Rok výroby:2005Typ motoru:1968 ccm / PDStav km při koupi:4 kmStav km nyní:8 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:1. 10. 2005
Předchozí auto: Octavia combi 1.6iBMW 318 Mazda 626 Opel Vectr
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Auto dosud nemělo žádnou poruchu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nový kombík je velmi pěkný rodinný vůz. Medvědí kroutící moment motoru 320 Nm již při mírně "zvýšeném volnoběhu" dodává tomuto vozu skvělou dynamiku i na nejvyšším 6. převodovém stupni a to s poměrně velmi nízkou spotřebou pohonných hmot. Kroutící moment motoru je díky manuální 6 stupňové převodovce velmi dobře rozložen v celé oblasti povolených rychlostí.
Řazení je velmi přesné, jde zlehka a snadno. Pro bezpečné předjetí postačuje jemné sešlápnutí plynového pedálu bez nutnosti podřazení rychlostního stupně ( typické pro benzínové motory).
Brzdy jsou velmi účinné až jedovaté - je třeba přemýšlet i za řidiče za vašimi zády, aby vám neskončili v kufru (raději si je držet dál od zádi vozu). ESP asistent je velmi dobrým pomocníkem ke zvládání krizových situací. Vozu velmi sluší 16" ALU kola. Na pneu Bridgestone 205/55/R16 91V je i při rychlostech 200km/h cestování příjemným požitkem.
Světelný výkon xenonových světlometů s automatickou regulací činí jízdu za snížené viditelnosti opravdu bezpečnou. Přední sedáky se zdají být trochu těsné ve stehnech, ale dá se přivyknout (zřejmě úmysl výrobce pro dobré držení těla). Zvedání přední kapoty by mohlo být teleskopické. V porovnání s předchůdcem (combi) se jedná o úplně JINÝ vůz.
Výbava u Elegance vcelku solidní. Škodou je, že prodejci nejsou od výrobce seznamováni s některými novými konstrukčními detaily - např. pro montáž mikrofonu HF sady pro GSM neumí využít výrobcem připravený otvor pro mikrofon (u stropní lampy) - mikrofon lepí vně tělesa lampy místo dovnitř (práce na 1 minutu) !!!
Kromě vrzajícího plastového dílu - mřížky větrání na přístrojové desce a ulomeného kolečka regulace vzduchu ve schránce spolujezdce ( měněno na záruku ) jsem neměl s autem žádné potíže. S vozem jsem do jeho prodeje najel pouhých 34 tkm. Mrzí mně, že Škoda (nebo značkové servisy?) neumí takovou banalitu: na dodatečnou montáž vám nenamontují originální couvací sensory s výstupem do Škodou dodávaného autorádia Audience za 20 tkč, které tuto funkci podporuje!!! Na otázku recenze "Koupili byste další auto od tohoto výrobce?" jsem před dvěma lety odpověděl "ANO". Nyní budu rezervovanější a řeknu: "MOŽNÁ." Momentálně jsem čekatelem vozu jiné značky a jiné třídy, kam Škoda (zatím?) nemůže dosáhnout.
Je to pravda 2.0 TDi PD ide naozaj skvel.Ked som si na nom zajazdil tak som mal pocit ze lepsi diesel nie je...Ale to len dovtedy kym som sa nepovozil na novom Civic 2.2 i-CTDi. Tak to bol velky rozdiel.Take je to delo ze sa mu vyrovna jedine BMW 3 2.0d. Inac nema supera.Naozaj.Ale inac ked uz koncernove auto tak len jedine s 2.0TDi -ckom.
najeto 20 tisíc km +-. Za rok používání se vybila jen baterie DO (vůz na dálku zamknete ale již neodemknete - pouze mechanicky - klíčem). Po výměně baterie vše OK. 2x falešná signalizace poklesu tlaku pneu (TPM). Spotřeba mimo město: 4,9 - 5,2 l / 100 km (díky 6. převodovému stupni), město: 6,2 l / 100 km, dálnice: 6,2 - 6,7 l /100 km (podle způsobu jízdy). S tempomatem je jízda skvělou relaxací, 6. převodový stupeň zvládá jakékoliv běžné stoupání, což jen potvrzuje skvělý výkon motoru a dobré odstupňování převodovky. Motor v rozsahu maximálního kroutícího momentu již není téměř slyšet. Je slyšet spíše hluk přenášející se z povrchu silnice. Je to dáno zřejmě použitými pneu Bridgestone Turanza. Na měkkých zimních pneu Blizzak se vůz choval uvnitř tišeji. Stejné zkušenosti jsou i s druhou O2 ve stejné výbavě: kvalita zpracování, spolehlivost.
