Rok výroby:2021Typ motoru:1,5 TSIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:17 600 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:20. 11. 2023
Korodující zadní kotouče, vrzání od podvozku - patrně uložení přední nápravy, drnčící a praskající interiér
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo kupované jako nové, nyní je po dvou letech najeto cca. 17.500km. Při výběru auta byl kladen důraz na snadné ovládání (čím méně funkcí nastavovaných přes dotykovou obrazovku, tím lépe jelikož s autem budou nejvíce jezdit ti nejstarší z naší rodiny), spotřebu, prostornost v rámci zvýšeného B segmentu a samozřejmě cenu. V porovnání s konkurencí v rámci prohlídek autosalónů a zkušebních jízd, (srovnáváno s Renault Captur, Jeep Renegade, Ford Puma, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Mazda CX 3, Suzuki Vitara, VW T Cross, Opel Mokka, Crossland) vyšel pro nás jako nejpřijatelnější právě Kamiq v jedné z nižších výbav s manuální klimatizací, ale se čtyřválcovým motorem 1,5 TSI. Putování po autosalonech bylo velice podnětné. Kolikráte byl člověk překvapen některými vlastnostmi a detaily v řešení, o kterých si myslel, že jsou samozřejmostí a ony nebyly. A tak bylo například zajímavé zjistit, že u některých konkurentů například úplně chybí všechna stropní madla nebo že autu s nastartovaným motorem chrastí interiér aniž by se dalo do pohybu, případně je na zadních sedadlech tak málo místa, že jsou snad určena jen pro malé děti. Subjektivně nejprostornější s papírově nejvýkonnějším motorem nakonec skončil u nás doma právě Kamiq. Jednalo se o skladový vůz za velice příznivou cenu. Na auto bylo ještě před převzetím namontováno tažné zařízení (muselo se čekat asi dva týdny, nebylo nikde na skladě). Po dvou letech provozu si výběrem už tak jistý nejsem. Některé věci člověku začnou vadit až po delší době a zpravidla je nemá šanci odhalit během zkušebních jízd nebo prohlídek, případně je přehlédne či se objeví až s provozem. Začněme pozitivy. Jako nejlepší částí vozidla se prozatím jeví motor. Krásně a plynule táhne, je kultivovaný a ve většině otáček poměrně dobře odhlučněn. Když píši poměrně, myslím zejména na relativně zvýšenou hlučnost projevující se při zrychlování mezi 2-3000 otáček, kdy mi přijde, že hluk vychází především od výfuku a pak se nešťastně šíří celým interiérem. Jakmile se však přejde v ustálenou rychlost, motor si jen ševelí. Vypínání dvou válců při nízké zátěží je zatím téměř neznatelné. Na tak malý a poměrně lehký vůz je tedy výkonu na rozdávání. Přesto mi předchozí 1,4 TSI, který znám z Octavie 3. generace přišel pocitově dravější. Pokud se nejezdí převážně po městě, lze s vozidlem jezdit velice ekonomicky, spotřeba je pak lehce přes 5 litrů/ 100km. Ve městě však spotřeba razantně stoupá a není problém jezdit i za 8-9 litrů. Průměr pak máme 6,5-6,7 s tím, že těch kratších jízd je poměrně dost, což mi přijde jako docela slušný výsledek. Dalším jednoznačným pozitivem je prostornost kabiny, která rozměrově plně postačuje i pro 4 dospělé osoby. I zde bych však nemohl dát 10 bodů z 10. Jako určité negativum vidím především nesmyslně rozměrný středový tunel v prostoru u nohou zadních cestujících, doplněný ještě trčícím panelem s výdechy klimatizace a USB porty. Nechápu proč auto u kterého se nepočítá s verzí 4x4 musí mít navržen takto rozměrný paskvil, který pak do jisté míry omezuje komfort cestujících vzadu a jediný výsledek je ten, že je za chvíli zaneřáděný od bot. Dalším pozitivem, který se týká zejména zakoupené výbavy, je poměrně jednoduché ovládání většiny palubních systémů a díky jednoduchosti se zatím též nemuselo řešit žádné zasekávání displeje či jiné problémy s palubní elektronikou. Všechno funguje jak má. Bohužel i tady je jedna piha na kráse, a tím je vypínání zbytečně moc aktivního asistenta jízdy v pruzích (Lane Assist). Nevím proč to nešlo vyřešit jedním tlačítkem, proč se to musí vypínat přes vstup do menu. Jinak interiér je na první pohled a svou třídu kvalitně zpracovaný, tedy až na pár maličkostí, které zmíním dále v textu. Objem zavazadlového prostoru se zdá v reálu menší než je jeho papírová hodnota. V základním uspořádání kufru bez jeho zmenšení dvojitou podlahou, vzniká při sklopení zadních opěradel velký schod, což nepovažuji za nejlepší řešení. Raději