Recenze Škoda Superb 2.8 V6
“Ač se to nezdá, provozně levné spolehlivé a pohodlné auto.”

Autor recenze: Cmk (35 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:spalovací Stav km při koupi:174 000 km Stav km nyní:217 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 12.5 l/100 km Vloženo: 17. 7. 2013

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Rapid 130 Škoda Felicia 1.3 BMM Škoda Fabia 1.4 MPi 50kW Škoda Octavia 1.8 20V 92kW Volkswagen Passat 1.9 TDi 66kW Honda Accord 2.0i VTEC Kia Cee´d 1.6 CRDi Honda Accord Tourer 2.0i VTEC

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Podélný prostor
Pohodlí na dlouhé cesty
Příjemný průběh motoru
Minimální provozní náklady

Slabé stránky

Krade se to

Závady a opravy na autě

V nákupní ceně už mám započítané opravy, které jsem věděl v echvíli nálupu a rovnou jsem je udělal (1 ložisko PP kola, 1 klíč navíc, přední destičky, olej, filtry, svíčky) a montáž LPG. Jinak auto samotné bylo za 120.000.
Za ujetých 43.000 km jsem nechával opravovat vlnovce na výfukách (celkem 3.000 Kč) a 3x jsem dělal servisní prohlídku - pokaždé 1.200 - 1.500 Kč.
Jinými slovy - to auto mě nestojí ani 20 haléřů na kilometr na provozních nákladech mimo LPG.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem kupoval od "nadšence", který se o něj staral víc, než o vlastní ženu.
A vyplatilo se.
Obecně pro něj platí to, co pro všechny Superby - v podélném prostoru nadprůměr, v příčném slušný průměr.
Na silnici má rád dlouhé dálniční cesty. Okresky a rychlé zatáčky mu moc nesedí.

Chtěl jsem konkrétně tento motor (2.8 V6) a dal do něj LPG, protože nic jiného nedokáže jezdit tak moc za levno a zároveň tak moc spolehlivě a zároveň tak moc výkonově pohodlně.
Podle stylu jízdy to žere 10 (extra opatrná jízda) až 15 (jízda jako prase). Dlouhodobý průměr mám 12-13/100 a to jezdím hodně svižně.
A při poloviční ceně LPG vůči naftě je to jako 6-6.5 litrů nafty.
Ano, spousta TDičkářů mi říká, že to jim to žere taky. Když pak ale jedou moje tempo, zjišťují, že se blíží spíše spotřebě kolem 8 až 9 litrů nafty.
Motor 2.8V6 není žádný závoďák, který by trhal asfalt a ochotně se vytáčel do 7.000 otáček a jel čím dál lépe (jako např motory Hondy).
Je to taková poklidná lokomotiva, jejíž výhodou je, že na 4ku (která je mimochodem delší než 5ka v obou Hondách, co jsem měl) to auto jede slušně od 40 do 180.
Co je ale pro mě podstatné - žádné turbo, žádné přečasovávání ventilů, žádné titěrné vstřiky, žádný společný rail... Prostě poctivý objemný motor bez nahoněného výkonu. Ideální základ pro to, aby ten motor najel 500.000 a víc km (tedy auto se ropadne dřív než motor).

Často se lidi ptají, jestli neplatím vysokou pojistku. NEPLATÍM. Mám maximální bonus 50% a k tomu 25% za flotilové pojištění. Takže povinné + havarijní včetně skel se vejde do 10.000 ročně KOMPLET !!!

Abych jen nechválil, nějaké drobnosti přeci jen jsou:
- vrže levé přední okno
- nefunguje parkovací asistent
- občas se nerozsvítí automaticky světla a musím ručně

Samé "důležité" věci.

Každopádně se nechci o spolehlivosti zatím moc rozepisovat. 42.000 km je ještě málo. Má cenu to počítat od 50.000 km, ale lépe od 100.000 - to už je pár let ježdění.
Ale za těch 42.000 km jsem v podstatě neměl akutní poruchu. Jen ty věci, co průběžně přicházejí a dávají o sobě vědět (vlnovce, destičky apod...).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Superb

Vložit komentář

Fotečky

Chtělo by to nějakou fotečku. Jinak dobře napsaná recenze. Stručně, výstižně. A mám taky rád objemové motory bez turba. Palec nahoru!

08.01.2016 | 20:02:20 | Honza  | 188.120.220.* Reagovat

.........

Těmi vlnovci myslíš výfukové svody??......já nevím že na VW motorech to tak odchází-na 1,6 feldě jsem praktiky neviděl jediné svody co by byly v celku......na jiných motorech než VW jsem to neviděl,na feldě 1,3 jsem nikdy neviděl prasklé svody a na jiných autech taky ne

22.07.2013 | 11:53:04 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat

RE: .........

Vlnovec je prostě vlnovec a svody jsou svody :-)
Vlnovec je taková pletená (prožná) spojka.

29.07.2013 | 03:04:25 | Ondra  | 193.179.208.* Reagovat

RE: .........

Vlnovec je pružné spojení svodů a výfukového potrubí. Až si konečně koupíš auto, tak se o tom sám přesvědčíš, ale na starých "škůdkách" ho nenajdeš.

29.07.2013 | 08:21:32 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: .........

Vlnovec,vlnovec......... a nežije to v moři ? :-)

29.07.2013 | 14:19:22 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: .........

Já jen že to jde udělat i lépe

29.07.2013 | 21:29:18 | Rambo-x  | 109.238.43.* Reagovat