Recenze MZ ETZ 150
“Při dobrém kupu a slušném zacházení klidně i 30 000km jen s běžnou údržbou, za nálo peněz hodně ježdění.”

Autor recenze: Zeur (24 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:150ccm Stav km při koupi:10 000 km Stav km nyní:13 000 km Způsob řazení:manuál Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 3,5 l/100 km Vloženo: 25. 1. 2009

Hodnocení inzerátu: 19 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.8

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí motorka: Fichtl stadion

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na motorce

Motocykl byl již po koupi v dost žalostném stavu. Resp. při koupi jsem tomu až tolik nerozuměl, ale všechny problémy se začli projevovat po najetí cca 400 km. Celkem 5x mě motorka někde nechala - vždy se jednalo o snímač otáček nevhodné konstrukce, který se vlivem vybrací rozsypal. Tento snímač byl nějaký atyp, protože na jiných MZ jsem ho neviděl. Taktéž ani jedna spojková lamela nebyla celá, každá na 2 až 3 kusy, Primár a sekundár vytahaný, startovací segment 5 minut před smrtí. Vidlice suchá a pružiny unavené - vidlice plná kovových špón. Silentblok zadní rozety potrhaný.....no vyloženě hrůza.,


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Za 3000km jsem nejvíce zkušeností nabral s tlačením motocyklu domů - vždy cca 5km - celkem 2x a 3x pro mě přijel kamarád s přívěsem. Vždy se jednalo o snímač otáček. Nyní mám zapalování VAPE a preventivně jsem si koupil i jeden snímač navíc a zatím vždy dojedu bez asistence a tlačení. Jednou jsem z motocyklu spadl v zatáčce, která se mi (nad ránem a ve tmě) "zavřela". Zjistil jsem, že na předním kole je pneu značky Pneumant ještě z výroby a jen polosjetá. Je tedy možné, že motorka má opravdu najeto jen 13 000km, nicméně mi nejde do hlavy jak je možné, že je uplně vyklepaná klikovka i ložiska kliky, snad jedině, že se těch předchozích 10 000 najezdilo na jedničku a na plný plyn.

Velmi pozitivně hodnotím přední kotoučovou brzdu a její výkon. Spotřeba s karburátorem BING při dědečkovském stylu a mých 100kg nepřekročí 3,5 litru. Výkon předního světlometu je taky skvělý, zejména při použití lepších žárovek. Výborné taktéž je, že motorka v podstatě nepotřebuje akumulátor a pokud dojde uplně šťáva tak stačí při startování připojit 12V složených z tužkových baterek, nastartovat a můžou se odpojit.

Pokud jedu sám tak to výkonově stačí na příjemné a klidné svezení. Pokud jedu s přítelkyní (75kg) tak je jízda velmi vlažná a konkurovat automobilům lze jen po rovině, v kopci kde jsem s favoritem jezdíval 60 v pohodě, na tomto ve dvou jedu s bídou 50 na plný výkon. Takže nějaké cestování ve dvou nepřipadá moc v úvahu - opravdu tak leda do jižních čech.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 19


Komentáře uživatelů k recenzi MZ

Vložit komentář

ahoj chlapci,mám problém,nemůžu doladit motorku,nemá tu správnou šťávu. Dal sem novej karbec a jede,jen po několika metrech jako když tam nejde správně benzín a nemá ten správnej tah.Dám sitič a jako když ožije a super,zatáhnu sitič a zase mrtvola. Může někdo poradit?

23.03.2014 | 14:05:51 | Petr mz  | 178.255.168.* Reagovat

mz etz 150

prosim vas kolik se dava oleje do předních vidlic na mz etz 150 nekde to nemužu najít

02.02.2014 | 11:02:26 | Martin  | 93.99.49.* Reagovat

RE: mz etz 150

Než se začnu hloupě ptát, poprosím nejdříve pana Googla, ten poradí: www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=6820&fid=18 Nejspíše jsi to vůbec nezkusil, "páč" to vyskočí hned na prvním řádku po zadání dotazu.

02.02.2014 | 11:18:24 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: mz etz 150

aby jsi se neposral, jestli není jednodušší napsat kolik tam toho je než ho tu školit z googlování vole...

