Recenze Yugo Florida 1.3 EFI
“Dokonalé auto do začátků!”

Autor recenze: Master (22 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:1302 Stav km při koupi:150 000 km Stav km nyní:170 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 30. 1. 2008

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: jen moto

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Všechno jsou to jen stroje, a tak je často ve většině faktorů úplně jedno, o kterou značku vozu jde. Záleží na tom, jak se ke svému vozidlu chovají jeho majitelé, jak ho udržují, co mu dopřávají a co všechno po něm požadují.

Abych byl stručný, ano i toto auto mělo během mého užívání nějaké poruchy. Konkrétně šlo o elektriku hlavně v palubce, spálený elektromotor zadního stěrače, zarezlý buben a rovněž dosloužilé palivové čerpadlo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Toto auto jsem si koupil ještě jako student. Hledal jsem pro mě tehdy dostupný, ale odlišný vůz, než kterých u nás jezdí "mraky". Tzn. Škodu Favorit nebo ještě koncepčně starší Škodu 105-130 má každý, konkurenční zápaďácké vozy ( Opel Kadet, VW Golf, Fiat Tipo, Renault 19 a další) také hojně brázdní naše silnice. A když už nemám na to, odlišit se kvalitním tuningem (otázkou také je, jestli se vůbec vyplatí cpát tisíce do aut "za babku"), řekl jsem si, že budu hledat na východě. Tam už se výběr velmi zúžil a nejen kvůli tomu, že FSO Polonez u nás snad nejezdí, Lada Samara se mi nelíbí o produkci Dacie už vůbec nemluvím, bylo Yugo jasnou volbou!!:-)

Malý Koral s posměškama, jakých se dočkal třeba Trabant se mi nelíbí, zato na svou dobu velmi vyspělé Yugo Florida mě prostě učarovalo. Každý den jsem projížděl inzeráty a když jsem konečně našel, vydal jsem se pro tento vůz přes půl republiky. Měl najeto asi 150 000 km a musím říct, bylo vidět, že předchozí majitelé se s ním nemazlili. Ovšem pocit studenta, který sedí za volantem !SVÉHO! vytouženého vozu je opravdu nadevše. Bylo to zkrátka silnější, než já. Auto jsem si zakoupil, usedl a vydal se zpět domů. Byl jsem na vrcholu blaha:-) Na voze se už místy vyskytovala četná koroze, konkrétě byla dokonce díra skrz velikosti FABky nad zámkem pátých dveří, koroze byla rovněž pod levým bočním blinkrem, prahů hlavně zadních dveří a pěkná dirka byla i na spodku pod prahem u řidiče, jinak byl, ale spodek slušný. Vše jsem pořádně vybrousil, zatmelil a přestříkal.

Poopravoval určité další věci na exteriéru, tak interiéru, aby vše zase nejen vypadalo, ale i plnilo co má a auto hned dostalo jiný vzhled. No a teď k závadám. Od začátku byly problémy s elektrikou. Palivoměr někdy ukazoval plnou, pak létal ze strany na stranu, až třeba ukázal minimum, stalo se mi třeba i že při zapnutých varovných blinkrech reagoval na jejich blikání i otáčkoměr. Vše měly na svědomí jen uražené konektory, po jejichž naletování bylo vše v OK. Je fakt, že se mi pak ještě párkrát stalo, že nachvilku zhasla kontrolka rozsvícených světel, i když světla svítila a palivoměr s sebou párkrát taky cuknul jako by měl snahu dělat to co dřív, ale byly to už spíš jen takový provokace, všechno ve skutečnosti chodilo jak mělo dalo se na to spolehnout. Rádio taky třeba jednou přestalo hrát. Vyndal jsem ho a dal známému elektrikáři. Když nic nenašel, dal jsem ho tam zpět a zase chodilo. Jak jsem říkal o vozidlo se předchozí majitélé očividně moc, nebo spíš vůbec nestarali a tak to prostě vypadalo. Motorek zadního stěrače byl spálený, zřejmě ho někdo pustil v době, kdy byl stěrač zamrzlý na skle. Vyměnily se uhlíky a zase se měl čile k světu.

