Recenze Škoda Fabia 1.2HTP 51Kw
“Prostě Fabie. Neurazí toho, kdo od ní očekává to, co od Fabie. Jízda není taková sebejistá, ale ... Fabia je prostě Fabia :-) ”
Rok výroby:2011Typ motoru:1.2HTP (CGPB)Stav km při koupi:124 000 kmStav km nyní:127 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,8 l/100 kmVloženo:2. 9. 2024
Předchozí auto:Škoda Fabia 1.2HTP 40kW AWY 2003Škoda Fabia 1.0i Junior 2000Škoda Felicia 1.3i 50kWŠkoda Favorit Škoda Favorit 135LE 1.3 40kW
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Lepší světla jak u Fabia 1 Podvozek vypadá že vydrží o hodně více Převodovka mi příjde v řazení přesnější Lepší přístup k žárovkám a svíčkám Projev motoru je kultivovanější i na 3 hrnec Centrální zamykání Uvnitř je větší ticho než u Fabia 1 Cítím se o něco bezpečněji
Slabé stránky
Interiér laciný (ale tak věděl jsme do čeho jdu) Nemám v autě klimatizaci o čemž jsem věděl Autorádio nemá USB/SD (ale to vyřeší výměna) Zadní sedačky jsou jako jeden velký celek Spotřebu jsem čekal max. 4.5L/100kM ale je to 4,8L
Závady a opravy na autě
Kupoval jsem z jí z Auto ESA Praha 9 (mají tam jen a jen Škoda vozy), a kupoval jsem jí s naraženým předním spojlerem (hluboké odřeniny - vyřešeno tmelem,. výbrusem a novou orig. Škoda barvou + lakem) a zadní levé kolo mělo v bubnu drobný zásek svěrače brzd, tak se to vyřešilo vyčištěním, a výměnou pružiny + seřízení lanka od brzdy ke střednímu tunelu). Preventivně jsem hned po koupi vyměnil olej 5W-40 + filtr samozřejmě, a svíčky (zkusil jsem na dobré rady NGK z výroby orig. Japan).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zatím jsem s autem najezdil za 1 měsíc 2500 Km a spokojenost maximální. Ale tak 2500 Km nevypovídají o ničem, až to bude 100000, tak se budu určitě už o nějakých nekalosech bavit :-) Také je léto, a hodně problémů hlavně s motorem, se pozná v zimě.
Richarde, ty jeden nenapravitelný HTPmasochisto. Uznávám, že minulé HTP najelo dost a vlastně umřelo na ekologii, jinak by snad ten půlmeloun najelo. Z hlediska testu vysokého proběhu HTP je to zajímavé, tak jezdi, jezdi. Kam vlastně tak moc jezdíš? Fabia 2 byla vzhledově diskutabilní, ale takhle v zelené metalíze po faceliftu je za mě hezká. Má pořešeny některé neduhy předchozí generace, např. podvozek, nebo se vrátili k žárovkám H4 a ty drží mnohem lépe než H7. Naopak vzadu dali do koncových světel bezpatkové žárovičky a ty se občas spálí. To se zas u Fabie 1 nedělo. Při výměně se demontuje celé světlo. Sranda. Jinak motor 51kw 12V je určitě lepší než 44kW 12V. Předchozí verze 44kW 6V asi stála za zvážení, když jsi byl tak nadšen ze 40kW 6V, ale toto máš novější a zrušení 6V verze asi mělo i technický důvod. Tento 51 kW motor asi nebude tak úsporný (pravděpodobně poznáš), ten zvuk v kabině také nic moc, ale já jsem jezdil s Fabií 2 z počátku výroby, mohlo se to změnit, což se u škodovek děje. Také klimatizace dost brala výkon, takže při předjíždění vždy vypnout a taková škodovkářská specifika. Jinak to jezdilo, olej 5w-40, ale aspoň ve 200000 km vyměnit rozvodový řetěz. Ať slouží.
