fabia je prostě Fabia :-) ”
Rok výroby:2011Typ motoru:1.2HTP (CGPB)Stav km při koupi:124 000 kmStav km nyní:127 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,8 l/100 kmVloženo:2. 9. 2024
Předchozí auto:Škoda Fabia 1.2HTP 40kW AWY 2003Škoda Fabia 1.0i Junior 2000Škoda Felicia 1.3i 50kWŠkoda Favorit Škoda Favorit 135LE 1.3 40kW
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Lepší světla jak u Fabia 1 Podvozek vypadá že vydrží o hodně více Převodovka mi příjde v řazení přesnější Lepší přístup k žárovkám a svíčkám Projev motoru je kultivovanější i na 3 hrnec Centrální zamykání Uvnitř je větší ticho než u Fabia 1 Cítím se o něco bezpečněji
Slabé stránky
Interiér laciný (ale tak věděl jsme do čeho jdu) Nemám v autě klimatizaci o čemž jsem věděl Autorádio nemá USB/SD (ale to vyřeší výměna) Zadní sedačky jsou jako jeden velký celek Spotřebu jsem čekal max. 4.5L/100kM ale je to 4,8L
Závady a opravy na autě
Kupoval jsem z jí z Auto ESA Praha 9 (mají tam jen a jen Škoda vozy), a kupoval jsem jí s naraženým předním spojlerem (hluboké odřeniny - vyřešeno tmelem,. výbrusem a novou orig. Škoda barvou + lakem) a zadní levé kolo mělo v bubnu drobný zásek svěrače brzd, tak se to vyřešilo vyčištěním, a výměnou pružiny + seřízení lanka od brzdy ke střednímu tunelu). Preventivně jsem hned po koupi vyměnil olej 5W-40 + filtr samozřejmě, a svíčky (zkusil jsem na dobré rady NGK z výroby orig. Japan).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zatím jsem s autem najezdil za 1 měsíc 2500 Km a spokojenost maximální. Ale tak 2500 Km nevypovídají o ničem, až to bude 100000, tak se budu určitě už o nějakých nekalosech bavit :-) Také je léto, a hodně problémů hlavně s motorem, se pozná v zimě.
Doplnění recenze ze dne 28.01.2025
Stav km nyní: 152 000 km
První investice do servisních úkonů na doporučení servisu (neznačkového):
Hned na začátku roku jsem s ním jel na prohlídku do servisu kam chodím každý rok. Dal jsem si nějaký rozpočet který jsem sice o 14000 přemrštil, ale tak podobné opravy, už snad za život tohoto auta nikdy nebudou. Tedy lednu se teď dělaly rozvody (ty jsem chtěl udělat i přesto, že mi říkali že to je OK, a opravdu to prý bylo zbytečné když je vyndaly, ale to je fuk), rovnou mi doporučili vyměnit oba přední i zadní tlumiče, obě pružiny, všechna horní uložení, také přední stabilizační tyčky a silentbloky u stabilizátoru a i obě poloosy, které by se prý stejně do roka a do dne vysypaly v kloubech protože jeden začal mírně chrochtat a druhý trošku tekl a také komplet brzdy tedy zadní bubnové brzdy komplet + zcela nové natažené lanovody i svěrače s nábojem, + kompletní přední brzdy tedy kotouče + svěrače + destičky a ještě nová kapalina v brzdách, a nechal jsem tam 54000 Kč jen to pískne, ač jsem počítal maximálně 40000 Kč což mi říkali předtím, když jsem tam auto na týden odevzdal do jejich rukou. Ale zase podle všeho jsou to servisní úkony, které jsou na 180000 - 200000 Km, a to už budu mít za nějakých 160000 Km jiné auto, takže si s tím bude muset někdo jiný poradit bude-li to potřeba.
R.
Doplnění recenze ze dne 17.03.2025
Stav km nyní: 162 180 km
Edit - 162180 Km najeto: Spotřeba teď přes zimu mne mile překvapila, protože průměrně je okolo 4,9 - 5,1 litrů / 100 Km. Takřka vždy na průměrně 42 litrů (tankuji plnou, ale vždy tak 2 - 3 litry v nádrži jsou když tankuji) najedu okolo 850 Km teď v zimě, a v létě okolo 900 - 920 Km na plnou. Tudíž ten průměr okolo 4,90l/100Km ročně bude asi ten správný (opravit to už asi nejde tady u té recenze co?). Jinak olej měním 4x za rok a už jsem 3x měnil. Zatím jsem od doby kdy jsem koupil auto (1.8.2024) najel do dnes 38100 Km takže stále v záběhu jak se říká, ale je fakt, že s ním jezdím více Km, jak s tou 40kW co jsem měl před tím. Tam jsem najížděl ročně okolo 43000 - 46000, a tady to bude asi přes 60000, takže nejspíše nevydrží také těch 5 let jako ta 40kW, co umřela až ve 385000 Km . Ale kdo ví, třeba jo... Chce to jen trochu více péče na ty HAŤAPKY.
Zajímavé, že tu nejsou recenze na novější Fabie vyráběné v letech 2012 - 2024. Na youtube jsou. A srandovní je, že pod recenzí na Fabii 1.0 81 kW píšou, cituji:
Litrová bída a za cenu se dá pořídit když už i dvojková oktávka Fiesta, Clio, Polo, I20, Rio mají o 5cm širší rozchod kol, Za ty peníze je větší Renault Megane kombi, to myslím je lepší volba. Fabia je stále malé auto, horší bezpečnost a hlavně stísněný prostor. Navíc, tříválec opravdu nebrat. radsej kupi 10 rocneho pasata/octaviu v tdi ako toto prditko 1.0 Auto pro socky!!! Pro mě naprostá debilita litráček tří hrnek s turbem ------------------------------------------
To je pořád dokola. Ti lidi fakt mají myšlení Vaška, co tu kdysi přispíval. A je jich strašně moc. Vždycky pod každou recenzí tak jedna třetina takových přispěvatelů. Ti lidi si fakt kupují za každou cenu větší, třeba i starší auto. Klidně s větším nájezdem, hlavně aby bylo větší a mělo čím jak nejvíc kW. I 81 kW je pro ně málo. Hm. Tohle fakt nemá konce. Toto je regulérní psychická porucha. Absolutní nedostatek empatie, porozumění jednak pro jiné lidi, co to nemají v hlavě jako oni a porucha v soutěživosti. Oni v disciplíně, která nemá konce. Vždycky se najde někdo, kdo bude mít větší auto, a to tě bude bolet. Tohle prostě nemá smysl postavit jako metu, cíl. Velikost auta. To je fakt stejná blbost jako s penisem. Čím větší, tím lepší? Vždyť vagína není nekonečně velká. Když máš garáž určitých rozměrů, nenarveš tam větší auto. Prý za ty peníze si koupím větší. A větší a větší. Tohle bych normálně vyučoval jako předmět na základní škole. Ten předmět by se jmenoval korekce psychopatologie. Někteří lidi to mají i na byt. Je to jen dvojčlenná domácnost nebo je single. Vysmívá se někomu, kdo má malý byt, ale koupí si velký, ten pak musí uklízet. Je to cocotismus mít čím jak největší byt. Vždyť každá věc má své plusy a mínusy. Já bydlím v 2+1, ale vzpomínám na časy, kdy jsem měl malou garsonku a méně uklízení. Jak říkám, všechno má své výhody. Čí, věší, tím lepší je chiméra, za kterou se lidi ženou. To prostě větší štěstí není. Nejsem šťastnější v 2+1, než jsem byl v garsonce. Nebyl jsem šťastnější v C3 oproti C1. Podívejte se na ty dperivanty v SUV. Copak jsou šťastnější? Nejsou. Bláhově si myslí, že jim to přinese něco více. Nepřinese. Pořád mají tutéž deprivaci. Protože je to minutí se cílem. Je to vadný předpoklad a vadné srovnávání se s okolím. Když budeš neustále zvětšovat auto nebo byt nebo garáž nebo cokoli dalšího, nepřinese ti to vyšší hladinu štěstí. Nejšťastnější je domorodec v Amazonii, na Nové Guineji, co sedí se svými kamarády u ohně a opékají si maso, co ulovili a zpívají písně předávané po generacích.
Jo a pod těmi videi tam píšou normální lidi vysvětlení. Já myslím, že ještě lepší, tedy dle Vás větší je třeba Berlingo.... Napadlo Vás, že když někdo chce velikost Fabie, že si nekoupí většího Megana? Pro někoho může být větší velikost nevýhodou. A co Vám vadí na tříválci s 81kW? Jel jste v tom někdy. Odpovím. Nejel. Tříválce jsou více úsporné a ten výkon dokážou udělat dostatečně výkonný na fabii prdítko? 81kW, 200Nm? Prdítko? Seš fakt mimo. Čím širší auto, tím zase horší parkování. Vždycky je to kompromis. Kdo jezdí spíše do města, nepotřebuje široké auto. -------------------------------
Čili je vidět, 6e se to netýká všech. Je tu prostě množina zfanatizovaných lidí, řízených emocemi, co si myslí, že čím větší, tím více štěstí a pak racionalisti, kteří se dívají na faktickou využitelnost, operativnost, manévrovatelnost, atd. Ano, je to střet emocí s rozumem. Dá se zobecnit, že v tom čím větší, tím lepší jsou spíše emoce, než rozum. Jsou to emocionální lidé.
Tady bych souhlasil, že Fabia, a to i 4. generace, je taková krabička na sardinky. Vnitřní prostor pro lidi není moc dobře řešen, výškově nastavitelná sedadla jsou spíš k zlosti, lezou nejen nahoru, ale i dopředu a zase naopak a musí se s tím počítat. Naopak motor 1.0 tsi je výborný a verze 85 kW jede jak z praku, všechna čest. 70 kW jede slušně a snadno do 5L. Jinak už dávno tvrdím, že osobnostní psychologie by se měla učit už na základní škole. Některé věci jsou tak a ne jinak, psychologie to má slušně zmapováno. Předešlo by se mnohým překvapením. Samozřejmě, některým typům by ta osvěta moc radosti neudělala.