Auto mě bezproblémů vozilo, i když začínalo po několika dalších tisících divné zvuky z motoru. Časem jsem zjistil, že jedna ze čtyř vaček je v pytli. Ale co, jezdit se na to dalo a že si motor občas trochu lehce zaskřípal, zdaleka ne tak, jako když má někdo v pytli řemen, to nebyla taková hrůza. Navíc jsem s autem nemínil jezdit křížem krážem evropou, ale potřeboval jsem ho na obyčejné ježdění v okolí, takže jakápak starost. V rámci údržby po koupi se ještě udělaly brzdy, prasátka v bubnech byly zarezlý a jeden nechodil vůbec, udělala se sbíhavost, geometrie a auto naprosto v pohodě prošlo STK. Ale pak přišlo období zoufalosti. Můj "Jugoš" začal špatně startovat. Startér točil jak o život, za to motor o ten život nějak nestál. Starty byly tak delší a delší až došlo na roztahování. Říkal jsem si svíčky...vyměnil jsem je a čekal jak srdce zaplesá a ono nic...když byl motor teplý, vše šlo dobře.

Tak holt kabely, pro studenta bylo 1 500,- Kč, které jsem za ně tehdy dal pěkná darda a prostě jsem doufal a věřil, že už to snad bude skutečně ok. Aby toho nebylo málo, dal jsem nové i zpuchřelé vzduchové hadice. Nic ale nepomohlo. Než jsem přišel na to, že vše má na svědomí odcházející palivové čerpadlo, už jsem chtěl auto shodit ze stráně:-) Po jeho přeměření bylo vše jasné. Ovšem cena za nové 5 000,- Kč....naprosto nepřijatelné. Šlo se tedy na "vrakáč" a po sehnání stejného "bosche" jsem mazal k autu. Jenže zase nic. To už nebylo možné, tak jsem nechal přeměřit i nové. Čerpadlo bylo naprosto vzhledově shodné, avšak bylo pouze jednobodové, proto dávalo opět malý tlak, Šlo se tedy pro čtyřbod.

Jaká to byla lahoda pro uši, když se po dlouhém stání, dřiny, útrap a finanční ztráty rozhučel za doprovodu protního bílého kouře po té době odstavení motor Yugo. Auto pak vesele sloužilo až do jeho prodeje. Nemůžu proti tomuto vozidlu říct slovo ať si kdo chce říká co chce. Měl jsem kousek, který toho měl opravdu hodně za sebou, ale přesto bylo vědět, že to od výroby rozhodně není žádný krám, ale opravdu kvalitní výrobek. Však taky posuďte prodejní cenu. V přepočtu 320 000,- tehdejších Kčs na německém trhu, zatímco Favorit se tu prodával za 150 000,- Kčs... Nikdy na tebe nezapomenu Jugoši, a to nejen proto, že jsi byl první...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Yugo Florida

Vložit komentář

Ahh...

Všiml jsem si, že tu řešíte spotřebu.. 5 litrů dám i s Octavii rodičů v combi motorizace 1.6, atk vám nevím. Se svým MG ZR 1.8 dávám 5,2 litrů a to s ním jezdím po dílnice dost často.
A další věc. Dobré auto? Yugo? Snad ne.. Chápu, že každý má jiné prefernce,a le to auto je prostě konstrukčně zlé a o komfortu se ani nebavme.. Své ZRko jsem kupoval za 60 táců a to auto je velmi dobré, na to, ež vychází z Roveru. Má své mouchy, ale rozdílem mezi ním a Yugem Floridou je jeden detail... Jízdní vlastnosti a pohodlí, tak samo i zpracování.
Heleďte, to vyznělo asi dost ofenzivně, tak se zaměřím a na to co se mi na, nejen Yugu líbí... Mohu ho srovnávat asi jen se Samarou, kterou měl známí a Floridu, jsem viděl před lety na živo... Samara se mi líbí více, ale Florida je praktičtější a má výhodu, že je podobné Citroenu ZX, pokud se na ten model dobře pamatuji.. Ale dnes se v dobrém stavu koupit nedá. A na normální ježdění bych jej také nebral. Snad jako sběratel jedině.

