Osobní
Terénní
X
Nissan
Micra
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Nissan Micra - historie značky auta

Nissan Micra je městký automobil kategorie supermini vyráběný japonskou automobilkou Nissan od roku 1982 do současnosti.
V Latinské Americe a Asii se prodává pod jménem Nissan March a v Severní Americe jako Nissan Versa (druhá generace).
Nissan Micra byl poprvé představen v říjnu roku 1982 jako konkurent úspěšného modelu Honda City.
Micra měla ve třídě supermini nahradit Nissan Cherry, který byl s každou generací větší a větší.
Pro evropský trh byl Nissan Micra představený v roce 1983 a pro kanadský trh ještě o rok později.
Nissan sice postupně opouštěl od pojmenování Datsun, ale na něktěrých trzích byla Micra známá jako Datsun-Nissan Micra. Jméno Datsun kompletně opustilo trh na konci roku 1984.
Nissan Micra první generace byl dostupný s důmyslným hliníkovým motorem MA10S SOHC.
V červnu roku 1985 prošla Micra revizí, během které získala větší zadní světlomety a úpravu motorizace.
Další facelift auta následoval v březnu roku 1989, kdy byl představený pětidvéřový hatchback. Dále se mírně pozměnil interiér, světlomety, nárazníky a mřížka. Novinkou byl také elektronicky kontrolovaný karburátor a větší motor MA12 1.2 L o výkonu 60 PS (44 kW/59 koní).
V roce 1988 Nissan představil limitovanou edici 10 000 homologovaných vozů Micra Superturbo (EK10GFR/GAR). Stejně jako Micra R (EK10FR) i Micra Superbo byla vybavená čtyřválcem Nissan MA MA09ERT o výkonu 110 PS JIS (81 kW/108 koní).
Auto bylo dostupné buď s třístupňovou automatickou, nebo pětistupňovou manuální převodovkou a ve výbavě mělo například klimatizaci, nebo elektricky ovládaná okna. Zrychlení Nissanu Micra bylo z 0 na 100 km/h za 7,7 sekund a maximální rychlost 180 km/h.
Micra se prodávala v několika variantách. Limitované edice Be-1 (BK10), představené na Tokyo Motor Show v roce 1985 (prodej však odstartoval až o dva roky později) bylo prodáno pouze 10 000 kusů. V roce 1987 pak byl představený retro model s plátěnou střechou, hatchback Pao (PK10), kterého se prodalo 51 657 kusů. Na stejném autosalonu byl představeno také coupé s plátěnou střechou - Figaro (FK10), kterého bylo vyrobeno pouze 20 000 kusů. Protože ale poptávka po tomto modelu převýšila nabídku, automobilka se rozhodla umožnit koupi výhercům loterie. Díky popularitě mezi celebritami se Figaro stalo velice oblíbeným modelem.
Nissan Micra - historie značky auta (dokončení článku)  »