Jezdím do práce a z práce, na (skoro) nic jiného auto nemám, ale jezdím opravdu denně poctivých 180 Km do/z práce + nějaké pojezdy, školení přes půl republiky tak 6x za rok a ono se těch 50000 - 55000 Km najedu jako nic. No zatím jsem od 1.8.2024 kdy jsem jí koupil najel jen 11000 Km takže je stále v záběhu mojí nohy na planu, ale zatím spotřeba 4,70l v průměru, tedy na plnou nádrž v létě 980 Km a teď v zimě okolo 940 Km na pln ou nádrž, ale ještě se ochladí na mínusové teploty, tak to klesne jistě na 900 Km, ale ten průměr se dostane k 4,80 - 4,90L ale přes 5L se rozhodně nedostane. Jinak řetěz bude potřeba určitě vyměnit, protože při startu to vydává zvuky jak kdyby jela řetězová pila s vymlácenými vodítky takový ten chrastící zvuk asi prvních 5 sekund po startu, takže asi výměna řetězu (?). Jinak za jízdy nad 90 km/h je zvuk v kabině opravdu horší, ale také mám možná trošku vytrhaný vlnovec protože slyším občas při puštění plynu bublání do výfuku. 5W-40 dávám, a už jsem měnil zrovna před 2 týdny každých 10000 Km :-)
09.11.2024 | 17:53:14 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Páni, to máš dálku do práce. Spotřeba opravdu pěkná. Ten řetěz chrastí, jak bylo psáno, než se natlakuje hydronapínák, ale neměl by to být nějak strašný zvuk. Nic takového z provozu HTP 51 kW nepamatuji. Zato 1.2 tsi, které někdy slýchám, si při startu zachrastí pěkně.
5 sekund chrastění už je dost. Otázka by byla, zda má ten vůz najeto to, co bylo deklarováno, zda napínák je v pořádku a zda jeho tzv. ozubený řetěz (což prý nebyla úplně šťastná modifikace a po 100000 km chrastí) není na výměnu. Údajně CGPA, CGPB, CGPC motory už jsou dobré.
Teď koukám, že toto je CGPB. Je k vyhledání na netu názor p. Dvořáka, který dělá GO motorů HTP, že ty tzv. ozubené řetězy se mění ještě dříve než ty předchozí. Takže po 100000 km už jo. Také doporučuje olej 10w-60, ale to je podle mě zbytečná opatrnost, zvláště při tvém způsobu provozu. Proto jsem také radil odejít od HTP třeba k japonské značce, kde rozvodové řetězy mají vyřešené, resp. nezkurvené. Pokud Škodovku, pak až od Fabie 3 s 1.0 motory a řemenem.
13.11.2024 | 18:59:47 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Mám CGPA typ 2012, ale byl jsem s tím v servisu, a říká že to dělá i nové, ale i ve 150000 Km, tak nevím. Pokud chci prý výměnu rozvodů + v. pumpu, tak prý 18000 - 20000 Kč se mám připravit, což je trochu dost, když u 40kW Fabie to před 2 lety stálo 7500 i s prací :-) Prý rozvody 10000 a práce 8000 i více... Samozřejmě jsem zkusil více servisů (Beroun, Nymburk, Kolín, Mělník, a nejlevnější paradoxně za 18000 Praha.
13.11.2024 | 18:55:04 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Dělá to jen když je teplý motor (jdu na 30 minut na nákup, a start zní trošku jak diesel s rotačkou pár sekund a pak ticho). Když je studený start ať už v létě za 30°C nebo v zimě teď při -4°C, tak je start naprosto tichý (kromě trošku se ozývající spojky, ale je to ještě v pohodě, skoro neslyšitelné).