02.03.2020 | 00:50:03 | xy  | 94.199.195.* Reagovat

MZ 150

MZty nejlepší stroje :) a jak tu pise že do kopce ve dvou jede 50 BLBOST !!! jednou jsme jeli do kopce dva 95 a jeste jsme predjizdeli auta říkám ty moderni krámy hlavne ty 4takty pekne na ho*no a nevim co tu hned nadavaji na to ze ma nekdo Mzinu v 16 mě je 17 mam ji taky a je to v poho !!! prostě MZ nejlepší motorka !!! MZtam Zdar !!

07.01.2013 | 09:01:07 | Filos  | 77.48.12.* Reagovat

vždy je lepšie kúpiť 20 ročnú mz dať do nej pár korún a máš ešte poctivú kvalitu,lebo v tej dobe sa robilo zo železa to čo má byť zo železa z hliníku to čo má byť z hliníku a netlačili všade umelinu.a hlavne sa nedaj nahovoriť na nejakú čínsku pičovinu,pretože tá cena ktorá sa zdá na začiatku super,tak po čase zistíš že sú to zbytočne vyhodené peniaze.

08.07.2011 | 21:18:51 |  Reagovat

když teda nemůžu mz 150, tak mi poraďte jakou spolehlivou motorku do 10k koupit? a jak tady už někdo psal - co je 25ccm oproti třeba 15kw na Aprili RS?

17.06.2011 | 20:03:18 | Rohlík Reagovat

MZ je zlato

mám mztu hned po fichtlu sem na to sedl hrdinka že my málem vyskočily dcévky z kuže má ohromný zatach a i v originalit+ lita 110 a to na rozbití huby dost stačí jinak jezdím na ní na A1 a benga se zeptají kolik mužu kilovat povidam do 11 on se podiva na techničak jo 9,5kw zkontroluje lekarničku tu zamozřejmě nemám po ukecáni si veme 3 kilča a já zase frčím na moji lasence 2TAKTNÍ

28.09.2009 | 17:24:45 | Zajda Reagovat

Standa

MZ je dobrá mašina, má sílu odspoda, není to uječenej komár jako ty moderní motorky. Je to pohodovej tahounek, ale jak píše Otowson, musí se jí dávat co potřebuje: Kvalitní olej do benzínu a kvalitní benzín. Zapalování se mi nikdy nes*alo, byla to spolehlivá část motorky. Vlastně se mi nikdy nes*alo nic, jen se mi po nekvalitním benzínu a oleji ucpal (zakarbonoval) výfuk. A časem prosakovaly gufera na šavlích. Na cestování i na dlouhé cesty super mašina. A hlavně - inteligentní bzučivý zvuk, ne jako ty současné krámy, co řvou jako by neměly tlumič. Když holt to ho*no jede, tak ať to aspoň dělá kravál :-(

29.07.2009 | 20:41:18 |  Reagovat

Od 16 o.k.

mz se smí řídit od 16, i 150, pohybuju se na 150 od 12 let, svou mám od 15. je nej motorka, táhne a na doporučení koupit si něco lepšího odpovím: ne každej má tolik peněz. jinak mz 150 jde přestavit na 125 za 5000, ale kterej blbec by si snižoval obsah. policajti mě chytly tolikrát a nikdy nic. ´
JInak bratránek, nejlepší pilot na světě, umí řídit vše měl etz 150 od 15, v 17 si koupil ETZ 251 bez papírů- naklepal na ní čísla jako na 150 plus přendal spz a lítal v poho. jinak etz 150 jede tak 110- dá každou jawu 250, po přebrusu na 201 a snížení hlavy jede 140. jinak těmto motorkám se musí dávat to, co potřebují- cagiva i cbr a nsr a rs jsou mrdky a bzučáky a mixéry- sou drahý a serou se po 5000km. ETZ je velká MAŠINA s perfektními jízdními vlastnostmi. go celého motocyklu je laciné a dá se udělat doma, na japoncích a tajvanech ne...... odemne vše MZ eTz nej moto na světě, až na zapalování, to se po koupi mz sere na každé

26.07.2009 | 20:21:12 | Otowson Reagovat

RE: Od 16 o.k.

