Rok výroby:2008Typ motoru:3192 ccm/řadový šestiváStav km při koupi:0 kmStav km nyní:83 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:13 l/100 kmVloženo:16. 3. 2011
Záruční výměny během prvních 50 tisíc km: -palivová nádrž (zaseknutí jednoho z palivových plováků) -klika dveří řidiče (z výroby vadné tlačítko bezlíčového zamykání) -zadní kotouče+destičky (ocelové špony v destičkách vydřely v kotoučích drážky) -pirela stropnice u střešního okna (výměna za modifikovanou) -svolávací akce na výměnu řídící jednotky ventilátoru chladiče -výměna kabelu k levému světlometu (aktivní bixenon svítil dolů a nenatáčel se do zatáček) -výměna čidla automatického uzavírání ventilace na vnitřní okruh (neuzavíralo při venkovním zápachu) -svolávací akce na výměnu gumové hadice chladícího okruhu -kalibrace automatického dojezdu oken -výměna výklopného držáku navigace Garmin-Volvo (byl volný v pantu)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem zakoupil nové před třemi lety se skoro kompletní výbavou. Chtěl jsem bezpečné, pohodlné a spolehlivé auto, které něco vydrží. Zpočátku na něm bylo až překvapivé množství drobných závad, vše bylo ale vyměněno v záruce. Od té doby je klid. Vždy šlo o nějakou hloupou nedotaženost, která neměla vliv na pojízdnost, takže by se dalo říci, že je auto spolehlivé. Nikdy vyloženě nestávkovalo. Motor má 238 koní a 320 Nm, výkon je slušný, ale auto není žádný závoďák, hmotnost téměř 1900 kg je poznat. V běžných provozních otáčkách je tichý, při vytočení k omezovači má ale jadrný zvuk jako nějaký sporťák.V 28000 km jsem nechal do auta namontovat LPG Prins VSI, který funguje bezvadně, aniž by byl znatelný rozdíl mezi provozem na LPG a benzín. Jezdím převážně po dálnici a často využívám tempomat. Auto jezdí při klidném stylu jízdy a dodržování povolených rychlostních limitů průměrně za 13 lirů LPG. Na benzín jezdí při stejném stylu jízdy za zhruba 11 lirů. Automatická převodovka řadí průměrně rychle jak v automatickém, tak v manuálním režimu, což ale odpovídá celkovému komfortnímu ladění vozu. Podvozek je měkký, tichý, pohodlný, stejně jako celá jízda v tomto autě.Původní celoroční pneumatiky Continental vydržely 68 tisíc km. Interiér je uživatelsky příjemný a jednoduchý, slušně prostorný i vzadu, materiály se zdají být kvalitní, sedadla jsou pohodlná, ale bez výrazného bočního vedení. Plasty v interiéru nevržou. Ovládání palubní výbavy je jenoduché a srozumitelné. Zkušenost se servisem: V Německu dobrá, v Brněnském Autopalace horší. Výměna motorového oleje na počkání trvající 3 hodiny hovoří za vše. Ceny v některých případech vyšší, než v Německu, zbytek na stejné úrovni. Co se týka provozních nákladů, tak zatím auto chtělo jen oleje, filtry a pneumatiky. Auto je příjemný a pohodlný rodinný vůz, který umí jet i svižně, ale rozhodně není nic pro závodníky. Svádí ke klidnější jízdě. Koupil bych si ho klidně znovu, jsem s ním velmi spokojen.
Mulite, máš být také trochu nestranný. Vynechal jsi zcela výhody takového velkého auta. Např.: - lidi se na tebe hned taknějak jinak koukaj A mohl bych uvést i další... Zkrátka trochu objektivity do toho hodnocení :0) vložil Ital.
Budu objektivní a napíšu výhody většího auta: - Lepší ochrana při nehodě díky větší deformační zóně - Stabilnější jízda díky vyšší hmotnosti - Více místa pro cestující (zejména vzadu) - Větší zavazadlový prostor - Lepší odhlučnění kabiny - Komfortnější podvozek a odpružení - Možnost převážet objemnější náklad - Více úložných prostor v interiéru - Často možnost tažení těžšího přívěsu - Vyšší cestovní komfort na dálnicích - Výkonné motory
Takže vidíš, že nejsem zaujatý. Kdybych měl početnou rodinu a jezdil po dálnicích někde k moři, tak bych určitě neměl to srandovní prdítko Kolíně, ale místo toho bych měl dlouhý naftový koráb. Třeba Oktávku kombi nebo tak něco. Oktávka kombi mě napadla, páč ji zrovna mají dva sousedi, co mají děcka a rodinu. Jeden, co bydlí naproti a další pode mnou ve svahu. Naprosto je chápu a fandím jim.
Já jsem jenom psal, že kdo žije sám, jezdí autem jen do města, má většinu krátkých jízd a koupí si velkou naftovou loď nebo SUV, tak to nemá v hlavě v pořádku. Kvůli demonstraci svého statusu nebo kvůli podlehnutí davové psychóze, to je nerozum. Čili jde o ten motiv. Chápu výhody většího auta a vypsal jsem je do bodů. Mám dva kamarády, co žijou sami a koupili si velké auto, které nepotřebují. Jen kvůli tomu, že mají mindráky. Tak to je. Neřekli mi přímo - koupil jsem si to auto kvůli mindrákům. Řekli mi - koupil jsem si to auto kvůli lepšímu pocitu. Ale to je v překladu to samé. :-)
Na tuhle starou recenzi jsem koukl náhodou, vzhledem k Mulitově poznámkám a chápu, že na komentáře o velkých autech tu nikdo není zvědav, je tu diskuse majitelů Volv, i když prastará. Ale když jsem recenzi přečtl, jen výčet závad nového vozu vychází asi na 3 ročně (vynechávám 2 svolávací akce, to je asi možno udělat během servisní prohlídky, i když by byla o kus delší). Tady nejsou kvalitní některé základní věci ani ty luxusní (které běžná auta nemají). Tohle je spíš auto typu Dodo, jak se dříve říkalo. Spokojenost majitele je jistě důležitá. Tento majitel je na jedné straně náročný (pořídil toto Volvo) a na druhé straně velmi skromný (auto se během záruky muselo dodělat, což mu vůbec nevadí). Nevidím tu další pokračování story, nějakých 33000 km pak bylo auto OK, blahopřeji. To vše před ovládnutím Volva Číñany. Možná tehdy ve Volvu realisticky uznali, že s Číñany to už horší nebude...
Novější a větší neznamená lepší. Nejlepší mobily byly staré tlačítkové Nokie 3310 a podobné na stejném principu. Myslím mobily k telefonování a psaní sms. To stejné je s auty. Nejlepší jsou nejjednodušší auta na ovládání, kde se nemá co zkazit a plní to základní účel. Co se týká diskusí, tak tu už nikdo nechodí. Jen my tři. Takže si to můžeme psát soukromě do aleluja. :-) Jinak já se tím jen bavím a nic vážného tu neřeším. Je mi jasné, že moje výkřiky do tmy mají vliv na tento svět roven přesně nule. :-) Ale přesto mě moje výkřiky do tmy bavím páč vím, že mám pravdu skoro vždy. :-)
Spíš mi jde o to, že Volvo bylo považováno za solidní vůz a tady se o solidnosti moc mluvit nedá. Utěšovat se tím, že auto majitele nikde nenechalo, je trochu málo. Mě žádné mé auto (jezdím skoro 40 let) pro poruchu nikdy nikde nenechalo a byly to vždy levné káry.
A to jsou všechno doma udržovaná auta. Po pravdě, jednou mě auto nechalo kousek od domu a to tehdy, když bylo bezprostředně předtím výjimečně v servisu na výměně ložiska předního kola. V servisu ložisko vyměnili, ale hnací hřídel přitom nalomili. Ta pak odešla po ujetí několika set metrů, když byli v autě 4 lidé. Tam byla příčina celkem jasná a auto za to víceméně nemohlo. Sám ložisko doma nevyměním, nedalo se nic dělat...
Tak to jsi měl lepší vozy nebo štěstí. Mně zůstalo provozu neschopné skoro každé auto, co jsem měl. Žigulík za 100 tis km jednou. První Matiz za 200 tis km dvakrát. Druhý Matiz za 40 tis km dvakrát. Citroen C3 za 30 tis km jednou. Citroen C1 zatím ani jednou. Ale neberu to jako hrůzu. Pokud je závažná porucha auta jednou za 50 tis km, tak to beru sportovně, že to k autům patří.
Závažná porucha každých 50000 km rozhodně k autům nepatří, záleží na výběru auta. Ony ty poruchy, kdy auto zůstane stát a řidič čeká na pomoc, nejsou časté. Jinak by silnice byly neustále lemovány takovými případy. Pak záleží, zda řidič(ka) je schopen si nějak poradit. Někdo zůstane takto stát i s píchlou gumou, kór dnes, kdy auta zhusta nemají rezervní kolo, někdo si poradí i s nějakou tou závadou, alespoň třeba provizorně, a odjede, i když se zpožděním. Takto to bylo i u nás v rodině. Ne že by se nikdy nic nestalo, ale až na zmíněnou servisní kauzu, vždy se dojelo. Asi 3x za život se zpožděním. Nepočítám píchlou gumu, to bylo asi taky 3x a to je na silnici tak 15 minut. Bez rezervy v autě nejezdím. Nikdy.
Žigulíkovi přestalo fungovat čerpadlo oleje. Prvnímu Matizovi se něco stalo s ventilem. Druhý Matiz se zablokoval klíč zapalování a nešlo nastartovat. Citroen C3 - vypadla hadička s přívodem benzínu. Nemyslím, že by moje auta byla více poruchová, než lidí, co znám. Moji sousedi nebo rodinní příslušníci to mají stejné nebo i horší. To patří k životu, Itale. Kdyby svět aut byl pohádka, jak to líčíš, tak jsou autoservivy zavřené a mechanici bez práce. Já však vidím, že praskají ve švech a musí se čekat dlouho, než že vůbec objednají.