13.11.2024 | 18:52:17 | Richard Maršál
| 109.81.83.*Reagovat
RE:
Při studeném startu má olej mnohem větší viskozitu a lépe tlumí hluky. Další konsekvence netuším. Ani nevím, co je ten ozubený řetěz, ale píše se tak. Cena za výměnu rozvodů je podle mě nesmyslná pálka, i když tady se to asi dělá dost blbě a je potřeba leccos vědět. Sada rozvodů z druhovýroby je přes net do 3000,- Kč. Do pumpy se nevrtat a vybrat neznačkový servis. Nebo se do toho nevrtat vůbec. Předpověď dalšího je ve hvězdách. Servisní úkon na autě za cca 20000,- jsem nikdy nedělal. Max. bylo asi pod 6000 Kč, včetně prohlídek ve značkovém servisu. To bych ho radši prodal. Kór, když je to cca pětina ceny auta.
No počkejte, tak oprava třeba za 35000 Kč, je uplně standardní :-) Já jsem nakonec vyměnil teď v lednu rozvody, rovnou mi doporučili vyměnit oba přední i zadní tlumiče, pružiny, horní uložení, stabilizační tyčky a silentbloky u stabilizátoru + obě poloosy které by se prý stejně do roka a do dne vysypaly v kloubech + zadní bubnové brzdy komplet nové lanovody i svěrače s nábojem a kompletní přední brzdy tedy kotouče + svěrače + destičky a ještě nová kapalina v brzdách, a nechal jsem tam 54000 Kč jen to pískne, tedy přes 50% ceny vozu. Příjde mi to uplně v pohodě, a navíc to byly servisní úkony, které už se na autě nikdy dělat nebudou, protože mají živostnost vysokou když se koupí kvalitnější díly (což jsem doufám koupil/vybral ty kvalitnější když byly až 3x dražší jak ty china-low-cost). Možná že přední pružiny mají živostnost tak do 200000 Km a tak je ještě jednou budu měnit, ale jinak myslím si, že ostatní jako rozvody apod. se už měnit nebudou. Auto má teď najeto 152000 Km (tedy od 8/2024 jsem s ním už nějakých 28000 Km), takže ještě tak 3 roky (cca. 160000 Km) mi snad vydrží, a pak uvidím, třeba konečně odejdu od HTP a přejdu k Fabii 3.gen a 55kW 1.0MPi :-)
Přibližně za 55000,- jsme opravovali v r. 2007 Fabii 1 bouranou na předek. Byla v tom v výměna jednoho podběhu (řezání, vaření), rovnání nosníků na přípravcích, kapota, maska, blatník, nárazník se vzpěrou, chladičová stěna komplet, světla, airbag, bezp. pás, lakování a okolostojíčnosti. Tenkrát taky cena půlky auta. Nebyl to, samozřejmě značkový servis, to by pak bylo lepší to prodat na díly. Kdyby mi někdo řekl, že za 17 let taková cena bude jen za výměnu toho spotřebáku u Fabie, zasmál bych se. Také si myslím, že to vše nebylo potřeba. Sledoval jsem jen jednu dvojkovou Fabii a kromě ročních prohlídek nepotřebovala do 180000 km nic (8 let). Snad něco na přední nápravě, asi ty tyčky. Jinak kotouče původní, desky druhé, nějaké žárovičky do zadního světla, stěrače, pneu. V rámci údržby provozní kapaliny, svíčky, broušení kotoučů. Jinak o ničem nevím. Proč měnit pružiny? Tlumiče, brzdy podle potřeby. Hnací klouby nebo celé hřídele proč? Jak se pozná, že se do roka rozpadnou? Prostě servis si vydělal a rádi tě tam za rok zas uvidí. Oni něco za těch 50 táců zase vymyslí. Fabia je přece kvalitní vůz a zadlouží si pořádnou údržbu :0)