bych uvítal větší kufr bez schodu při sklopených opěradlech, než zmenšený kufr s podlahou zarovnanou s hranou kufru a sklopenými opěradly. Řízení a řazení je OK, určitě patří k tomu lepšímu v dané třídě, i když dráhy řadicí páky by mohly být o fous kratší. A nyní se dostávám k tomu nejpodstatnějšímu a ne zrovna pro škodovku lichotivého, co ovšem nebylo možno při koupi vozu odhalit. Po dvou letech a necelých 20.000 km je interiér poměrně dost rozvrzaný, tedy alespoň na poměry skoro nového auta. Na nerovnostech (dlažební kostky a podobně) drnčí jak něco v palubní desce, tak stropnice a výplň dveří. Taktéž se při přejezdu i menších nerovností z nejrůznějších míst ozývá různé praskání a podobné pazvuky. Ono totiž stačí i prstem zatlačit na některé tvrdé plasty na palubce případně na dveřích a ozve se vrzání a praskání (bohužel stejný problém má i mnohem dražší Kodiaq, kde ještě navíc často vrže madlo ve dveřích řidiče). Tento neduh je asi největším zklamáním a docela mně to překvapilo, jelikož jsem zvyklý i na podstatně více jeté Scaly a Octavie a tam jsem nic takového nezaznamenal. Údajně se však tento problém objevil i u některých nových Fabií. Dá se s tím žít, ale štve to. U Kamiqa mám podezření zda jednou z příčin není příliš tvrdý podvozek což je druhé zklamání. Na rozbitých cestách je totiž jízdní komfort dosti diskutabilní. Dále se někdy (snad v závislosti na vlhkosti a teplotě) ozývá od přední nápravy vrzání, patrně uložení. Dalším zklamáním jsou zadní brzdy. Kotouče reznou a rez už je hloubková a nejde odstranit ani při intenzivním brždění. Opět zřejmě systémová slabost těchto škodovek. Dále přibližně v 16.000km vozidlo hlásilo nízký stav hladiny oleje, při kontrole byl zjištěn úbytek pouze několik deci. Asi 2x za dobu provozu došlo k hlášení poklesu tlaku v pneumatikách, měřením se nic nepotvrdilo, stačilo pouze resetovat nastavení. Po dvou letech byla první servisní prohlídka za cca. 6000,-Kč, dle vyjádření servisu, zadní kotouče v pořádku, má se více brzdit což je samozřejmě úsměvné tvrzení. Servisy o problému vědí, ale nehodlají ho na svoje náklady řešit. Tolik tedy ke zkušenostem po dvou letech užívání. Pokud bych tedy měl vše shrnout, musím konstatovat, že vozidlo dosud nemělo žádnou klasickou závadu, negativa jsou spíše kosmetického rázu, ale přesto dokážou naštvat. Celkově se však jedná o slušně postavené a fungující auto, kde pozitiva převažují nad negativy a pokud si v zásadních věcech udrží i nadále svou spolehlivost, budu si moci i po letech říci, že bylo dobrou volbou.
Doplnění recenze ze dne 16.02.2025
Přidávám pár postřehů po více než 3 letech soužití se Škodou Kamiq 1,5 TSI, v současné době s 27.000 najetými kilometry. V zásadních věcech se můj názor na tento vůz od původní recenze nezměnil. Auto prozatím nemělo žádné závady, které by se musely řešit. Pár neduhů však má, některé od samotného počátku, jiné se projevily až během provozu, některé jsou stále stejné, jiné vykazují jistou progresi. S čím se tedy potýkáme? Občas nefunguje bezdrátové propojení s telefonem (je jedno, jestli se jedná o IPhone či Android), někdy pár minut, jindy třeba celý den. Přední náprava vrže čím dál častěji, prakticky na každé větší nerovnosti při pomalé jízdě. Zadní kotoučové brzdy skutečně nestojí za nic a jejich korodující povrch se už projevuje vibracemi při intenzivnějším brždění. Interiér na nerovnostech na mnoha místech povrzává, praská, někdy i drnčí, vše samozřejmě o něco více, než když bylo auto úplně nové. Motor, ač jinak poměrně kultivovaný, od 3000 otáček docela duní. Za studena, zejména za teplot blízkých nule a nižších, vydává pod plynem jakýsi pazvuk. Nikdy před tím jsem si toho nevšimnul, ale údajně se jedná o normální projev za daných podmínek. Vypínání válců v ECO režimu nese dle mého názoru také trochu znatelnější projevy, než když bylo auto úplně nové. Samotná jízda na dva válce je o něco neklidnější, lehká nekultivovanost je prostě již znát a občas je opětovné připojení zbylých dvou válců provázeno znatelným škubnutím. Se zapnutím vnitřní cirkulace vzduchu se automaticky zapne klimatizace, což má svůj důvod. Okna v autě se totiž především v zimě bez zapnuté klimatizace prakticky hned začnou dost razantně mlžit. Nic takového jsem u žádného jiného auta nikdy nezaznamenal. Jízdní