Rok výroby:2021Typ motoru:1,6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:12 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?15 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:31. 10. 2022
Jízdní vlastnosti, prostor v interiéru, zpracování
Slabé stránky
Závady a opravy na autě
Žádné
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo jsme kupovali jako nové, je to náš první automobil této značky. Auto jsme vybírali pro manželku, která ho denně používá převážně v městském a příměstském provozu a částečně též po nezpevněných cestách (příjezdová cesta k domu je bez asfaltového povrchu a v kopci). Prioritně byla požadavkem vyšší světlá výška, dobrý výhled z vozu, nejlépe pohon 4x4, automatická převodovka, benzinový motor, schopnost případně pohodlně odvézt na dovolenou čtyřčlenou rodinu se dvěma dospívajícími dětmi. Cena maximálně okolo 600.000,-Kč. Vzhledem k malým vnitřním rozměrům jsme museli z výběru vyřadit všechny zvýšené vozy B segmentu, tedy např. Škoda Kamiq, Renault Captur, Peugeot 2008 add. které ovšem stejně pohon 4x4 nenabízely. Bohužel, situace na trhu už v loňském roce byla taková, že moc vozů ani o třídu vyšších mezi tzv. crossovery či SUV, naše požadavky nesplňovalo. Bez ohledu na zařazení do konkrétního segmentu se jednalo vlastně pouze o Suzuki Vitara /S Cross, Dacia Duster 1,3T a Mitsubishi ASX. Všechny uvedené modely jsme poctivě vyzkoušeli. Vzhledem k tomu, že auto bude používáno často i na krátké jízdy, vyřadili jsme raději kvůli přímovstřikovým turbomotorům Suzuki i Dacii a zbylo nám pouze ASX. (Mimochodem Suzuki nás zklamalo kvalitou interiéru, ale třeba i špatně se dovírajícími dveřmi - zkoušeli jsme čtyři vystavené vozy, u všech jsme zavírali dveře na 2-3 pokusy, Duster je kategorie sama o sobě, za danou cenu poskytuje celkem dost, ale některé věci jsme mu nemohli odpustit, ASX je celkově sympatické auto, ale bohužel už se tehdy doprodávalo a výběr byl mizerný, někteří dealeři s prodejem úplně skončili a na autě samotném se zub času v řadě ohledů již podepsal) Nakonec jsme úplně náhodou navštívili autosalon Subaru a svezli se s modele XV, který byl za akční cenu 607.000,-Kč. Už po usednutí do vozidla bylo znát, že ze všech zmíněných aut je XV zdaleka nejprostornější. Bylo znát, že Vitara je přeci jenom o třídu menší kategorie, ale i v porovnání s ASX byl interiér XV prostornější a to zejména pro osoby sedící vzadu. Při nastavení sedadla řidiče na postavu výšky cca. 185 cm si za něj s velkou rezervou a pohodlím sedne i osoba s téměř 190cm. Při zkušební jízdě nás ihned nadchnul neuvěřitelný komfort s jakým zdolává nekvalitní silnice, ten podvozek je prostě famózní. Další věc, která nás hned upoutala při pohledu na XV, byla světlá výška, dle katalogu 220mm - mezi běžnými crossovery a SUV téměř bezkonkurenční. Dále velice kvalitní vnitřní zpracování (byť na dnešní dobu trochu retro) se spoustou měkčených plastů. I v základní výbavě až na malé výjimky prakticky nic nechybí a naprosto jedinečné je pojetí asistenčních systémů, které na rozdíl od velké většiny současných aut v XV vůbec neotravují a navíc perfektně fungují. Vše se dá jednoduše taktéž vypnout, některé i trvale a nemusí je pak člověk před každou jízdou opakovaně deaktivovat. Když si vzpomenu na vypínání asistenta jízdy v pruzích např. u Škody Kamiq, tak mě polévá studený pot. V základní výbavě člověk dostane u XV prakticky vše důležité, chybí snad jen hlídání mrtvého úhlu a alespoň nějaký parkovací asistent. Už v základu je vybaveno automatickou klimatizací, adaptivním tempomatem, nechybí ani multifunkční volant, všechna okna v elektrice, vyhřívané sedačky, zrcátka i stěrače, Android Auto/Apple CarPlay, elektronická parkovací brzda (pro někoho to může být mínus) a mnoho dalšího. Absence parkovacího asistenta byla vyřešena dodatečným dokoupením parkovací kamery (8.000,-Kč i s montáží přímo od Subaru – lze instalovat jak dozadu tak i dopředu) Někomu by mohl u základní výbavy vadit volant bez koženého obšití. Ten je ovšem dobře zpracovaný a vypadá celkem hodnotně. Často v recenzích zmiňovaný slabší výkon 1,6 motoru v reálu žádná tragédie není. Je