Osobní
Terénní
X
Fiat
Tipo
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Fiat Tipo - historie značky auta

Fiat Tipo (typ 160) je malý rodinný vůz vyráběný italskou automobilkou Fiat, a jeho historie byla poměrně krátká, tedy v rozmezí let 1988 až 1995. Předchůdcem auta je Fiat Ritmo, nástupcem pak Fiat Bravo / Brava.
Tipo byl zpočátku k dispozici pouze jako pětidveřový, později třídveřový hatchback. Karoserie auta byla vyrobena výhradně z pozinkovaných panelů, aby se zabránilo korozi. Auto bylo postaveno na zcela nové platformě, která byla později použita nejen v modelech Fiat, ale také u některých modelů Alfa Romeo a Lancia. První z nich byla Lancia Dedra sedan v roce 1989, následoval Fiat Tempra v roce 1990. Velký rodinný vůz Alfa Romeo 155, Fiat Coupé a Lancia Delta Nuova byly všechny představeny v roce 1993.
Auto bylo výrazné díky svému hranatému stylu, který mimo jiné umožňoval zvětšení zadního prostoru pro cestující. V roce 1989 Tipo vyhrál ocenění Evropské auto roku. Vůz byl velmi populární v Brazílii, kde svými prodeji překonalo Volkswagen Gol, který byl do té doby nejprodávanějším brazilským autem po více než dvacet let.
Montáž auta probíhala v Itálii, Brazílii a Turecku, a jeho designerem byl Ercole Spada. Benzinové motory auta byly v šesti různých variantách v rozmezí 1,1 l - 2,0 l, dieselové pak dva, a to 1,7 L I4 a 1,9 L I4. Všechny byly schopny produkovat hodnoty 58-148 PS (43-109 kW, 57-146 koní). 1,1 L základní motor byl považován za poddimenzované pro auto, které bylo jinak nadprůměrně vybavené a prostorné až pro pět dospělých osob. Vrchol rozsahu, 16-ti ventilový 2,0 motor přinesl autu vynikající výkon a ovladatelnost, a maximální rychlost kolem 210 km/h.
Fiat Tipo - historie značky auta (dokončení článku)  »