Ty jsi vysoký chlap, psal jsi tuším něco přes 190 cm. Můj kámoš měl 165 cm, tak se cítil dobře i v Seicentu a měl místo. Já bych silnější motor klidně bral, kdyby to nežralo víc než Kolíně. Pokud najdu auto s nižší spotřebou a větším výkonem a dobrým nájezdem, možná změním vozidlo. Co se týká toho zvětšování, chlapi si zvětšují penis, ženy si zvětšují prsa, někteří si zvětšují stále auta, kterými jezdí, někteří si zvětšují bazén. Škoda že tu zeměkouli ještě nejde přifouknout... Tolik pitomečků na ní žije a každý nebo kdekdo by chtěl všechno největší. Velké rty, velký zadek, velké auto, velkého psa, velkou postel, atd.
Benziňák s nižší spotřebou asi ne, možná Citigo má spotřebu stejnou, podobně i jede, je tišší a má menší vibrace, má větší kufr. Mě se v něm hůř sedí za volantem a není to taková štika jako kolíně, jinak určitě komfortnější a praktičtější auto. Ta Fabia ve srovnání s Notem 1.2 je vnitřním prostorem s prominutím ubohost. Preferovali kufr, ten je větší. Ale já (do prdele) přece v kufru nejezdím...
Jezdím každý den s autem k lesu nebo někde k poli nebo někde na konci vesnice. Nejraději jsem jezdil se starým Matizem. Na ten mi nikdo nesáhl. Za celé ty roky, co jsem parkoval někde v přírodě a auto zůstalo opuštěné a já se psem kilometry pryč, mi ani jednoho Matize nikdo nepoškrábal. Protože Matiz je auto pro socky a kdo by socce něco záviděl, že... Takže od roku 2000 - 2019 moji oba Matizové byli netknuti vandaly. Ale Citroen C3 vypadal o něco luxusněji, už ne úplně pro socky a už tohle vandaly lákalo a dvakrát mi ho něčím ostrým rozškrábali. Přitom C3 jsem měl jen tři roky. Ale za tu dobu si od vandalů zkusilo více než Matiz za 20 let. Možná i proto, že C3 bylo vínově červené s vysokým leskem. No a nyní mám opět nenápadné šedé auto nejnižší řady C1. Pro lidi tedy opět auto pro socky, není mi co závidět. A že to auto má nízký nájezd je pro mě jako nové, to nikdo neví. Podstatné je, že to auto vypadá starší a nudné a malé. Tím pádem nikoho neláká. Ani barvou. Protože se pohybujeme ve společnosti, kde je spousta bláznů, nebo závistivců nebo jiných patologií, je lepší mít čím jak nejméně nápadné auto. Zejména pokud člověk jezdí na nechráněná místa. Investovat velké peníze do nového auta, abych se pak třepal strachem, že mi to někdo poškodí - díky. Ne. A můj otec to dělá celý život taky tak. I můj brácha. Já si fakt radši koupím drahý okrasný stromek na zahradu. Jednak ten strom neztrácí na hodnotě, spíše naopak, když roste a jednak mi to dělá radost po celou dobu, co žiju. A nemůže to nikdo poškrábat, zničit. Mám tu psa. Plus mám doma nože, mačetu, sekeru, vidle, atd. V autě to nevozím. Auto je riskantní vystavování majetku na veřejnosti. Jak jsem už mnohokrát psal, pořizování nákladných dojem vyvolávajících aut se pojí spíše s nižším IQ jejich řidičů než vyšším. Tak to je. Pochopitelně kdybych jezdil často dálkové trasy po dálnicích, nejezdil bych prdítkem z Kolína, ale naftovou lodí. Ale že jezdím spíše s tím psem na okraj lesa, je mi velká naftová loď k hovnu a potřebuji pouze to nenápadné prdítko. Jestli je to prdítko Citigo z MB nebo prdítko Kolíně - je v podstatě jedno. :-)
Na tom něco je. Nicméně na silnicích, a několik uživatelů kolíňat to potvrdilo, nepůsobí tento prcek nenápadně, pokud se s ním jezdí svižně. To je pak pro řidiče některých jiných vozů jak červený hadr pro býka.
S proběhem 60000,- km ročně jezdit s haťapkou je rarita, ale zase je to docela zajímavý test. Pokud se servisovalo (za přemrštěnou cenu) ve 152000 km s tím, že je to zas na 180000-200000 km, je to trochu nepochopení situace. Nové díly (byť originální) pravděpodobně nevydrží déle než ty původní. Když ve značkovém servisu slyšeli ten roční nájezd na haťapce, asi se jim protočily panenky a byla to vítaná příležitost, jak toho jaxi preventivně spoustu vyměnit. To se ale bude opakovat po dalších 150000 km a možná dříve. Snad u firemních aut s podobným nájezdem to tak dělají, i když dost pochybuji, že každá firma jim to zbaští. A to ta firma náklady zase někomu přefakturuje, což Richard, tuším že těžko. Pak je tu uvedeno doporučení motoru 1.9tdi a 1.0tsi prý je socka. Tak motory 1.9tdi už kdysi vycházely ještě dráž než nyní 1.0tsi. To ale neznamená, že by to byl nějaký luxus. Naopak, oproti 1.9tdi je 1.0tsi z hlediska kultury chodu a hlučnosti NAPROSTÝ LUXUS. Srovnatelné výkonové verze také srovnatelně jedou a prakticky za srovnatelnou spotřebu. Navíc u starších 1.9tdi (což jsou dnes všechny) po každém přidání plynu letí z výfuku smrad a často i oblaka černého kouře. Uživatel takového vozu má jen černomastnou záď auta a pokud sám nejede za něčím podobným, asi mu to ani nevadí. Nedivím se, že takového nafťáka má ten, kdo má přístup k tzv. levné naftě nebo snad tahá za osobákem přívěs (těch moc není) nebo to má jako VW Transporter. Možná Richard při tom nájezdu by s 1.9tdi nemusel měnit auto kvůli motoru a jezdil by o pár let déle jedním autem, pokud by chtěl. Peníze by do toho sypal tak jako tak.
Richarde, ty jeden nenapravitelný HTPmasochisto. Uznávám, že minulé HTP najelo dost a vlastně umřelo na ekologii, jinak by snad ten půlmeloun najelo. Z hlediska testu vysokého proběhu HTP je to zajímavé, tak jezdi, jezdi. Kam vlastně tak moc jezdíš? Fabia 2 byla vzhledově diskutabilní, ale takhle v zelené metalíze po faceliftu je za mě hezká. Má pořešeny některé neduhy předchozí generace, např. podvozek, nebo se vrátili k žárovkám H4 a ty drží mnohem lépe než H7. Naopak vzadu dali do koncových světel bezpatkové žárovičky a ty se občas spálí. To se zas u Fabie 1 nedělo. Při výměně se demontuje celé světlo. Sranda. Jinak motor 51kw 12V je určitě lepší než 44kW 12V. Předchozí verze 44kW 6V asi stála za zvážení, když jsi byl tak nadšen ze 40kW 6V, ale toto máš novější a zrušení 6V verze asi mělo i technický důvod. Tento 51 kW motor asi nebude tak úsporný (pravděpodobně poznáš), ten zvuk v kabině také nic moc, ale já jsem jezdil s Fabií 2 z počátku výroby, mohlo se to změnit, což se u škodovek děje. Také klimatizace dost brala výkon, takže při předjíždění vždy vypnout a taková škodovkářská specifika. Jinak to jezdilo, olej 5w-40, ale aspoň ve 200000 km vyměnit rozvodový řetěz. Ať slouží.
Jezdím do práce a z práce, na (skoro) nic jiného auto nemám, ale jezdím opravdu denně poctivých 180 Km do/z práce + nějaké pojezdy, školení přes půl republiky tak 6x za rok a ono se těch 50000 - 55000 Km najedu jako nic. No zatím jsem od 1.8.2024 kdy jsem jí koupil najel jen 11000 Km takže je stále v záběhu mojí nohy na planu, ale zatím spotřeba 4,70l v průměru, tedy na plnou nádrž v létě 980 Km a teď v zimě okolo 940 Km na pln ou nádrž, ale ještě se ochladí na mínusové teploty, tak to klesne jistě na 900 Km, ale ten průměr se dostane k 4,80 - 4,90L ale přes 5L se rozhodně nedostane. Jinak řetěz bude potřeba určitě vyměnit, protože při startu to vydává zvuky jak kdyby jela řetězová pila s vymlácenými vodítky takový ten chrastící zvuk asi prvních 5 sekund po startu, takže asi výměna řetězu (?). Jinak za jízdy nad 90 km/h je zvuk v kabině opravdu horší, ale také mám možná trošku vytrhaný vlnovec protože slyším občas při puštění plynu bublání do výfuku. 5W-40 dávám, a už jsem měnil zrovna před 2 týdny každých 10000 Km :-)
09.11.2024 | 17:53:14 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Páni, to máš dálku do práce. Spotřeba opravdu pěkná. Ten řetěz chrastí, jak bylo psáno, než se natlakuje hydronapínák, ale neměl by to být nějak strašný zvuk. Nic takového z provozu HTP 51 kW nepamatuji. Zato 1.2 tsi, které někdy slýchám, si při startu zachrastí pěkně.
5 sekund chrastění už je dost. Otázka by byla, zda má ten vůz najeto to, co bylo deklarováno, zda napínák je v pořádku a zda jeho tzv. ozubený řetěz (což prý nebyla úplně šťastná modifikace a po 100000 km chrastí) není na výměnu. Údajně CGPA, CGPB, CGPC motory už jsou dobré.
Teď koukám, že toto je CGPB. Je k vyhledání na netu názor p. Dvořáka, který dělá GO motorů HTP, že ty tzv. ozubené řetězy se mění ještě dříve než ty předchozí. Takže po 100000 km už jo. Také doporučuje olej 10w-60, ale to je podle mě zbytečná opatrnost, zvláště při tvém způsobu provozu. Proto jsem také radil odejít od HTP třeba k japonské značce, kde rozvodové řetězy mají vyřešené, resp. nezkurvené. Pokud Škodovku, pak až od Fabie 3 s 1.0 motory a řemenem.