K vozu doporučuji (i když ne zrovna nejlevnější) originální autorádio Audience s CD měničem na 6 CD. Umí přehrávat formáty MP3, na displeji zobrazí informace o albu a písničce, GALA funkce pro automatické řízení hlasitosti v závislosti na rychlosti vozu, integrace couvacího senzoru na displeji rádia a celá řada jiných a zajímavých funkcí zpříjemňujících požitek z jízdy autem.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Konec zkušenostem
Kromě vrzajícího plastového dílu - mřížky větrání na přístrojové desce a ulomeného kolečka regulace vzduchu ve schránce spolujezdce ( měněno na záruku ) jsem neměl s autem žádné potíže. S vozem jsem do jeho prodeje najel pouhých 34 tkm. Mrzí mně, že Škoda (nebo značkové servisy?) neumí takovou banalitu: na dodatečnou montáž vám nenamontují originální couvací sensory s výstupem do Škodou dodávaného autorádia Audience za 20 tkč, které tuto funkci podporuje!!!
Na otázku recenze "Koupili byste další auto od tohoto výrobce?" jsem před dvěma lety odpověděl "ANO". Nyní budu rezervovanější a řeknu: "MOŽNÁ."
Momentálně jsem čekatelem vozu jiné značky a jiné třídy, kam Škoda (zatím?) nemůže dosáhnout.
02.07.2007 | 12:03:09 | Luboš Reagovat
Nízká spotřeba
Najeto 31 tkm. Průměrná spotřeba na trase K.Vary - Praha: 4,9 l/100 km. Kombinovaná (1.tř. + dálnice) na trase K.Vary - Uherský Brod: 5,5 l/100 km při jízdním průměru 101 km/h. Obutí: zimní Bridgestone Blizzak 205/55 R16, 50% zatížení vozu. Olej: Castrol SLX LongLife2: spotřeba 1 l / 15 tkm.
27.01.2007 | 00:06:14 | Luboš Reagovat
Hmm
Je to pravda 2.0 TDi PD ide naozaj skvel.Ked som si na nom zajazdil tak som mal pocit ze lepsi diesel nie je...Ale to len dovtedy kym som sa nepovozil na novom Civic 2.2 i-CTDi. Tak to bol velky rozdiel.Take je to delo ze sa mu vyrovna jedine BMW 3 2.0d. Inac nema supera.Naozaj.Ale inac ked uz koncernove auto tak len jedine s 2.0TDi -ckom.
25.06.2006 | 18:47:04 | kewlarsiet Reagovat
po roce používání
najeto 20 tisíc km +-. Za rok používání se vybila jen baterie DO (vůz na dálku zamknete ale již neodemknete - pouze mechanicky - klíčem). Po výměně baterie vše OK. 2x falešná signalizace poklesu tlaku pneu (TPM). Spotřeba mimo město: 4,9 - 5,2 l / 100 km (díky 6. převodovému stupni), město: 6,2 l / 100 km, dálnice: 6,2 - 6,7 l /100 km (podle způsobu jízdy). S tempomatem je jízda skvělou relaxací, 6. převodový stupeň zvládá jakékoliv běžné stoupání, což jen potvrzuje skvělý výkon motoru a dobré odstupňování převodovky. Motor v rozsahu maximálního kroutícího momentu již není téměř slyšet. Je slyšet spíše hluk přenášející se z povrchu silnice. Je to dáno zřejmě použitými pneu Bridgestone Turanza. Na měkkých zimních pneu Blizzak se vůz choval uvnitř tišeji. Stejné zkušenosti jsou i s druhou O2 ve stejné výbavě: kvalita zpracování, spolehlivost.
19.06.2006 | 21:53:10 | Luboš Reagovat
Autorádio Audience
K vozu doporučuji (i když ne zrovna nejlevnější) originální autorádio Audience s CD měničem na 6 CD. Umí přehrávat formáty MP3, na displeji zobrazí informace o albu a písničce, GALA funkce pro automatické řízení hlasitosti v závislosti na rychlosti vozu, integrace couvacího senzoru na displeji rádia a celá řada jiných a zajímavých funkcí zpříjemňujících požitek z jízdy autem.
20.11.2005 | 15:22:00 | Luboš Reagovat
Spotřeba
Průměrná spotřeba na letních pneu Bridgestone Turanza 205/55 R16: 6,2 l/100 km, na zimních pneu Bridgestone Blizzak LM25 205/55 R16: 6,4 l/100 km
(město/dálnice: 60%/40% )
Spotřeba oleje: 1 l/ 10 tkm
Najeto zatím 11 tkm
Závady: bez závad
19.11.2005 | 01:35:56 | Luboš Reagovat