Recenze Toyota RAV4
“Malé auto s velkým srdcem”

Autor recenze: MartinH všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru: Stav km při koupi:133 000 km Stav km nyní:141 150 km Způsob řazení: Palivo: Benzín Vloženo: 12. 3. 2012

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Bezpečnost
Spolehlivost

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Výměna oleje
Příprava na výměnu rozvodů


Hodnocení a zkušenosti s autem

Koupil jsem Toyotu RAV4 r.v.1995, 3 dveřová verze. Mé zkušenosti jsou více než pozitivní i přes nízký počet najetých kilometrů ji musím pochválit. Ihned po koupi jsme ji vezli z Brna s malou obavou zda se nebude přehřívat motor na dálnici, ale nic se nedělo.
Motor: Standartně montovaný 2.0 benzín 95 kW, tak malé a lehké auto je s ním velmi živé. Není problém předjíždět ve 12% stoupání na trojků, ovšem vzhledem ke stáří je i vysoká spotřeba ve městě 10-11 litrů na 100 km mimo město cca 8-9 litrů na dálnici je možné se dostat i na 7-7,5 litrů ovšem vyžaduje to lehkou nohu a rychlost 100-120 km/h. Při koupi takto starého auto doporučuji nalít do nádrže čistič palivové soustavy, chod motoru se celkově zklidnil a v rámci možností kultivoval. Převodovka má do druhého stupně horší synchronizaci, je třeba k tomu přihlédnout při řazení a motor více vytočit od 3 do 5 stupně není problém. Řazení je přesné, ovšem 1-3 stupeň je relativně "krátký" ostatní už jsou na můj vkus dostačující.
Komfort: Jízdní komfort je horší interier je málo odhlučněn, proto je ve vyšších rychlostech v kabině relativně hlučně jak od motoru tak od pneumatik (já jezdil na zimních, na letních to může být lepší). Sedadla mají nízké boční vedení a celkově jsou užší ovšem i při mých proporcích 198 cm výšky a 110 kg váhy jsem nepociťoval žádné výraznější nepohodlý. Při poklepání na plasty v interiérů kluby zabolý nejsou zde krom volantu žádné měkčené věcičky, ale poctivý ABS plast kam oko dohlédne. Místa pro řidiče a spolujezdce je dost, pro cestující vzadu je místa méně proto bych tam jel buď nametený z hospody nebo jenom na kratší trasy, pro menší lidi než jsem já to může stačit. Celkově bych auto označil jako 2+2 a né 4 místné. Kufr není praktický žádný místa je v něm na batoh a igelitků s nákupen, když se sedadla sklopí tak je to lepší spolehlivě se do něj vejde pes (bígl) a vybavení na víkend.
Jízdní vlastnosti: Je třeba brát v úvahu výšku auta a těžiště, auto je tedy náchylnější na boční vítr a nedoporučuji ostřeji řezat zatáčky. Ovšem jinak jsou vlastnosti dobré, díky velkému rejdu se auto otočí na malém prostoru (při troše kroucení volantem vystačí bohatě 5x5 metrů) i přes tvrdší podvozek dobře absorbuje nárazy a v tomto ohledů je v rámci možností pohodlné.
TERÉN: I s takovým malým SUV se v terénu neztratíte, jedná se fulltime 4x4 v praxi to znamená, že zpravidla jsou hnané 3 kola a čtvrté se připojuje dle potřeby. Uzávěrka zadního diferenciálu funguje dobře ovšem po delší jízdě jí trvá déle se odpojit. Rozhodně nedoporučuji jezdit s uzávěrkou na upravené komunikaci zadní náprava tím dost trpí a jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou také horší. V bahně i při brodění cca 20 cm vody jsem nepoznal žádné problémy při průjezdu. Na sněhu také nemá žádné výrazné potíže, já díky své blbosti uvíznul "na břiše" ovšem auto funguje velice dobře.
Bezpečnost: Ač by mohli zlý jazykové tvrdit, že malé staré auto = prorezlá rakev není tomu tak. Já na svém ani po 17 letech provozu neměl rez nikde. Navíc při nehodě kdy jsem se svezl na náledí a zapasovál auto mezi dva stromy + sjel z 3 metrového srázů jsem bez potíží vystoupil nezraněn. Bouli na čele jsem si udělal až při vázání tažného lana, ovšem auto je na odpis celý zadek auta je zničený, v kabině se nestalo nic, proto i z hlediska bezpečnosti hodnotím tohohle "angličáka" VELMI dobře. Navíc i přes ten náraz auto bylo schopno po vytažení odjet k mechanikovi do servisu.
Celkově při dnešních cenách benzínu a zhýčkání uživatelů bych tohle auto neviděl jako kandidáta na mětstký provoz, ale spíše jako příměstké vozítko nebo jako přibližovalo z hor do města pro né úplně náročného uživatele.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Toyota RAV4

Vložit komentář

Pohon 4x4

System pohonu 4x4 je vysvetleny zle.
Tri kolesa zaberaju a stvrte sa pripaja podla potreby-uplny nezmysel. Rav 4 ma staly nahon na vsetky kolesa a krutiaci moment rozdeleny medzi prednu a zadnu napravu v pomere 50:50. Ako taka musi mat medzinapravovy diferencial. Jeho uzavretie sa aktivuje tlacidlom na pristrojovej doske. Uzavierku zadneho diferencialu Raw 4 nema.

15.05.2016 | 10:41:46 | Jano  | 89.173.154.* Reagovat