Osobní
Terénní
X
Dacia
Sandero
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Dacia Sandero - historie značky auta

Dacia Sandero je supermini střední třídy od společnosti Dacia na platformě Logan. Auto bylo představeno koncem roku 2007, a na některých trzích jako Rusko či Mexiko je prodáváno pod názvem Renault Sandero díky kolaboraci společností Dacia a Renault. Vůz je od roku 2008 dodnes vyráběn v Rumunsku, Brazílii a v Kolumbii.
Historie auta: S mírně kratším rozvorem náprav než sedan, ze kterého pochází, bylo Sandero vyvinuto v Technocentru Renault u Paříže. Auto bylo odhaleno poprvé v roce 2007 na frankfurtském autosalonu, a jeho formální debut pro trhy Jižní Ameriky (jako již zmíněný model Renault) proběhl v prosinci 2007. Prodej auta byl poté zahájen v Evropě na autosalonu v Ženevě v březnu 2008. V květnu 2011 Renault na trzích v Brazílii představil faceliftovanou verzi auta, která má novou přední masku a přepracovaný interiér.
5-dveřová karoserie auta mu propůjčuje následující rozměry: délka 4020 mm, šířka 1990 mm, výška 1540 mm, rozvor 2588 mm. Pohotovostní hmotnost auta je 1025 – 1204 kg, objem zavazadlového prostoru je v základu 320 litrů, při složení sedadel až 1200 litrů. Tento hatchback má pohon předních kol, který zabezpečuje některý z následujících motorů: benzinový 1,2 26 V MPI (55 kW) a 1,6 8V MPI (64 kW), anebo dieselový 1,5 dCi (50 kW) a 1,5 dCi (63 kW). Poslední jmenovaný má ze všech variant nejnižší spotřebu paliva, a to 4,6 litrů na 100 kilometrů. Ke všem motorům byla dodávaná 5-stupňová manuální anebo 4-stupňová automatická převodovka.
Sandero byl navržen tak, aby splňoval požadavky evropských právních předpisů. V závislosti na úrovni výbavy přichází Dacia Sandero s až čtyřmi airbagy. Z hlediska aktivní bezpečnosti je vůz vybaven nejnovější generací ABS Bosch 8.1, který zahrnuje EBD (elektronické rozdělování brzdné síly) a EBA (Emergency Brake Assist neboli pohotovostní brzdový asistent). Euro NCAP hodnotila základní úroveň výbavy auta Dacia Sandero, stejně jako tzv. "bezpečnostní balíček", který je standardem u některých variant, a volbou u ostatních modelů. Crash test na základní úrovni auta vybavené například čelními airbagy řidiče a předního spolujezdce, získal vozu následující hodnocení: Bezpečnost dospělých pasažérů: 3/5 hvězdiček, skóre 24 bodů. Bezpečnost dětských cestujících: 4/5 hvězdiček, skóre 38 bodů. Bezpečnost chodců: 1/4 hvězdičky, skóre 6 bodů.
Dacia Sandero - historie značky auta (dokončení článku)  »