Recenze Škoda Octavia 1.6 MPI
“Pro nenáročnou rodinu a nebo jako druhé auto do rodiny naprosto vyhovující”

Autor recenze: Strejc všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:BFQ Stav km při koupi:162 000 km Stav km nyní:210 000 km Způsob řazení: Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 8,2 l/100 km Vloženo: 2. 5. 2022

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Silné stránky

Motor možný předělat na LPG
Cena ND
Spotřeba
I na ta léta je to pořád relativně pěkné auto

Slabé stránky

Je to prostě 1.6, z toho závoďák nebude
Člověk musí v budoucnu počítat s GO motoru
Pořád se krade... nechápu

Závady a opravy na autě

Zámek řidiče - bolest všech octavií.
Běžná údržba tj. čepy, rozvody, stabíky, vzpěry kufru atd.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po zkušenosti s Cordobou jsme opět hledali druhé auto do rodiny. Tentokrát ne pro ségru, ale pro manželku. Auto mělo být přibližovadlo pro všemožné účely, tzn. kupovat modlu Českého Pepíka 1.9TDI postrádalo absolutně smysl - obzvlášť při představě že za vylítanou herku chtějí nemocní majitelé kolikrát polovinu ceny auta nového s nájezdem a stářím, vozidla starého pomalu jako jsem já. O 1.6 MPI koluje po internetu asi tolik nepravdu a strašidelných příběhů jako o 1.2 HTP. Internetoví expetri hlásí spotřebu oleje v litrech na 100 kilometrů a exploze motoru doprovázené kouřem podobným provozu Titanicu.

Proto je třeba napsat, že každé vozidlo co člověk kupuje, by měl zkontrolovat s mechanikem, popř sám a následně mechanik.

Octavia kterou jsem koupil byla z počátku roku 2007 z Německa ve verzi Sport. V Čechách Pepíkovská cena 100 tisíc, v Německu 55 tisíc. Spočítejte si to. Verze Sport je oproti klasické verzi takovým hezkým myšmašem RS paketu a výbavy Ambiente.
Tj. černý interiér, kožený tříramenný volant, kožená řadící páka a ruční brzda.
Na žádost manželky nesměla chybět klimatizace, která je zde dokonce v podání Climatronicu. Elektrická zrcátka a přední okna jsou samozřejmostí, stejně jako palubní PC. To je ovšem vše.
Původní rádio se okamžitě vyměnilo za Pioneer s handsfree a bluetooth - kdo podniká a neustále něco vyřizuje tak ví. Příjemným bonusem je i to, že rádio umí samo spárovat Spotify, čiliže na dlouhé cesty si člověk může v klidu streamovat hudbu přímo skrze rádio a ovládat tak i playlist v telefonu.
Co se týká exterieru. Verze Sport má klasický RS paket - nárazníky, střesní spoiler a 16 palcové kola spider. Absolutně nechápu proč jsou ty kola tak předražená, nicméně už několikrát mi chtěli kola jistí paznehtové ukrást - rada pro ostatní majitele, kupte si z číny ty nejvíc šílené bezpečnostní šrouby na které nejde namlátit ořech z gola sady, neukradne vám je nikdo a možná je sami jednou taky nesundáte :-D . Toliko k České lowlifové mentalitě.

Auto vlastním už několik let, kdy s ním zpočátku jezdila manželka a následně jsem si ho tak trochu vzal nazpátek při stavbě domu, jelikož bylo potřeba využít obří kufr, kterým octavia disponuje.
Spotřeba na Benzín se pohybuje podle stylu jízdy někde mezi 6 až 8 litry na 100 km.
Narovinu je třeba říct, že 1.6 MPI není motor na dálnice, byť je relativně dobře pružný. Nejlépe se cítí na okreskách a rychlostních silnicích do 100 km/h, kdy není problém jet opravdu ekonomicky i s naloženým vozidlem.
Na vozidle bylo doděláno i tažné zařízení, nicméně tahání i menšího vozíku je na delší vzdálenosti skoro za trest.

Jeden z důvodů proč jsem kupoval zrovna MPI byla možnost pozdější přestavby na LPG, jelikož jsou na to tyto motory z výroby už uzpůsobené (pro pamětníky, BFQ se prodávalo i s tovární zástavbou LPG).
Samosebou s úderem Coronavirové krize byl tento plán odložen, protože při ceně benzínu kolem 19 kč/litr to nedávalo prostě smysl. Ve chvíli kdy se začínal trh stabilizovat bylo ovšem načase přestavbu provést (na to že budou všichni chtít pokrýt ztráty za prodej ropy nemusíte být ekonom) a na podzim minulého roku došlo k přestavbě na LPG s přímazem ventilů.
Po 15 tisících kilometrech musím konstatovat že to bylo správné a nejlepší rozhodnutí, obzvlášť za situace kdy tentokrát krize na Ukrajině vyhnala ceny PHM do nesmyslných výšin. Paradoxně se mi díky tomu investice vrátila mnohem dřív než jsem plánoval a měsíčně ušetřím něco přes 6 tisíc jen na palivech. Hysterie českých řidičů a řidiček, kteří zjistili že na ježdění prostě nemají způsobila to, že se najednou ženou do přestaveb i několik dekád starých šrotů, za ceny kdy sady na přestavbu skokově také zdražují. Za mě říkám že dnes je pozdě, kdo neměl auto přestavěné na LPG dříve, tak by s tím neměl ani začínat teď, ale měl by si najít způsoby kde ušetřit a kde zefektivnit vlastní dopravu. Já jsem počítal s návratem investice do 16 měsíců při ceně benzínu 34kč/litr. Pokud někdo neumí pracovat s náklady domácnosti, nemá mít auto vůbec. Oproti jiným zemím je síť veřejné dopravy v ČR skvělá.
Toliko k LPG.

Pro rýpaly a internetové experty ze serverů emimino apod. Spotřeba oleje je cca 0,2l/1000km což považuju za normu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Octavia