pružný, v nižších rychlostech celkem dynamický, má okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a jezdí se s ním ve výsledku velice dobře. Pružnost ztrácí až při dálničních rychlostech. Je velice tichý (a to dokonce i při vytáčení) a naprosto kultivovaný. Proti turbomotorům kterými jsou vybavení někteří výše uvedení konkurenti, je samozřejmě motor XV podstatně méně dynamický, zde pak záleží na prioritách a způsobu jízdy. CVT převodovka zde funguje velice dobře a její odladění se Subaru velice povedlo. Po těchto zjištěních jsme začali počítat a hodnotit. Za 607.000,-Kč bylo k mání auto s naprosto bezkonkurenčními jízdními vlastnosti mezi crossovery a SUV do řekněme 700.000,.Kč. Dále s nejlepšími terénními schopnostmi ve své třídě a zřejmě mezi všemi SUV a crossovery do oněch zmíněných 700.000,-Kč, se stálým pohonem 4x4, s automatickou převodovkou, s prostorným, praktickým a výborně zpracovaným interiérem, s atmosférickým motorem bez přímého vstřiku bez DPF filtru, kterému nevadí žádné jízdní režimy, tedy ani krátké jízdy, s jednoduchými, dobře svítícími a levnými halogenovými žárovkami, což všechno jsou vlastnosti, které jsou předpokladem dlouhého a bezproblémového života bez potenciálních finančních katastrof za opravy. K tomu jako bonus 5 let a 200.000 km záruka, která se dá prodloužit na 250.000 km a 7 let. Tento souhrn vlastností nikdo jiný za tuto cenu nenabídnul. To pak člověk i promine poněkud mělký zavazadlový prostor o průměrném objemu 385l. Rozbité cesty, retardéry, městkou dlažbu, výmoly a jiné nerovnosti auto zvládá bez jakéhokoli bouchání, poskakovaní, naprosto plavně až to chvílemi připomíná komfort starých Citroenů s hydropneumatickým odpružením. Jako takový bonus pro nás byl samotný nákup vozidla u dealera, který v nás dokázal navodit určitou atmosféru a pocit, že kupujeme něco kultovního, něco úžasně mechanicky poctivého a precizního, parťáka, který vás nikdy nezradí. Tento pocit pramenil jak z představení systému pohonu 4x4, motoru boxer, ale taktéž z formy předání klíčů (retro rarita: základní výbava má startování klíčkem, který je navíc nesklopný, stejně jako u Mitsubishi ASX) společně s originálním jakýmsi šanonem obsahujícím různé propagační odznaky, samolepky, klíčenku a publikací o historii značky a jejích technických řešení. Pro fanouška do aut pak nemusí být nepodstatná též ta skutečnost, že SUBARU je jistým způsobem technický unikát, nikde jinde než zase v Subaru totiž takovou techniku člověk nenajde a kupuje si tedy naprostý originál. V dnešní době kdy až na malé výjimky značky splývají do obřích koncernů, které produkují prakticky stejná auta, jenom v různých designových přebalech pod různým továrním označením, jsou pro každého skutečného fanouška aut značky jako Subaru, ale třeba i Honda nebo Mazda či BMW, jedněmi z posledních skutečných originálů, které dávají zavzpomínat na časy, kdy svět (nejen automobilový) byl ještě normální.
První rok a tři měsíce provozování XV zatím jenom potvrdilo všechny pozitivní dojmy, které jsme od počátku nabyli. Famózní jízdní vlastnosti bylo možno ozkoušet i v zimních podmínkách, kdy se auto chovalo naprosto suverénně. Rozjezdy na sněhu v prudkých kopcích byly bez jakéhokoliv zaváhání. Trakce na nezpevněném povrchu a průjezdnost terénem je prostě famózní. A ten zvuk motoru, no nádhera. Negativa jsme prozatím žádná nenašli, taktéž provoz je dosud bez jakékoliv závady a reklamace. Perfektní je taktéž výběr různého příslušenství včetně například kovových krytů na diferenciál a dalších doplňků do terénu. Průměrná spotřeba s podílem 2/3 města, zbytek okrsky a dálnice se ustálila na 7,5 l/100km. Při hodně spořivé jízdě se bylo možno dostat lehce pod 7l, na 6,8l/100km. CVT automat se 7 virtuálními stupni je vcelku dobře naladěn a velmi připomíná klasický automat. Vysavačový efekt se prakticky nevyskytuje. Podvozek je poctivě téměř komplet zakrytován a těch málo míst kde není, je opatřeno dodatečným nástřikem. Častá slabost některých nejen japonských aut v podobě povrchové koroze podvozku někdy již po několika prvních tisících kilometrech se u XV nikde neobjevila, dokonce i všechny šrouby