13.11.2024 | 18:59:47 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Mám CGPA typ 2012, ale byl jsem s tím v servisu, a říká že to dělá i nové, ale i ve 150000 Km, tak nevím. Pokud chci prý výměnu rozvodů + v. pumpu, tak prý 18000 - 20000 Kč se mám připravit, což je trochu dost, když u 40kW Fabie to před 2 lety stálo 7500 i s prací :-) Prý rozvody 10000 a práce 8000 i více... Samozřejmě jsem zkusil více servisů (Beroun, Nymburk, Kolín, Mělník, a nejlevnější paradoxně za 18000 Praha.
13.11.2024 | 18:55:04 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Dělá to jen když je teplý motor (jdu na 30 minut na nákup, a start zní trošku jak diesel s rotačkou pár sekund a pak ticho). Když je studený start ať už v létě za 30°C nebo v zimě teď při -4°C, tak je start naprosto tichý (kromě trošku se ozývající spojky, ale je to ještě v pohodě, skoro neslyšitelné).
13.11.2024 | 18:52:17 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Při studeném startu má olej mnohem větší viskozitu a lépe tlumí hluky. Další konsekvence netuším. Ani nevím, co je ten ozubený řetěz, ale píše se tak. Cena za výměnu rozvodů je podle mě nesmyslná pálka, i když tady se to asi dělá dost blbě a je potřeba leccos vědět. Sada rozvodů z druhovýroby je přes net do 3000,- Kč. Do pumpy se nevrtat a vybrat neznačkový servis. Nebo se do toho nevrtat vůbec. Předpověď dalšího je ve hvězdách. Servisní úkon na autě za cca 20000,- jsem nikdy nedělal. Max. bylo asi pod 6000 Kč, včetně prohlídek ve značkovém servisu. To bych ho radši prodal. Kór, když je to cca pětina ceny auta.
No počkejte, tak oprava třeba za 35000 Kč, je uplně standardní :-) Já jsem nakonec vyměnil teď v lednu rozvody, rovnou mi doporučili vyměnit oba přední i zadní tlumiče, pružiny, horní uložení, stabilizační tyčky a silentbloky u stabilizátoru + obě poloosy které by se prý stejně do roka a do dne vysypaly v kloubech + zadní bubnové brzdy komplet nové lanovody i svěrače s nábojem a kompletní přední brzdy tedy kotouče + svěrače + destičky a ještě nová kapalina v brzdách, a nechal jsem tam 54000 Kč jen to pískne, tedy přes 50% ceny vozu. Příjde mi to uplně v pohodě, a navíc to byly servisní úkony, které už se na autě nikdy dělat nebudou, protože mají živostnost vysokou když se koupí kvalitnější díly (což jsem doufám koupil/vybral ty kvalitnější když byly až 3x dražší jak ty china-low-cost). Možná že přední pružiny mají živostnost tak do 200000 Km a tak je ještě jednou budu měnit, ale jinak myslím si, že ostatní jako rozvody apod. se už měnit nebudou. Auto má teď najeto 152000 Km (tedy od 8/2024 jsem s ním už nějakých 28000 Km), takže ještě tak 3 roky (cca. 160000 Km) mi snad vydrží, a pak uvidím, třeba konečně odejdu od HTP a přejdu k Fabii 3.gen a 55kW 1.0MPi :-)
Přibližně za 55000,- jsme opravovali v r. 2007 Fabii 1 bouranou na předek. Byla v tom v výměna jednoho podběhu (řezání, vaření), rovnání nosníků na přípravcích, kapota, maska, blatník, nárazník se vzpěrou, chladičová stěna komplet, světla, airbag, bezp. pás, lakování a okolostojíčnosti. Tenkrát taky cena půlky auta. Nebyl to, samozřejmě značkový servis, to by pak bylo lepší to prodat na díly. Kdyby mi někdo řekl, že za 17 let taková cena bude jen za výměnu toho spotřebáku u Fabie, zasmál bych se. Také si myslím, že to vše nebylo potřeba. Sledoval jsem jen jednu dvojkovou Fabii a kromě ročních prohlídek nepotřebovala do 180000 km nic (8 let). Snad něco na přední nápravě, asi ty tyčky. Jinak kotouče původní, desky druhé, nějaké žárovičky do zadního světla, stěrače, pneu. V rámci údržby provozní kapaliny, svíčky, broušení kotoučů. Jinak o ničem nevím. Proč měnit pružiny? Tlumiče, brzdy podle potřeby. Hnací klouby nebo celé hřídele proč? Jak se pozná, že se do roka rozpadnou? Prostě servis si vydělal a rádi tě tam za rok zas uvidí. Oni něco za těch 50 táců zase vymyslí. Fabia je přece kvalitní vůz a zadlouží si pořádnou údržbu :0)
Máš v té údržbě trochu hockey, Richarde. Při tvém nájezdu by se vyplatilo koupit nové auto, i když ceny teď nejsou příznivé. . Na druhou stranu, po roce jsi v tom už min. za 160000,- a nejlevnější nové auto s minimálně stejným výkonem, obdobným prostorem, výbavou a pěknou spolehlivostï je Mitsubishi Space Star za necelých 290000,- Kč. Je to poslední Mitsubishi, které je ještě Mitsubishi. Měl bys to se zárukou a 5 let nesahat. Vzpomeň se slzou v oku na tvou minulou Fabii, zda toho na podvozku tolik bylo děláno. Připomínám, že Fabie 1 a 2 mají podvozek stejný, jen dvojka s nějakými modifikacemi, které nedostatky předchozí verze spíše odstraňovaly. Takže pružiny nemají životnost 200000 km, ale klidně přežijí auto, až na některé smutné případy, nejvykřičenější je asi Citroen C3. U předních brzd měněny i svěrače, co je to? Třmeny? Proč by se měnily? Naopak ten rozvodový řetěz, a ještě tento, se opět dělat bude. Jakpak ne, když teď byl hlučný. Nenech si od servisů všechno nakukat. No, už se stalo a když jsi spokojen a je to v pohodě, pak není co řešit. Někdo jako já do servisu prakticky ani nepáchne, tak se to zas na druhé straně někde musï vyrovnat :0)
Asi takto. Pokud každoroční servis nepřekročí řekněme 40000 Kč (tím myslím i výměna oleje, kontrola a drobné opravy před STK atp.), tak je to pro mne stále rentabilní koupit auto třeba za 80000 Kč, a po dobu 4 - 5 let do něj nenasypat něco málo za servis, ale ne více jak nové auto, takže v přepočtu: Nákupní cena vozu + 5 let servisu = celkem do 250000 Kč maximálně, je pro mne uplně v pohodě. Ano, teď jsem to přepálil tím servisem co byl na podzim, ale nikde než v autorizáku mi to nechtěli vzít, tak jsem s tím jel do AutoJarov, kde mi to vzali ze dne na den a za 2 dny jsem odjížděl s opraveným autem. Každý rok něco měním (brzdy, tlumiče, stabilizační tyčky), protože když před STK příjdu do jakéhokoliv servisu aby se na to podívali, jsem o 10000 a více chudší...
Tedy Richarde, předešlu, že se mi líbí tvá pěkná gramatika, je to známka mj. určité pečlivosti. K těm výdajům - zkoukni mou recenzi na Suzuki Splash, jaké byly za léta výdaje...S tvými ročními výdaji na ojetinu by mě omyli... Řekl bych, že vyhazuješ peníze oknem. NIKDY jsem nebyl v servisu na tzv. přípravě na TK. A vždy jsem bez podplácení prošel, až na jednu výjimku, kdy jsem si (blbec) nevšiml, že nesvítí přídavné brzdové LED světlo. To ale byla moje velká liknavost. Ano, auta mám vždy nová a na STK jedu nejpozději ve stáří auta 10 let, déle jsem žádné neměl. A zas je to o té ekonomice. Je ekonomické staré auto protahovat přes STK za těchto nákladů? Když započítám i roční servis u Splashe, tak samodomo 3L oleje (300,-), oilfilter (do 150,-), vše ostatní není každý rok (další filtry, kapaliny, svíčky) a rozpočteno na rok to dělá max. pár stovek, takže do 1000,- Kč ročně se to vejde asi s rezervou, nepočítal jsem to neb jsou to nutné výdaje (až na výjimky, např. prodal jsem auto chlapovi, který tvrdil, že u předchozího auta olej nikdy neměnil a to auto umřelo prý na korozi, neprošlo přes STK). Žádný rozvodový řetěz neřešíš (věřím, že aspoň do 300000 km, já jsem prodal v 179000 km), přední stabilizátor bez vůle, pneu rovnoměrně sjeté, nikdy nedělaná geometrie, svíčky v intervalu 105000 km atd. Zkrátka, jde to i jinak, mě to také trvalo pochopit, než jsem v tomto směru přišel k rozumu, ale nikdy jsem ZDALEKA nevyházel tolik peněz, jako ty.
Pak tam čtu náboje kol vzadu, asi jsou tedy vcelku, ty se mění, když se ozve ložisko. Jinak proč měnit? Pokud takhle preventivně, pak, jak jsem doporučil, je nejlepší preventivně vyměnit celé auto, a to za nové. Jinak se s ojetinami budeš stále takhle pleskat a pokud neumíš jinak než v servisu tak tě budou obírat, zvláště v tom značkovém. Jinak jsou i slušné a dobré servisy, aby někdo neřekl...