Máš v té údržbě trochu hockey, Richarde. Při tvém nájezdu by se vyplatilo koupit nové auto, i když ceny teď nejsou příznivé. . Na druhou stranu, po roce jsi v tom už min. za 160000,- a nejlevnější nové auto s minimálně stejným výkonem, obdobným prostorem, výbavou a pěknou spolehlivostï je Mitsubishi Space Star za necelých 290000,- Kč. Je to poslední Mitsubishi, které je ještě Mitsubishi. Měl bys to se zárukou a 5 let nesahat. Vzpomeň se slzou v oku na tvou minulou Fabii, zda toho na podvozku tolik bylo děláno. Připomínám, že Fabie 1 a 2 mají podvozek stejný, jen dvojka s nějakými modifikacemi, které nedostatky předchozí verze spíše odstraňovaly. Takže pružiny nemají životnost 200000 km, ale klidně přežijí auto, až na některé smutné případy, nejvykřičenější je asi Citroen C3. U předních brzd měněny i svěrače, co je to? Třmeny? Proč by se měnily? Naopak ten rozvodový řetěz, a ještě tento, se opět dělat bude. Jakpak ne, když teď byl hlučný. Nenech si od servisů všechno nakukat. No, už se stalo a když jsi spokojen a je to v pohodě, pak není co řešit. Někdo jako já do servisu prakticky ani nepáchne, tak se to zas na druhé straně někde musï vyrovnat :0)
Pak tam čtu náboje kol vzadu, asi jsou tedy vcelku, ty se mění, když se ozve ložisko. Jinak proč měnit? Pokud takhle preventivně, pak, jak jsem doporučil, je nejlepší preventivně vyměnit celé auto, a to za nové. Jinak se s ojetinami budeš stále takhle pleskat a pokud neumíš jinak než v servisu tak tě budou obírat, zvláště v tom značkovém. Jinak jsou i slušné a dobré servisy, aby někdo neřekl...
Wow, nasypat 54 000 Kč do auta, co má najeto 152 tis Km... obdivuhodná láska... Já jsem před dvěma lety stál před podobným problémem a stejným nájezdem a auto jsem prodal. Dobře jsem udělal. A koupil si auto s nájezdem 21 tis km. Za tu cenu, co bych dal za to, abych oživil vrak. Páč motor se 152 tis má už to nejlepší za sebou. Je na konci středního věku a mění se v seniora.
Tento případ vidím trochu jinak. Maršálova Fabia ještě vrak nebyla a servis spoustu věcí vyměnil jen proto, aby vydělal. Ten motor může naběhat, jak si Richard přeje, třeba ten půlmeloun, pokud se nic nevysype, jako minule ten kat, a bude se měnit rozvodový řetěz asi po těch 150000 km. Polomotor to jistě dá, pokud se nevysype něco okolo. Ale tahle investice do takového auta mi přijde nepřiměřená. Je to spíš investice do toho servisu. Stejně jako např. dotace (jakoby) pro občany na zateplení apod. jsou vlastně dotacemi pro zhotovitelské firmy.
Ten C3 s nájezdem přes 150 tis km, co jsem ho před dvěma roky prodal, si nový majitel vyspravil. Viděl jsem ho. Musel tam nastrkat tisíce, spíše desetitisíce. Já jsem dokonce kdysi neposlal na šrotiště ani Matize s nájezdem 198 tis km. I ten si koupil Ital a rozvážel s ním v pizzerii zboží. Někteří lidi jsou ochotni taková auta oživit. To samé dělají i umírajícími psy. Znám případy, kdy někdo pořád strká peníze na veterinu, nedokáže se rozloučit se svým čtyřnohým přítelem, ačkoli tomu postupně selhávají orgány, mají dlouhodobá chronická onemocnění. Kdysi mě jeden veterinář taky přesvědčil a kupoval jsem speciální granule, aby pejsek s nemocnými ledvinami měl dietní stravu a požil nějaký čas. Stejně pak zemřel. Jsou to vyhozené prachy. Když se to začne sypat, pryč od toho. Eutanazie. Jak psa, tak auta. Ale to píšu jen za sebe. Někdo jiný ať si to dělá podle sebe.
Ty se přijdeš vždycky vykakat za můj příspěvek, abys mi tím jako sdělil, že jsi to četl? No však to já bych věděl i bez toho. Nemusíš mi to pokaždé hlásit. Ale asi tě tak manželka vychovala, že hlásíš.
