Recenze Volkswagen Sharan 2.0 TDI 103kW
“výborné auto pro rodinu, skvělé na dlouhé cestování a pro přepravu větších nákladů”

Autor recenze: Tomáš (36 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:2.0 TDI Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:190 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km Vloženo: 2. 2. 2013

Hodnocení inzerátu: 36 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

zavazadlový prostor
výborný výhled
prostornost interiéru
variabilita
přiměřená spotřeba
provozní náklady

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Vozidlo je v podstatě bezporuchové. Pradni kapotu otevírám jen k dolívání vody do ostřikovačů a vzhledem k prodlouženému servisnímu intervalu na 30.000 km si Sharan řekne zhruba po 20.000-25.000 o pár deci motorového oleje.

Měl jsem jen jednu mrzutou událost s autem, které mne jinak nikdy nenechalo, jak se říká ve štychu. Na 120.000 km mi ve nejmenovaném pražském značkovém VW servisu dělali servisní prohlídku a podle servisního plánu se dělaly výměny rozvodů. S autem jsem neujel ani 100 km a najednou pod kapotou ticho. Údajně zadřená ojnice na druhém válci, každopádně motor KO. Myslím, že každému je jasné, že za tuto událost mohli jednoznačně odborníci, co dělali nové rozvody, i když to popřeli.

Po čtyřech letech se ozval výfuk, kde se musely vyměnit střední a zadní díl výfuku. Ale vzhledem k tomu, že už měl najeto 170.000 km, tak měl rozhodně nárok. Co je překvapující, tak právě na 170.000 km jsem dával poprvé nové brzdové kotouče, pro jistotu na všechna kola, i když ty zadní by ještě pár desítek tisíc asi vydržely.

O pár týdnů později se rozloučila jedna xenonová výbojka a praskla žárovka osvětlení SPZ.

Když pominu tu nepříjemnost s motorem, tak je Sharan vlastně bezúdržbové auto.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem pořizoval jako zcela nové. Cena byla snížená z důvodu, že se již očekával příchod nové generace Sharanu, jinak ceníková cena mého konkrétního modelu byla zhruba o 200.000 vyšší.

Kromě šíbru a koženého interiéru má vůz veškerou výbavu. Počínaje samozřejmým ABS, ASR, MSR, ESP, posilovače brzdného účinku, přes dvouzonovou automatickou klimatizaci, která je skutečně vyladěna dokonale, přídavné topení, vyhřívané sedačky, čelní okno i ostřikovače, hagusy. V zadním podběhu CD changer a podobné drobnosti. Dále 10 airbagů a skutečně výkonné xenonové reflektory.

Výborná věc jsou protiběžné stěrače, které dokonale usnadňují výhled. Trochu mínusem jsou ostřikovače světlometů, které zásadně zvyšují spotřebu kapaliny do ostřikovačů.

Zavazadlový prostor není třeba jakkoli komentovat. Jednoduše obrovský, široký, vysoký a při nákupech čehokoli se není třeba obávat, že by se něco nevešlo. Od dětského kočárku, který se rozhodně skládat nemusí, přes stoly, židle, skříně, vanu. Když na to přijde, do Sharanu se vejde bez problému i europaleta. Díky rovné podlaze a zcela rovné nákladové hraně bez prahu je manipulace s čímkoli naprosto jednoduchá. Během minuty snadným vyjmutím druhé řady sedaček se získá nákladový prostor o délce přes 2m. Tam se naskládá i 12 sudů piva.

Spotřeba paliva.
Hodně záleží na jízdním stylu. V zásadě se dá jezdit na normovanou spotřebu (6,7 litru) bez větších problémů i s plně obsazeným autem. Na dálnici je potřeba však nepřekračovat tachometrových 125 km, potom se začne projevovat MPV efekt - nevýhodná aerodynamika a vyčšší světlá výška. Při uspěchané jízdě si Sharan řekne i o 9 litrů.

Jízda v autě je v zásadě měkká, díky vyššímu těžišti není ideální rychlé projíždění zatáče, i když auto drží stopu dobře a neprojevuje nedotáčivost ani opačný jev, ale Sharan se potom hodně naklání.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 36


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Sharan

Vložit komentář