29.12.2017 | 12:37:42 | Rikuo  | 89.102.201.* Reagovat

Yugo Florida

Ahoj moc mě zaujala tvoje recenze,prosím mohl bys mi na mail poslat více fotek tvého bývalého Yuga?Hlavně interiér,hodně o něm přemýšlím,dík.Můj mail : t.janda23@email.cz

06.01.2012 | 08:37:50 | El Burro  | 109.80.69.* Reagovat

Magor

No sorry, ale magor musíš být spíš ty!! Jednak pokud si to auto vůbec měl a navíc aspoň víš o jakém typu mluvíš, tak buď jsi jezdil ve skutečně zdevastovaném sráči a nebo tu jen prudíš. I ze zkušenosti dalších majitelů mohu naopak potvrdit velice nízkou spotřebu na tehdejší dobu, protože v 91 roce tu favority chlemtaly z karbece, zatímco tady už byl čtyřbod!!
No a ještě jedna věc, musí se taky hodnotit objektivně. Nemůžu si sednout do rozpadlé Š120 po dvaceti majitelých a pak všude rozhlašovat, že škodovku (třeba novou Octavii 09) bych si nikdy nekoupil, protože to jsou sráče, což bych měl samozřejmě "ověřené" z mých zkušeností se stodvacítkou!!!

27.06.2009 | 08:22:31 | Master Reagovat

nic

yugo je sráč, žere mi cca 5,43 litru na 54km. kdo si to koupí musí bejt fakt magor!!!

04.12.2008 | 18:24:52 | nic Reagovat

o Yugu

Musím říci, že jej používám již 10 let a 3 měsíce , a spotřebu má cca 5.42 l / 100 km, přitom jsem s ním odvozil cca 500 koleček kamene (v kufru) při každé jízdě na chatu i plný kufr dříví a ještě s ním jezdím na lokality jako zeměměřič do všelijakého terénu i ve sněhu) .
Tu spotřebu jsem určil empiricky při jízdách z Teplic do Prahy po staré silnici a k tomu km naježděné po Praze např. 190 km Teplice - Praha a zpět + 60 km po Praze mi dává tu spotřebu.Jsem přitom 5. uživatel, 4 byli v Německu .
S díly už takový problém není, navíc, jak postupně ostatním dosluhují, tak se dá koupit celé třeba za Kč 500,-
Problém ale udělala vláda při převodu pojízdného auta, tak konkrétně za YUGO se při převodu musí zaplatit zlodějská EKO daň Kč 3000,- , při dalším prý ne, ale oni si zase něco vymyslí , jak někoho obrat.
Ale při odhlášení z provozu, jak jsem zjistil na magistrátě, tak když se prý dá do depozita (kč 100,-) po 1.lednu 2009 a v mezidobí dosavadní majitel "čestně" prohlásí že auto je neopravitelné a že jej rozebral na náhradní díly a ty rozprodal či věnoval, tak se dá na základě tohoto prohlášení odhlásit .A také, že se v takovém případě nevyžaduje doklad o ekologické likvidaci. A také lze v tom mezidobí jej tzv. odhlásit na nového majitele a ten opět může čestným prohlášením toto auto vyřadit .
Pochopitelně, když jej pak rozebere na zahradě a odvozí do kovošrotu , tak dostane , např. v Teplicích za 1 kg želza cca 7Kč , za cca 600 kg tedy 4200 ,- a plasty se dají také prodat do kovošrotu , ale za málo, ale zase jsou lehké a pořád lepší než to dát do ekolikvidace a ještě za to zaplatit a ti lumpové pak ještě ty díly dosti draho prodávají .

02.12.2008 | 00:14:11 | Milan Kochaník Reagovat

RE: o Yugu

Tak to vše se nyní, díky Ťokovi a podobným, změnilo, chtít darovat nepojízdné auto na rozebrání, aby současně bylo vyřazené z provozu, již nejde.