Asi bude lepší na to nesahat :0) Sada z druhovýroby stojí do 3000,- Kč a servisy nejsou jen značkové. Ta udávaná cena je nesmyslná pálka. HTP - honem to prodej...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Komentář byl smazán administrátorem
14.12.2024 | 12:09:23 | collins tflc | 197.210.84.*
Richarde, ty jeden nenapravitelný HTPmasochisto. Uznávám, že minulé HTP najelo dost a vlastně umřelo na ekologii, jinak by snad ten půlmeloun najelo. Z hlediska testu vysokého proběhu HTP je to zajímavé, tak jezdi, jezdi. Kam vlastně tak moc jezdíš? Fabia 2 byla vzhledově diskutabilní, ale takhle v zelené metalíze po faceliftu je za mě hezká. Má pořešeny některé neduhy předchozí generace, např. podvozek, nebo se vrátili k žárovkám H4 a ty drží mnohem lépe než H7. Naopak vzadu dali do koncových světel bezpatkové žárovičky a ty se občas spálí. To se zas u Fabie 1 nedělo. Při výměně se demontuje celé světlo. Sranda. Jinak motor 51kw 12V je určitě lepší než 44kW 12V. Předchozí verze 44kW 6V asi stála za zvážení, když jsi byl tak nadšen ze 40kW 6V, ale toto máš novější a zrušení 6V verze asi mělo i technický důvod. Tento 51 kW motor asi nebude tak úsporný (pravděpodobně poznáš), ten zvuk v kabině také nic moc, ale já jsem jezdil s Fabií 2 z počátku výroby, mohlo se to změnit, což se u škodovek děje. Také klimatizace dost brala výkon, takže při předjíždění vždy vypnout a taková škodovkářská specifika. Jinak to jezdilo, olej 5w-40, ale aspoň ve 200000 km vyměnit rozvodový řetěz. Ať slouží.
20.09.2024 | 09:19:12 | Ital | 78.80.124.* Reagovat
RE:
Jezdím do práce a z práce, na (skoro) nic jiného auto nemám, ale jezdím opravdu denně poctivých 180 Km do/z práce + nějaké pojezdy, školení přes půl republiky tak 6x za rok a ono se těch 50000 - 55000 Km najedu jako nic. No zatím jsem od 1.8.2024 kdy jsem jí koupil najel jen 11000 Km takže je stále v záběhu mojí nohy na planu, ale zatím spotřeba 4,70l v průměru, tedy na plnou nádrž v létě 980 Km a teď v zimě okolo 940 Km na pln ou nádrž, ale ještě se ochladí na mínusové teploty, tak to klesne jistě na 900 Km, ale ten průměr se dostane k 4,80 - 4,90L ale přes 5L se rozhodně nedostane.
Jinak řetěz bude potřeba určitě vyměnit, protože při startu to vydává zvuky jak kdyby jela řetězová pila s vymlácenými vodítky takový ten chrastící zvuk asi prvních 5 sekund po startu, takže asi výměna řetězu (?). Jinak za jízdy nad 90 km/h je zvuk v kabině opravdu horší, ale také mám možná trošku vytrhaný vlnovec protože slyším občas při puštění plynu bublání do výfuku. 5W-40 dávám, a už jsem měnil zrovna před 2 týdny každých 10000 Km :-)
09.11.2024 | 17:53:14 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Páni, to máš dálku do práce. Spotřeba opravdu pěkná. Ten řetěz chrastí, jak bylo psáno, než se natlakuje hydronapínák, ale neměl by to být nějak strašný zvuk. Nic takového z provozu HTP 51 kW nepamatuji. Zato 1.2 tsi, které někdy slýchám, si při startu zachrastí pěkně.
09.11.2024 | 19:40:13 | Ital | 37.48.32.* Reagovat
RE:
5 sekund chrastění už je dost. Otázka by byla, zda má ten vůz najeto to, co bylo deklarováno, zda napínák je v pořádku a zda jeho tzv. ozubený řetěz (což prý nebyla úplně šťastná modifikace a po 100000 km chrastí) není na výměnu. Údajně CGPA, CGPB, CGPC motory už jsou dobré.