na podvozku jsou bez stopy koroze, stejně jako výfuk. V létě cesta k moři ve čtyřech lidech s rakví na střeše, průměr 7,3 l/100km, při 63 litrové nádrži byl k dispozici i slušný dojezd okolo 800km. Dálničních 130km/h naprosto v pohodě udrží i v těch největších dálničních stoupáních při naprosté akustické pohodě, motor není prakticky vůbec slyšet. Co bych určitě doporučil je z originálního příslušenství dokoupit alespoň přední lapače nečistot a ochranné/designové folie které se lepí na spodní část předních a zadních dveří, případně prahové nástavce (ty jsou ale docela drahé). XV má totiž kola lehce přesahující okraje blatníků a díky tomu od kol odletující bláto a kamínky končí právě v této části dveří a časem by mohlo takto dojít k jejich poškození. Bohužel originálně montované plastové kryty prahů tomu ne zcela zabrání. Dále je škoda absentující 12V zásuvky v kufru. Toto jsme vyřešili prodlužovací šňůrou ze zásuvky ve středové loketní. Pro zadní sedadla nejsou k dispozici žádné USB konektory, výdechy klimatizace jsou pevné pod předními sedadly. To je jen několik málo drobností, které alespoň nám ale nijak nevadí. Potěší naopak kapsy s prolisy na pet lahve ve všech dveřích, které se mimochodem otevírají téměř do pravého úhlu. Úžasný je výhled z vozu do všech stran. Skvělé je též jednoduché ovládání, žádné hledání nastavení klimatizace nebo rádia přes dotykové displeje. Velmi kvalitní je zpracování interiéru ve kterém nic nechrastí, nevrže a použité materiály jsou na dotek velice příjemné. Jednoznačně se jedná o poctivě postavené a kvalitně smontované auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi, prostornou karoserií a s předpokladem dlouhověkého bezproblémového provozu. První roční garanční servis stál cca. 7.000,-Kč, servisní interval 12 měsíců/15.000km, spotřeba motorového oleje za rok provozu 0. Sada zimních kompletů: pneumatiky Nokian rozměru 225/60 R17, originál alu disky, 4x senzory tlaku - cena 41.000,-Kč. Z výroby je XV obuté na pneumatikách značky Yokohama uvedeného rozměru. Celé auto je vyrobené v Japonsku. Sympatickou zkušeností je i zjištění, že majitelé Subaru se na silnicích velice často vzájemně zdraví, přesně v duchu hesla ,,Zdravím SUBARU,, z originálních samolepek prodávaných Subaru BUTIKEM.
Díky za dobrou recenzi. Píšete však, že motor má nepřímé vstřikování, ale třeba zde uvádí, že se jedná o sekvenční vícebodové vstřikování... https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova-auta-subaru-xv-1-6i-jezdete-plynule-a-bude-vam-stacit-21007448
Jak to tedy je?
22.01.2023 | 18:51:39 | Standa
| 178.255.168.*Reagovat
RE: Přímovstřik nebo ne?
Dobrý den, citovaný článek je v tomto ohledu zcela správný. U benzínových motorů s vícebodovým sekvenčním vstřikováním paliva je palivo vstřikováno třesně před začátkem sání přímo do jednotlivých sacích kanálů pro každý jednotlivý válec zvlášť - Zkratka MPI (Multi Point Injection třeba u starších Octavií 1 a 2g). Jedná se tedy o nepřímé vstřikování do sání, nikoli přímé do spalovacích prostor, tedy do válců. Subaru XV 1,6 má tudíž nepřímý vstřik, nemá filtr pevných částic, vysokotlaké čerpadlo atd.
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru XV
Přímovstřik nebo ne?
Díky za dobrou recenzi.
Píšete však, že motor má nepřímé vstřikování, ale třeba zde uvádí, že se jedná o sekvenční vícebodové vstřikování...
https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova-auta-subaru-xv-1-6i-jezdete-plynule-a-bude-vam-stacit-21007448
Jak to tedy je?
22.01.2023 | 18:51:39 | Standa | 178.255.168.* Reagovat
RE: Přímovstřik nebo ne?
Dobrý den, citovaný článek je v tomto ohledu zcela správný. U benzínových motorů s vícebodovým sekvenčním vstřikováním paliva je palivo vstřikováno třesně před začátkem sání přímo do jednotlivých sacích kanálů pro každý jednotlivý válec zvlášť - Zkratka MPI (Multi Point Injection třeba u starších Octavií 1 a 2g). Jedná se tedy o nepřímé vstřikování do sání, nikoli přímé do spalovacích prostor, tedy do válců. Subaru XV 1,6 má tudíž nepřímý vstřik, nemá filtr pevných částic, vysokotlaké čerpadlo atd.
23.01.2023 | 14:59:04 | Honza | 185.17.215.* Reagovat