Byl to autorizák Škoda, a když jsem jim řekl že je to z ESA dotažené z Německa, hned mi říkali co se posere, co se vykaší do roka a do dne. Já doma nemám garáž, nemám kamarády co jí mají, olej měním na silnici před barákem protože bydlím na sídlišti. Nemohu si opravy dělat sám, tudíž musím věřit servisům. Ano, naházel jsem do auta hodně peněz a jistě ještě desetitisíce či statisíce nahážu, ale na nové auto opravdu najednou peníze nemám, a na splátky bych si nekoupil ani žvýkačku. Žiji stylem kupuji jen to, na co mám prachy :-) Jsem chudý kuchařík, ne TOP manažer, co si každých 5 let po záruce koupí za mega novou káru :-D
Tedy, Richarde, začnu odzadu. Určitě se i tady na recenzích objevují diskutéři, kteří mění auto co 5 let nebo i častěji. Možná i po skončení záruky (ta bývá porůznu 2-7 let, co jsem viděl), ale spíše po ukončení lesingu nebo půjčky (po splacení vozu), pak jsou různé operativní leasingy. Moc topmanažerů tu asi nebude :0) Já také nemám auto ani nic jiného na splátky. V tom jsme zajedno. Samozřejmě, je to zcela nemoderní názor. Podnikatel to vidí jinak, koupě na dluh je pro něj výhodná. Ojetina má výhodu, že nesleduješ každý škrábaneček a nebojíš se to někde nechat stát, opraví se to i díly z vrakoviště atp. Ono se to dá dělat ekonomicky, ale ne ve značkovém servisu. Servis, stejně jako např. hospoda, je závislý na penězích, které dostane od hosta. Proto dobrý hostinský nabídne ještě zákusek, kafíčko, další pivko, specialitku atd. Analogie se servisem je zřejmá, jen v servisu to vyjde obvykle podstatně dráž a hřeší se na neznalost zákazníka. Ve značkovém servisu to obvykle vyjde zase ještě dráž. Značkové servisy dnes obvykle prodávají i ojetiny, takže když tam přijede někdo s autem od konkurence (z ESA), těžko se budou snažit ho přesvědčit, že koupil dobře. Mohl sis přece u nich koupit (vyzkoušený) ojetý vůz. Ani oni by ti zrovna u tohohle auta nezaručili nic, takže bys tam mohl za rok za servis nechat totéž, ale nešlo by jim to tak dobře zdůvodnit a okecat. Takže s autem z bazaru bych do značkového servisu vůbec nejel už jen z tohoto důvodu. Ojetina z ESA z Německa, to opravdu nezní moc důvěryhodně. Jinak ojetiny z ciziny prý jsou často stočeny a už jsem tady dříve naznačil, že tohle tak vypadá, pokud to všechno opravdu bylo na výměnu. Nebo stočené není a na výměnu to nebylo. Někdo razí, že na nájezdu nesejde, důležitý je stav. No, nejraději asi kupujeme auto s 300000 km na hrbu a to v top stavu... Kde a jak opravovat je trochu problém, já jsem předloni měnil ramena jen na dvorku. Před panelákem je to blbý, proto mají tito lidé obvykle někde garáže a někdy u nich i svépomocnou dílnu. I v garáži se dá, já mám díky prozíravosti svých předků i montážní jámu. Na netu jsou běžně videa, kde se dělá venku, nebývá to na ulici, to je fakt. Všechny ty výměny, které byly provedeny na tvé Fabii bys nemusel dělat, ani bys nemohl, ony také pravděpodobně nebyly potřeba. Rozvodový řetěz ano, ten sis mohl ušetřit, kdybys netrval na škodovce s HTP. Škodovky opravuje každý neznačkový servis. Já jsem se tedy vypeklil nejhůře s těmi spodními rameny, třeba přední tlumič na McPhersonu už bych dal do servisu. Nemám žádné speciální nářadí, dvě tři gola sady s pár nástavci a ráčnami, šroubováky, klíče očka i otevřené, na imbusy, sadu torxů, kleště různé, pilníky, šmirgl, vrtačku, rozbrusku, kladiva, paličku, bedýnku s kulatinami různého průměru, olej a wedéčko :0) Můžeš skouknout moji recenzi na Suzuki Splash, na kolik vyšel servis a po jakém nájezdu jsem měnil pár věcí pro běžné opotřebení. Shrnu to - do 1500000 km nic a opravy se vešly do 500,- Kč, včetně žárovek a stěračů. Ono prakticky nic jiného nebylo třeba. Pak ta ekonomika nového SPRÁVNĚ VYBRANÉHO auta vyhlíží ve srovnání s ojetinou zajímavě. A to auto jako nové tehdy v r. 2013 se slevou stálo 190000,- Kč, moje s pár věcmi navíc o pár tisíc více.
Ještě doplním, ty opravy do 150000 km a za asi 9 let provozu stály cca 500 Kč CELKEM, nikoliv ročně. Nejvyšší výdaj je tedy benzin, pak pneumatiky, pak povinné ručení (jak u koho, mám dost levné), pak roční servis a teprve pak opravy. Resp. ty opravy se vyrovnaly (i tak levnému) ročnímu servisu až po najetí cca 170000 km, kdy už nějaké výměny dílů naskočily, ale jen běžné opotřebení (spodní kulové čepy neboli zde celá ramena, ložisko zadního kola, pakny). Jistěže čepy mohly vydržet i déle, ložisko nemuselo odejít, ale po těch km a předchozích téměř nulových nákladech to musím hodnotit jako velmi OK. No a pak jsem to prodal... :0)
Richarde, u posledního auta, které u mě ukončilo provoz prodejem, takže je možné vše definitivně spočítat, vyšlo toto. Roční náklady na pořízení auta a jeho opravy jsou sakuprdum necelých 13000,- Kč (12730). Je to rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou vozu + opravy vozu (bez ročních prohlídek, kde jsou jen výměny kapalin, filtrů, svíček). V mém pojetí i výměna stěračů je oprava, tedy je tam do detailu všechno. Ty jezdíš hodně, takže relevantnější bude údaj o nákladech na 1 km. Pak tedy amortizace vozu + opravy (140000,- Kč) vyšly na 0,82 Kč/km. Počítám jen 170000 km, korekce odometru, který dost lže. Zkus spočítat, za kolik jsi v tom byl se starou Fábií :0)
No, tak jsem si vzal všechny dokumenty ze všech servisů co jsem mezi lety 2020 a 2024 dělal na té staré 40kW Fabii + věci které jsem si vyměnoval já sám, a je to 97800 Kč. Na to, že jsem dal za auto v březnu 2020 jen 30000 Kč, to ještě jde. Rozhodně toho nelituji, a dát 100000 za 4 roky do servisu, neberu rozhodně jako strkání prachů do servisu. Kdyby to bylo přes 40000 Kč ročně do oprav, tak už by to bylo na hraně nerentabilnosti. V srpnu 2024 jsem koupil tuhle 51kw, a zatím jsem v tom za 64000 Kč v servisech za první rok, ale to byl jen první rok. Bylo to kupované u ESA, a sami říkali že si mám hned udělat velký servis. V listopadu mne čeká první STK a emise, a pokud to projde obojím, tak snad přežije další 2 roky :-) Tedy abych relevantně odpověděl, za ty 4,5 roku co jsem tu předešlou Fabii měl, jsem najel s ní 220000 Kč a dal jsem do uplně všech oprav cca. 100000 Kč tedy okolo 50 halířů na 1 km? To si myslím, že není zase tak zlé :-)
Já jsem počítal i nákupní a prodejní cenu auta, nevím za kolik jsi ho prodal, spíš za něco symbolického. Mně tedy vychází asi 0,57 Kč/km a u mého kdysi nového Splashe 0,82 Kč/km. Rozdíl je 0,25 Kč/km mezi ojetým a novým autem. Je to do 179000 km, víc jsem nenajel. Ty najedeš 50000 ročně, což je extrém a přesto ten rozdíl vyjde na asi 1000,- Kč měsíčně. Jako taky jsou to peníze, ale není to (nemusí to být) tak, že koupit nové auto se nevyplatí. Jak které, pokud někdo jezdí normální soukromé km, třeba polovinu co ty, a to není málo, vyjde ho to nové auto na pětistovku měsíčně proti ojetině. To je jeden oběd pro dva v běžné hospodě. To skoro nepadá na váhu. Když si k tomu připočteš tu servisní prudu s ojetinou, tak se vlastně to nové auto dost vyplatí. Jen musím zopakovat, že dobře vybrané auto. Jinak může být servisní pruda i s novým, i když nějakou chvíli na záruku.
Wow, nasypat 54 000 Kč do auta, co má najeto 152 tis Km... obdivuhodná láska... Já jsem před dvěma lety stál před podobným problémem a stejným nájezdem a auto jsem prodal. Dobře jsem udělal. A koupil si auto s nájezdem 21 tis km. Za tu cenu, co bych dal za to, abych oživil vrak. Páč motor se 152 tis má už to nejlepší za sebou. Je na konci středního věku a mění se v seniora.
Tento případ vidím trochu jinak. Maršálova Fabia ještě vrak nebyla a servis spoustu věcí vyměnil jen proto, aby vydělal. Ten motor může naběhat, jak si Richard přeje, třeba ten půlmeloun, pokud se nic nevysype, jako minule ten kat, a bude se měnit rozvodový řetěz asi po těch 150000 km. Polomotor to jistě dá, pokud se nevysype něco okolo. Ale tahle investice do takového auta mi přijde nepřiměřená. Je to spíš investice do toho servisu. Stejně jako např. dotace (jakoby) pro občany na zateplení apod. jsou vlastně dotacemi pro zhotovitelské firmy.
Ten C3 s nájezdem přes 150 tis km, co jsem ho před dvěma roky prodal, si nový majitel vyspravil. Viděl jsem ho. Musel tam nastrkat tisíce, spíše desetitisíce. Já jsem dokonce kdysi neposlal na šrotiště ani Matize s nájezdem 198 tis km. I ten si koupil Ital a rozvážel s ním v pizzerii zboží. Někteří lidi jsou ochotni taková auta oživit. To samé dělají i umírajícími psy. Znám případy, kdy někdo pořád strká peníze na veterinu, nedokáže se rozloučit se svým čtyřnohým přítelem, ačkoli tomu postupně selhávají orgány, mají dlouhodobá chronická onemocnění. Kdysi mě jeden veterinář taky přesvědčil a kupoval jsem speciální granule, aby pejsek s nemocnými ledvinami měl dietní stravu a požil nějaký čas. Stejně pak zemřel. Jsou to vyhozené prachy. Když se to začne sypat, pryč od toho. Eutanazie. Jak psa, tak auta. Ale to píšu jen za sebe. Někdo jiný ať si to dělá podle sebe.
