Motorecenze Jawa 350 dvoutakt, 2v - Pan František Janeček se musí obracet v hrobě. Od konce šedesátých let JaWa umírá, smutné. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Jawa 350
 
 

Recenze Jawa 350 639
“Pan František Janeček se musí obracet v hrobě. Od konce šedesátých let JaWa umírá, smutné.”

Autor recenze: Roman B. (38 let),
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1991 Typ motoru:dvoutakt, 2v Stav km při koupi:19 900 km Stav km nyní:32 500 km Způsob řazení:manuál Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 7. 12. 2012

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Zdokonaluje manuální zručnost majitele

Slabé stránky

Závady a opravy na motorce

"Furt" něco.
Zřejmě jsem narazil na špatný kus, ale spíše se jednalo o standardní kvalitativní úroveň českého postkomunistického výrobku. Neustálé výměny svíček, cívky, relátek mne mnohdy doháněly k šílenství.
Na motocyklu se "pořád" něco povolovalo, kontakty oxidovaly před očima.
Co se týče údržby, nemám na Jawu dobré vzpomínky.


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Jak hodnotit? Byla to prostě Jawa, jejíž vývoj se zastavil přibližně v šedesátých letech, kdy minulý režim rozhodl, že socialistický člověk nepojede vstříc světlým zítřkům na motocyklu... bohužel ani autem.
Původní Jawy, ze kterých vycházely pseudomoderní řady 634-638-639-640 byly ve své době špičkou v oblasti motocyklového trhu. Bohužel, co dokázali s Jawou udělat v následujících třiceti letech, to nemělo z technologického i obchodního hlediska obdoby.
Jawy z devadesátých let jsou v porovnání s konkurencí téže doby jako opice na stromech. Zastaralé, designově labilní, poruchové, dvoutaktní...
Když měl člověk později možnost srovnání, připadal si jako ve snu. Z Jawy jsem přesedlal na Hondu a chvilku jsem pátral, kde udělali soudruzi z Týnce chybu?

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Jawa 350

Vložit komentář

jawa 350

Pánové, nevím co si většina lidí slibuje od 25 let staré motorky, mnohdy ještě zasažené kutily, se zanedbanou údržbou a divokou minulostí. Jestli Jawa 350 žere 7 litrů na sto, tak je to špatným seřízením, nebo je jednoduše motor už po smrti. Já mám Jawu 350/639, komplet motor po GO, nová elektroinstalace (originál kladívka), vše seřízeno podle návodu výrobce a od GO mám najeto 10 000 bez jediné poruchy. Spotřeba kolem 4 litrů, spolehlivá, nemůžu si stěžovat, i když samozřejmě v porovnání s dnešními moderními motorkami se není o čem bavit. Můj názor je, že když je všechno spravené a v originál stavu, je Jawa spolehlivý a i úsporný stroj.Lidi se k tomu ale chovají jako prasata a pak se můžete divit, že je ta motorka špatná. Jak budou vypadat dnešní motorky za 25 let ? A můžete mě ukamenovat jak chcete..

24.03.2015 | 13:04:40 | Vojta  | 41.169.21.* Reagovat

RE: jawa 350

I stará motorka, stejně jako staré auto může podávat plný výkon. Jawu 350 jsem měl jako novou, bezkontaktní zapalování a oddělené mazání, což je super vychytávka.
Ten motor pokud žere a nejede, tam se podívejte, jak je nastavená v karburátoru bohatost směsi na jehle, jaké tam kdo nacpal trysky a potom to chce doladit bohatost takovým tím malým šroubkem na karburátoru. Jezdil jsem za 3,5/100 a když jsem se extra snažil, tak za 3,3/100, ale základ je, že motor musí mít tlaky, ato na obou válcích stejné, ato tak 9bar a víc, potom v 100% pořádku zapalování a používat moderní kvalitní olej 2T. Také by se nemělo zapomínat měnit i ten v převodovce, opět nejlépe 80W-90, také občas dopnout a namazat řetěz neuškodí. Co se týče jízdních vlasností, za hodně nešvarů i pádů mohou originál pneumatiky, které sice přežijí nemožné, ale v nouzi vás nepodrží.

04.06.2015 | 17:20:09 | Ondra S.  | 62.245.112.* Reagovat

RE: jawa 350

Presne tak plne s tebou suhlasim.ja na jawu nedam dopustit,na tychto masinkach jazdim uz peknych par rokov a som spokojny.vsetci viete len frflat...komu sa nepaci nech si ju nekupuje😁.a ze boli uz v dobe vzinku zastarale?..hmm.mozno ano,ale vyrabalo sa v cssr aspon cosi..teraz sa tu nevyraba ani to...skoda ze nevysli do vyroby prototypy napr od pana F Pudila.jawa čz by bola dnes mozno uplne inde...