09.11.2024 | 19:54:32 | Ital | 37.48.32.* Reagovat
RE:
Teď koukám, že toto je CGPB. Je k vyhledání na netu názor p. Dvořáka, který dělá GO motorů HTP, že ty tzv. ozubené řetězy se mění ještě dříve než ty předchozí. Takže po 100000 km už jo. Také doporučuje olej 10w-60, ale to je podle mě zbytečná opatrnost, zvláště při tvém způsobu provozu. Proto jsem také radil odejít od HTP třeba k japonské značce, kde rozvodové řetězy mají vyřešené, resp. nezkurvené. Pokud Škodovku, pak až od Fabie 3 s 1.0 motory a řemenem.
09.11.2024 | 22:35:46 | Ital | 37.48.32.* Reagovat
RE:
Je to podle CGPA (v TP: ABCGPAX01 2/2012) .
13.11.2024 | 18:59:47 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Mám CGPA typ 2012, ale byl jsem s tím v servisu, a říká že to dělá i nové, ale i ve 150000 Km, tak nevím. Pokud chci prý výměnu rozvodů + v. pumpu, tak prý 18000 - 20000 Kč se mám připravit, což je trochu dost, když u 40kW Fabie to před 2 lety stálo 7500 i s prací :-)
Prý rozvody 10000 a práce 8000 i více...
Samozřejmě jsem zkusil více servisů (Beroun, Nymburk, Kolín, Mělník, a nejlevnější paradoxně za 18000 Praha.
13.11.2024 | 18:55:04 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Dělá to jen když je teplý motor (jdu na 30 minut na nákup, a start zní trošku jak diesel s rotačkou pár sekund a pak ticho).
Když je studený start ať už v létě za 30°C nebo v zimě teď při -4°C, tak je start naprosto tichý (kromě trošku se ozývající spojky, ale je to ještě v pohodě, skoro neslyšitelné).
13.11.2024 | 18:52:17 | Richard Maršál | 109.81.83.* Reagovat
RE:
Při studeném startu má olej mnohem větší viskozitu a lépe tlumí hluky. Další konsekvence netuším. Ani nevím, co je ten ozubený řetěz, ale píše se tak. Cena za výměnu rozvodů je podle mě nesmyslná pálka, i když tady se to asi dělá dost blbě a je potřeba leccos vědět. Sada rozvodů z druhovýroby je přes net do 3000,- Kč. Do pumpy se nevrtat a vybrat neznačkový servis. Nebo se do toho nevrtat vůbec. Předpověď dalšího je ve hvězdách. Servisní úkon na autě za cca 20000,- jsem nikdy nedělal. Max. bylo asi pod 6000 Kč, včetně prohlídek ve značkovém servisu. To bych ho radši prodal. Kór, když je to cca pětina ceny auta.