Ty se přijdeš vždycky vykakat za můj příspěvek, abys mi tím jako sdělil, že jsi to četl? No však to já bych věděl i bez toho. Nemusíš mi to pokaždé hlásit. Ale asi tě tak manželka vychovala, že hlásíš.
Ano, pozoroval jsem, že slušný moderní atmosferický motor se dokonale zajede asi po 50000 km a po cca 150000 a více km začne pomaličku ztrácet výkon. Točit se bude ještě třeba statisíce km, ale nejlepší doba je 50000-150000 km. O turbech nemluvím, tam se to nějak dofoukne i po vyšším nájezdu, pokud motor drží.
Asi bude lepší na to nesahat :0) Sada z druhovýroby stojí do 3000,- Kč a servisy nejsou jen značkové. Ta udávaná cena je nesmyslná pálka. HTP - honem to prodej...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Zajímavé, že tu nejsou recenze na novější Fabie vyráběné v letech 2012 - 2024. Na youtube jsou. A srandovní je, že pod recenzí na Fabii 1.0 81 kW píšou, cituji:
Litrová bída
a za cenu se dá pořídit když už i dvojková oktávka
Fiesta, Clio, Polo, I20, Rio mají o 5cm širší rozchod kol,
Za ty peníze je větší Renault Megane kombi, to myslím je lepší volba. Fabia je stále malé auto, horší bezpečnost a hlavně stísněný prostor. Navíc, tříválec opravdu nebrat.
radsej kupi 10 rocneho pasata/octaviu v tdi ako toto prditko
1.0 Auto pro socky!!!
Pro mě naprostá debilita litráček tří hrnek s turbem
------------------------------------------
To je pořád dokola. Ti lidi fakt mají myšlení Vaška, co tu kdysi přispíval. A je jich strašně moc. Vždycky pod každou recenzí tak jedna třetina takových přispěvatelů. Ti lidi si fakt kupují za každou cenu větší, třeba i starší auto. Klidně s větším nájezdem, hlavně aby bylo větší a mělo čím jak nejvíc kW. I 81 kW je pro ně málo. Hm. Tohle fakt nemá konce. Toto je regulérní psychická porucha. Absolutní nedostatek empatie, porozumění jednak pro jiné lidi, co to nemají v hlavě jako oni a porucha v soutěživosti. Oni v disciplíně, která nemá konce. Vždycky se najde někdo, kdo bude mít větší auto, a to tě bude bolet. Tohle prostě nemá smysl postavit jako metu, cíl. Velikost auta. To je fakt stejná blbost jako s penisem. Čím větší, tím lepší? Vždyť vagína není nekonečně velká. Když máš garáž určitých rozměrů, nenarveš tam větší auto. Prý za ty peníze si koupím větší. A větší a větší. Tohle bych normálně vyučoval jako předmět na základní škole. Ten předmět by se jmenoval korekce psychopatologie. Někteří lidi to mají i na byt. Je to jen dvojčlenná domácnost nebo je single. Vysmívá se někomu, kdo má malý byt, ale koupí si velký, ten pak musí uklízet. Je to cocotismus mít čím jak největší byt. Vždyť každá věc má své plusy a mínusy. Já bydlím v 2+1, ale vzpomínám na časy, kdy jsem měl malou garsonku a méně uklízení. Jak říkám, všechno má své výhody. Čí, věší, tím lepší je chiméra, za kterou se lidi ženou. To prostě větší štěstí není. Nejsem šťastnější v 2+1, než jsem byl v garsonce. Nebyl jsem šťastnější v C3 oproti C1. Podívejte se na ty dperivanty v SUV. Copak jsou šťastnější? Nejsou. Bláhově si myslí, že jim to přinese něco více. Nepřinese. Pořád mají tutéž deprivaci. Protože je to minutí se cílem. Je to vadný předpoklad a vadné srovnávání se s okolím. Když budeš neustále zvětšovat auto nebo byt nebo garáž nebo cokoli dalšího, nepřinese ti to vyšší hladinu štěstí. Nejšťastnější je domorodec v Amazonii, na Nové Guineji, co sedí se svými kamarády u ohně a opékají si maso, co ulovili a zpívají písně předávané po generacích.
17.03.2025 | 10:29:33 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Jo a pod těmi videi tam píšou normální lidi vysvětlení.
Já myslím, že ještě lepší, tedy dle Vás větší je třeba Berlingo.... Napadlo Vás, že když někdo chce velikost Fabie, že si nekoupí většího Megana? Pro někoho může být větší velikost nevýhodou. A co Vám vadí na tříválci s 81kW? Jel jste v tom někdy. Odpovím. Nejel.
Tříválce jsou více úsporné a ten výkon dokážou udělat dostatečně výkonný na fabii
prdítko? 81kW, 200Nm? Prdítko? Seš fakt mimo.
Čím širší auto, tím zase horší parkování. Vždycky je to kompromis. Kdo jezdí spíše do města, nepotřebuje široké auto.
-------------------------------
Čili je vidět, 6e se to netýká všech. Je tu prostě množina zfanatizovaných lidí, řízených emocemi, co si myslí, že čím větší, tím více štěstí a pak racionalisti, kteří se dívají na faktickou využitelnost, operativnost, manévrovatelnost, atd. Ano, je to střet emocí s rozumem. Dá se zobecnit, že v tom čím větší, tím lepší jsou spíše emoce, než rozum. Jsou to emocionální lidé.
17.03.2025 | 10:39:50 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Tady bych souhlasil, že Fabia, a to i 4. generace, je taková krabička na sardinky. Vnitřní prostor pro lidi není moc dobře řešen, výškově nastavitelná sedadla jsou spíš k zlosti, lezou nejen nahoru, ale i dopředu a zase naopak a musí se s tím počítat. Naopak motor 1.0 tsi je výborný a verze 85 kW jede jak z praku, všechna čest. 70 kW jede slušně a snadno do 5L. Jinak už dávno tvrdím, že osobnostní psychologie by se měla učit už na základní škole. Některé věci jsou tak a ne jinak, psychologie to má slušně zmapováno. Předešlo by se mnohým překvapením. Samozřejmě, některým typům by ta osvěta moc radosti neudělala.
17.03.2025 | 19:12:30 | Ital | 37.48.24.* Reagovat
RE:
Ty jsi vysoký chlap, psal jsi tuším něco přes 190 cm. Můj kámoš měl 165 cm, tak se cítil dobře i v Seicentu a měl místo. Já bych silnější motor klidně bral, kdyby to nežralo víc než Kolíně. Pokud najdu auto s nižší spotřebou a větším výkonem a dobrým nájezdem, možná změním vozidlo. Co se týká toho zvětšování, chlapi si zvětšují penis, ženy si zvětšují prsa, někteří si zvětšují stále auta, kterými jezdí, někteří si zvětšují bazén. Škoda že tu zeměkouli ještě nejde přifouknout... Tolik pitomečků na ní žije a každý nebo kdekdo by chtěl všechno největší. Velké rty, velký zadek, velké auto, velkého psa, velkou postel, atd.
17.03.2025 | 20:49:15 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Benziňák s nižší spotřebou asi ne, možná Citigo má spotřebu stejnou, podobně i jede, je tišší a má menší vibrace, má větší kufr. Mě se v něm hůř sedí za volantem a není to taková štika jako kolíně, jinak určitě komfortnější a praktičtější auto. Ta Fabia ve srovnání s Notem 1.2 je vnitřním prostorem s prominutím ubohost. Preferovali kufr, ten je větší. Ale já (do prdele) přece v kufru nejezdím...
17.03.2025 | 23:22:15 | Ital | 37.48.24.* Reagovat
RE:
Myšleno tak, že Citigo je komfortnější a praktičtější.
18.03.2025 | 10:49:58 | Ital | 89.24.33.* Reagovat
RE:
Jezdím každý den s autem k lesu nebo někde k poli nebo někde na konci vesnice. Nejraději jsem jezdil se starým Matizem. Na ten mi nikdo nesáhl. Za celé ty roky, co jsem parkoval někde v přírodě a auto zůstalo opuštěné a já se psem kilometry pryč, mi ani jednoho Matize nikdo nepoškrábal. Protože Matiz je auto pro socky a kdo by socce něco záviděl, že... Takže od roku 2000 - 2019 moji oba Matizové byli netknuti vandaly. Ale Citroen C3 vypadal o něco luxusněji, už ne úplně pro socky a už tohle vandaly lákalo a dvakrát mi ho něčím ostrým rozškrábali. Přitom C3 jsem měl jen tři roky. Ale za tu dobu si od vandalů zkusilo více než Matiz za 20 let. Možná i proto, že C3 bylo vínově červené s vysokým leskem. No a nyní mám opět nenápadné šedé auto nejnižší řady C1. Pro lidi tedy opět auto pro socky, není mi co závidět. A že to auto má nízký nájezd je pro mě jako nové, to nikdo neví. Podstatné je, že to auto vypadá starší a nudné a malé. Tím pádem nikoho neláká. Ani barvou. Protože se pohybujeme ve společnosti, kde je spousta bláznů, nebo závistivců nebo jiných patologií, je lepší mít čím jak nejméně nápadné auto. Zejména pokud člověk jezdí na nechráněná místa. Investovat velké peníze do nového auta, abych se pak třepal strachem, že mi to někdo poškodí - díky. Ne. A můj otec to dělá celý život taky tak. I můj brácha. Já si fakt radši koupím drahý okrasný stromek na zahradu. Jednak ten strom neztrácí na hodnotě, spíše naopak, když roste a jednak mi to dělá radost po celou dobu, co žiju. A nemůže to nikdo poškrábat, zničit. Mám tu psa. Plus mám doma nože, mačetu, sekeru, vidle, atd. V autě to nevozím. Auto je riskantní vystavování majetku na veřejnosti. Jak jsem už mnohokrát psal, pořizování nákladných dojem vyvolávajících aut se pojí spíše s nižším IQ jejich řidičů než vyšším. Tak to je. Pochopitelně kdybych jezdil často dálkové trasy po dálnicích, nejezdil bych prdítkem z Kolína, ale naftovou lodí. Ale že jezdím spíše s tím psem na okraj lesa, je mi velká naftová loď k hovnu a potřebuji pouze to nenápadné prdítko. Jestli je to prdítko Citigo z MB nebo prdítko Kolíně - je v podstatě jedno. :-)
18.03.2025 | 14:42:57 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Na tom něco je. Nicméně na silnicích, a několik uživatelů kolíňat to potvrdilo, nepůsobí tento prcek nenápadně, pokud se s ním jezdí svižně. To je pak pro řidiče některých jiných vozů jak červený hadr pro býka.