06.03.2016 | 16:31:15 | peter neo  | 85.237.234.* Reagovat

RE: jawa 350

Naprosto souhlasím. Vlastním Jawu 638 RV 1985 a nemůžu na ní říct jediné křivé slovo, koupil jsem si jí jako novou v roce 1986 za 19 tisíc v mototechně v Děčíně u vlakového nádraží a od té doby jí mám, šetřil. Nemám tam žádné nesmyslné Vape, klasika s kladívky. Indukční cívky mám původní, kladívka také, prostě kommplet zapalování včetně kondenzátorů. Předstih kontroluji jednou za rok a není potřeba s tím nic dělat, nijak se to nerozhazuje. Jednou za rok měním vzduchový filtr a olej v převodovce, jezdím s tím každý den i v zimě do práce a o víkendech výlety a o dovolené každoročně Chorvatsko. Ještě mě nikdy nenechala ve štychu. Od nákupu 1986 k dnešku jsem měnil před rokem poprvé brzdové bubnové obložení, už bylo sjeté na nýty a dělal jsem GO motoru a výměnu některých součástí na rámu (repas kliky, výbrus včetně pístů a kroužků, nová ložiska, gufera, vidličky, primární řetěz, sekundární řetěz, kryt řetězu, spojkové lamely, olej teleskopů a tlumičů, všechna lanka), párkrát mimo tuto GO od nákupu jsem samozřejmě měnil pláště, duše, žárovky, akumulátor, svíčky a olej v převodovce, nic víc. K dnešnímu dni mám na tachometru už po pátém vynulování nájezd necelých 40 tisíc. Od roku 1986 od nákupu ke dni GO motoru a pár věcí okolo (rok 2020) jsem najel přes 400 tisíc Km. Na Jawu nedám dopustit, je to za ty peníze bezkonkurenčně spolehlivý stroj, člověk se o to musí ale umět starat.
Shrnutí:
*Nájezd do první GO motoru přes 400 tisíc Km
*Brzdové obložení a spojka vydržela přes 400 tisíc Km
*převodovka k dnešnímu dni je stále původní a to včetně vodící tyčky a řadící kulisy
*Gufera předních teleskopů jsou také stále původní a netečou
*Budu asi dávat nový potah sedla, už je spuchřelý, ale na funkci motorky nemá vliv a zatím to nespěchá
Teď mě asi antijawaři sežerou ale je mi to jedno, to co jsem napsal jsou fakta, Jawu 638 bych nevyměnil za nic jiného, měl jsem možnost se svézt i na jiných motorkách, ale Jawa je prostě Jawa, je to záležitost na celý život.

18.09.2021 | 16:17:43 | Jiří  | 88.102.56.* Reagovat

RE: jawa 350

tak ono to Vape není nesmyslné. Je to prostě evoluce, dneska už žádná dobrá motorka nemá kladívka. Proč asi? Spolehlivost, jednoduchost, žádné díly které by se opotřebovávaly a vyžadovaly údržbu a seřizování. Navíc s rezervou stíhá dávat jiskru i nad 10 000 otáček, takže při těch jawáckých 4 - 6 000 otáček maká jako na volnoběh. Rozhodně bych ho nezatracoval, zlepšilo to chod motorů i u takových pekáčů jako Jawa pionýr, Simson, apod. Koneckonců i trabanty od roku 1987 měly takové zapalování, které vytrhlo trn z paty trabantistům. O neustálé nutnosti tam seřizovat odtrhy kladívek a předstih byly napsány elaboráty.

30.09.2021 | 18:27:20 |   | 89.102.148.* Reagovat

Jo, proti Jawě i taková "soudružská" eMZeta byl stroj. Jezdila, jezdila a jezdila... žádné opravy, údržba spíš jen pro zábavu, protože člověk si na ní prostě chtěl něco udělat, tak leštil, mazal, a laskal ji. S obsahem 150 jela jak naše Jawa, a ve 250ce to bylo dělo. Přestože jen jednoválec, kvalitativně i výkonově byla o pěkný kus dál. A nebojím se říci že i designově. Jediná závada, která mě za 6 let potkala, byla píchlá pneumatika.