vlastnosti za vlhka, na sněhu a nekvalitních površích jsou sotva průměrné, svou roli na tom dozajista sehrávají použité zimní pneumatiky Barum, které bohužel nestojí za nic. V létě na letních gumách Goodyear je situace ve vztahu k vlhkým a nekvalitním povrchům o něco lepší. Přesto musím konstatovat, že naladění podvozku není ideální ani ohledně jízdních vlastností ani ohledně komfortu. Že by tedy auto stálo lidově řečeno za houby? Ne, ne, v rámci zvýšeného segmentu B se jedná určitě o jednu z těch lepších voleb. Auto je na poměry své třídy uvnitř pro posádku prostorné, motor je výkonově až naddimenzovaný (zejména vzhledem ke schopnostem podvozku) s velice příznivou spotřebou. Její dlouhodobý průměr poklesl již někam k 5,7 l /100km (Provoz 1/3 města, 1/3 okrsky a 1/3 dálnice). Při snaze o úsporný provoz se dá jezdit i za méně, než 5l. V době, kdy jsme auto kupovali, řádil Covid a byly extrémně dlouhé a nejisté čekací lhůty na nová auta. Proto jsme volili skladovku, kde byla výbava víceméně daná. Přestože se jedná o jeden z jejích nižších stupňů, překvapují některé detaily, které u jiných značek dané třídy nenajdeme kolikrát vůbec. Za všechny uvedu například ambientní osvětlení prostoru pro nohy řidiče i spolujezdce, osvícení kapes a páček otevírání u obou předních dveřích, podsvícení všech USB konektorů, jak vpředu tak vzadu a různé drobné vychytávky, kterými jsou Škodovky všeobecně známé (síťky v kufru, škrabka na okno u hrdla nádrže, deštník ve dveřích atd.) O to víc se zdá nepochopitelné, že chybí osvícení spínací skříňky (startování máme normálním klíčkem) nebo zrcátek ve slunečních clonách. Ale chápu, že tyto věci lze vyřešit při objednání vozidla do výroby.
Co napsat závěrem? Škoda Kamiq 1,5 TSI je zatím po 27.000km spolehlivé a praktické auto s velmi výkonným motorem s příznivou spotřebou, prostorným interiérem s několika užitečnými vychytávkami. Má průměrné jízdní vlastnosti, průměrný komfort odpružení a některé drobné neduhy, které však nepřevažují nad pozitivními dojmy.
Osvětlení spínací skříňky mi nikdy nechybělo, asi proto, že klíček se tam strká jaxi popaměti. Nevím jak Kamiq, s klíčkem jsem nejel, ale tačítko vidět je, možná podsvícené? Nevím. Osvětlení zrcátka ve cloně nevím jak bylo myšleno, ale clona je pohyblivá, možná je to ten problém. Jinak je osvětlení i na nohy a podobné blbůstky. Pneu Barum Polaris 5 jsou opravdu mizerné, že se tady hodně nabízejí, chápu. Že se také hodně prodávají, nechápu. Co jsem já zkusil Kamiq, už má přes 100000 km a rozvrzaný není. Zajímala by mě velikost kol a pneu u konkrétního vozu.
Zdravím. Pneu jsou 205/60 R16 a fakt to na nerovnostech na můj vkus vydává dost pazvuků, dveře, sloupky, palubka. U slunečních clon jsem měl na mysli chybějící lampičky,ale v kontextu celé recenze je patrné, že to není nějaká výtka. Lepší výbavy to bezpochyby mají. To samé platí o podsvícení zámku spínačky. Pokud je tlačítko místo klíčku, není co řešit.
Zdravím rovněž. 205/60-R16 by měly být asi nejkomfortnější gumy, ale nezkusil jsem je. Je možno zkusit lehčí plechové disky, ovšem to je nedůstojné člověka, že, nebo to prodat😉. Mě to na plecháčích 195/60-R16 v zimě za mrazu přijde dobré, v jiných případech ne. S litrovým motorem, to je také rozdíl, bude lehčí. Ten podvozek je v podstatě Fábiácký a Fabia 4, 1.0 tsi na plechových 15 kolech je komfortem dobrá. Všechno ostatní (větší a těžší kola) bude více či méně horší. Co se týká osvětlení, svítí se na to, co má být v zrcátku vidět, ale auto není koupelna a malý crossover Kamiq není prémiový vůz. Osvětlení na kosmetiku by mě opravdu netrápilo, lepší komfort pružení by potěšil. Vrzání jsem nepozoroval, ale zvuky od podvozku - jako drkotání - ano.
Tak mně jsou lampičky u zrcátek taky celkem ukradený, ale vysvětlujte to těm, co sedí vedle řidiče. Obzvláště spolujezdkyně budou často jiného názoru 🤭, zejména když už tam to zrcátko je. Že jim něco svítí na nohy si možná ani nevšimnou. Kamiq je sice malý crossover, ale za nemalé peníze a takovou blbost mají i auta podstatně levnější. Ale ještě jednou zdůrazňuji, lampičky (jejich absence) jsou v celkovém hodnocení auta naprosto marginální záležitostí. Disky mám jak plecháče tak elektrony originál od Škodovky, tak by ten podvozek měl být naladěn tak, aby to dohromady fungovalo jak má.