27.10.2018 | 17:01:37 | MilanKkochaník  | 37.188.141.* Reagovat

Zdarec

No jasně, u nás je to samá škodovka, v Rusku ladovka, ve Španělsku seat a v Srbsku yugo:-)) To si piš, že jsou i tady, a zrovna teď o víkendu jsem jedno potkal i na Slovensku!!:-)) Vyvážely se hodně do okolních zemí (Německo, Maďarsko), tak se většinou hlavně přes ty němce dostali sem. Ale jinak se začátkem 90.tých let dovážely i do Československa...

24.10.2008 | 19:35:53 | Master Reagovat

yugo 100 000

Kámo som momentálne pracovne v Srbsku a poviem ti ,že tu je tých YUGO asi 100 000 na km2.Robíme s tu s nich celkom dobrú prču.Ale vien ich pochopiť aj u nás bolo 120 ciatok veľa,ale že bude YUGO aj inde ako v Srbsku som neveril..

24.10.2008 | 14:16:37 |  Reagovat

to matustn:

No hele co se dílů týče, tak pokud jde o části exteriéru a interiéru, chce to zapátrat na netu nebo na vrakáčích, vždycky se něco najde. A pokud jde o motorové části, buď zkusit obdobný systém a nebo díly kdekoliv objednat nové, není s tím problém.

01.06.2008 | 18:28:03 | Master Reagovat

Zdar...Nemohl bys mi taky poslat neco na mail...mam taky takovou Flojku....
zlatovsky@gmail.com

31.05.2008 | 21:22:24 | matustn Reagovat

ND "Flojka"

Zdárek, k jugošovi ti gratuluji, ať ti dobře slouží a jsi hrdým majitelem, jako jsem býval já! Vybral sis pro mě dosud nejlepší model, krásný, na svou dobu moderní a zároveň rovněž dosud jediný, jehož vývojem se může pyšnit kragujevacký závod. Ano stejně jako naše "fávo" byla i "flojka" designovaná u italů a ty úplně první modely měly motory z tipa. Stejně tak bylo tipo lehkou předlohou designu a podvozku, ale tím to končí. Proto moc nepočítej s tím, že budeš využívat naprosto totožné díly z aut jiných výrobců. Tím samozřejmě nemyslím, běžné věci u všech aut stejné nebo podobné. Co se motoru týče, i ten je jugoslávský a když už, spíše podobný unu, ale stejně je dost jiný. Přesto ani tak není problém sehnat na tento vůz u kteréhokoliv servisu originální díl. Yugo Florida je zkrátka svá, ale to je právě plus. Zároveň se neděs, se sehnáním dílů problémy nejsou. Pošlu ti na mail několik odkazů a typů, kde bys to mohl dostat.

02.04.2008 | 17:22:27 | Master Reagovat

RE: ND

prosim muzu poprsit take nejaky ten meilik kde sehnat nahradni dily,schanim preni svetlomety a bohuzel marne :-( dekuji

25.06.2012 | 13:21:56 | jirule  | 78.136.155.* Reagovat

PROSBA

Ahoj,
stal jsem se hrdým majitelem YOGO FLORIDA 1,4.
Bohužel nemá kliku u řidiče (levá?) Nevíš náhodou by nepasovala klika originál z Fiatu TIPO rv. kolem 90tých let?