18.03.2025 | 18:33:50 | Ital | 89.24.33.* Reagovat
RE:
S proběhem 60000,- km ročně jezdit s haťapkou je rarita, ale zase je to docela zajímavý test. Pokud se servisovalo (za přemrštěnou cenu) ve 152000 km s tím, že je to zas na 180000-200000 km, je to trochu nepochopení situace. Nové díly (byť originální) pravděpodobně nevydrží déle než ty původní. Když ve značkovém servisu slyšeli ten roční nájezd na haťapce, asi se jim protočily panenky a byla to vítaná příležitost, jak toho jaxi preventivně spoustu vyměnit. To se ale bude opakovat po dalších 150000 km a možná dříve. Snad u firemních aut s podobným nájezdem to tak dělají, i když dost pochybuji, že každá firma jim to zbaští. A to ta firma náklady zase někomu přefakturuje, což Richard, tuším že těžko. Pak je tu uvedeno doporučení motoru 1.9tdi a 1.0tsi prý je socka. Tak motory 1.9tdi už kdysi vycházely ještě dráž než nyní 1.0tsi. To ale neznamená, že by to byl nějaký luxus. Naopak, oproti 1.9tdi je 1.0tsi z hlediska kultury chodu a hlučnosti NAPROSTÝ LUXUS. Srovnatelné výkonové verze také srovnatelně jedou a prakticky za srovnatelnou spotřebu. Navíc u starších 1.9tdi (což jsou dnes všechny) po každém přidání plynu letí z výfuku smrad a často i oblaka černého kouře. Uživatel takového vozu má jen černomastnou záď auta a pokud sám nejede za něčím podobným, asi mu to ani nevadí. Nedivím se, že takového nafťáka má ten, kdo má přístup k tzv. levné naftě nebo snad tahá za osobákem přívěs (těch moc není) nebo to má jako VW Transporter. Možná Richard při tom nájezdu by s 1.9tdi nemusel měnit auto kvůli motoru a jezdil by o pár let déle jedním autem, pokud by chtěl. Peníze by do toho sypal tak jako tak.
22.03.2025 | 13:30:19 | Ital | 37.48.25.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
14.12.2024 | 12:09:23 | collins tflc | 197.210.84.*
Richarde, ty jeden nenapravitelný HTPmasochisto. Uznávám, že minulé HTP najelo dost a vlastně umřelo na ekologii, jinak by snad ten půlmeloun najelo. Z hlediska testu vysokého proběhu HTP je to zajímavé, tak jezdi, jezdi. Kam vlastně tak moc jezdíš? Fabia 2 byla vzhledově diskutabilní, ale takhle v zelené metalíze po faceliftu je za mě hezká. Má pořešeny některé neduhy předchozí generace, např. podvozek, nebo se vrátili k žárovkám H4 a ty drží mnohem lépe než H7. Naopak vzadu dali do koncových světel bezpatkové žárovičky a ty se občas spálí. To se zas u Fabie 1 nedělo. Při výměně se demontuje celé světlo. Sranda. Jinak motor 51kw 12V je určitě lepší než 44kW 12V. Předchozí verze 44kW 6V asi stála za zvážení, když jsi byl tak nadšen ze 40kW 6V, ale toto máš novější a zrušení 6V verze asi mělo i technický důvod. Tento 51 kW motor asi nebude tak úsporný (pravděpodobně poznáš), ten zvuk v kabině také nic moc, ale já jsem jezdil s Fabií 2 z počátku výroby, mohlo se to změnit, což se u škodovek děje. Také klimatizace dost brala výkon, takže při předjíždění vždy vypnout a taková škodovkářská specifika. Jinak to jezdilo, olej 5w-40, ale aspoň ve 200000 km vyměnit rozvodový řetěz. Ať slouží.
20.09.2024 | 09:19:12 | Ital | 78.80.124.* Reagovat
RE:
Jezdím do práce a z práce, na (skoro) nic jiného auto nemám, ale jezdím opravdu denně poctivých 180 Km do/z práce + nějaké pojezdy, školení přes půl republiky tak 6x za rok a ono se těch 50000 - 55000 Km najedu jako nic. No zatím jsem od 1.8.2024 kdy jsem jí koupil najel jen 11000 Km takže je stále v záběhu mojí nohy na planu, ale zatím spotřeba 4,70l v průměru, tedy na plnou nádrž v létě 980 Km a teď v zimě okolo 940 Km na pln ou nádrž, ale ještě se ochladí na mínusové teploty, tak to klesne jistě na 900 Km, ale ten průměr se dostane k 4,80 - 4,90L ale přes 5L se rozhodně nedostane.
Jinak řetěz bude potřeba určitě vyměnit, protože při startu to vydává zvuky jak kdyby jela řetězová pila s vymlácenými vodítky takový ten chrastící zvuk asi prvních 5 sekund po startu, takže asi výměna řetězu (?). Jinak za jízdy nad 90 km/h je zvuk v kabině opravdu horší, ale také mám možná trošku vytrhaný vlnovec protože slyším občas při puštění plynu bublání do výfuku. 5W-40 dávám, a už jsem měnil zrovna před 2 týdny každých 10000 Km :-)
09.11.2024 | 17:53:14 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Páni, to máš dálku do práce. Spotřeba opravdu pěkná. Ten řetěz chrastí, jak bylo psáno, než se natlakuje hydronapínák, ale neměl by to být nějak strašný zvuk. Nic takového z provozu HTP 51 kW nepamatuji. Zato 1.2 tsi, které někdy slýchám, si při startu zachrastí pěkně.
09.11.2024 | 19:40:13 | Ital | 37.48.32.* Reagovat
RE:
5 sekund chrastění už je dost. Otázka by byla, zda má ten vůz najeto to, co bylo deklarováno, zda napínák je v pořádku a zda jeho tzv. ozubený řetěz (což prý nebyla úplně šťastná modifikace a po 100000 km chrastí) není na výměnu. Údajně CGPA, CGPB, CGPC motory už jsou dobré.
09.11.2024 | 19:54:32 | Ital | 37.48.32.* Reagovat
RE:
Teď koukám, že toto je CGPB. Je k vyhledání na netu názor p. Dvořáka, který dělá GO motorů HTP, že ty tzv. ozubené řetězy se mění ještě dříve než ty předchozí. Takže po 100000 km už jo. Také doporučuje olej 10w-60, ale to je podle mě zbytečná opatrnost, zvláště při tvém způsobu provozu. Proto jsem také radil odejít od HTP třeba k japonské značce, kde rozvodové řetězy mají vyřešené, resp. nezkurvené. Pokud Škodovku, pak až od Fabie 3 s 1.0 motory a řemenem.
09.11.2024 | 22:35:46 | Ital | 37.48.32.* Reagovat
RE:
Je to podle CGPA (v TP: ABCGPAX01 2/2012) .
13.11.2024 | 18:59:47 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Mám CGPA typ 2012, ale byl jsem s tím v servisu, a říká že to dělá i nové, ale i ve 150000 Km, tak nevím. Pokud chci prý výměnu rozvodů + v. pumpu, tak prý 18000 - 20000 Kč se mám připravit, což je trochu dost, když u 40kW Fabie to před 2 lety stálo 7500 i s prací :-)
Prý rozvody 10000 a práce 8000 i více...
Samozřejmě jsem zkusil více servisů (Beroun, Nymburk, Kolín, Mělník, a nejlevnější paradoxně za 18000 Praha.
13.11.2024 | 18:55:04 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Dělá to jen když je teplý motor (jdu na 30 minut na nákup, a start zní trošku jak diesel s rotačkou pár sekund a pak ticho).
Když je studený start ať už v létě za 30°C nebo v zimě teď při -4°C, tak je start naprosto tichý (kromě trošku se ozývající spojky, ale je to ještě v pohodě, skoro neslyšitelné).
13.11.2024 | 18:52:17 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Při studeném startu má olej mnohem větší viskozitu a lépe tlumí hluky. Další konsekvence netuším. Ani nevím, co je ten ozubený řetěz, ale píše se tak. Cena za výměnu rozvodů je podle mě nesmyslná pálka, i když tady se to asi dělá dost blbě a je potřeba leccos vědět. Sada rozvodů z druhovýroby je přes net do 3000,- Kč. Do pumpy se nevrtat a vybrat neznačkový servis. Nebo se do toho nevrtat vůbec. Předpověď dalšího je ve hvězdách. Servisní úkon na autě za cca 20000,- jsem nikdy nedělal. Max. bylo asi pod 6000 Kč, včetně prohlídek ve značkovém servisu. To bych ho radši prodal. Kór, když je to cca pětina ceny auta.