Jestli to teď jezdí na plechových kolech a zimních pneu 205/60-R16, tak lepší to asi nebude. Je možno zkusit 195/60-R16, to by měly být stejné disky, zkušenost s tím jsem tu popsal. A rozhodně ne Barum nebo Matador, ani ne kvůli komfortu, ale jsou to prostě mizerné gumy, neříkám že nevydrží. Třeba radši nějaký Nokian. S letními gumami a patrně většími tzv. elektrony je to neřešitelné už i proto, že to nejsou žádné elektrony (čili lehká hořčíková slitina), nýbrž řádně masivní hliníky a ty jsou v nejlepším případě o málo těžší než plechy, většinou ale o dost těžší, zvláště u menších kol. Plecháče bývají jen v základu, takže obludných velikostí nejsou. Co se týká vyladění podvozku, výrobce i značkový servis by bezesporu tvrdil, že to funguje jak má. Názor zákazníka je irelevantní😔. Ten si to může jen koupit nebo nekoupit. A zatím si na prodeje Kamiqů nemohou stěžovat. Takže jaxi - kdo chce kam...Netvrdím, že je nějak na výběr, škodovka je dnes v porovnání s konkurencí dost dobrá.
Mám další zkušenost s Kamiqem, stále je to totéž auto, 1.0 tsi, nyní na plechových zimních kolech 195/60-16 a má už najeto kolem 100000 km. Teď se ochladilo na teploty nula nebo mírně pod nulou a pic kozu do vazu - ten podvozek je náhle bez hluků, klepání, drnčení a světe div se, je plavnější! Je dobrý! Čím to je? Olej v tlumičích je teď asi viskóznější, vytlumil hluky, mělo by to být asi tvrdší, ale to nepozoruji. Že by pružiny v mrazu měkly jsem neslyšel...Každopádně takto bych si ten podvozek představoval. Je mňam mňam. Bohužel, jen v mrazu...
Pak je tu ještě zkušenost s jízdou na zadních sedačkách. Bylo to sice v zimě, ale po delší předchozí jízdě, takže nevylučuji např. určité zahřátí tlumičů, kde pak ty mnou chválené vlastnosti za studena asi pozvolna mizí. Nicméně vzadu jsem se, co se týká komfortu pružení, dobře necítil. A to jakože vůbec. Jízda vzadu v Kamiqu je trošičku utrpení. Samozřejmě, nic strašného a jsou jistě horší vozy, ale komfort pružení vypadá jinak. Dost jinak.
Ta litá kola na fotce, asi 16 Orion nebo Nyota nebo jak to jmenují, zkrátka ta pětihvězda, jsou o 2 kg těžší než plechový disk. K tomu těžší pneu 205/60, i když přidává 6 mm výšky oproti lehčí 195/60, těžko říct, co nakonec je komfortnější. Zas širší guma méně propruží. A moc to nefunguje. S většími koly ještě horší. Kamiq má prý tužší stabilizátor a vzadu příčku, takže moje původní úvaha o tvrdosti podvozku z důvodu větší světlé výšky je relevantní. Kamiq zkrátka moc komfortní není ani se základními plechovými koly. Scala je v tomhle lepší, ale žádný zázrak. Fabia 4 na základních kolech je lepší, je dobrá. Dobrá. Lépe bych ji také nehodnotil. Ze Škoda podvozků pro malá auta byla nejkomfortnější Fabia Junior (buď vysmívaná nebo tabu) na kolech 155/80 R13. Tam na mírných nerovnostech bylo slyšet jen tlumené bubnování od kol a rázy se téměř nepřenášely do kabiny. Bez konkurence, alespoň mezi Fábiemi, Kamiqy, Scalami. Nepočítám adaptivní podvozky, o těch není řeč. Takže i zapráskaný Junior měl některé výhody, dokonce co se týká komfortu a ne že by se s tím nedalo jet svižně. Ono to natřásání v drncajícím autě brzy omrzí, i kdyby mělo kola pozlacené jednadvacítky. Aspoň mě jo, už na to mám také věk.
No jo, no. Mnoho lidí chce svým autem ohromovat. Já tomu taky nerozumím, ale je to tak. Když je móda velkých kol s čím jak nejmenší gumovou částí, tak tomu podlehnou a musejí to mít taky. Přitom jako kluci, co jsme stavěli káry a různá vozítka, kterými jsme v dětství a dospívání sjížděli svahy na vesnici, jsme preferovali právě ty gumová kola a kdo měl více gumy, ten to měl komfortnější a byl král.
Na pořizování aut se nejvíce projevuje psychopatologie a davová psychóza. Částečně i v oblečení, módě a částečně i v bydlení, typu koupelen, kuchyní, obýváků. Ale nejvíce v těch autech. Tam je to úplně vyhraněné. Má to on, musím to mít taky. I kdyby to byla blbost. Ale když to má on, tak....