Nelíčím tu pohádku, ale popisuji vlastní zkušenost. Nějaké závady aut byly, ale řešily se po dojetí domů, na cestě jen nouzově a k tomu stačil šroubovák, nějaký klíč nebo drát. Teda fakt, že drát jsme s sebou nevozili, takže jsem ho jednou vezl za otcem asi 30 km, ale auto pak pokračovalo se zpožděním v cestě. To byl ten upadlý držák výfuku u kolíněte. Takže přibal drát. Když jsme u toho, už jsem to psal, po zkušenostech se škodovkami jsem přešel (bohužel dočasně) na japonské značky a tam problémy technického rázu prakticky neexistují. Jen běžné opotřebení po rozumné době, takže do 100000 km nejspíše nic. Samozřejmě, běžné benzínové motory. Nějaké speciality a diesely původem kdovíodkud nechci a neřeším.
Ano, neznačkové servisy praskají ve švech. Sráčů je stále dost a lidi si při výběru auta nezjišťují informace. Jinak by sis nemohl koupit C3 nebo Matize, Mulite...Určitě teď čekáš, že s C1 to bude lepší. Je to už ostaróžní stroj, ale ne ojetý, takže podle vlastní zkušenosti bych řekl, že lepší to bude. Doporučuji občas prostříknout zámky třeba WD40, hlavně ten zadní, kam stříká bordel. Někomu ty zámky odešly, mě ne, páč jsem je semtam namazal. Po čase můžeš čekat hlučné ložisko některého kola. Klid, nemění se v páru. Mě se tedy nikdy nestalo, že po výměně ložiska v kole odešlo i to na druhé straně. Vlastně nepamatuji u žádného auta výměnu víc než jednoho ložiska v kole. Dále jsem měnil vodní pumpu - hlučné ložisko. A pak ten držák výfuku a baterii. To bylo za přes 100000 km vše. A bylo toho dost, kolíně nějak moc kvalitní není ve srovnání se skutečným, i když evropským, Japoncem.
Můj táta prožil velkou část života se svojí škodovkou 100 L. Vzpomíná na ten život rád. Pak prožil velkou část života s Favoritem a vzpomíná na to období rád. Někdo prožil život v Mercedesu a je stejně frustrovaný a vezme si život. Podívej se na Babiše. Vypadá šťastný? Vždyť je nemocný, oči mu těkají, hladoví, nedostává se mu toho, co pořád hledá, ani neví, co to je. Může si koupit všechno a pořád je v úzkosti. Podívej se na řeč jeho těla. Já mám státnice z psychologie. Pracoval jsem celý život s lidmi. Babiš může mít všechno, přesto je úzkostný, kroutí ramemy, krkem, očima, je v tenzi, v napětí, hledá způsob, jak to uvolnit. Štastný není, Monika ho opustila. Za peníze si nekoupíš nic. Je to chiméra, za kterou se lidi ženou a nikdy toho stejně nedosáhnou.
Mně moje Kolíně vyhovuje. Stejně jako mi vyhovoval Matiz. Bylo to moc fajn auto a sloužilo mi výborně. Zažil jsem s Matizem nádherné roky a nádherné výlety. Rád vzpomínám i na žigulíka, i když už méně, než na Matize, žigulík taky posloužil. Vzpomínám i na C3. Taky posloužil, nebylo to špatné auto, jezdilo se fajn, jen se kazilo. Kolíně mi zatím slouží v pohodě pro moje potřeby. Není důležité, jak drahé auto máš, ale jak jsi vnitřně nastaven. Zda máš tenzi, úzkost nebo ne. To je v hlavě. Není to v kilowatech ani v šířce pneumatiky.
Magor jsi ty. Toužíš po honoru a aby tě společnost obdivovala a klaněla se ti skrze to, že sis na leasing koupil velké auto, které ani nepotřebuješ, jak jsi psal. Kdysi ti na tentýž přesun z bodu A do bodu B stačila škodovka 120 nebo Reault Thalia. Ty ses sám usvědčil, komediante. Kdybys byl aspoň konzistentní a když už se předvádíš, tak jsi měl tvrdit, že jsi od počátku jezdil v rolls roysu. Vašku šašku.
Dneska vedle mě parkovalo Volvo Volvo XC60. To je novější a je to SUV. Tady ještě to auto nikdo nerecenzoval. Tak jsem si našel údaje a váží to 2 tuny a žere to 9 l v kombinované a ve městě (což jezdím nejvíc) i 11 litrů. To si může do města koupit fakt jen bezmozek. :-) Schválně jsem u toho stál a obcházel to ze všech stran a díval se, jaké to má výhody a kolik to má místo. Ty vole, pro šoféra je tam méně místa než mém Kolíněti. :-) Tam je tolik obestavěného prostoru, že šofér je utopený v rakvi. Jako železa to má hodně. Kdybych se s ním srazil čelně, tak ze mě je placka a budou mě seškrabovat a on si ani nevšimne, že boural. :-) Ale jde ten pocit být tak utopený v takovém nesmyslném tanku. To totiž nemá dno, nemá to hranici. Teoreticky můžeme auta zvětšovat klidně na velkost stovek metrů. Jde ovšem o to, zda to opravdu zlepšuje kvalitu života? Haha. Je to fikce. Utopie. Jedině výhoda čelného nárazu s malým autem a výhoda vysokého posezu. Jinak všechno další šílené. Samé nevýhody. Zbytečně železa, zbytečná spotřeba, musí být zbytečně velký motor, aby tak těžkou kurvu utáhl. Vysoké ceny opravy, náhradních dílů, hodně oleje, hodně benzínu, velká kola, všecko totálně zbytečné. A reálné místo v kabině menší než mám já v Kolíněti. To je skutečně crazy. Brutálně nesmyslné. Neekologické. Jen zabírá prostor. Jezdí s tím po rohlíky do Billy. Ještě že u té naší Billy mají široké parkovací pole. Takže mi dneska SUV nevadilo. Místa tam bylo dost.
Nevýhody SUV proti menším autům: - Vyšší spotřeba benzínu - Drahé pojištění - Drahé náhradní díly - Vysoké těžiště, vyšší riziko převrácení v krizové situaci - Delší brzdná dráha - Vyšší setrvačná a odstředivá síla, vyšší riziko vypadnutí ze zatáčky - Horší manévrovatelnost - Složitější parkování - Větší poloměr otáčení - Horší průjezdnost úzkými uličkami a garážemi - Vyšší provozní náklady - Dražší pneumatiky (větší rozměry) - Dražší servisní úkony (více oleje, větší brzdy atd.) - Vyšší dálniční poplatky (často vyšší emisní třída) - Horší aerodynamika - Větší odpor vzduchu - Vyšší spotřeba při vyšších rychlostech - Větší citlivost na boční vítr - Vyšší emise CO2 - Větší ekologická stopa při výrobě - Větší opotřebení silnic - Problém s výškovými omezeními (podzemní garáže) - Vyšší nastupování/vystupování může být problém pro starší osoby - Složitější mytí a údržba kvůli velikosti - Méně agilní v zatáčkách - Větší náklony karoserie - Horší zpětná vazba od vozovky
Mulite, máš být také trochu nestranný. Vynechal jsi zcela výhody takového velkého auta. Např.: - lidi se na tebe hned taknějak jinak koukaj A mohl bych uvést i další... Zkrátka trochu objektivity do toho hodnocení :0)
Jak jinak se koukají? Jako že se majitele SUV bojí? Nebo ho uctívají? Vzhlíží k němu? :-)
Pokud to je člověk, který má velké terénní auto s nákladovou plochu vzadu - klasické americké auto, co známe z amerických filmů - tak tomu rozumím. Má to tady u nás ve vesnici jeden soused, co bydlí nahoře na kopci. Jo, on pracuje v lese a vozí tím autem kdeco. Tak jemu držím palce fandím mu. Už jen kvůli tomu, že vytváří svojí prací skutečné hodnoty.
Ale pokud si nějaký moula a podpantoflák z paneláku koupí SUV a jezdí tím po městě po obchodech na nákupy, kam ho vyslala jeho stará, tak takový majitel SUV je mi opravdu k smíchu. :-)
Auto je věc praktická, ale jaxi dá se jím vyslat určitý signál (jak by někdo řekl...) o sobě samém. Méně nápadnými atributy téhož mohou být např. mobil, hodinky, obuv, oděv. Vlastně je to dobře. Ono to sice není úplně vždy nějak signifikantní, ale většinou jo.
Božínku, když chce zbohatlík demonstrovat stav svého konta, tak ty hodinky, oblek, boty, mobil - budiž. Tím zdobí jen sebe. Ale auto je věc veřejná, na ulici, na parkovišti. Do měst bych zakázal vjezd SUV. Myslím to vážně. Nemůže se nadřadit právo zamindrákovaných nad právo ostatních. A každý bohatý není zamindrákovaný. Můj otec je už v důchodě. Ale v 90. letech a první dekádě milénia byl podnikatel a měl dvě firmy a 20 - 30 zaměstnanců. Vydělával tolik peněz, že sponzoroval obec a kupoval obci vybavení apod. Mohl si koupit jakékoli auto, ale jezdil ve Felicii, pak Fabii. Protože neměl v hlavě nasráno a neměl mindráky.
Va autě to fakt není. A auto si přece s sebou nikam nebereš. Když jsi v posilovně, tak nevíš, kdo má jaké auto. To nikomu nepomáhá. Když jsi v kině, v obchodě, kdekoli jinde, jsi tam bez auta. Auto si s sebou nemůžeš nikam brát. Tak jaký to má smysl? Předváděčka na ulici? Panebože jim musí jebat. Anonymní předváděčka - vždyť neví ani komu, ani se neví, kdo je on sám. Na ulicích se předvádět autem může jen někdo, kdo to má v hlavě kompletně vybrakované. Auto je přístroj na čtyřech kolečkách na převoz osob, zvířat a věcí. Ale ono by se to dalo taky změnit a vyučovat jako předmět na školách, nebo v médiích. Aby lidi neblbli.