14.11.2024 | 00:21:22 | Ital | 37.48.41.* Reagovat
RE:
No počkejte, tak oprava třeba za 35000 Kč, je uplně standardní :-)
Já jsem nakonec vyměnil teď v lednu rozvody, rovnou mi doporučili vyměnit oba přední i zadní tlumiče, pružiny, horní uložení, stabilizační tyčky a silentbloky u stabilizátoru + obě poloosy které by se prý stejně do roka a do dne vysypaly v kloubech + zadní bubnové brzdy komplet nové lanovody i svěrače s nábojem a kompletní přední brzdy tedy kotouče + svěrače + destičky a ještě nová kapalina v brzdách, a nechal jsem tam 54000 Kč jen to pískne, tedy přes 50% ceny vozu. Příjde mi to uplně v pohodě, a navíc to byly servisní úkony, které už se na autě nikdy dělat nebudou, protože mají živostnost vysokou když se koupí kvalitnější díly (což jsem doufám koupil/vybral ty kvalitnější když byly až 3x dražší jak ty china-low-cost). Možná že přední pružiny mají živostnost tak do 200000 Km a tak je ještě jednou budu měnit, ale jinak myslím si, že ostatní jako rozvody apod. se už měnit nebudou. Auto má teď najeto 152000 Km (tedy od 8/2024 jsem s ním už nějakých 28000 Km), takže ještě tak 3 roky (cca. 160000 Km) mi snad vydrží, a pak uvidím, třeba konečně odejdu od HTP a přejdu k Fabii 3.gen a 55kW 1.0MPi :-)
28.01.2025 | 03:52:03 | Richard Maršál | Reagovat
RE:
Přibližně za 55000,- jsme opravovali v r. 2007 Fabii 1 bouranou na předek. Byla v tom v výměna jednoho podběhu (řezání, vaření), rovnání nosníků na přípravcích, kapota, maska, blatník, nárazník se vzpěrou, chladičová stěna komplet, světla, airbag, bezp. pás, lakování a okolostojíčnosti. Tenkrát taky cena půlky auta. Nebyl to, samozřejmě značkový servis, to by pak bylo lepší to prodat na díly. Kdyby mi někdo řekl, že za 17 let taková cena bude jen za výměnu toho spotřebáku u Fabie, zasmál bych se. Také si myslím, že to vše nebylo potřeba. Sledoval jsem jen jednu dvojkovou Fabii a kromě ročních prohlídek nepotřebovala do 180000 km nic (8 let). Snad něco na přední nápravě, asi ty tyčky. Jinak kotouče původní, desky druhé, nějaké žárovičky do zadního světla, stěrače, pneu. V rámci údržby provozní kapaliny, svíčky, broušení kotoučů. Jinak o ničem nevím. Proč měnit pružiny? Tlumiče, brzdy podle potřeby. Hnací klouby nebo celé hřídele proč? Jak se pozná, že se do roka rozpadnou? Prostě servis si vydělal a rádi tě tam za rok zas uvidí. Oni něco za těch 50 táců zase vymyslí. Fabia je přece kvalitní vůz a zadlouží si pořádnou údržbu :0)
28.01.2025 | 10:48:21 | Ital | 89.24.47.* Reagovat
RE:
Máš v té údržbě trochu hockey, Richarde. Při tvém nájezdu by se
vyplatilo koupit nové auto, i když ceny teď nejsou příznivé. . Na druhou stranu, po roce jsi v tom už min. za 160000,- a nejlevnější nové auto s minimálně stejným výkonem, obdobným prostorem, výbavou a pěknou spolehlivostï je Mitsubishi Space Star za necelých 290000,- Kč. Je to poslední Mitsubishi, které je ještě Mitsubishi. Měl bys to se zárukou a 5 let nesahat. Vzpomeň se slzou v oku na tvou minulou Fabii, zda toho na podvozku tolik bylo děláno. Připomínám, že Fabie 1 a 2 mají podvozek stejný, jen dvojka s nějakými modifikacemi, které nedostatky předchozí verze spíše odstraňovaly. Takže pružiny nemají životnost 200000 km, ale klidně přežijí auto, až na některé smutné případy, nejvykřičenější je asi Citroen C3. U předních brzd měněny i svěrače, co je to? Třmeny? Proč by se měnily? Naopak ten rozvodový řetěz, a ještě tento, se opět dělat bude. Jakpak ne, když teď byl hlučný. Nenech si od servisů všechno nakukat. No, už se stalo a když jsi spokojen a je to v pohodě, pak není co řešit. Někdo jako já do servisu prakticky ani nepáchne, tak se to zas na druhé straně někde musï vyrovnat :0)
28.01.2025 | 12:24:22 | Ital | 89.24.47.* Reagovat
RE:
Pak tam čtu náboje kol vzadu, asi jsou tedy vcelku, ty se mění, když se ozve ložisko. Jinak proč měnit? Pokud takhle preventivně, pak, jak jsem doporučil, je nejlepší preventivně vyměnit celé auto, a to za nové. Jinak se s ojetinami budeš stále takhle pleskat a pokud neumíš jinak než v servisu tak tě budou obírat, zvláště v tom značkovém. Jinak jsou i slušné a dobré servisy, aby někdo neřekl...