Objevují se různě srovnání těchto dvou vozů, někdy i s protichůdnými informacemi, tak jsem zkusil srovnat sám, takříkajíc naživo. Např. na zadních sedadlech, kde byla leckde řešena výška sedáků a prostor nad hlavou, podle mého zjištění v těchto parametrech je to shodné u obou. Neměřil jsem to metrem, ale jestli je tam nějaký rozdíl, pak neznatelný. Naopak vpředu je Kamiq nad hlavou vzdušnější. Motory jsem porovnal jen litrové, snad slabší nemá dvouhmotový setrvačník (zase info se různí) a silnější ano. Slabší motor je skutečně slabší, tady nedošlo k objevení Ameriky, zřejmě má také hrubší chod, což by souviselo s těmi setrvačníky, pokud je to s nimi tak. Jinak se i slabší motor dá, krouťák má, se silnějším je to veselejší. O podvozku opět byly protichůdné informace, co je komfortnější, měkčí, tvrdší. Porovnal jsem 16 plechová kola, která by z hlediska komfortu měla nejméně vadit. Pneu nemají stejný rozměr Kamiq 195/60, Scala 205/55. Kamiq by mohl mít 205/60, zda by to něco řešilo, těžko říct. Spíš ne. Zázraky se nekonají nikde, Kamiq i na těchto kolech není úplně komfortní, dokonce bych řekl, že za ty prachy by to mělo být lepší. Scala je o něco lepší, to by šlo, ale že by nějak hezky žehlila, jak jsem někde četl, dokonce na kolech 18, tak to ať povídají svojí babičce. Ve verzi Ambition (Scala) už není volant v kůži, jen takový šedý PUR a jako struhadlo. Povrch je také na omak nepříjemný. To se nepovedlo a zas takovou Čínu by tam dávat nemuseli. PUR volant mám v Nissanu Note a je to ve srovnání se Scalou jako nebe a dudy. Tedy tolik.
Ke srovnání Kamiqu a Scaly, po shlédnutí některých testů, mě napadá...neboť se nemohu svézt oběma vozy na všech velikostech kol, navíc může probíhat dílčí vývoj nastavení podvozku...Že Scala s měkčím podvozkem hůře snáší montáž větších a těžších kol. Neboť na základních (nyní) 205/55-16 to celkem jde a stížnosti na komfort větších kol od testerů jsou a to je co říct. Oni přece (většinou) testují jen krásná auta na velkých kolech i kdyby to z nich mělo vytřást duši a o tom se nemluví. Kamiq s tvrdším nastavením je sice tvrdší na shodných kolech se Scalou (jediný shodný rozměr je 195/60-16, v tomto rozměru jsou prodávána např. zimní kola Kamiq/Scala). Kamiq na běžně dodávaných 205/60-16 pak může být komfortem srovnatelný se Scalou v základu (205/60-16 vs. 205/55-16.
Mě přijde verze 1.0 85 kW motoricky jako malý zázrak, citlivý na podtočení, takže na dvojku z pomaličké jízdy zdechne, ale dá se na to zvyknout. Jede to fakt pěkně. Spotřeba kolem 5 litrů, ve městě nevím, při akcekeraci žere jak prokopnutý, ale té tolik není, při plynulé jízdě krásně šetří. Odhlučnění výborné, prostornost špičková, ten panel vzadu opravdu šikovný není. Pokud je sedadlo řidiče dole, nevystupuje se moc dobře, SUV neSUV. Dvouzónová klima je k zlosti, má ovládání ventilátoru přes displej. Jednozóna zřejmě ne, i tak bych bral mechanickou. Automat má nastavení rozvodu vzduchu přes displej, kde je možno vyzískat více kombinací ofuku, ale i tak bych preferoval mechanické ovládání. Displej občas zamrzá a jste bez všeho ovládání na něm. Nešikovně umístěná kontrolka dálkových světel na spodní liště, v určité poloze sedadla a volantu ji řidič nevidí. Jízdní vlastnosti takové SUVčkovité, komfort pružení opravdu na 17 nevalný a na základních plechových 16 lepší, včetně jízdních vlastností. Je velmi důležité vybrat vyhovující verzi, aby výsledkem nebylo zklamání, za ty prachy. 100 lidí, 100 chutí.
Děkuji za recenzi. Píšete pěkně a čtivě. Vybírali jste si auta, kde nebude moc elektroniky, asistentů apod., přesto tam jsou a přesto prudí nebo signalizují něco, co neexistuje. A to je důvod, proč si nikdy nekoupím nové auto. Jakmile tam vidím ty vychytávky, je mi jasné, že by mně to jen škodilo, nasíralo. Nová auta vypadají krásně, ale tou přemírou obtěžující regulace krásu motorismu ničí. Beztak to vymýšlejí úředníci v EU. Okurky už narovnali, žárovky zakázali, tak se vrhli na auta. Nejlépe na baterky a takové, co budou řídit místo šoféra a ještě mu určí i cíl cesty.
