Nákladní
Užitkové
X
Toyota
Hilux
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Toyota Hilux - historie značky auta

Toyota Motor Corporation během své historie nyní vyrábí již v pořadí sedmou generaci automobilu Toyota Hilux. Jedná se o řadu 2-dveřových kompaktních pickupů vyráběných od roku 1968. Auto je ve Spojených státech známo jako Toyota Pickup.
První generace byla vybavená 1,5 L motorem o výkonu 77 PS (57 kW) s maximální rychlostí 130 km za hodinu. Ten byl v únoru 1971 nahrazený motorem 1,6 L. V dubnu 1969 byla přidána do rozsahu verze s dlouhým rozvorem, přičemž verze s krátkým rozvorem nadále pokračovala ve výrobě po mnoho dalších let. Součástí standardní výbavy byla čtyřstupňová manuální převodovka.
Druhá generace auta byla vyráběna od května 1972 do července 1978. V této verzi se do výbavy přidala 5-stupňová manuální převodovka. Rozvor auta byl 2580 /2795 mm, délka 4275 / 4680 mm a šířka 1580 mm. V květnu 1972 uvedený nový model s kódovým označením RN20, představil pohodlnější interiér spolu s vnějšími aktualizacemi.
Hilux byl následně radikálně přepracován v roce 1975, kdy byl vůz rozměrově zvětšen a také jeho standardní výbava byla rozšířena. Pětistupňová manuální převodovka se stala volitelnou výbavou. V severní Americe byl název Hilux zcela opuštěn, místo toho se používalo jméno "Truck".
Třetí generace (1978-1983) byla rozšířena také o 4-dveřovou verzi. Na výběr byl kromě pohonu zadních kol i pohon všech kol, přidána byla 3-stupňová automatická převodovka. Toto auto nebylo v nabídce s motory menšími než dvoulitrový "18R". Výroba verze s pohonem všech kol se zastavila v červenci 1983. Severoamerický Hilux měl pevnou přední nápravu a odpružení, k tomu kulaté světlomety.
Čtvrtá generace vozu (1983-1988) přidala 4-stupňovou automatickou převodovku a také verzi označovanou jako Xtracab, což je model auta s prodlouženou kabinou. Pohotovostní hmotnost auta dosahovala 1270 kg. Dieselové motory byly v USA vyřazeny z nabídky po modelovém roce 1986 díky široké dostupnosti levného benzínu. Pevná přední náprava byla vyměněna za nezávislé zavěšení přední nápravy / torzní tyče v roce 1986. Toyota představila novou generaci vozu Hilux na většině trhů koncem roku 1988, ale čtvrtá generace zůstala ve výrobě v Jižní Africe až do roku 1997.
Toyota Hilux - historie značky auta (dokončení článku)  »