14.11.2024 | 00:21:22 | Ital | 37.48.41.* Reagovat
RE:
No počkejte, tak oprava třeba za 35000 Kč, je uplně standardní :-)
Já jsem nakonec vyměnil teď v lednu rozvody, rovnou mi doporučili vyměnit oba přední i zadní tlumiče, pružiny, horní uložení, stabilizační tyčky a silentbloky u stabilizátoru + obě poloosy které by se prý stejně do roka a do dne vysypaly v kloubech + zadní bubnové brzdy komplet nové lanovody i svěrače s nábojem a kompletní přední brzdy tedy kotouče + svěrače + destičky a ještě nová kapalina v brzdách, a nechal jsem tam 54000 Kč jen to pískne, tedy přes 50% ceny vozu. Příjde mi to uplně v pohodě, a navíc to byly servisní úkony, které už se na autě nikdy dělat nebudou, protože mají živostnost vysokou když se koupí kvalitnější díly (což jsem doufám koupil/vybral ty kvalitnější když byly až 3x dražší jak ty china-low-cost). Možná že přední pružiny mají živostnost tak do 200000 Km a tak je ještě jednou budu měnit, ale jinak myslím si, že ostatní jako rozvody apod. se už měnit nebudou. Auto má teď najeto 152000 Km (tedy od 8/2024 jsem s ním už nějakých 28000 Km), takže ještě tak 3 roky (cca. 160000 Km) mi snad vydrží, a pak uvidím, třeba konečně odejdu od HTP a přejdu k Fabii 3.gen a 55kW 1.0MPi :-)
28.01.2025 | 03:52:03 | Richard Maršál | Reagovat
RE:
Přibližně za 55000,- jsme opravovali v r. 2007 Fabii 1 bouranou na předek. Byla v tom v výměna jednoho podběhu (řezání, vaření), rovnání nosníků na přípravcích, kapota, maska, blatník, nárazník se vzpěrou, chladičová stěna komplet, světla, airbag, bezp. pás, lakování a okolostojíčnosti. Tenkrát taky cena půlky auta. Nebyl to, samozřejmě značkový servis, to by pak bylo lepší to prodat na díly. Kdyby mi někdo řekl, že za 17 let taková cena bude jen za výměnu toho spotřebáku u Fabie, zasmál bych se. Také si myslím, že to vše nebylo potřeba. Sledoval jsem jen jednu dvojkovou Fabii a kromě ročních prohlídek nepotřebovala do 180000 km nic (8 let). Snad něco na přední nápravě, asi ty tyčky. Jinak kotouče původní, desky druhé, nějaké žárovičky do zadního světla, stěrače, pneu. V rámci údržby provozní kapaliny, svíčky, broušení kotoučů. Jinak o ničem nevím. Proč měnit pružiny? Tlumiče, brzdy podle potřeby. Hnací klouby nebo celé hřídele proč? Jak se pozná, že se do roka rozpadnou? Prostě servis si vydělal a rádi tě tam za rok zas uvidí. Oni něco za těch 50 táců zase vymyslí. Fabia je přece kvalitní vůz a zadlouží si pořádnou údržbu :0)
28.01.2025 | 10:48:21 | Ital | 89.24.47.* Reagovat
RE:
Máš v té údržbě trochu hockey, Richarde. Při tvém nájezdu by se
vyplatilo koupit nové auto, i když ceny teď nejsou příznivé. . Na druhou stranu, po roce jsi v tom už min. za 160000,- a nejlevnější nové auto s minimálně stejným výkonem, obdobným prostorem, výbavou a pěknou spolehlivostï je Mitsubishi Space Star za necelých 290000,- Kč. Je to poslední Mitsubishi, které je ještě Mitsubishi. Měl bys to se zárukou a 5 let nesahat. Vzpomeň se slzou v oku na tvou minulou Fabii, zda toho na podvozku tolik bylo děláno. Připomínám, že Fabie 1 a 2 mají podvozek stejný, jen dvojka s nějakými modifikacemi, které nedostatky předchozí verze spíše odstraňovaly. Takže pružiny nemají životnost 200000 km, ale klidně přežijí auto, až na některé smutné případy, nejvykřičenější je asi Citroen C3. U předních brzd měněny i svěrače, co je to? Třmeny? Proč by se měnily? Naopak ten rozvodový řetěz, a ještě tento, se opět dělat bude. Jakpak ne, když teď byl hlučný. Nenech si od servisů všechno nakukat. No, už se stalo a když jsi spokojen a je to v pohodě, pak není co řešit. Někdo jako já do servisu prakticky ani nepáchne, tak se to zas na druhé straně někde musï vyrovnat :0)
28.01.2025 | 12:24:22 | Ital | 89.24.47.* Reagovat
RE:
Asi takto.
Pokud každoroční servis nepřekročí řekněme 40000 Kč (tím myslím i výměna oleje, kontrola a drobné opravy před STK atp.), tak je to pro mne stále rentabilní koupit auto třeba za 80000 Kč, a po dobu 4 - 5 let do něj nenasypat něco málo za servis, ale ne více jak nové auto, takže v přepočtu: Nákupní cena vozu + 5 let servisu = celkem do 250000 Kč maximálně, je pro mne uplně v pohodě. Ano, teď jsem to přepálil tím servisem co byl na podzim, ale nikde než v autorizáku mi to nechtěli vzít, tak jsem s tím jel do AutoJarov, kde mi to vzali ze dne na den a za 2 dny jsem odjížděl s opraveným autem.
Každý rok něco měním (brzdy, tlumiče, stabilizační tyčky), protože když před STK příjdu do jakéhokoliv servisu aby se na to podívali, jsem o 10000 a více chudší...
17.03.2025 | 18:05:04 | Richard Maršál | Reagovat
RE:
Tedy Richarde, předešlu, že se mi líbí tvá pěkná gramatika, je to známka mj. určité pečlivosti. K těm výdajům - zkoukni mou recenzi na Suzuki Splash, jaké byly za léta výdaje...S tvými ročními výdaji na ojetinu by mě omyli... Řekl bych, že vyhazuješ peníze oknem. NIKDY jsem nebyl v servisu na tzv. přípravě na TK. A vždy jsem bez podplácení prošel, až na jednu výjimku, kdy jsem si (blbec) nevšiml, že nesvítí přídavné brzdové LED světlo. To ale byla moje velká liknavost. Ano, auta mám vždy nová a na STK jedu nejpozději ve stáří auta 10 let, déle jsem žádné neměl. A zas je to o té ekonomice. Je ekonomické staré auto protahovat přes STK za těchto nákladů? Když započítám i roční servis u Splashe, tak samodomo 3L oleje (300,-), oilfilter (do 150,-), vše ostatní není každý rok (další filtry, kapaliny, svíčky) a rozpočteno na rok to dělá max. pár stovek, takže do 1000,- Kč ročně se to vejde asi s rezervou, nepočítal jsem to neb jsou to nutné výdaje (až na výjimky, např. prodal jsem auto chlapovi, který tvrdil, že u předchozího auta olej nikdy neměnil a to auto umřelo prý na korozi, neprošlo přes STK). Žádný rozvodový řetěz neřešíš (věřím, že aspoň do 300000 km, já jsem prodal v 179000 km), přední stabilizátor bez vůle, pneu rovnoměrně sjeté, nikdy nedělaná geometrie, svíčky v intervalu 105000 km atd. Zkrátka, jde to i jinak, mě to také trvalo pochopit, než jsem v tomto směru přišel k rozumu, ale nikdy jsem ZDALEKA nevyházel tolik peněz, jako ty.
17.03.2025 | 21:55:24 | Ital | 37.48.24.* Reagovat
RE:
Pak tam čtu náboje kol vzadu, asi jsou tedy vcelku, ty se mění, když se ozve ložisko. Jinak proč měnit? Pokud takhle preventivně, pak, jak jsem doporučil, je nejlepší preventivně vyměnit celé auto, a to za nové. Jinak se s ojetinami budeš stále takhle pleskat a pokud neumíš jinak než v servisu tak tě budou obírat, zvláště v tom značkovém. Jinak jsou i slušné a dobré servisy, aby někdo neřekl...
28.01.2025 | 12:49:02 | Ital | 89.24.47.* Reagovat
RE:
Byl to autorizák Škoda, a když jsem jim řekl že je to z ESA dotažené z Německa, hned mi říkali co se posere, co se vykaší do roka a do dne. Já doma nemám garáž, nemám kamarády co jí mají, olej měním na silnici před barákem protože bydlím na sídlišti. Nemohu si opravy dělat sám, tudíž musím věřit servisům.
Ano, naházel jsem do auta hodně peněz a jistě ještě desetitisíce či statisíce nahážu, ale na nové auto opravdu najednou peníze nemám, a na splátky bych si nekoupil ani žvýkačku. Žiji stylem kupuji jen to, na co mám prachy :-)
Jsem chudý kuchařík, ne TOP manažer, co si každých 5 let po záruce koupí za mega novou káru :-D
17.03.2025 | 18:10:59 | Richard Maršál | Reagovat
RE:
Tedy, Richarde, začnu odzadu. Určitě se i tady na recenzích objevují diskutéři, kteří mění auto co 5 let nebo i častěji. Možná i po skončení záruky (ta bývá porůznu 2-7 let, co jsem viděl), ale spíše po ukončení lesingu nebo půjčky (po splacení vozu), pak jsou různé operativní leasingy. Moc topmanažerů tu asi nebude :0) Já také nemám auto ani nic jiného na splátky. V tom jsme zajedno. Samozřejmě, je to zcela nemoderní názor. Podnikatel to vidí jinak, koupě na dluh je pro něj výhodná. Ojetina má výhodu, že nesleduješ každý škrábaneček a nebojíš se to někde nechat stát, opraví se to i díly z vrakoviště atp. Ono se to dá dělat ekonomicky, ale ne ve značkovém servisu. Servis, stejně jako např. hospoda, je závislý na penězích, které dostane od hosta. Proto dobrý hostinský nabídne ještě zákusek, kafíčko, další pivko, specialitku atd. Analogie se servisem je zřejmá, jen v servisu to vyjde obvykle podstatně dráž a hřeší se na neznalost zákazníka. Ve značkovém servisu to obvykle vyjde zase ještě dráž. Značkové servisy dnes obvykle prodávají i ojetiny, takže když tam přijede někdo s autem od konkurence (z ESA), těžko se budou snažit ho přesvědčit, že koupil dobře. Mohl sis přece u nich koupit (vyzkoušený) ojetý vůz. Ani oni by ti zrovna u tohohle auta nezaručili nic, takže bys tam mohl za rok za servis nechat totéž, ale nešlo by jim to tak dobře zdůvodnit a okecat. Takže s autem z bazaru bych do značkového servisu vůbec nejel už jen z tohoto důvodu. Ojetina z ESA z Německa, to opravdu nezní moc důvěryhodně. Jinak ojetiny z ciziny prý jsou často stočeny a už jsem tady dříve naznačil, že tohle tak vypadá, pokud to všechno opravdu bylo na výměnu. Nebo stočené není a na výměnu to nebylo. Někdo razí, že na nájezdu nesejde, důležitý je stav. No, nejraději asi kupujeme auto s 300000 km na hrbu a to v top stavu... Kde a jak opravovat je trochu problém, já jsem předloni měnil ramena jen na dvorku. Před panelákem je to blbý, proto mají tito lidé obvykle někde garáže a někdy u nich i svépomocnou dílnu. I v garáži se dá, já mám díky prozíravosti svých předků i montážní jámu. Na netu jsou běžně videa, kde se dělá venku, nebývá to na ulici, to je fakt. Všechny ty výměny, které byly provedeny na tvé Fabii bys nemusel dělat, ani bys nemohl, ony také pravděpodobně nebyly potřeba. Rozvodový řetěz ano, ten sis mohl ušetřit, kdybys netrval na škodovce s HTP. Škodovky opravuje každý neznačkový servis. Já jsem se tedy vypeklil nejhůře s těmi spodními rameny, třeba přední tlumič na McPhersonu už bych dal do servisu. Nemám žádné speciální nářadí, dvě tři gola sady s pár nástavci a ráčnami, šroubováky, klíče očka i otevřené, na imbusy, sadu torxů, kleště různé, pilníky, šmirgl, vrtačku, rozbrusku, kladiva, paličku, bedýnku s kulatinami různého průměru, olej a wedéčko :0) Můžeš skouknout moji recenzi na Suzuki Splash, na kolik vyšel servis a po jakém nájezdu jsem měnil pár věcí pro běžné opotřebení. Shrnu to - do 1500000 km nic a opravy se vešly do 500,- Kč, včetně žárovek a stěračů. Ono prakticky nic jiného nebylo třeba. Pak ta ekonomika nového SPRÁVNĚ VYBRANÉHO auta vyhlíží ve srovnání s ojetinou zajímavě. A to auto jako nové tehdy v r. 2013 se slevou stálo 190000,- Kč, moje s pár věcmi navíc o pár tisíc více.