Ahoj čtu tady tvůj kometář a zaujmulo mě to jak si psal a výbrusu mz 150 na 201 . Víš kdo by to mohl udělat ?

24.07.2012 | 12:40:41 | Martin  | 78.24.8.* Reagovat

RE: Od 16 o.k.

mam 150 i 250 ETZ,nikdy nebyla zavada na zapalování,jezdím denně do práce v každém počasí,vždy dojel.

13.10.2013 | 22:33:05 | Kecavalh  | 37.48.39.* Reagovat

RE: Od 16 o.k.

Mam 150 a mě se nedobíjela a bylo v čudu reléčko tak jsem tam prdnul ze škodovky 120ci a už bez problému :)

18.11.2014 | 21:26:29 | Abkel  | 82.99.160.* Reagovat

RE: Od 16 o.k.

Souhlasím, akorát ten přebrus na 200 bych nedělal, kvůli většímu namáhání kliky, ložisek, spojky - všeho. Pojede líp, ale o to dřív se vysere. Ty díly na to nejsou navržené.

03.04.2021 | 14:45:19 | Honza  | 85.160.8.* Reagovat

no fakt si jí dám mz 159 má ji kámoš a v pohodě jemu jede 115 mě i 140 z kopce po rovině 130 nemám problem, na tozjezd je to sakra vyrovnaný, jo vzhledobě CBR nic moc ale kdybys na ní chvíly jezdil tak bys pochopil že to není tak špatný ale shit to je tak jako MZ 150 :P

28.06.2009 | 23:57:01 | GROMIDD Reagovat

to co meles gromide o tom cbr je pekna kravina pac ja si dam cbr na moji mz uplne v pho a cbr jenom rve pac je to nejvetsi shit nejakej podelanej 4takt lol:D,cbr neni motorka ale motokolo radsi se odstrel nez na tom jezdit.

19.06.2009 | 12:34:36 | Janator Reagovat

Standa

Jde o to, že to začíná fixlováním s MZ a potom to pokračuje dál. Pro nevyježděného řidiče i MZ 150 je dost silná motorka, já ji měl. Má sice jen 9 kW, ale dobrej krouťák a převody, dovede se v necitlivých rukách stavět na zadní i když nechceš. Prodal jsem ji mladýmu klukovi a ještě ten den si na ní rozbil hubu i se spolujezdcem. Spíš mě se.e ta věčná snaha obcházet předpisy a zákony. Obzvláště u "machýrků", kteří pořádně nic neumí, ale ze dne na den chtějí být světoví. Ať prostě začně tak jak má, a až bude opravdu něco znát a umět (ne si to jen o sobě myslet), zjistí, že už má věk, kdy může sednout na cokoliv.

07.06.2009 | 19:14:06 |  Reagovat

Zeur:

Také si myslím, že kvůli záměně 125 za 150 není třeba se rozohňovat jako Standa :-)) V dalších věcech s ním ale v podstatě souhlasím. Jezdím na motorkách 25 let, mám už jedenáctou (když počítám i pincka), ale rychlou silniční motorku jsem si nikdy nekoupil, i když by se mi to celkem také líbilo. Důvod je přesně ten, že nikdo si nekupuje rychlou motorku proto, aby na ní jezdil pomalu. Nebyl bych výjimka, proto ji nemám. Radši jsem si vybral terénní motorky. Ty také vyrábějí adrenalin bez toho, že bych byl pojízdná smrt na silnicích. A ještě si zasportuji :-)

28.05.2009 | 21:07:07 | Itall Reagovat

RE: Zeur:

Naprosty souhlas. Do mesta a na okresky bezvadna. Mam ji ctvrty rok, jezdim +- za 2.5l, samozrejme kdyz ji tocis,tak si veme vic. Jde na ni sehnat vsechno, navic z druhe ruky za par korun.

05.03.2012 | 09:30:37 | maudi MZ150  | 94.229.92.* Reagovat

Nebuďte na něj zlí...

Chlapi, tak se ten kluk jenom zeptal. Uvědomte si, že pokud ochčije úřady a pořídí si MZ 150 a bude to vydávat za 125ku, tak stejně řídí jenom 9kW, ale nárok má na 11kW, takže v tom nevidím nějakou společenskou nebezpečnost. Je potřeba připomenout, že existuje třeba Cagiva Mito 125 - kamarád ji měl a jezdilo to 170 a když si koupil pak Hondu CB500, tak říkal, že ta Cagiva jela srovnatelně. Fakt je, že jeho Cagiva měla skoro 30kW a během 10 000km se na tom 3x dělal výbrus a nikasil.