A samozřejmě za příplatek, připlatí si všichni, povinně... Skoro si myslím, že tohle neprojde. Ne kvůli nám, běžným lidem, ale skupina mocných a bohatých lidí to nepřipustí. Ve svobodné a demokratické zemi je takové šmírování vlastním vozidlem nepřípustné, basta fidli. A tentokrát úchylové utřou, protože, mezi námi, nikomu to neříkejte, nikdo jiný tohle nemohl vymyslet...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Kamiq
Osvětlení spínací skříňky mi nikdy nechybělo, asi proto, že klíček se tam strká jaxi popaměti. Nevím jak Kamiq, s klíčkem jsem nejel, ale tačítko vidět je, možná podsvícené? Nevím. Osvětlení zrcátka ve cloně nevím jak bylo myšleno, ale clona je pohyblivá, možná je to ten problém. Jinak je osvětlení i na nohy a podobné blbůstky. Pneu Barum Polaris 5 jsou opravdu mizerné, že se tady hodně nabízejí, chápu. Že se také hodně prodávají, nechápu. Co jsem já zkusil Kamiq, už má přes 100000 km a rozvrzaný není. Zajímala by mě velikost kol a pneu u konkrétního vozu.
21.02.2025 | 23:07:18 | Ital | 78.80.30.* Reagovat
RE:
Zdravím. Pneu jsou 205/60 R16 a fakt to na nerovnostech na můj vkus vydává dost pazvuků, dveře, sloupky, palubka. U slunečních clon jsem měl na mysli chybějící lampičky,ale v kontextu celé recenze je patrné, že to není nějaká výtka. Lepší výbavy to bezpochyby mají. To samé platí o podsvícení zámku spínačky. Pokud je tlačítko místo klíčku, není co řešit.
22.02.2025 | 17:44:26 | Honza | Reagovat
RE:
Zdravím rovněž. 205/60-R16 by měly být asi nejkomfortnější gumy, ale nezkusil jsem je. Je možno zkusit lehčí plechové disky, ovšem to je nedůstojné člověka, že, nebo to prodat😉. Mě to na plecháčích 195/60-R16 v zimě za mrazu přijde dobré, v jiných případech ne. S litrovým motorem, to je také rozdíl, bude lehčí. Ten podvozek je v podstatě Fábiácký a Fabia 4, 1.0 tsi na plechových 15 kolech je komfortem dobrá. Všechno ostatní (větší a těžší kola) bude více či méně horší. Co se týká osvětlení, svítí se na to, co má být v zrcátku vidět, ale auto není koupelna a malý crossover Kamiq není prémiový vůz. Osvětlení na kosmetiku by mě opravdu netrápilo, lepší komfort pružení by potěšil. Vrzání jsem nepozoroval, ale zvuky od podvozku - jako drkotání - ano.
22.02.2025 | 19:49:50 | Ital | 194.212.167.* Reagovat
RE:
Tak mně jsou lampičky u zrcátek taky celkem ukradený, ale vysvětlujte to těm, co sedí vedle řidiče. Obzvláště spolujezdkyně budou často jiného názoru 🤭, zejména když už tam to zrcátko je. Že jim něco svítí na nohy si možná ani nevšimnou. Kamiq je sice malý crossover, ale za nemalé peníze a takovou blbost mají i auta podstatně levnější. Ale ještě jednou zdůrazňuji, lampičky (jejich absence) jsou v celkovém hodnocení auta naprosto marginální záležitostí. Disky mám jak plecháče tak elektrony originál od Škodovky, tak by ten podvozek měl být naladěn tak, aby to dohromady fungovalo jak má.
22.02.2025 | 22:08:33 | Honza | 109.81.162.* Reagovat
RE:
Jestli to teď jezdí na plechových kolech a zimních pneu 205/60-R16, tak lepší to asi nebude. Je možno zkusit 195/60-R16, to by měly být stejné disky, zkušenost s tím jsem tu popsal. A rozhodně ne Barum nebo Matador, ani ne kvůli komfortu, ale jsou to prostě mizerné gumy, neříkám že nevydrží. Třeba radši nějaký Nokian. S letními gumami a patrně většími tzv. elektrony je to neřešitelné už i proto, že to nejsou žádné elektrony (čili lehká hořčíková slitina), nýbrž řádně masivní hliníky a ty jsou v nejlepším případě o málo těžší než plechy, většinou ale o dost těžší, zvláště u menších kol. Plecháče bývají jen v základu, takže obludných velikostí nejsou. Co se týká vyladění podvozku, výrobce i značkový servis by bezesporu tvrdil, že to funguje jak má. Názor zákazníka je irelevantní😔. Ten si to může jen koupit nebo nekoupit. A zatím si na prodeje Kamiqů nemohou stěžovat. Takže jaxi - kdo chce kam...Netvrdím, že je nějak na výběr, škodovka je dnes v porovnání s konkurencí dost dobrá.
23.02.2025 | 01:36:58 | Ital | 37.48.48.* Reagovat
Mám další zkušenost s Kamiqem, stále je to totéž auto, 1.0 tsi, nyní na plechových zimních kolech 195/60-16 a má už najeto kolem 100000 km. Teď se ochladilo na teploty nula nebo mírně pod nulou a pic kozu do vazu - ten podvozek je náhle bez hluků, klepání, drnčení a světe div se, je plavnější! Je dobrý! Čím to je? Olej v tlumičích je teď asi viskóznější, vytlumil hluky, mělo by to být asi tvrdší, ale to nepozoruji. Že by pružiny v mrazu měkly jsem neslyšel...Každopádně takto bych si ten podvozek představoval. Je mňam mňam. Bohužel, jen v mrazu...