17.03.2025 | 21:16:58 | Ital | 37.48.24.* Reagovat
RE:
Ještě doplním, ty opravy do 150000 km a za asi 9 let provozu stály cca 500 Kč CELKEM, nikoliv ročně. Nejvyšší výdaj je tedy benzin, pak pneumatiky, pak povinné ručení (jak u koho, mám dost levné), pak roční servis a teprve pak opravy. Resp. ty opravy se vyrovnaly (i tak levnému) ročnímu servisu až po najetí cca 170000 km, kdy už nějaké výměny dílů naskočily, ale jen běžné opotřebení (spodní kulové čepy neboli zde celá ramena, ložisko zadního kola, pakny). Jistěže čepy mohly vydržet i déle, ložisko nemuselo odejít, ale po těch km a předchozích téměř nulových nákladech to musím hodnotit jako velmi OK. No a pak jsem to prodal... :0)
18.03.2025 | 10:31:38 | Ital | 89.24.33.* Reagovat
RE:
Richarde, u posledního auta, které u mě ukončilo provoz prodejem, takže je možné vše definitivně spočítat, vyšlo toto. Roční náklady na pořízení auta a jeho opravy jsou sakuprdum necelých 13000,- Kč (12730). Je to rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou vozu + opravy vozu (bez ročních prohlídek, kde jsou jen výměny kapalin, filtrů, svíček). V mém pojetí i výměna stěračů je oprava, tedy je tam do detailu všechno. Ty jezdíš hodně, takže relevantnější bude údaj o nákladech na 1 km. Pak tedy amortizace vozu + opravy (140000,- Kč) vyšly na 0,82 Kč/km. Počítám jen 170000 km, korekce odometru, který dost lže. Zkus spočítat, za kolik jsi v tom byl se starou Fábií :0)
12.04.2025 | 09:56:10 | Ital | 37.48.25.* Reagovat
RE:
No, tak jsem si vzal všechny dokumenty ze všech servisů co jsem mezi lety 2020 a 2024 dělal na té staré 40kW Fabii + věci které jsem si vyměnoval já sám, a je to 97800 Kč. Na to, že jsem dal za auto v březnu 2020 jen 30000 Kč, to ještě jde. Rozhodně toho nelituji, a dát 100000 za 4 roky do servisu, neberu rozhodně jako strkání prachů do servisu. Kdyby to bylo přes 40000 Kč ročně do oprav, tak už by to bylo na hraně nerentabilnosti. V srpnu 2024 jsem koupil tuhle 51kw, a zatím jsem v tom za 64000 Kč v servisech za první rok, ale to byl jen první rok. Bylo to kupované u ESA, a sami říkali že si mám hned udělat velký servis. V listopadu mne čeká první STK a emise, a pokud to projde obojím, tak snad přežije další 2 roky :-) Tedy abych relevantně odpověděl, za ty 4,5 roku co jsem tu předešlou Fabii měl, jsem najel s ní 220000 Kč a dal jsem do uplně všech oprav cca. 100000 Kč tedy okolo 50 halířů na 1 km? To si myslím, že není zase tak zlé :-)
04.06.2025 | 19:35:48 | Richard Maršál | Reagovat
RE:
Já jsem počítal i nákupní a prodejní cenu auta, nevím za kolik jsi ho prodal, spíš za něco symbolického. Mně tedy vychází asi 0,57 Kč/km a u mého kdysi nového Splashe 0,82 Kč/km. Rozdíl je 0,25 Kč/km mezi ojetým a novým autem. Je to do 179000 km, víc jsem nenajel. Ty najedeš 50000 ročně, což je extrém a přesto ten rozdíl vyjde na asi 1000,- Kč měsíčně. Jako taky jsou to peníze, ale není to (nemusí to být) tak, že koupit nové auto se nevyplatí. Jak které, pokud někdo jezdí normální soukromé km, třeba polovinu co ty, a to není málo, vyjde ho to nové auto na pětistovku měsíčně proti ojetině. To je jeden oběd pro dva v běžné hospodě. To skoro nepadá na váhu. Když si k tomu připočteš tu servisní prudu s ojetinou, tak se vlastně to nové auto dost vyplatí. Jen musím zopakovat, že dobře vybrané auto. Jinak může být servisní pruda i s novým, i když nějakou chvíli na záruku.
04.06.2025 | 22:33:01 | Ital | 37.48.44.* Reagovat
RE:
Wow, nasypat 54 000 Kč do auta, co má najeto 152 tis Km... obdivuhodná láska... Já jsem před dvěma lety stál před podobným problémem a stejným nájezdem a auto jsem prodal. Dobře jsem udělal. A koupil si auto s nájezdem 21 tis km. Za tu cenu, co bych dal za to, abych oživil vrak. Páč motor se 152 tis má už to nejlepší za sebou. Je na konci středního věku a mění se v seniora.
29.01.2025 | 02:57:40 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Tento případ vidím trochu jinak. Maršálova Fabia ještě vrak nebyla a servis spoustu věcí vyměnil jen proto, aby vydělal. Ten motor může naběhat, jak si Richard přeje, třeba ten půlmeloun, pokud se nic nevysype, jako minule ten kat, a bude se měnit rozvodový řetěz asi po těch 150000 km. Polomotor to jistě dá, pokud se nevysype něco okolo. Ale tahle investice do takového auta mi přijde nepřiměřená. Je to spíš investice do toho servisu. Stejně jako např. dotace (jakoby) pro občany na zateplení apod. jsou vlastně dotacemi pro zhotovitelské firmy.
29.01.2025 | 18:00:47 | Ital | 78.80.19.* Reagovat
RE:
Ten C3 s nájezdem přes 150 tis km, co jsem ho před dvěma roky prodal, si nový majitel vyspravil. Viděl jsem ho. Musel tam nastrkat tisíce, spíše desetitisíce. Já jsem dokonce kdysi neposlal na šrotiště ani Matize s nájezdem 198 tis km. I ten si koupil Ital a rozvážel s ním v pizzerii zboží. Někteří lidi jsou ochotni taková auta oživit. To samé dělají i umírajícími psy. Znám případy, kdy někdo pořád strká peníze na veterinu, nedokáže se rozloučit se svým čtyřnohým přítelem, ačkoli tomu postupně selhávají orgány, mají dlouhodobá chronická onemocnění. Kdysi mě jeden veterinář taky přesvědčil a kupoval jsem speciální granule, aby pejsek s nemocnými ledvinami měl dietní stravu a požil nějaký čas. Stejně pak zemřel. Jsou to vyhozené prachy. Když se to začne sypat, pryč od toho. Eutanazie. Jak psa, tak auta. Ale to píšu jen za sebe. Někdo jiný ať si to dělá podle sebe.
31.01.2025 | 10:52:01 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Vole.
01.02.2025 | 12:15:25 | Vašek | Reagovat
RE:
Ty se přijdeš vždycky vykakat za můj příspěvek, abys mi tím jako sdělil, že jsi to četl? No však to já bych věděl i bez toho. Nemusíš mi to pokaždé hlásit. Ale asi tě tak manželka vychovala, že hlásíš.
01.02.2025 | 22:24:07 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Bliješ sem jen zvratky...
02.02.2025 | 10:15:55 | Vašek | Reagovat
RE:
Jo, to už jsi mi psal, co se ti děje v tvé hlavě. Ale je to nepřenosné. Nepřeskakuje to digitálně, ani to není infekční. Co tam máš dál?
03.02.2025 | 10:19:39 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Ano, pozoroval jsem, že slušný moderní atmosferický motor se dokonale zajede asi po 50000 km a po cca 150000 a více km začne pomaličku ztrácet výkon. Točit se bude ještě třeba statisíce km, ale nejlepší doba je 50000-150000 km. O turbech nemluvím, tam se to nějak dofoukne i po vyšším nájezdu, pokud motor drží.
22.04.2025 | 12:00:14 | Ital | 37.48.18.* Reagovat
RE:
Asi bude lepší na to nesahat :0) Sada z druhovýroby stojí do 3000,- Kč a servisy nejsou jen značkové. Ta udávaná cena je nesmyslná pálka. HTP - honem to prodej...
14.11.2024 | 00:27:59 | Ital | 37.48.41.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
14.11.2024 | 21:43:25 | ńěîňđčňĺ ńńűëęó | 37.212.85.*
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 03:36:15 | ňčďŕ ňŕęčő | 37.212.82.*