Já pohrdám tím, kdo si kupuje auto, aby demonstroval svoje konto. Je to ubožák. Ubožák, který si neuvědomuje pošetilost svého jednání. Předvádí se anonymně cizím lidem, které nezná. Nic to neznamená a nemá to žádný smysl ani efekt. Jen ten, že takových bláznů se pak najde víc a začnou ho napodobovat. Jako stádo. Tupé nemyslící stádo.
Když si někdo kupuje pěkné hodinky, oblek, boty - tam to má smysl větší. Ty věci si bere s sebou do budovy. Pokud chce nějak dobře vypadat a to mnoho hodin v kuse, nebo je to dokonce mediálně exponovaná osoba - politik, umělec apod. - tak je pochopitelné, že chce vypadat dobře. Ale opět, kdo si koupí tričko s deseti pruhy, protože čím více pruhů, tím více adidas, tak je to stejný magor, jako s tím SUV.
No a stejně všichni nakonec skonči na krchově. To je největší bizár. Navíc čím bohatší, tím je tu větší riziko předčasného úmrtí nebo tragédie. Viz Kellner, co zemřel při pokusu o lyžovačku na Aljašce. Vidíš, že bohatí žijou příliš riskantně, už nevědí, co by roupama. To samé ten mamlas miliardíř Passer, co jezdil po německé dálnici 417 km/h. Ten taky dlouho nepožije. Dojede na svoje roupy. Bohatým lidem hrozí únosy dětí. Už jen který idiot si koupí ke svému baráku velké SUV, tak tím láká zloděje, ať ho jdou vykrást. Zatímco s běžným autem to žádného zloděje neláká, řekne si, v takovém baráku zazobaní nejsou. Vždycky je lepší strategie neprovokovat, být spíše nenápadný. Je to evolučně osvědčené.
Existuje několik specifických rizik spojených s bohatstvím:
1. Bezpečnostní rizika: - Vydírání - Únosy - Sledování a špehování - Fyzické útoky - Kybernetické útoky a hackerství - Krádež identity
2. Sociální rizika: - Falešná přátelství kvůli penězům - Parazitující příbuzní - Problémy s důvěrou v mezilidských vztazích - Izolace od normálního světa - Závist okolí
3. Rodinné problémy: - Rozmazlené děti bez motivace - Spory o dědictví - Tlak na životní partnery - Rodinné konflikty kvůli penězům
4. Psychologická rizika: - Paranoia a strach - Ztráta kontaktu s realitou - Pocit prázdnoty (když si můžete koupit vše) - Stres z odpovědnosti za majetek
5. Praktické problémy: - Nutnost složitého zabezpečení majetku - Vysoké náklady na právníky a poradce - Složité daňové záležitosti - Neustálá pozornost médií
Tomu opravdu věříš, že jen závist a nic než závist je motivem chování lidí? To tak soudíš podle sebe. Proto jsi podlehl davové hysterii a koupil sis SUV. Já nejsem jako ty, Vašku. Mám jinou životní filozofii. Můžu jezdit třeba v Oktávce, nebo i větším autě, ale místo toho cíleně, záměrně jezdím v Kolíněti. Měl jsem větší auto, než mám teď, a to jsem prodal a koupil si menší, protože jsem pochopil, že mi to tak vyhovuje a že se mi s tím nejlíp jezdí i parkuje. Výhody převažují nad nevýhodami. Není v tom závist, ale rozum. Vašku - závist je emoce. Ty jsi zcela zapomněl, že jsou lidi, co nadřadí rozum, fakta. Mně z hlediska faktů, nikoli emocí, vychází, že je pro člověka pohodlnější, obratnější menší auto do města. Dává mi to smysl a jezdí se mi tak lépe. Jezdil jsem i extra velkým autem - klasickou amerikou s nákladovou plochou vzadu. Vozili jsme s tím sudy v pivovaru. Ale vždycky když jsem s tím jel, musel jsem si více dávat majzla na hrany auta. Více se dívat do zpětného zrcátka a více předvídat. Čím větší auto, tím více zabírá prostoru a musíš jezdit opatrněji, páč ho můžeš kdekoli odřít. Proto řidiči dodávek to mají ještě těžší a řidič autobusu nebo náklaďáku ještě těžší. Zatímco když sednu do malého auta, je to vysvobození. Intuitivně snadněji, agilněji, je to prostě pro mě lepší. A směju se těm hlupákům, co musejí jezdit ve velké autě, bo jsou tak strašlivě vystrašení, co by tomu řekli lidi, třeba sousedi, kdyby měli menší auto... Ale já nežiju život pro sousedy, Vašku. Já žiju život pro sebe. Ty pro sousedy a závist, jak jsi psal sebeprojekci.
Jako svoje první auto jsem měl žigulíka. Což byl sedan. Pořídil jsem ho někdy v roce 94 a jezdil s ním několik let. Ale popravdě celou dobu jsem tam vozil vzadu velký kufr, který byl k ničemu. Pro početnou rodinu měl sedan smysl. Ale pro mě jako jednotlivce to auto mělo zbytečnou záď. Jenom jsem vozil takový převis vzadu. Prázdnou prodlouženinu auta. Proboha k čemu? Protože byla taková móda kdysi. Tím to auto bylo delší a člověk zase musel více koukat dozadu při couvání. Pak jsem si na samotném konci roku 99 koupil hatchback, Matize. Jaký to byl úlevný pocit. Zkrácení vozu. Už bez toho nesmyslu vzadu. Ještě nižší spotřeba.
To samé mobily. Zpočátku se dělaly velké mobily. I já jsem měl takový velký mobil. Říkali jsme tomu pádlo. Siemens myslím. Někdy v roce 97. Pak ale po r. 2000 přišly malé Nokie. Bože, jak to bylo super do ruky a do kapsy a jak to bylo úlevné. To samé, jak byl úlevný přechod z komunistických Sedanů do malých kapitalistických Hatchbacků typu Fiat Uno nebo Renault Twingo
Nebo Opel Corsa apod. Jenže pak zase začali auta i mobily zvětšovat. Dneska jsou mobily stejné jako ty zrůdy z počátku. No a auta se taky začala zpět zvětšovat. To je přece vyšinutá móda. Nejprve to šlo dobrým směrem. I u aut, i u mobilů. Ale pak někdo zavelel zvětšovat. Hele a nebyla to strategie výrobců a prodejců? Není to jen obyčejná manipulace, protože na větším výrobku mají větší marži?
Je to vyšinutá móda. Velké mobily už nejde nosit pohodlně v kapse jako krátké Nokie. Vždyť to bylo lepší období. Menší mobily byly milionkrát praktičtější na chození venku. Jsem turista, cestovatel. Tak i dneska mám tlačítkový menší. Ještě že se znovu vyrábějí. Ale když nemám velký mobil, jsem out. Stádní jednoduchý Vašek má velký mobil, protože Vašek dělá, co mu stádo řekne a Vašek se nechce lišit. Bojí se, co by řeklo okolí. Já na stádu seru. Vašek mi řekne - Haha, Mulite, máš malý mobil, bo závidíš a na velký nemáš. Ty vole, jsi vedle, jak ta jedle. Já mám malý mobil, bo mi lépe vejde o dlaně i kapsy. A venku nechodím na internet. To samé auto. Blbý Vašek mi řekne - závidíš, nemáš na velké auto. Ty blbe, vždyť dneska si můžeš pořídit velké auto za pakatel, ty vole. Mám malé auto z podobného důvodu jako malý mobil. Tak mi to vyhovuje. Vím, že jiní lidi by to chtěli taky tak. Ale jsou svázaní. Žijou v prokletí chovat se podle druhých a společenského tlaku. Co převládá, tomu se přizpůsobí.
Je to strašné. Nežijí svůj život. Nikdy nežít svůj život a až tak se přizpůsobovat jiným je smutné. Nebo ne?
To samé klávesy. Mám Synťák za 20 tis a aranžér za 30 tis. Taky se mě ptali, proč si nekoupím Genose za 100 tis? Nemáš na něho? Ale hovno. Mám. Proč si nekoupím Genose? Protože ho mají samí cocoti, co neumí hrát, ale kupují si ho jen kvůli tomu, že je nejdražší. To je to samé, co s těmi auty. Stejný cocotismus. Mně moje aparatura za 50 tis. stačí. Nepotřebuji do toho dávat 100 tis. Tím spíše, že vím, že díky svým schopnostem z toho levnějšího vytřískám víc, než on ze zbytečně drahého Genose. Umím pracovat s efekty, nastavením tak, že mám lepší zvuk, než ten moula s drahým strojem, ale bez nadání. Nepotřebuji Genose, když dokážu udělat totéž kouzlo nebo i lepší vyrobit s levnějším strojem. Už se mě i ptali, jak to dělám. Ti, co mají Genose nebo Tyrose, mi na youtube vypisují, jak je možné, že mám lepší zvuk než oni. Jsou frustrovaní, že do toho dali tolik peněz a nehraje to líp. No já je chápu, že je to nasere. Ale tak to je holt příroda. Někomu nadělí, někomu ne. Nepotřebuji Genose, nepotřebuji sedan ani SUV, nepotřebuji velký chytrý mobil. Nechci to. Vím, že mi sedí peníze na účtu a žere je inflace. Ale kvůli tomu si SUV, Velký mobil a Genose kupovat nebudu. A nebudu!
A velké mobily, přechytřelé, dotykový displej, jsem měl. Dva mobily. Taky jsem to měl, když to mají všichni. Někdy před 10 lety jsem to nosil. Je to jenom na nasrání se. Vyhodil jsem je a vrátil se zpátky k malým tlačítkovým mobilům. To samé auto. Měl jsem větší, vrátil jsem se zpátky k menšímu, vyhovuje mi daleko lépe. Jsem svobodný. Lidi neumějí být svobodní. Kulturní tlaky jsou brutální ( z jejich pohledu) a oni nedokáží žít jako individualisté. Pouze jako stádo. Efekt davové psychózy. To je jedna z největších řídících sil společnosti.