Díky Victor OLIN

02.04.2008 | 16:38:37 | OLIN Reagovat

odpovědi

To marco: Automobilka Zastava svoje první auta, tehdy nákladní, vyrobila krátce před 2.sv. válkou. Podnik Zastava byl v Jugoslávii něco jako u nás Škoda, takže má spousta odvětví. V roce 1953 tuším bylo rozhodnuto věnovat se z velké části také výrobě automobilů a bylo vyrobeno několik džípů willis. Vláda se dál rozhodla namísto nákladného vývoje zakoupit licenci, kterou po několika jednáních s různými automobilkami nakonec získala u Fiatu. Fiat 600 nebo-li Zastava Fića. Tohle auto bylo pro jugoše zase něco jako pro nás "embéčko" "posadilo je na kola". Dělalo se několik dalších větších fiatů 60. tých let, ale ty už na ně byly dost nákladné. Pak přišlo na řadu auto roku tuším 68, Fiat 128. Byla opět zakoupena licence a z italského předlohového sedanu, byl vytvořen liftback. Auto bylo označeno jako Zastava 101 "stojadin" a bylo ve velké míře vyvezeno také do Československa. Tady se ovšem auta objevila s označením 1100, protože patent na číslo s nulou uprostřed měl francouzský Peugot. Na začátku 80. tých let byla továrna pro větší prestiž v zahraničí přejmenována na Yugo (Zastava ale zůstala, takže to byla Zastava/Yugo něco jako Vaz/Lada). Ze "stojadina" se stala "Skala" a přibyl nový výrobek Yugo Koral, taková konverze mezi Fiatem 127 a Ritmem. Přesto to byl první krok k vlastní produkci. Auto bylo v mnohém exportováno do zemí jako Německo, Maďarsko, ale dokonce i do USA. Tam si ale udělalo jméno přibližně jako trabant u nás, protože Koral, který byl asi tak dlouhý, jako běžné americké auto široké, s minimální výbavou a slabým motorem si tam prostě neškrtal. Ovšem směšná cena vozu na tamní poměry udělala své, a tak lidé objednávali, i když auto ještě ani neviděli živě. Ovšem v roce 1988 přišlo auto, které bylo již plně z produkce Zastavy/Yuga. Bylo jím moje Yugo Florida, jak jsem již psal konkurent Kadetů, Favoritů, Tipa, 19ctky, Samary a dalších. A skutečně důstojný, vozidlo bylo na svou dobu velice vyspělé a hlavně například v Německu se dobře prodávalo. Pak ovšem přišla občanská válka, která z obrovské země udělala několik zbankrotovalých trpaslíků a všechny trhy byly ztraceny přes noc. Přesto kragujevská továrna, obdoba té naší boleslavské držela státní ekonomiku a jela dál. Export šel ale na minimum a hlavně do zemí třetího světa. Když se z toho továrna pomalu začínala dostávat, přišlo bombardování NATO, nálety na Jugoslávii si tato fabrika rozhodně užila. Holt značka Zastava je rovněž výrobcem zbraní, a tak se to vzalo systematicky. Pro příklad, jako by měla být s naší zbrojovkou ČZ v Brně vybomardována i kdysi motocyklová fabrika ČZ ve Strakonicích. Většina strojů byla zničena a tak se přešlo hlavně k ruční výrobě. Koral a Florida prošly faceliftem a jelo se po kusech dál. Domací trh rozhodně není moc silný a zajímavý pro něj byl a ano, stále dokonce i je model Skala, tedy bývalý stojadin!!! Srbská vláda se snaží značku stále marně privatizovat, jelikož automobilky nabízejí sice menší kupní cenu, ovšem slibují bohaté investice do rozvoje a budoucnosti značky. Jenže vláda by ráda prostě jen co nejvíc vytřískala. Velkou měrou se na odběru podílí domácí trh a auta jsou exportována do Makedonie, Bosny, Chorvatska, Bulharska, Sýrie a Egypta. Tam se dokonce i vyrábí. Nákladní automobily se pak vyváží také do Maďarska. Automobilka by ráda dále expandovala a dokonce si loni odbyla zkoušky svých vozů pro trh EU, a to právě u nás. Ale ani tady by zatím asi moc neuspěla, šlo spíš hlavně o to, aby se mohlo vyvážet do Bulharska, které vstoupilo do EU. Ale uvidíme co bude v budoucnu. Různé studie jsou, ale peníze ne. Loni se vyrobilo necelých 10 000 vozů, což je asi polovina kapacity fabriky. Vláda ale nadále pracuje na prodeji a vypadá to už slibněji. Zatím se dojednala pouze licence předešlé generace Fiatu Punto, pod názvem Zastava 10 (jako desátý typ značky) a také licenční výroba Opelu Astra pro balkánský trh. Tyto automobily společně s původními třemi typy by měly v následujícím roce dále sjíždět z výrobních linek.