Jinak co se týče předchozího majitele, tak to opravdu byl král všech prasat. Když jsem se ho ptal proč to prodává, tak mi říkal, že už si pořídil auto - podle občanky mu bylo 17 a něco a trvalé bydliště měl Praha - Kamýk.

26.05.2009 | 12:20:18 | Zeur Reagovat

ale není, stejně byli sourozenci, jinak by neměli takový opičí potraty.

22.04.2009 | 00:24:27 |  Reagovat

Myšak

No jasně, další blb. Pořiď si papíry z MZ 125... A dobře si rozbij hubu! Přeju ti to kreténe. Říká se tomu přírodní výběr. Čím dřív se vy blbečci vymlátíte, tím dřív bude na silnici místo pro normální motorkáře. Jen je mi líto vašich rodičů.

10.04.2009 | 11:55:43 | Standa Reagovat

Gromidde souhlasim s tebou....

10.04.2009 | 09:42:23 | myšak Reagovat

Gromidd a ostatní

To omezení výkonu k věku má jistě své opodstatnění. Od té doby, co může každej idiot řídit kamion, nebo autobus, je to na silnicích o život. Už to nejsou ti staří rozvážní machři a profíci, kteří znali, uměli a pomohli. A u motorek je to především o ochraně jejich vlastních - mladých majitelů. Ochcávat úřady falešnýma papírama, posilování výkonu atd... je jen cesta k tomu, aby alkoholici měli dostatek nových jater a ledvin, kardiaci dost nových srdcí, a rodiče mladých pitomečků museli přežít své syny a strojit jim pohřby. Kdy už dostanete rozum? Já vím, že každý mladík si o sobě myslí, že je bůh, že všechno umí a zvládá a že se mu nemůže nic stát. Skutečnost je jiná - pouze praxí získáváme zkušenosti, um, a taky rozvahu. Nevrháme se po hlavě kamkoli, jen proto, abychom někomu něco dokazovali.

22.03.2009 | 19:10:25 | Standa Reagovat

nemužeš,mužeš 125 do 11kw nebo si pořid tp z MZ 125 jak to dělaj borci,já mám CBR 125 a MZ 150 předjedu z kopce i do kopce tak si radši kup něco takovýho co mám já.

22.03.2009 | 11:03:23 | GROMIDD Reagovat

Tom - cash.net

Jak chceš řídit motorku, když tohle nevíš? Nejprve se nauč silniční zákon a potom se zajímej o to, co budeš řídit.

26.02.2009 | 14:56:06 | Karel Reagovat

Mz 150

Mám Mz 150 a chtěl jsem ji i hlavně kvůli většímu výkonu, přes rok jsem jezdi na simsonovi už mi prostě nestačil výkon. Ta MZ mi vytáhne 130 ale neznamena že tak jezdím. Když máš silnou motorku neznamená že jsi hovado. Jezdím v obci 50 jinde 90 prostě opatrně i tak si to užívám :-)...když víš co si můžeš dovolit tak je to v cajku -)

11.03.2013 | 19:33:08 | Bíťa  | 213.194.213.* Reagovat

Autorovi recenze

Z těch vad, co popisuješ je úplně jasné, že s ní před tebou jezdilo PRASE ! To je slabé slovo, to byl král všech prasat ! Všechno je vymlácené, popraskané, vytahané a zničené protože s tím jezdil jako hovado! Bez citu, škubal s tím, mlátil s tím přes díry a možná v terénu, na který to není dělané. Prudké necitlivé hovadské rozjezdy, zvedání na zadní ti oddělá silentblok rozety i lamely spojky, vytahá řetězy, atd atd...

25.02.2009 | 19:04:21 | Standa Reagovat

moto

zdravim chtel sem se zeptat jestli se tato motorka muze ridit v 16 nebo ne me se zda ze je to omezeno jenom kw diky za odpoved.

25.02.2009 | 16:03:52 | Tom Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • MZ