Je fakt, s těmi smartfouny, že když jsem před pár lety pořizoval svůj první (mám ho stále), tak po zkušenostech se služebním už jsem se díval, kromě ceny, kapacity baterie a paměti a pár dalších vlastností, na jeho rozměry vs. velikost displeje a také hmotnost. Výsledkem je celkem levný značkový mobil se slušně velkým displejem a slušnou baterií, který se vejde do kdejaké kapsy a přitom mi tu kapsu nerve. Ale stálo to trochu času a koumání. Jinak se přiznám, že bez něj ani ránu a dělám přes něj vše. I doma notebook jsem už líný spustit, jen když musím.
Ale kdepak, bobku. Na účtu mám momentálně něco přes 600 tis. Takže mírně ojetou Oktávku bych za to koupit mohl třeba zítra. Nebo i ojeté SUV. Ale koupil jsem si Kolíně za 73 tis, páč mělo malý nájezd 21 tis km a protože mi malá auta vyhovují. To jen tvůj mozeček není schopen pochopit, že lidi mají malé auto nebo tlačítkový mobil ne kvůli tomu, že by nemohli mít jiný, ale že to tak chtějí. Ty ze mě pořád děláš závistivou socku. Ale já nevím, zda jsem až taková socka, když mám vlastní barák, velkou zahradu, auto, různé synťáky apod. Vždyt jsou lidi, co nemají ani vlastní bydlení, ani zahradu, ani auto a jezdí MHD. Ti jsou jako co, když já jsem socka?
Nechci si koupit ani Genose klávesy, páč to má dotykový displej. Ani novější klávesy, páč to má dotykový displej. Mě dotykové přístroje nevyhovují. Vašku, ty máš jednak nízký IQ a i nízké EQ, nemáš empatii.
Aha, dívám se na netu, že některá ojetá SUV už stojí jen kolem 200 tis kč? No tak to bych mohl mít tři starší SUV. Abych byl jako dement Vašek. :-) Koupím si tři ojetá SUV, abych ho měl velkého jako zamindrákovaný Vašek, který nejdříve jezdil ve škodě 120 a Thalii, ale pak se z něj stal Rothschild na leasing. :-)
Já mu věřím, Vašku. Skutečně jsou lidé, kteří mohou mít nová drahá auta (nebo cokoliv jiného, i když netvrdím, že zrovna barák v Praze nebo nové Ferrari) a prostě to nemají. To je na každém. A dokonce chápu, že pro někoho je to nepochopitelné.
Tak za 600000,- by se zrovna nové drahé auto nekoupilo, tak jsem to opravdu nemyslel, ale napadá mě k těm dotykovým ovladačům. Když jsme pořizovali kuchyni, nabízeli vestavné varné desky s dotykovým ovládáním shora na té desce, což je asi běžné. Nám se ale jaxi nelíbilo to ovládání mezi hrnci (o dotykovost nešlo) a byl zvolen radši vestavný sporák s otočnými ovladači klasicky v čelní stěně. Tak co tu ještě máme k tomu Volvu... :0)
Kdyby Vašek vyhrál ve sportce třeba 100 milionů, tak okamžitě prodá svoje středně velké SUV a poletí si koupit to největší SUV, co existuje. Kdybych vyhrál 100 milionů já, tak udělám všechno, co je v mých silách, aby nikdo nemohl přijít na to, že mám na účtu 100 milionů. Jezdil bych i nadále v Kolíněti a měl bych pořád tlačítkovou Nokii a klávesy bez dotykového displeje. Je mi jedno, zda tomu někdo věří, nebo nevěří. Ty peníze by mi asi žrala inflace, mně by to bylo vcelku jedno. Zahradu mám taky velkou, 56 X 48 metrů, nepotřebuji větší. Leda že bych si tu ještě koupil další okrasný strom. Jinak mě už nic nenapadá. Cestování - kdysi jsem cestoval hodně, už mně to taky stačilo, přehled o světě jakžtakž mám. Všude je chleba o dvou kůrkách. Nejvíce na světě se mi líbí v horách, turistika. Ta je skoro zadarmo. Jako na potvoru miluju věci, které jsou zadarmo. Přírodu, slunce, hory, turistiku, cykloturistiku. To by musel boháče trefit šlak, že ty nejlepší věci jsou zadarmo a jejich peníze jsou jim víceméně k hovnu. :-) Létat vrtulníkem na lyžovačku na Aljašce jako Kellner - to by mi muselo přeskočit. Ten vůl nikdy nebyl na Malé Fatře. Nebo v Malé Studené dolině v Tatrách. Tolik krásy nikde není. Tady v Evropě je tolik krásy, že se ani za život nedá celá poznat.
Hamounění je psychická porucha. Vyrovnaný člověk to nepotřebuje k životu. Ostatně věděl to už Budha a spousta dalších lidí. Vím, že mám pravdu. Život je o tom být spokojený. Kdo hamouní jako Vašek, tak cítí úzkost. Páč vždycky bude někdo, kdo bude mít víc a lepší auto, a o ho sžírá, deprimuje. Protože je to vůl, co podlehl materialismu.
Vždyť ten kašpar tady to fórum úplně zabil, blije tady každý den ty své nesmysly a auty nijak nesouvisející, o těch autech nemá ani páru...děs,běs. Pořád řeší peníze, to dělaj lidi, kterým se jich permanentně nedostává...
Začal sis ty. Jako první jsi napsal ty mně. Obvinil jsi mě, že se chci údajně přeoperovat na ženu nebo něco podobného a že údajně tobě závidím, že máš velké SUV. Přeoperovat na ženu se nechci, vyhovuje mi mužské tělo a mužský mozek. Ostatně taky díky tomu jsem tě porazil v diskusi. Zřejmě mám více testosteronu soutěživosti a vyšší IQ i vzdělání. Kašpar jsi ty, protože jsi většinu života jezdil ve Škodovkách 120 a Renaultech Tháliích. Pak sis na leasing pořídil středně velké SUV a začal jsi psát to diskuse, že se cítíš jako Rothschild. O tobě byla natočená už pohádka. Jak si tam obyčejný švec oblékl šaty od prince (který mu je dočasně půjčil), a tomu švecovi to nějak stouplo na mozek a začal si připadat jako něco více. Nevztekej se na mě, že jsem ti ukázal, že nejsi nic více. Já jsem si jist, že už lituješ, že jsi mě vůbec napadl jako první a že sis to mohl odpustit. Nic z toho, co tu je, by nebylo. Ahoj.
:-) jak malej fakan opravdu, začal sis ty....:-), sviníš tady ty recenze kravinama denně ...zajdi k tomu specialistovi grafomane, tohle prostě není normální...
Přestavbu na LPG můžeš zvolit kdykoliv je li motor v pořádku.Jestli u nového nebo ojetého.Motor si nepotřebuje na nic zvykat je mu to šum a fuk .Dáš mu plyn pojede na plyn a naopak.Zvykají si jedině opilci v hospodě dením pitím na to že je pak z toho nebolí hlava.Dával jsem u svého původního vozu plyn při zhruba 115000 km,jelo to nepatrně míň ale žádné problémy nebyly .Chce to dodržovat servisní úkony a není důvod se toho bát. Lidi toho nakecají,obzvláště kamarádi nebo známí.
DObry den, zvazuji koupi V70 s Vasim motorem a nasledne prestavbu na LPG. Muzete mi (ne)doporucit, kde Vam ji delali + pripadne zkusenosti, rady atp. ? Diky moc !
23.11.2011 | 15:36:47 | Michal
| 89.190.90.*Reagovat
RE: LPG
Tedy o spojení LPG s tímto motorem moc nevím.Ale můj názor ,na LPG je dát ho maximálně do auta ,které nemá nic najeto nebo minimálně.Nevím ,ale dle 3 případů ,kdy mělo auto najeto 150tka více .To LPG spíše uškodilo .Motor už je zajetý a není na to zvyklí.Vím že známí dával do Accorda s roku 1999, který měl najeto něco k 200tkm.A to dvou ,let mu klepaly ventily a navíc s LPG sotva jelo,tak to často přepínal na benzin.Stejný případ ,jsem viděl u Renault Laguna 1998 a Opel Astra rokem výroby kolem 1996.
Přeji mnoho kilometrů v pohodě. Jsem majitelem XC70 D5 AWD 2007 6man. (ještě starší model) a zatím jsem za čtyři měsíce z auta stále nadšenější. Najel jsem zatím asi 3500 km a tak je na recenzi ještě brzy ale zatím jsem na autě nenašel něco co by mě aspoň trochu rozladilo. Zkrátka jsem nadšen a jediná závada - prasklá žárovka brzd. světla.
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo XC70
Mulite, máš být také trochu nestranný. Vynechal jsi zcela výhody takového velkého auta. Např.: - lidi se na tebe hned taknějak jinak koukaj A mohl bych uvést i další... Zkrátka trochu objektivity do toho hodnocení :0) vložil Ital.
Budu objektivní a napíšu výhody většího auta:
- Lepší ochrana při nehodě díky větší deformační zóně
- Stabilnější jízda díky vyšší hmotnosti
- Více místa pro cestující (zejména vzadu)
- Větší zavazadlový prostor
- Lepší odhlučnění kabiny
- Komfortnější podvozek a odpružení
- Možnost převážet objemnější náklad
- Více úložných prostor v interiéru
- Často možnost tažení těžšího přívěsu
- Vyšší cestovní komfort na dálnicích
- Výkonné motory
Takže vidíš, že nejsem zaujatý. Kdybych měl početnou rodinu a jezdil po dálnicích někde k moři, tak bych určitě neměl to srandovní prdítko Kolíně, ale místo toho bych měl dlouhý naftový koráb. Třeba Oktávku kombi nebo tak něco. Oktávka kombi mě napadla, páč ji zrovna mají dva sousedi, co mají děcka a rodinu. Jeden, co bydlí naproti a další pode mnou ve svahu. Naprosto je chápu a fandím jim.