To matustn: Sehnání jakýchkoliv dílů nebyl nikdy žádný problém. V každém servisu kde jsem byl mi byli schopni podle svých brožur sehnat originální díly. Případně se dá dost věcí sehnat v replice, v nejhorším případě, přímo ze Srbska. Nikdy to ale nebylo třeba, jak říkám, pro žádný servis to nebyl problém, v západní evropě byl tento vůz rozhodně minimálně stejný exot, jako třeba Škoda Favorit. Vyvážel se do Německa, Francie, Nizozemí, nebo Švýcarska a díly jsou sehnatelný jako na kterýkoliv jiný typ nejrůznější značky. A i improvizovat se dá. Třeba to čerpadlo, všechno to sice byly Bosche, ale to druhé, které jsem tam dával bylo trochu menší, tak se to prostě jen vyztužilo gumou a bylo, protože na funkci to nemá žádný vliv...

31.01.2008 | 19:32:24 | autor článku Reagovat

ND

Mna by skor zaujimalo ako je este mozne zohnat diely na toto auto-napr. do brzd.... ale aj celkovo
Dakujem za odpoved

31.01.2008 | 16:37:29 | matustn Reagovat

Dotaz

Chtěl bych se zeptat, jak to vypada s automobilkou zastava/yugo v dnešní době??Viděl jsem foto zastava 10(starší punto) ale zároveň se prý ještě vyrábějí staré Koraly a dokonce 101??Víte o tom někdo něco??

31.01.2008 | 16:07:56 | marco Reagovat

Díky

O Yugu jsem si samozřejmě za ty roky zjistil vše a kde co zkouknul, tohle video jsem ale ještě neviděl, fakt moc hezký. No víš, chce to hlavně prohledávat inzeráty a mít trochu tpělivosti, což jsem ale taky moc neměl:-) Taky proto jsem vzal první co bylo...
Jasně Yugo 45-65 Koral, proč ne, je to taková jugoslávská "stodvacítka", naprosto nenáročné a jednoduché auto. Florida, ta už byla někde jinde. Jak říkám, proč ne, přesto ale jak jsi psal, u nás je dost problém narazit na slušný kousek, bohužel... Samozřejmě v bývalé Jugoslávii jich všede jezdí hafo, ale marný není ani porozhlédnout se v Německu, bylo jich tak exportováno mraky!
Jinak "stojadin" je přezdívka pro model Zastava 101, což je licence Fiatu 128. Později bylo auto označováno jako Yugo Skala. Co je na tom nejlepší, je to auto původně někdy z roku 69 a vyrábějí ho dodnes...

31.01.2008 | 12:54:27 | autor článku Reagovat

Yugo - Stojadin

Gratuluji, taky jsem o Yugu uvažoval byla ale mizivá nabídka v ojetinách tak jsem to vzdal. Chtěl jsem Yugo Koral ale pěknej kousek se nenajde. V ex-Jugoslávii Yugu taky přezdívaji Stojadin. V odkazu posílám vzpomínku na tohle nezapomenutelné vozítko. http://www.youtube.com/watch?v=01ZNEOiAqxk

31.01.2008 | 11:46:54 | Lexi Reagovat

Dodatek

Ještě snad jen dodat, že auto bylo velice pohodlné a nadprůměrně prostorné. Důstojně by konkurovalo i vozům vyšší třídy!!! Oproti třeba Favoritům byl pokrokem motor se vstřikováním, od roku 1991, a to rovnou čtyřbodovým. Škodovky měly jednobody od roku 1994, poslední fáva a první felície. Mínusem byly třeba některé nevzhledné ovládací prvky na přístrojovce. Akcelerace z nulové rychlosti nebyla nic extra ve vyšších rychlostech už auto zrychlovalo mnohem ochotněji. Poslední věcí na kterou jsem zapomněl, byla u mého kusu už dosti "vykloktaná" převodovka. Hůř se řadila jednička nebo pětka, ale hlavně zpátečka, která působila jakoby byla bez sinchronů, ale nebyla!! Holt jaké si to svým, nebo chováním předchozích majitelů uděláš, takový to más. How domluvil jsem...

31.01.2008 | 10:44:07 | autor článku Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Yugo Florida