28.01.2025 | 12:49:02 | Ital | 89.24.47.* Reagovat
RE:
Wow, nasypat 54 000 Kč do auta, co má najeto 152 tis Km... obdivuhodná láska... Já jsem před dvěma lety stál před podobným problémem a stejným nájezdem a auto jsem prodal. Dobře jsem udělal. A koupil si auto s nájezdem 21 tis km. Za tu cenu, co bych dal za to, abych oživil vrak. Páč motor se 152 tis má už to nejlepší za sebou. Je na konci středního věku a mění se v seniora.
29.01.2025 | 02:57:40 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Tento případ vidím trochu jinak. Maršálova Fabia ještě vrak nebyla a servis spoustu věcí vyměnil jen proto, aby vydělal. Ten motor může naběhat, jak si Richard přeje, třeba ten půlmeloun, pokud se nic nevysype, jako minule ten kat, a bude se měnit rozvodový řetěz asi po těch 150000 km. Polomotor to jistě dá, pokud se nevysype něco okolo. Ale tahle investice do takového auta mi přijde nepřiměřená. Je to spíš investice do toho servisu. Stejně jako např. dotace (jakoby) pro občany na zateplení apod. jsou vlastně dotacemi pro zhotovitelské firmy.
29.01.2025 | 18:00:47 | Ital | 78.80.19.* Reagovat
RE:
Ten C3 s nájezdem přes 150 tis km, co jsem ho před dvěma roky prodal, si nový majitel vyspravil. Viděl jsem ho. Musel tam nastrkat tisíce, spíše desetitisíce. Já jsem dokonce kdysi neposlal na šrotiště ani Matize s nájezdem 198 tis km. I ten si koupil Ital a rozvážel s ním v pizzerii zboží. Někteří lidi jsou ochotni taková auta oživit. To samé dělají i umírajícími psy. Znám případy, kdy někdo pořád strká peníze na veterinu, nedokáže se rozloučit se svým čtyřnohým přítelem, ačkoli tomu postupně selhávají orgány, mají dlouhodobá chronická onemocnění. Kdysi mě jeden veterinář taky přesvědčil a kupoval jsem speciální granule, aby pejsek s nemocnými ledvinami měl dietní stravu a požil nějaký čas. Stejně pak zemřel. Jsou to vyhozené prachy. Když se to začne sypat, pryč od toho. Eutanazie. Jak psa, tak auta. Ale to píšu jen za sebe. Někdo jiný ať si to dělá podle sebe.
31.01.2025 | 10:52:01 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Vole.
01.02.2025 | 12:15:25 | Vašek | Reagovat
RE:
Ty se přijdeš vždycky vykakat za můj příspěvek, abys mi tím jako sdělil, že jsi to četl? No však to já bych věděl i bez toho. Nemusíš mi to pokaždé hlásit. Ale asi tě tak manželka vychovala, že hlásíš.
01.02.2025 | 22:24:07 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Bliješ sem jen zvratky...
02.02.2025 | 10:15:55 | Vašek | Reagovat
RE:
Jo, to už jsi mi psal, co se ti děje v tvé hlavě. Ale je to nepřenosné. Nepřeskakuje to digitálně, ani to není infekční. Co tam máš dál?
03.02.2025 | 10:19:39 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Asi bude lepší na to nesahat :0) Sada z druhovýroby stojí do 3000,- Kč a servisy nejsou jen značkové. Ta udávaná cena je nesmyslná pálka. HTP - honem to prodej...
14.11.2024 | 00:27:59 | Ital | 37.48.41.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
14.11.2024 | 21:43:25 | ńěîňđčňĺ ńńűëęó | 37.212.85.*
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 03:36:15 | ňčďŕ ňŕęčő | 37.212.82.*