29.12.2024 | 22:01:06 | Ital | 78.80.19.* Reagovat
RE:
Pak je tu ještě zkušenost s jízdou na zadních sedačkách. Bylo to sice v zimě, ale po delší předchozí jízdě, takže nevylučuji např. určité zahřátí tlumičů, kde pak ty mnou chválené vlastnosti za studena asi pozvolna mizí. Nicméně vzadu jsem se, co se týká komfortu pružení, dobře necítil. A to jakože vůbec. Jízda vzadu v Kamiqu je trošičku utrpení. Samozřejmě, nic strašného a jsou jistě horší vozy, ale komfort pružení vypadá jinak. Dost jinak.
08.01.2025 | 22:13:24 | Ital | 89.24.44.* Reagovat
Kola
Ta litá kola na fotce, asi 16 Orion nebo Nyota nebo jak to jmenují, zkrátka ta pětihvězda, jsou o 2 kg těžší než plechový disk. K tomu těžší pneu 205/60, i když přidává 6 mm výšky oproti lehčí 195/60, těžko říct, co nakonec je komfortnější. Zas širší guma méně propruží. A moc to nefunguje. S většími koly ještě horší. Kamiq má prý tužší stabilizátor a vzadu příčku, takže moje původní úvaha o tvrdosti podvozku z důvodu větší světlé výšky je relevantní. Kamiq zkrátka moc komfortní není ani se základními plechovými koly. Scala je v tomhle lepší, ale žádný zázrak. Fabia 4 na základních kolech je lepší, je dobrá. Dobrá. Lépe bych ji také nehodnotil. Ze Škoda podvozků pro malá auta byla nejkomfortnější Fabia Junior (buď vysmívaná nebo tabu) na kolech 155/80 R13. Tam na mírných nerovnostech bylo slyšet jen tlumené bubnování od kol a rázy se téměř nepřenášely do kabiny. Bez konkurence, alespoň mezi Fábiemi, Kamiqy, Scalami. Nepočítám adaptivní podvozky, o těch není řeč. Takže i zapráskaný Junior měl některé výhody, dokonce co se týká komfortu a ne že by se s tím nedalo jet svižně. Ono to natřásání v drncajícím autě brzy omrzí, i kdyby mělo kola pozlacené jednadvacítky. Aspoň mě jo, už na to mám také věk.
03.12.2024 | 22:49:19 | Ital | 89.24.46.* Reagovat
RE: Kola
No jo, no. Mnoho lidí chce svým autem ohromovat. Já tomu taky nerozumím, ale je to tak. Když je móda velkých kol s čím jak nejmenší gumovou částí, tak tomu podlehnou a musejí to mít taky. Přitom jako kluci, co jsme stavěli káry a různá vozítka, kterými jsme v dětství a dospívání sjížděli svahy na vesnici, jsme preferovali právě ty gumová kola a kdo měl více gumy, ten to měl komfortnější a byl král.
Na pořizování aut se nejvíce projevuje psychopatologie a davová psychóza. Částečně i v oblečení, módě a částečně i v bydlení, typu koupelen, kuchyní, obýváků. Ale nejvíce v těch autech. Tam je to úplně vyhraněné. Má to on, musím to mít taky. I kdyby to byla blbost. Ale když to má on, tak....
04.12.2024 | 10:07:16 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Kola
Pokud jsou to sedmnáctky, tím hůře. Ale pak by se to dalo zlepšit šestnáctkami.
15.12.2024 | 23:59:20 | Ital | 194.212.255.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
21.01.2025 | 18:54:15 | 1xslots áîíóń çŕ đĺăčńňđŕöčţ 1xslots review | 37.212.85.*
Kamiq a Scala
Objevují se různě srovnání těchto dvou vozů, někdy i s protichůdnými informacemi, tak jsem zkusil srovnat sám, takříkajíc naživo. Např. na zadních sedadlech, kde byla leckde řešena výška sedáků a prostor nad hlavou, podle mého zjištění v těchto parametrech je to shodné u obou. Neměřil jsem to metrem, ale jestli je tam nějaký rozdíl, pak neznatelný. Naopak vpředu je Kamiq nad hlavou vzdušnější. Motory jsem porovnal jen litrové, snad slabší nemá dvouhmotový setrvačník (zase info se různí) a silnější ano. Slabší motor je skutečně slabší, tady nedošlo k objevení Ameriky, zřejmě má také hrubší chod, což by souviselo s těmi setrvačníky, pokud je to s nimi tak. Jinak se i slabší motor dá, krouťák má, se silnějším je to veselejší. O podvozku opět byly protichůdné informace, co je komfortnější, měkčí, tvrdší. Porovnal jsem 16 plechová kola, která by z hlediska komfortu měla nejméně vadit. Pneu nemají stejný rozměr Kamiq 195/60, Scala 205/55. Kamiq by mohl mít 205/60, zda by to něco řešilo, těžko říct. Spíš ne. Zázraky se nekonají nikde, Kamiq i na těchto kolech není úplně komfortní, dokonce bych řekl, že za ty prachy by to mělo být lepší. Scala je o něco lepší, to by šlo, ale že by nějak hezky žehlila, jak jsem někde četl, dokonce na kolech 18, tak to ať povídají svojí babičce. Ve verzi Ambition (Scala) už není volant v kůži, jen takový šedý PUR a jako struhadlo. Povrch je také na omak nepříjemný. To se nepovedlo a zas takovou Čínu by tam dávat nemuseli. PUR volant mám v Nissanu Note a je to ve srovnání se Scalou jako nebe a dudy. Tedy tolik.
