Recenze Suzuki Vitara XL7-2
“Nová Vitara už není tak OFF , a hlavně je menší, takže asi rozhodnutí padne na Toyota Lancruiser.”

Autor recenze: jirka (31 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:2700 Stav km při koupi:5 km Stav km nyní:105 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 10. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Saab Octavia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

... skoro žádné, pokud nepočítám, že se mi 2x podařilo ulomit kliku 5.dveří. V zimě pod ní nacáká voda a ta zmrzne. Poprvé mi to uznali na záruku, podruhé jsem to už nestihl. Ale nová klika už je vyztužená a přežila už 3 zimy.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nezmar nad nezmary, po 15tkm vyměnit olej a pohoda.
Svíčky se mění po 90, rozvodový řemen to nemá....

Mám benzin 2,7 V6, 127kW, nejvyšší výbavu co se kdy vyráběla. Dá se s tím jezdit od 10 do 11 litrů, ale spotřeba je trošku díky instalovanému nezávislému topení zkreslená.
Motor má tolik síly, že se skoro vůbec nemusí řadit, oproti v té době nabízené HDi, která se musela vytáčet.

Na dálnici není problém atakovat rychlosti 200km i do kopců, což asi většina tuningových fajnšmekrů těžko nese.


Na originální přední brzdové destičky jem najezdil 90000km, což mi nevěřili ani ve značkovém servisu, než na nich našli r.v. . Jinak vše originál.

A to tahám občas vlek, ale jenom 750kg, o tom ani auto neví.

bylo tu pár dotazů v opředchozím článku tak odpovím.

XL7 = toto auto bylo původně určeno pro americký trh a bylo jako 7 místné. U nás jej homologovali jen jako 5 míst ( asi někdo neměl tolik kapříků ), protože znám hodně menších 7 místných aut. Tak aby udělali rovnou plochu kufru, tak vyplnili prostor pro 2 sedačky polystyrenem.

Řětězy jsem si kdysi koupil a vozím je v zimě pro klid duše v kufru. Použité asi 2x. Jednou když jsem projížděl usek na který silničáři v zimě kašlou ( pomohly ). Podruhé, když jsme s děckama jezdili lyžovat a parkovali jsme auto až u vleku. Na tom by nic nebylo, kdyby si majitel VW pasat synchro nemysle, že má také terénní auto a nezablokoval mi výjezdní cestu. Takže, když jsem ho zkoušel vytáhnout , tak jsem se zahrabal tak nás musel vytáhnou lakatoš.

Rámy nemám, jsem pochopil že je to jen ozdoba.
Raději jsem si svépomocne vyrobil z nerezplechu chránič motoru a nápravnice. Už je na něm pár šrámů, takže funguje.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Vitara

Vložit komentář

Kolik ma na kouli

Dobrý den.
Měl bych dotaz kolik má Vitara XL7 (2.7 v6) napsáno maximalni povolenou hmotnost brzdeneho přívěsu. Děkuji

18.05.2020 | 12:25:49 | Vojtech Splichal  | 37.188.255.* Reagovat

spolehlivost

Zdravym vsechny amatery pro XL-7
Moc pekna recenze ,
Vuz mam od roku 2002 ,7 mystne v automatu (ale zadni jsou pro decka v malem veku)jediny problem je a je chronicky az do roku 2004,je to retezovy napynac N,1, ktery neplni funkcy, a retez rachti a drnci,trochu uniku oleje pres tesneni ,ale jinak vse super,
Nahorach v zimakach(nankang) to jezdilo super, rav,crv frelander, byly vzdy v pr eli . a nikam nevyjeli

Hodne peknych projizdek s XL-7 .

Xl-7 fanatik gadzo toki

27.05.2012 | 18:37:31 | gadzo toki  | 90.50.112.* Reagovat

xl7 (2001)

Také vlastním xl7 v benzínu.Vzhledem připomíná SUV,ale je to omyl jedná se o lehčí teréní vůz(žebř.rám,tuhá náprava).Co se týká spotřeby tak jezdím od 12l-20l LPG.V benzínu se vejdu do 18l.XL7 opravdu zvládne téměř 200km/h,ale je to auto spíš na nezpevněné cesty,na silnici je díky tuhé zadní nápravě v zatáčkách nejisté.a má tendenci odskakovat.Co se týče terénu tak mě omezovala akorát výška vozu a zcela nevhodné do terénu orig. pneu.,chybí špéry,ale red.převodovka pro lehčí terén a na sníh postačí.
Auto je super,do té doby než začnou první problémy.
Na vrakovišti na tento typ vozu téměř nic neseženete,druhovýroba se nedělá a originální díly jsou extrémně drahé
(např.zad.dif. 43 000,-)
Kdybych se měl znovu rozhodnout tak si vyberu raději kratší verzi na kterou je dostatek ND a na vrakovištích se dají sehnat za pár kaček.

31.03.2012 | 15:32:28 | Bob  | 78.45.97.* Reagovat

RE: xl7 (2001)

Zdravím, pořídil jsem si také XL7.
Byla by možnost poslat přes úložiště ten seznam náhradních dílů?
Děkuji

Mail : petr.svetlik@seznam.cz

28.01.2021 | 01:44:03 | Petr Světlík  | 46.135.95.* Reagovat

motor

Auto už toho času nemám, ale byla to orig Suzuki 2,7 válců do V, 24 ventil, takže to zaburácelo a davaj pryč. Byla to převrtaná stará 2,5V6 koncepce kde nic není nic se nepokazí.
Rozvodový řetěz, žádné výměny a pod.
Když jsem to prodával tak to mělo najetých poctivých 120 tisíc a jediné co bylo tak trošičku mastnoty předního gurerra. Pro evropský trh tam montovali 2,0HDi by Peugeot. Měl jsem tu možnost se s tím projet a nebylo to bobře zpřevodovaný a nebyl to ten nejsilnější 2 litr co dělali. Takže pokud si chtěl při 90 předjet rychle nákladák, tak se muselo podřazovat na 4 a vytáčet. Ve 130 tam byl kravál jako hrom a člověk měl dojem, že ten motor vyskočí zpod kapoty.
Kdežto moje XL7 uměla skoro 200, pětka se dala při 70 a byla tam pořád, kdyby tam byla 6 tak by to uletělo, ale ušetřilo palivo.
Do novějších ( už bez šáska ) montovali 1,9 by Renault.

Mám ještě na disku nascanovaný celý katalog ND, vč. objednacích kódů a sestav.
Pokud to někomu pomůže tak rád daruji a pošlu na úschovnu, kde si to může vyzvednout.
můj mail je nahoře,
Jirka autor recenze

07.02.2009 | 15:16:41 |  Reagovat

Ahoj Jirko

Zajímalo by mne, co to tam ti kluci japonský dávaj za motor, čí to je? 2.7 se dávali myslím i do Hyundaiů. Jen by mne zajímalo od kterého koncernu je to motor. Máme ve firmě 2.0i a je slabej jak čajíček.většina kopců v zimě raději s redukcí, jinak se jezdí do kopců na jedničku, dvojka ani náhodou.
Jó, měl to být diesel, já to říkal. 1.9 D by stačila,ale taková pohonná jednotka pěti či šesti válcová 2.4.D nebo 2.7D by byla příjemná chuťovka. Škoda , že to do toho nemontujou.

07.01.2009 | 21:58:54 | pitrs40 Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Suzuki Vitara