Já jsem jenom psal, že kdo žije sám, jezdí autem jen do města, má většinu krátkých jízd a koupí si velkou naftovou loď nebo SUV, tak to nemá v hlavě v pořádku. Kvůli demonstraci svého statusu nebo kvůli podlehnutí davové psychóze, to je nerozum. Čili jde o ten motiv. Chápu výhody většího auta a vypsal jsem je do bodů. Mám dva kamarády, co žijou sami a koupili si velké auto, které nepotřebují. Jen kvůli tomu, že mají mindráky. Tak to je. Neřekli mi přímo - koupil jsem si to auto kvůli mindrákům. Řekli mi - koupil jsem si to auto kvůli lepšímu pocitu. Ale to je v překladu to samé. :-)
13.01.2025 | 19:19:27 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
Na tuhle starou recenzi jsem koukl náhodou, vzhledem k Mulitově poznámkám a chápu, že na komentáře o velkých autech tu nikdo není zvědav, je tu diskuse majitelů Volv, i když prastará. Ale když jsem recenzi přečtl, jen výčet závad nového vozu vychází asi na 3 ročně (vynechávám 2 svolávací akce, to je asi možno udělat během servisní prohlídky, i když by byla o kus delší). Tady nejsou kvalitní některé základní věci ani ty luxusní (které běžná auta nemají). Tohle je spíš auto typu Dodo, jak se dříve říkalo. Spokojenost majitele je jistě důležitá. Tento majitel je na jedné straně náročný (pořídil toto Volvo) a na druhé straně velmi skromný (auto se během záruky muselo dodělat, což mu vůbec nevadí). Nevidím tu další pokračování story, nějakých 33000 km pak bylo auto OK, blahopřeji. To vše před ovládnutím Volva Číñany. Možná tehdy ve Volvu realisticky uznali, že s Číñany to už horší nebude...
10.01.2025 | 20:36:27 | Ital | 78.80.27.* Reagovat
RE:
Novější a větší neznamená lepší. Nejlepší mobily byly staré tlačítkové Nokie 3310 a podobné na stejném principu. Myslím mobily k telefonování a psaní sms. To stejné je s auty. Nejlepší jsou nejjednodušší auta na ovládání, kde se nemá co zkazit a plní to základní účel. Co se týká diskusí, tak tu už nikdo nechodí. Jen my tři. Takže si to můžeme psát soukromě do aleluja. :-) Jinak já se tím jen bavím a nic vážného tu neřeším. Je mi jasné, že moje výkřiky do tmy mají vliv na tento svět roven přesně nule. :-) Ale přesto mě moje výkřiky do tmy bavím páč vím, že mám pravdu skoro vždy. :-)
10.01.2025 | 23:03:29 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Spíš mi jde o to, že Volvo bylo považováno za solidní vůz a tady se o solidnosti moc mluvit nedá. Utěšovat se tím, že auto majitele nikde nenechalo, je trochu málo. Mě žádné mé auto (jezdím skoro 40 let) pro poruchu nikdy nikde nenechalo a byly to vždy levné káry.
10.01.2025 | 23:23:41 | Ital | 78.80.27.* Reagovat
RE:
A to jsou všechno doma udržovaná auta. Po pravdě, jednou mě auto nechalo kousek od domu a to tehdy, když bylo bezprostředně předtím výjimečně v servisu na výměně ložiska předního kola. V servisu ložisko vyměnili, ale hnací hřídel přitom nalomili. Ta pak odešla po ujetí několika set metrů, když byli v autě 4 lidé. Tam byla příčina celkem jasná a auto za to víceméně nemohlo. Sám ložisko doma nevyměním, nedalo se nic dělat...
10.01.2025 | 23:42:20 | Ital | 78.80.27.* Reagovat
RE:
Tak to jsi měl lepší vozy nebo štěstí. Mně zůstalo provozu neschopné skoro každé auto, co jsem měl. Žigulík za 100 tis km jednou. První Matiz za 200 tis km dvakrát. Druhý Matiz za 40 tis km dvakrát. Citroen C3 za 30 tis km jednou. Citroen C1 zatím ani jednou. Ale neberu to jako hrůzu. Pokud je závažná porucha auta jednou za 50 tis km, tak to beru sportovně, že to k autům patří.
11.01.2025 | 00:11:26 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Závažná porucha každých 50000 km rozhodně k autům nepatří, záleží na výběru auta. Ony ty poruchy, kdy auto zůstane stát a řidič čeká na pomoc, nejsou časté. Jinak by silnice byly neustále lemovány takovými případy. Pak záleží, zda řidič(ka) je schopen si nějak poradit. Někdo zůstane takto stát i s píchlou gumou, kór dnes, kdy auta zhusta nemají rezervní kolo, někdo si poradí i s nějakou tou závadou, alespoň třeba provizorně, a odjede, i když se zpožděním. Takto to bylo i u nás v rodině. Ne že by se nikdy nic nestalo, ale až na zmíněnou servisní kauzu, vždy se dojelo. Asi 3x za život se zpožděním. Nepočítám píchlou gumu, to bylo asi taky 3x a to je na silnici tak 15 minut. Bez rezervy v autě nejezdím. Nikdy.
11.01.2025 | 10:26:48 | Ital | 78.80.123.* Reagovat
RE:
Žigulíkovi přestalo fungovat čerpadlo oleje. Prvnímu Matizovi se něco stalo s ventilem. Druhý Matiz se zablokoval klíč zapalování a nešlo nastartovat. Citroen C3 - vypadla hadička s přívodem benzínu. Nemyslím, že by moje auta byla více poruchová, než lidí, co znám. Moji sousedi nebo rodinní příslušníci to mají stejné nebo i horší. To patří k životu, Itale. Kdyby svět aut byl pohádka, jak to líčíš, tak jsou autoservivy zavřené a mechanici bez práce. Já však vidím, že praskají ve švech a musí se čekat dlouho, než že vůbec objednají.
11.01.2025 | 11:23:15 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Nelíčím tu pohádku, ale popisuji vlastní zkušenost. Nějaké závady aut byly, ale řešily se po dojetí domů, na cestě jen nouzově a k tomu stačil šroubovák, nějaký klíč nebo drát. Teda fakt, že drát jsme s sebou nevozili, takže jsem ho jednou vezl za otcem asi 30 km, ale auto pak pokračovalo se zpožděním v cestě. To byl ten upadlý držák výfuku u kolíněte. Takže přibal drát. Když jsme u toho, už jsem to psal, po zkušenostech se škodovkami jsem přešel (bohužel dočasně) na japonské značky a tam problémy technického rázu prakticky neexistují. Jen běžné opotřebení po rozumné době, takže do 100000 km nejspíše nic. Samozřejmě, běžné benzínové motory. Nějaké speciality a diesely původem kdovíodkud nechci a neřeším.
11.01.2025 | 13:40:51 | Ital | 78.80.123.* Reagovat
RE:
Ano, neznačkové servisy praskají ve švech. Sráčů je stále dost a lidi si při výběru auta nezjišťují informace. Jinak by sis nemohl koupit C3 nebo Matize, Mulite...Určitě teď čekáš, že s C1 to bude lepší. Je to už ostaróžní stroj, ale ne ojetý, takže podle vlastní zkušenosti bych řekl, že lepší to bude. Doporučuji občas prostříknout zámky třeba WD40, hlavně ten zadní, kam stříká bordel. Někomu ty zámky odešly, mě ne, páč jsem je semtam namazal. Po čase můžeš čekat hlučné ložisko některého kola. Klid, nemění se v páru. Mě se tedy nikdy nestalo, že po výměně ložiska v kole odešlo i to na druhé straně. Vlastně nepamatuji u žádného auta výměnu víc než jednoho ložiska v kole. Dále jsem měnil vodní pumpu - hlučné ložisko. A pak ten držák výfuku a baterii. To bylo za přes 100000 km vše. A bylo toho dost, kolíně nějak moc kvalitní není ve srovnání se skutečným, i když evropským, Japoncem.
11.01.2025 | 13:58:44 | Ital | 78.80.123.* Reagovat
RE:
Můj táta prožil velkou část života se svojí škodovkou 100 L. Vzpomíná na ten život rád. Pak prožil velkou část života s Favoritem a vzpomíná na to období rád. Někdo prožil život v Mercedesu a je stejně frustrovaný a vezme si život. Podívej se na Babiše. Vypadá šťastný? Vždyť je nemocný, oči mu těkají, hladoví, nedostává se mu toho, co pořád hledá, ani neví, co to je. Může si koupit všechno a pořád je v úzkosti. Podívej se na řeč jeho těla. Já mám státnice z psychologie. Pracoval jsem celý život s lidmi. Babiš může mít všechno, přesto je úzkostný, kroutí ramemy, krkem, očima, je v tenzi, v napětí, hledá způsob, jak to uvolnit. Štastný není, Monika ho opustila. Za peníze si nekoupíš nic. Je to chiméra, za kterou se lidi ženou a nikdy toho stejně nedosáhnou.
Mně moje Kolíně vyhovuje. Stejně jako mi vyhovoval Matiz. Bylo to moc fajn auto a sloužilo mi výborně. Zažil jsem s Matizem nádherné roky a nádherné výlety. Rád vzpomínám i na žigulíka, i když už méně, než na Matize, žigulík taky posloužil. Vzpomínám i na C3. Taky posloužil, nebylo to špatné auto, jezdilo se fajn, jen se kazilo. Kolíně mi zatím slouží v pohodě pro moje potřeby. Není důležité, jak drahé auto máš, ale jak jsi vnitřně nastaven. Zda máš tenzi, úzkost nebo ne. To je v hlavě. Není to v kilowatech ani v šířce pneumatiky.
11.01.2025 | 16:14:32 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE:
Nejlepčí byl králičí telegraf magore...