16.12.2023 | 12:14:07 | Ital | 37.48.33.* Reagovat
RE: Kamiq a Scala
Ke srovnání Kamiqu a Scaly, po shlédnutí některých testů, mě napadá...neboť se nemohu svézt oběma vozy na všech velikostech kol, navíc může probíhat dílčí vývoj nastavení podvozku...Že Scala s měkčím podvozkem hůře snáší montáž větších a těžších kol. Neboť na základních (nyní) 205/55-16 to celkem jde a stížnosti na komfort větších kol od testerů jsou a to je co říct. Oni přece (většinou) testují jen krásná auta na velkých kolech i kdyby to z nich mělo vytřást duši a o tom se nemluví. Kamiq s tvrdším nastavením je sice tvrdší na shodných kolech se Scalou (jediný shodný rozměr je 195/60-16, v tomto rozměru jsou prodávána např. zimní kola Kamiq/Scala). Kamiq na běžně dodávaných 205/60-16 pak může být komfortem srovnatelný se Scalou v základu (205/60-16 vs. 205/55-16.
16.12.2024 | 13:27:53 | Ital | 37.48.16.* Reagovat
Po pár svezeních
Mě přijde verze 1.0 85 kW motoricky jako malý zázrak, citlivý na podtočení, takže na dvojku z pomaličké jízdy zdechne, ale dá se na to zvyknout. Jede to fakt pěkně. Spotřeba kolem 5 litrů, ve městě nevím, při akcekeraci žere jak prokopnutý, ale té tolik není, při plynulé jízdě krásně šetří. Odhlučnění výborné, prostornost špičková, ten panel vzadu opravdu šikovný není. Pokud je sedadlo řidiče dole, nevystupuje se moc dobře, SUV neSUV. Dvouzónová klima je k zlosti, má ovládání ventilátoru přes displej. Jednozóna zřejmě ne, i tak bych bral mechanickou. Automat má nastavení rozvodu vzduchu přes displej, kde je možno vyzískat více kombinací ofuku, ale i tak bych preferoval mechanické ovládání. Displej občas zamrzá a jste bez všeho ovládání na něm. Nešikovně umístěná kontrolka dálkových světel na spodní liště, v určité poloze sedadla a volantu ji řidič nevidí. Jízdní vlastnosti takové SUVčkovité, komfort pružení opravdu na 17 nevalný a na základních plechových 16 lepší, včetně jízdních vlastností. Je velmi důležité vybrat vyhovující verzi, aby výsledkem nebylo zklamání, za ty prachy. 100 lidí, 100 chutí.
22.11.2023 | 00:12:30 | Ital | 37.48.24.* Reagovat
Budoucnost je tady
Děkuji za recenzi. Píšete pěkně a čtivě. Vybírali jste si auta, kde nebude moc elektroniky, asistentů apod., přesto tam jsou a přesto prudí nebo signalizují něco, co neexistuje. A to je důvod, proč si nikdy nekoupím nové auto. Jakmile tam vidím ty vychytávky, je mi jasné, že by mně to jen škodilo, nasíralo. Nová auta vypadají krásně, ale tou přemírou obtěžující regulace krásu motorismu ničí. Beztak to vymýšlejí úředníci v EU. Okurky už narovnali, žárovky zakázali, tak se vrhli na auta. Nejlépe na baterky a takové, co budou řídit místo šoféra a ještě mu určí i cíl cesty.
21.11.2023 | 15:59:41 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Budoucnost je tady
To by nebylo to nehorší, ale brzy přijde doba, kdy na vás bude vaše vlastní auto bonzovat, kde jste překročil rychlost....
30.11.2023 | 09:42:02 | Vašek | 109.81.114.* Reagovat
RE: Budoucnost je tady
A samozřejmě za příplatek, připlatí si všichni, povinně...
Skoro si myslím, že tohle neprojde. Ne kvůli nám, běžným lidem, ale skupina mocných a bohatých lidí to nepřipustí. Ve svobodné a demokratické zemi je takové šmírování vlastním vozidlem nepřípustné, basta fidli. A tentokrát úchylové utřou, protože, mezi námi, nikomu to neříkejte, nikdo jiný tohle nemohl vymyslet...
05.12.2024 | 09:27:37 | Ital | 78.80.117.* Reagovat
RE: Budoucnost je tady
Bez šance - již brzy ve vašich kárách...
05.12.2024 | 10:48:30 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat