Osobní
Terénní
X
Opel
Frontera
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Opel Frontera - historie značky auta

Opel Frontera je terénní pětidvéřový automobil, který vyráběla německá automobilka Opel od roku 1990.
Základy Opelu Frontera můžeme najít u kompaktního japonského SUV Isuzu Wizard (Rodeo/MU), který přepracovaně prodával Opel (v británii Vauxhall) a Holden v Austrálii. Isuzu Wizard bylo představené v roce 1989 a jeho výroba byla ukončená v roce 2004.
Vůz se také prodával pod značkami: Isuzu Rodeo a Honda Passport v USA, Chevrolet Frontera v Egyptě, jako Isuzu Cameo a Isuzu Vega v Thajsku, Isuzu Frontier v Jižní Americe, nebo jako Chevrolet Rodeo v Ekvádoru, Kolumbii a Bolívii.
Opel Frontera se původně vyráběl v továrně Bedford Vehicles v Lutonu, později známé jako továrna IBC (Isuzu Bedford Company).
V Austrálii a na Novém Zélandu se Isuzu Wizard (Rodeo/MU) prodával jako Holden Frontera.
Auta do roku 1995 měly v nabídce buďto 2,4-litrový benzínový motor C24NE, nebo 2,3-litrový dieselový motor přeplňovaný mechanickým kompresorem.
Později představený třídvéřový model Opel Frontera Sport (Isuzu Amigo) byl dostupný s 2,0-litrovým benzínovým motorem.
Přestože designem se Opel Frontera snažil přizpůsobit svému off-roadovému určení, technicky pro jízdu v terénu nebyl příliš dobře přizpůsobený. Do roku 1995 měl Opel Frontera k odpružení listová pera, po modernizaci pak vinuté pružiny. Kromě toho mělo auto řaditelný pohon všech kol.
Opel Frontera - historie značky auta (dokončení článku)  »