11.01.2025 | 09:58:45 | Vašek | Reagovat
RE:
Magor jsi ty. Toužíš po honoru a aby tě společnost obdivovala a klaněla se ti skrze to, že sis na leasing koupil velké auto, které ani nepotřebuješ, jak jsi psal. Kdysi ti na tentýž přesun z bodu A do bodu B stačila škodovka 120 nebo Reault Thalia. Ty ses sám usvědčil, komediante. Kdybys byl aspoň konzistentní a když už se předvádíš, tak jsi měl tvrdit, že jsi od počátku jezdil v rolls roysu. Vašku šašku.
11.01.2025 | 11:27:54 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
Volvo XC60
Dneska vedle mě parkovalo Volvo Volvo XC60. To je novější a je to SUV. Tady ještě to auto nikdo nerecenzoval. Tak jsem si našel údaje a váží to 2 tuny a žere to 9 l v kombinované a ve městě (což jezdím nejvíc) i 11 litrů. To si může do města koupit fakt jen bezmozek. :-) Schválně jsem u toho stál a obcházel to ze všech stran a díval se, jaké to má výhody a kolik to má místo. Ty vole, pro šoféra je tam méně místa než mém Kolíněti. :-) Tam je tolik obestavěného prostoru, že šofér je utopený v rakvi. Jako železa to má hodně. Kdybych se s ním srazil čelně, tak ze mě je placka a budou mě seškrabovat a on si ani nevšimne, že boural. :-) Ale jde ten pocit být tak utopený v takovém nesmyslném tanku. To totiž nemá dno, nemá to hranici. Teoreticky můžeme auta zvětšovat klidně na velkost stovek metrů. Jde ovšem o to, zda to opravdu zlepšuje kvalitu života? Haha. Je to fikce. Utopie. Jedině výhoda čelného nárazu s malým autem a výhoda vysokého posezu. Jinak všechno další šílené. Samé nevýhody. Zbytečně železa, zbytečná spotřeba, musí být zbytečně velký motor, aby tak těžkou kurvu utáhl. Vysoké ceny opravy, náhradních dílů, hodně oleje, hodně benzínu, velká kola, všecko totálně zbytečné. A reálné místo v kabině menší než mám já v Kolíněti. To je skutečně crazy. Brutálně nesmyslné. Neekologické. Jen zabírá prostor. Jezdí s tím po rohlíky do Billy. Ještě že u té naší Billy mají široké parkovací pole. Takže mi dneska SUV nevadilo. Místa tam bylo dost.
09.01.2025 | 13:00:00 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Nevýhody SUV proti menším autům:
- Vyšší spotřeba benzínu
- Drahé pojištění
- Drahé náhradní díly
- Vysoké těžiště, vyšší riziko převrácení v krizové situaci
- Delší brzdná dráha
- Vyšší setrvačná a odstředivá síla, vyšší riziko vypadnutí ze zatáčky
- Horší manévrovatelnost
- Složitější parkování
- Větší poloměr otáčení
- Horší průjezdnost úzkými uličkami a garážemi
- Vyšší provozní náklady
- Dražší pneumatiky (větší rozměry)
- Dražší servisní úkony (více oleje, větší brzdy atd.)
- Vyšší dálniční poplatky (často vyšší emisní třída)
- Horší aerodynamika
- Větší odpor vzduchu
- Vyšší spotřeba při vyšších rychlostech
- Větší citlivost na boční vítr
- Vyšší emise CO2
- Větší ekologická stopa při výrobě
- Větší opotřebení silnic
- Problém s výškovými omezeními (podzemní garáže)
- Vyšší nastupování/vystupování může být problém pro starší osoby
- Složitější mytí a údržba kvůli velikosti
- Méně agilní v zatáčkách
- Větší náklony karoserie
- Horší zpětná vazba od vozovky
No nekup to. Ještě za ty prachy. :-)
09.01.2025 | 13:15:41 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Zajímavé, že se to zvětšování děje jen s auty. Třeba u jízdního kola jsem neviděl, že by si někdo koupil 2x, 5x větší kolo, než potřebuje. :-)
09.01.2025 | 13:21:30 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Mulite, máš být také trochu nestranný. Vynechal jsi zcela výhody takového velkého auta. Např.:
- lidi se na tebe hned taknějak jinak koukaj
A mohl bych uvést i další...
Zkrátka trochu objektivity do toho hodnocení :0)
10.01.2025 | 09:04:20 | Ital | 37.48.16.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Jak jinak se koukají? Jako že se majitele SUV bojí? Nebo ho uctívají? Vzhlíží k němu? :-)
Pokud to je člověk, který má velké terénní auto s nákladovou plochu vzadu - klasické americké auto, co známe z amerických filmů - tak tomu rozumím. Má to tady u nás ve vesnici jeden soused, co bydlí nahoře na kopci. Jo, on pracuje v lese a vozí tím autem kdeco. Tak jemu držím palce fandím mu. Už jen kvůli tomu, že vytváří svojí prací skutečné hodnoty.
Ale pokud si nějaký moula a podpantoflák z paneláku koupí SUV a jezdí tím po městě po obchodech na nákupy, kam ho vyslala jeho stará, tak takový majitel SUV je mi opravdu k smíchu. :-)
10.01.2025 | 09:16:18 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Auto je věc praktická, ale jaxi dá se jím vyslat určitý signál (jak by někdo řekl...) o sobě samém. Méně nápadnými atributy téhož mohou být např. mobil, hodinky, obuv, oděv. Vlastně je to dobře. Ono to sice není úplně vždy nějak signifikantní, ale většinou jo.
10.01.2025 | 12:59:14 | Ital | 37.48.16.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Božínku, když chce zbohatlík demonstrovat stav svého konta, tak ty hodinky, oblek, boty, mobil - budiž. Tím zdobí jen sebe. Ale auto je věc veřejná, na ulici, na parkovišti. Do měst bych zakázal vjezd SUV. Myslím to vážně. Nemůže se nadřadit právo zamindrákovaných nad právo ostatních. A každý bohatý není zamindrákovaný. Můj otec je už v důchodě. Ale v 90. letech a první dekádě milénia byl podnikatel a měl dvě firmy a 20 - 30 zaměstnanců. Vydělával tolik peněz, že sponzoroval obec a kupoval obci vybavení apod. Mohl si koupit jakékoli auto, ale jezdil ve Felicii, pak Fabii. Protože neměl v hlavě nasráno a neměl mindráky.
Va autě to fakt není. A auto si přece s sebou nikam nebereš. Když jsi v posilovně, tak nevíš, kdo má jaké auto. To nikomu nepomáhá. Když jsi v kině, v obchodě, kdekoli jinde, jsi tam bez auta. Auto si s sebou nemůžeš nikam brát. Tak jaký to má smysl? Předváděčka na ulici? Panebože jim musí jebat. Anonymní předváděčka - vždyť neví ani komu, ani se neví, kdo je on sám. Na ulicích se předvádět autem může jen někdo, kdo to má v hlavě kompletně vybrakované. Auto je přístroj na čtyřech kolečkách na převoz osob, zvířat a věcí. Ale ono by se to dalo taky změnit a vyučovat jako předmět na školách, nebo v médiích. Aby lidi neblbli.
Já pohrdám tím, kdo si kupuje auto, aby demonstroval svoje konto. Je to ubožák. Ubožák, který si neuvědomuje pošetilost svého jednání. Předvádí se anonymně cizím lidem, které nezná. Nic to neznamená a nemá to žádný smysl ani efekt. Jen ten, že takových bláznů se pak najde víc a začnou ho napodobovat. Jako stádo. Tupé nemyslící stádo.
Když si někdo kupuje pěkné hodinky, oblek, boty - tam to má smysl větší. Ty věci si bere s sebou do budovy. Pokud chce nějak dobře vypadat a to mnoho hodin v kuse, nebo je to dokonce mediálně exponovaná osoba - politik, umělec apod. - tak je pochopitelné, že chce vypadat dobře. Ale opět, kdo si koupí tričko s deseti pruhy, protože čím více pruhů, tím více adidas, tak je to stejný magor, jako s tím SUV.
No a stejně všichni nakonec skonči na krchově. To je největší bizár. Navíc čím bohatší, tím je tu větší riziko předčasného úmrtí nebo tragédie. Viz Kellner, co zemřel při pokusu o lyžovačku na Aljašce. Vidíš, že bohatí žijou příliš riskantně, už nevědí, co by roupama. To samé ten mamlas miliardíř Passer, co jezdil po německé dálnici 417 km/h. Ten taky dlouho nepožije. Dojede na svoje roupy. Bohatým lidem hrozí únosy dětí. Už jen který idiot si koupí ke svému baráku velké SUV, tak tím láká zloděje, ať ho jdou vykrást. Zatímco s běžným autem to žádného zloděje neláká, řekne si, v takovém baráku zazobaní nejsou. Vždycky je lepší strategie neprovokovat, být spíše nenápadný. Je to evolučně osvědčené.
10.01.2025 | 17:15:47 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Existuje několik specifických rizik spojených s bohatstvím:
1. Bezpečnostní rizika:
- Vydírání
- Únosy
- Sledování a špehování
- Fyzické útoky
- Kybernetické útoky a hackerství
- Krádež identity
2. Sociální rizika:
- Falešná přátelství kvůli penězům
- Parazitující příbuzní
- Problémy s důvěrou v mezilidských vztazích
- Izolace od normálního světa
- Závist okolí
3. Rodinné problémy:
- Rozmazlené děti bez motivace
- Spory o dědictví
- Tlak na životní partnery
- Rodinné konflikty kvůli penězům
4. Psychologická rizika:
- Paranoia a strach
- Ztráta kontaktu s realitou
- Pocit prázdnoty (když si můžete koupit vše)
- Stres z odpovědnosti za majetek
5. Praktické problémy:
- Nutnost složitého zabezpečení majetku
- Vysoké náklady na právníky a poradce
- Složité daňové záležitosti
- Neustálá pozornost médií
----------------------------
No neber to... :-)
10.01.2025 | 17:21:22 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
:-))) Tak sis zazáviděl....co ta máš dál?