13.12.2012 | 20:47:56 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

No MZ byla bezporuchová, ale taková hranatá a výše postavená, spotřeba taky nižší. Jako stroj super pohoda.

Ale ta JAWA to mělo srdce. Fakt krásný stroj, 2 výfuky, a v dobrým stavu ta 350 vypadala neskutečně dobře v chopper verzi viděl jsem pár pěkných úprav se stojany na nohy, atd skoro jak amerika ty chromy a tak, nádherný na pohled. Jako po úpravě zapalovaní už to bylo nějako trochu lepší.
Ale samozřejmě stroj zastaralý mno a vrnění v ruce rozdíl obrovský oproti třeba Hondě CB z 80.let teď si nemůžu vzpomenout možná to byly jak 250(já jsem si prodjezdil tuhletu) tak i 500, stále se prodává za vysokou cenu. Ten model Hondy CB co vypadá podobně jak JAWA, akurát je o dost menší lehunká to se opravdu hodně povedl mno, dobře se na tom sedí, jízda tichunká, neskutečný držák spotřeba parádní. Jako nebe a dudy. :(
Jinak já mám ČZtku. :D takové JZD heblo neskutečné, ale nejezdím s tím, hrozný to stroj, ale na tu cenu je mnohem lepší než kdejaký scooter, nebo motorka čína v kvalitě xy, i když pohodlí děs, nestarám se o nic, až na baterku, hrozný to hebla od čechů a dobíjení či vůbec veškerá elektronika jako děs běs. :D

14.12.2012 | 08:31:36 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE:

Zrovna historie motocyklů Honda je třeba k vidění zde: moto.honda.cz/o-honde/chronologie-motocyklu.html

Zatím co v čechách sjíždí s výrobních pásů "dvoutakty" ještě dnes - ano, je to tak, ale nejsou určeny pro evropský trh. Továrna pana Soichira Hondy uvedla první čtyřtakt v roce 1951 (Dream E, OHV, 146ccm). V době, kdy jsem na konci osmdesátých let slintal nad legendárním endurem s označením Transalp XL600, Jawa se "vytasila" s modelem 350-638 generačně na úrovni dinosaurů.
Věřím tomu, že by se Jawa mohla opět postavit na nohy, ale muselo by dojít k několika zásadním krokům a první by muselo učinit konstrukční oddělení. Ale to je zas trochu jiný příběh.

03.01.2013 | 08:42:35 | Roman B.  | 192.168.1.* Reagovat

RE:

MZ sice měla výhodu v nižší hmotnosti, pětikvaltu a modernější konstrukci, ale měla o dost horší tuhost rámu. U 150 ccm to šlo, rám jakžtakž zvládal, ovšem 250 byla celkem špatně ovladatelná. Motor 250 měl dobrou špičku, ale byl málo pružný. Svezl jsem se bezprostředně za sebou na MZ 250 a Jawě 350 - 639. Lépe se jelo rozhodně na Jawě, i přes vyšší hmotnost atd. MZ 150 byla mnohem vyváženější motorka, než MZ 250.

04.09.2013 | 17:32:29 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Z mých zkušeností - MZ jede rozhodně líp, ale její závady jsou fatálnější a taky je mnohem míň pohodlná. Třiapula se sere furt, ale sere se tak nějak zlehka, malýma věcma. Samozřejmě 4 kvalt a kladívka dělají svoje, nejede to a žere jak tank. Ovšm MZ když už se posere, tak to stojí za to, protože díly jsou za EURa, notoricky tam odchází těleso spojky a to stojí batoh, jak na třiapulu komplet celý motor.

Jestli ještě budu někdy kupovat starý dvoutakt, jakože to mám v plánu, rozhodně jednoválec, nejlepší byly MZ 150, ČZ 175 a Jawa 250 - malá spotřeba, minimum poruch, lehká váha - ideální stroje do města a hezčí než dnešní plastové skútry.

10.03.2015 | 15:46:35 | Pospec  | 188.175.63.* Reagovat

RE:

Ona i ta stopadesátka měla rám nervózní. Pamatuju si, že když jsem ve 120ti předjížděl do táhlé zatáčky auto, vlnila se pode mnou tak, že jsem raději ubral, a počkal na rovinku. Ten rám byl jen z plechu a tuhost mu chyběla.

10.03.2015 | 18:36:58 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Tak to určitě. Navíc ta stopade měla maximálku něco málo přes 100 km/h. Skáču dobře, skáču rád...

09.03.2017 | 16:24:20 | Itall  | 80.188.182.* Reagovat