10.01.2025 | 17:16:52 | Vašek | Reagovat
RE: Volvo XC60
Tomu opravdu věříš, že jen závist a nic než závist je motivem chování lidí? To tak soudíš podle sebe. Proto jsi podlehl davové hysterii a koupil sis SUV. Já nejsem jako ty, Vašku. Mám jinou životní filozofii. Můžu jezdit třeba v Oktávce, nebo i větším autě, ale místo toho cíleně, záměrně jezdím v Kolíněti. Měl jsem větší auto, než mám teď, a to jsem prodal a koupil si menší, protože jsem pochopil, že mi to tak vyhovuje a že se mi s tím nejlíp jezdí i parkuje. Výhody převažují nad nevýhodami. Není v tom závist, ale rozum. Vašku - závist je emoce. Ty jsi zcela zapomněl, že jsou lidi, co nadřadí rozum, fakta. Mně z hlediska faktů, nikoli emocí, vychází, že je pro člověka pohodlnější, obratnější menší auto do města. Dává mi to smysl a jezdí se mi tak lépe. Jezdil jsem i extra velkým autem - klasickou amerikou s nákladovou plochou vzadu. Vozili jsme s tím sudy v pivovaru. Ale vždycky když jsem s tím jel, musel jsem si více dávat majzla na hrany auta. Více se dívat do zpětného zrcátka a více předvídat. Čím větší auto, tím více zabírá prostoru a musíš jezdit opatrněji, páč ho můžeš kdekoli odřít. Proto řidiči dodávek to mají ještě těžší a řidič autobusu nebo náklaďáku ještě těžší. Zatímco když sednu do malého auta, je to vysvobození. Intuitivně snadněji, agilněji, je to prostě pro mě lepší. A směju se těm hlupákům, co musejí jezdit ve velké autě, bo jsou tak strašlivě vystrašení, co by tomu řekli lidi, třeba sousedi, kdyby měli menší auto... Ale já nežiju život pro sousedy, Vašku. Já žiju život pro sebe. Ty pro sousedy a závist, jak jsi psal sebeprojekci.
10.01.2025 | 19:44:25 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Jako svoje první auto jsem měl žigulíka. Což byl sedan. Pořídil jsem ho někdy v roce 94 a jezdil s ním několik let. Ale popravdě celou dobu jsem tam vozil vzadu velký kufr, který byl k ničemu. Pro početnou rodinu měl sedan smysl. Ale pro mě jako jednotlivce to auto mělo zbytečnou záď. Jenom jsem vozil takový převis vzadu. Prázdnou prodlouženinu auta. Proboha k čemu? Protože byla taková móda kdysi. Tím to auto bylo delší a člověk zase musel více koukat dozadu při couvání. Pak jsem si na samotném konci roku 99 koupil hatchback, Matize. Jaký to byl úlevný pocit. Zkrácení vozu. Už bez toho nesmyslu vzadu. Ještě nižší spotřeba.
To samé mobily. Zpočátku se dělaly velké mobily. I já jsem měl takový velký mobil. Říkali jsme tomu pádlo. Siemens myslím. Někdy v roce 97. Pak ale po r. 2000 přišly malé Nokie. Bože, jak to bylo super do ruky a do kapsy a jak to bylo úlevné. To samé, jak byl úlevný přechod z komunistických Sedanů do malých kapitalistických Hatchbacků typu Fiat Uno nebo Renault Twingo
11.01.2025 | 01:34:42 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Nebo Opel Corsa apod. Jenže pak zase začali auta i mobily zvětšovat. Dneska jsou mobily stejné jako ty zrůdy z počátku. No a auta se taky začala zpět zvětšovat. To je přece vyšinutá móda. Nejprve to šlo dobrým směrem. I u aut, i u mobilů. Ale pak někdo zavelel zvětšovat. Hele a nebyla to strategie výrobců a prodejců? Není to jen obyčejná manipulace, protože na větším výrobku mají větší marži?
11.01.2025 | 01:37:46 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Je to vyšinutá móda. Velké mobily už nejde nosit pohodlně v kapse jako krátké Nokie. Vždyť to bylo lepší období. Menší mobily byly milionkrát praktičtější na chození venku. Jsem turista, cestovatel. Tak i dneska mám tlačítkový menší. Ještě že se znovu vyrábějí. Ale když nemám velký mobil, jsem out. Stádní jednoduchý Vašek má velký mobil, protože Vašek dělá, co mu stádo řekne a Vašek se nechce lišit. Bojí se, co by řeklo okolí. Já na stádu seru. Vašek mi řekne - Haha, Mulite, máš malý mobil, bo závidíš a na velký nemáš. Ty vole, jsi vedle, jak ta jedle. Já mám malý mobil, bo mi lépe vejde o dlaně i kapsy. A venku nechodím na internet. To samé auto. Blbý Vašek mi řekne - závidíš, nemáš na velké auto. Ty blbe, vždyť dneska si můžeš pořídit velké auto za pakatel, ty vole. Mám malé auto z podobného důvodu jako malý mobil. Tak mi to vyhovuje. Vím, že jiní lidi by to chtěli taky tak. Ale jsou svázaní. Žijou v prokletí chovat se podle druhých a společenského tlaku. Co převládá, tomu se přizpůsobí.
Je to strašné. Nežijí svůj život. Nikdy nežít svůj život a až tak se přizpůsobovat jiným je smutné. Nebo ne?
To samé klávesy. Mám Synťák za 20 tis a aranžér za 30 tis. Taky se mě ptali, proč si nekoupím Genose za 100 tis? Nemáš na něho? Ale hovno. Mám. Proč si nekoupím Genose? Protože ho mají samí cocoti, co neumí hrát, ale kupují si ho jen kvůli tomu, že je nejdražší. To je to samé, co s těmi auty. Stejný cocotismus. Mně moje aparatura za 50 tis. stačí. Nepotřebuji do toho dávat 100 tis. Tím spíše, že vím, že díky svým schopnostem z toho levnějšího vytřískám víc, než on ze zbytečně drahého Genose. Umím pracovat s efekty, nastavením tak, že mám lepší zvuk, než ten moula s drahým strojem, ale bez nadání. Nepotřebuji Genose, když dokážu udělat totéž kouzlo nebo i lepší vyrobit s levnějším strojem. Už se mě i ptali, jak to dělám. Ti, co mají Genose nebo Tyrose, mi na youtube vypisují, jak je možné, že mám lepší zvuk než oni. Jsou frustrovaní, že do toho dali tolik peněz a nehraje to líp. No já je chápu, že je to nasere. Ale tak to je holt příroda. Někomu nadělí, někomu ne. Nepotřebuji Genose, nepotřebuji sedan ani SUV, nepotřebuji velký chytrý mobil. Nechci to. Vím, že mi sedí peníze na účtu a žere je inflace. Ale kvůli tomu si SUV, Velký mobil a Genose kupovat nebudu. A nebudu!
11.01.2025 | 01:57:20 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Sranda, že můj brácha je stejný jako já. Má barák, na účtu milion a jezdí v Twingu. :-)
To by Vaška polil smrtelný pot. :-)
11.01.2025 | 02:00:31 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
A velké mobily, přechytřelé, dotykový displej, jsem měl. Dva mobily. Taky jsem to měl, když to mají všichni. Někdy před 10 lety jsem to nosil. Je to jenom na nasrání se. Vyhodil jsem je a vrátil se zpátky k malým tlačítkovým mobilům. To samé auto. Měl jsem větší, vrátil jsem se zpátky k menšímu, vyhovuje mi daleko lépe. Jsem svobodný. Lidi neumějí být svobodní. Kulturní tlaky jsou brutální ( z jejich pohledu) a oni nedokáží žít jako individualisté. Pouze jako stádo. Efekt davové psychózy. To je jedna z největších řídících sil společnosti.
11.01.2025 | 02:12:54 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Tvl, vždyť ty nemáš ani toho bráchu....žvanile.
11.01.2025 | 10:00:10 | Vašek | Reagovat
RE: Volvo XC60
Možná nemám ani ruce, ani nohy, bobe a píše to místo mě AI.
11.01.2025 | 11:14:59 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Je fakt, s těmi smartfouny, že když jsem před pár lety pořizoval svůj první (mám ho stále), tak po zkušenostech se služebním už jsem se díval, kromě ceny, kapacity baterie a paměti a pár dalších vlastností, na jeho rozměry vs. velikost displeje a také hmotnost. Výsledkem je celkem levný značkový mobil se slušně velkým displejem a slušnou baterií, který se vejde do kdejaké kapsy a přitom mi tu kapsu nerve. Ale stálo to trochu času a koumání. Jinak se přiznám, že bez něj ani ránu a dělám přes něj vše. I doma notebook jsem už líný spustit, jen když musím.
11.01.2025 | 11:26:36 | Ital | 78.80.123.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Neměli bychom tu diskusi o blbostech přesunout někam dál od Volva? :0)
11.01.2025 | 11:29:04 | Ital | 78.80.123.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Můžeš jezdit v oktávce jo? Tvl, tak to respekt, filosofe a je ojetá deset nebo 20 let? :-)))).
Chlape zajdi ke specialistovi, co tady předvádíš je úplně mimo normu, bude to mít diagnózu s číslem..
11.01.2025 | 10:02:33 | Vašek | Reagovat
RE: Volvo XC60
Ale kdepak, bobku. Na účtu mám momentálně něco přes 600 tis. Takže mírně ojetou Oktávku bych za to koupit mohl třeba zítra. Nebo i ojeté SUV. Ale koupil jsem si Kolíně za 73 tis, páč mělo malý nájezd 21 tis km a protože mi malá auta vyhovují. To jen tvůj mozeček není schopen pochopit, že lidi mají malé auto nebo tlačítkový mobil ne kvůli tomu, že by nemohli mít jiný, ale že to tak chtějí. Ty ze mě pořád děláš závistivou socku. Ale já nevím, zda jsem až taková socka, když mám vlastní barák, velkou zahradu, auto, různé synťáky apod. Vždyt jsou lidi, co nemají ani vlastní bydlení, ani zahradu, ani auto a jezdí MHD. Ti jsou jako co, když já jsem socka?
Nechci si koupit ani Genose klávesy, páč to má dotykový displej. Ani novější klávesy, páč to má dotykový displej. Mě dotykové přístroje nevyhovují. Vašku, ty máš jednak nízký IQ a i nízké EQ, nemáš empatii.
11.01.2025 | 11:14:21 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Aha, dívám se na netu, že některá ojetá SUV už stojí jen kolem 200 tis kč? No tak to bych mohl mít tři starší SUV. Abych byl jako dement Vašek. :-) Koupím si tři ojetá SUV, abych ho měl velkého jako zamindrákovaný Vašek, který nejdříve jezdil ve škodě 120 a Thalii, ale pak se z něj stal Rothschild na leasing. :-)
11.01.2025 | 11:36:21 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Já mu věřím, Vašku. Skutečně jsou lidé, kteří mohou mít nová drahá auta (nebo cokoliv jiného, i když netvrdím, že zrovna barák v Praze nebo nové Ferrari) a prostě to nemají. To je na každém. A dokonce chápu, že pro někoho je to nepochopitelné.
11.01.2025 | 11:41:32 | Ital | 78.80.123.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Tak za 600000,- by se zrovna nové drahé auto nekoupilo, tak jsem to opravdu nemyslel, ale napadá mě k těm dotykovým ovladačům. Když jsme pořizovali kuchyni, nabízeli vestavné varné desky s dotykovým ovládáním shora na té desce, což je asi běžné. Nám se ale jaxi nelíbilo to ovládání mezi hrnci (o dotykovost nešlo) a byl zvolen radši vestavný sporák s otočnými ovladači klasicky v čelní stěně. Tak co tu ještě máme k tomu Volvu... :0)
11.01.2025 | 11:51:17 | Ital | 78.80.123.* Reagovat
RE: Volvo XC60
Kdyby Vašek vyhrál ve sportce třeba 100 milionů, tak okamžitě prodá svoje středně velké SUV a poletí si koupit to největší SUV, co existuje. Kdybych vyhrál 100 milionů já, tak udělám všechno, co je v mých silách, aby nikdo nemohl přijít na to, že mám na účtu 100 milionů. Jezdil bych i nadále v Kolíněti a měl bych pořád tlačítkovou Nokii a klávesy bez dotykového displeje. Je mi jedno, zda tomu někdo věří, nebo nevěří. Ty peníze by mi asi žrala inflace, mně by to bylo vcelku jedno. Zahradu mám taky velkou, 56 X 48 metrů, nepotřebuji větší. Leda že bych si tu ještě koupil další okrasný strom. Jinak mě už nic nenapadá. Cestování - kdysi jsem cestoval hodně, už mně to taky stačilo, přehled o světě jakžtakž mám. Všude je chleba o dvou kůrkách. Nejvíce na světě se mi líbí v horách, turistika. Ta je skoro zadarmo. Jako na potvoru miluju věci, které jsou zadarmo. Přírodu, slunce, hory, turistiku, cykloturistiku. To by musel boháče trefit šlak, že ty nejlepší věci jsou zadarmo a jejich peníze jsou jim víceméně k hovnu. :-) Létat vrtulníkem na lyžovačku na Aljašce jako Kellner - to by mi muselo přeskočit. Ten vůl nikdy nebyl na Malé Fatře. Nebo v Malé Studené dolině v Tatrách. Tolik krásy nikde není. Tady v Evropě je tolik krásy, že se ani za život nedá celá poznat.
Hamounění je psychická porucha. Vyrovnaný člověk to nepotřebuje k životu. Ostatně věděl to už Budha a spousta dalších lidí. Vím, že mám pravdu. Život je o tom být spokojený. Kdo hamouní jako Vašek, tak cítí úzkost. Páč vždycky bude někdo, kdo bude mít víc a lepší auto, a o ho sžírá, deprimuje. Protože je to vůl, co podlehl materialismu.
11.01.2025 | 15:59:47 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60pfgb
Vždyť ten kašpar tady to fórum úplně zabil, blije tady každý den ty své nesmysly a auty nijak nesouvisející, o těch autech nemá ani páru...děs,běs.
Pořád řeší peníze, to dělaj lidi, kterým se jich permanentně nedostává...
12.01.2025 | 11:54:45 | Vašek | Reagovat
RE: Volvo XC60pfgb
Začal sis ty. Jako první jsi napsal ty mně. Obvinil jsi mě, že se chci údajně přeoperovat na ženu nebo něco podobného a že údajně tobě závidím, že máš velké SUV. Přeoperovat na ženu se nechci, vyhovuje mi mužské tělo a mužský mozek. Ostatně taky díky tomu jsem tě porazil v diskusi. Zřejmě mám více testosteronu soutěživosti a vyšší IQ i vzdělání. Kašpar jsi ty, protože jsi většinu života jezdil ve Škodovkách 120 a Renaultech Tháliích. Pak sis na leasing pořídil středně velké SUV a začal jsi psát to diskuse, že se cítíš jako Rothschild. O tobě byla natočená už pohádka. Jak si tam obyčejný švec oblékl šaty od prince (který mu je dočasně půjčil), a tomu švecovi to nějak stouplo na mozek a začal si připadat jako něco více. Nevztekej se na mě, že jsem ti ukázal, že nejsi nic více. Já jsem si jist, že už lituješ, že jsi mě vůbec napadl jako první a že sis to mohl odpustit. Nic z toho, co tu je, by nebylo. Ahoj.
12.01.2025 | 15:46:10 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Volvo XC60pfgb
:-) jak malej fakan opravdu, začal sis ty....:-), sviníš tady ty recenze kravinama denně ...zajdi k tomu specialistovi grafomane, tohle prostě není normální...
12.01.2025 | 17:14:15 | Vašek | Reagovat
Na benzín nejezdím vůbec. Motor jede na benzín jen chvíli po startu, než se ohřeje na 40 stupňů a samo se to přepne na plyn.
16.12.2011 | 17:18:08 | hynek | 194.50.64.* Reagovat
LPG v pohodě
Přestavbu na LPG můžeš zvolit kdykoliv je li motor v pořádku.Jestli u nového nebo ojetého.Motor si nepotřebuje na nic zvykat je mu to šum a fuk .Dáš mu plyn pojede na plyn a naopak.Zvykají si jedině opilci v hospodě dením pitím na to že je pak z toho nebolí hlava.Dával jsem u svého původního vozu plyn při zhruba 115000 km,jelo to nepatrně míň ale žádné problémy nebyly .Chce to dodržovat servisní úkony a není důvod se toho bát. Lidi toho nakecají,obzvláště kamarádi nebo známí.
29.11.2011 | 16:45:35 | | 88.102.67.* Reagovat
LPG
DObry den, zvazuji koupi V70 s Vasim motorem a nasledne prestavbu na LPG. Muzete mi (ne)doporucit, kde Vam ji delali + pripadne zkusenosti, rady atp. ? Diky moc !
23.11.2011 | 15:36:47 | Michal | 89.190.90.* Reagovat
RE: LPG
Tedy o spojení LPG s tímto motorem moc nevím.Ale můj názor ,na LPG je dát ho maximálně do auta ,které nemá nic najeto nebo minimálně.Nevím ,ale dle 3 případů ,kdy mělo auto najeto 150tka více .To LPG spíše uškodilo .Motor už je zajetý a není na to zvyklí.Vím že známí dával do Accorda s roku 1999, který měl najeto něco k 200tkm.A to dvou ,let mu klepaly ventily a navíc s LPG sotva jelo,tak to často přepínal na benzin.Stejný případ ,jsem viděl u Renault Laguna 1998 a Opel Astra rokem výroby kolem 1996.
23.11.2011 | 17:10:20 | luke20 | 78.45.38.* Reagovat
LPG
Tady je firma: www.greenfuel.cz
Zkušenosti a fotky na www.volvoklub.cz
Najeto 70 000 km bez problému.
28.11.2011 | 14:46:12 | hynek | 93.99.148.* Reagovat
RE: LPG
Super, diky moc !
29.11.2011 | 19:36:46 | Michal | 89.190.90.* Reagovat
Ano, Prins od Greenfuela. Bez závad, ani nevím, že tam je. Jen jsme měnili filtry po 43 000 km, ale bylo to zbytečně brzo, byly oba celkem čisté.
05.04.2011 | 19:37:17 | hynek Reagovat
chtěl jsem se spíše zeptat, jestli jej čirou náhodou nemáte od Greenfuel.
Další auto budu muset mít PRINS, tak mně zajímá servis po instalaci.
05.04.2011 | 18:33:39 | Breta83 Reagovat
LPG system
Zdravím Hynku.
Sám jsem majitelem BMW e46 na LPG - absolutní spokojenost.
mám systém Tartarini.
chci se zeptat, nemáte náhodou holandský systém Prins?
05.04.2011 | 18:32:32 | Breta83 Reagovat
Zdravím Hynku!
Přeji mnoho kilometrů v pohodě. Jsem majitelem XC70 D5 AWD 2007 6man. (ještě starší model) a zatím jsem za čtyři měsíce z auta stále nadšenější. Najel jsem zatím asi 3500 km a tak je na recenzi ještě brzy ale zatím jsem na autě nenašel něco co by mě aspoň trochu rozladilo. Zkrátka jsem nadšen a jediná závada - prasklá žárovka brzd. světla.
21.03.2011 | 20:11:47 | Macek Reagovat
Pohoda
Přeji mnoho pohodových km. Tohle auto je jedno s těch po kterých koukám do budoucna.
18.03.2011 | 16:08:32 | Bebe Reagovat