Alfa Romeo 156

>> zpět na Alfa Romeo
Alfa Romeo

Auta značky Alfa Romeo:

  • Spider
  • 157
  • 164
  • 33
  • 4C
  • 75
  • 90
  • Alfasud
  • Alfetta
  • Crosswagon
  • Giulia
  • Giulietta
  • Mito
  • RZ/SZ
  • Sportwagon
  • Sprint
  • Stelvio

Alfa Romeo 156 - historie značky auta

Alfa Romeo 156 logo značky Alfa Romeo 156 je kompaktní automobil vyšší třídy představený italskou automobilkou Alfa Romeo na Frankfurtském autosalonu v roce 1997.
Alfa Romeo 156 nahradil svého předchůdce Alfa Romeo 155.
Vozy byly vyráběny v továrně skupiny Fiat v Pomigliano d'Arco v Itálii a v závodě General Motors v Rayong, v Thajsku (výroba v Thajsku začala v březnu roku 2002 a vydržela pouze pár let, auta byly určeny pro trh v Tichomoří).
Mezi lety 1997 a 2005 bylo vyprodukováno 680 000 kusů modelu Alfa Romeo 156, pro tuto značku to byl velký úspěch.
Vůz Alfa Romeo byl dostupný ve verzi čtyřdveřový sedan a pětidveřové kombi Sportwagon, celkem si zákazníci mohli vybrat z nabídky sedmi motorů. »  Alfa Romeo 156 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Alfa Romeo 156 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Alfa Romeo:

AF Centrum - Fiat,Alfa Romeo,Abarth,Jeep,SsangYong

Autorizovaný prodejce vozů Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Fiat, Fiat Professional a SsangYong. Servis vozidel, lakování vozidel. Prodej ojetých vozů všech

www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119

Alfa Romeo 156 - historie značky auta (dokončení článku)

Alfa Romeo 156 prošel dvěma facelifty – prvním v roce 2002 a dalšího se toto auto dočkalo hned o rok později.
Produkce sedanu byla ukončena v roce 2005, kombi v roce 2007. Auto bylo nahrazeno novým modelem Alfa Romeo 159.
Verze combi byla nabízena i s variantou pohonu na všechny čtyři kola – Q4 Crosswagon, jehož produkce trvala také do roku 2007.
V nabídce bylo několik různých možností výbavy, jako sportovní balíček, který mimo jiné obsahoval kožený interiér značky Momo, nebo sportovní sedadla Recaro. Vůz byl také vybavený 16-palcovými koly, měl sníženou nápravu a kůží potažený volant a řadící páku.
Dále byl dostupný balíček výbavy De-Luxe, který obsahoval mahagonový volant a řadící páku značky Momo. Pro severské státy nabízela Alfa Romeo speciální balíček zimní výbavy skládající se z mlhovek, odstřikovačů světlometů a vyhřívaných sedadel.
Alfa Romeo 156 byla navržena v designovém centru Alfa Centro Stile pod dohledem hlavního designéra Walter de'Silva.
Osobitý styl Alfy Romea 156 s vysoko zakřivenými boky, předními klikami dveří v retro stylu a skrytými klikami zadních dveří a dramatickou mřížkou chladiče činilo z tohoto modelu nejhezší auto ve své třídě.
Auto bylo jedním z prvních vozů, které využívaly skryté kliky zadních dveří a přední kliky, které mu dodávaly styl coupé.
Design Alfy Romea 156 byl ovlivněn třemi modely z historie značky Alfy Romeo - 1900, Giulietta a Giulia.
Originální interiér z roku 1998 byl inspirovaný dříve vyráběným modelem Alfa Romeo 166 s hluboce vroubkovanou horní palubní deskou a jednoduchou středovou konzolí. Všechny hlavní ovládací prvky a displeje jsou nasměrované k řidiči, což je typické pro italský styl sportovních aut.
Přestože je Alfa Romeo 156 rodinné auto, postrádá držáky nápojů, které jsou jindy běžnou součástí modelů sedan.
Typickým pro menší výkonné auto, je dostatek prostoru vpředu pro řidiče a spolujezdce, velmi pohodlná sedadla. Alfa Romeo 156 je auto spíše pro čtyři, než pět osob, přesto jsou pozdější modely vybaveny plnohodnotným bezpečnostním pásem uprostřed v zadní řadě, namísto břišního pásu, který byl v dřívějších modelech.
Alfa Romeo 156 využívá platformu z předchozího modelu Alfa Romeo 155. Alfa Romeo 156 je podobný s modely Alfa Romeo GT a Alfa Romeo 147.
Na začátku roku 1999 se stala pěti-rychlostní sekvenční převodovka Selespeed součástí nabídky k motoru 2,0 l čtyřrychlostní automatická převodovka Twin Spark a Q-System k motoru 2,5 l V6. Q-system může být používán jako normální automat, nebo manuální převodovka. Disponuje třemi automatickými módy – město, sport a led.
Alfa Romeo 156 byl v nabídce s těmito benzínovímy motory:

  • 1,6 l - TS straight-4
  • 1,8 l - TS straight-4
  • 2,0 l - TS straight-4
  • 2,0 l - JTS straight-4
  • 2,5 l - V6
  • 3,2 l - V6


a dieselovými motory:

  • 1,9 l - JTD straight-4
  • 2,4 l - JTD straight-5


Významným přírůstkem do řady modelu Alfa Romeo 156 je combi Sportwagon v roce 2000. Sportwagon byl prvním pokusem společnosti vytvořit combi odvozené z auta této velikosti.
Sportwagon byl dostupný s tzv. Boge-Nivomatem se samo-vyrovnávacím hydropneumatickým zavěšením zadních kol.
Sportwagon zaplnil mezeru na trhu, která zde existovala od 80. let, kdy byl na trhu model 33 SportWagon.
V roce 2001 došlo k aktualizaci motorů, které nyní splňovaly normu Euro3, v nabídce byly tyto motory:

  • 1,6 l o výkonu 120 PS (88 kW)
  • 1,8 l o výkonu 140 PS (100 kW)
  • 2,0 l o výkonu 150 PS (110 kW)
  • 2,5 l o výkonu 192 PS (141 kW)


V roce 2002 prošel model Alfa Romeo 156 faceliftem, během kterého došlo k úpravdě interiéru auta, použití nové klimatizace a elektroinstalace, nových barev a materiálů potahů, multifunkčního displeje s palubním počítačem širší možnosti výbav, včetně xenonových světlometů, nového stereo systému, systémy VDC a ASR.
Zrcátka, a nárazníky, které byly dříve černé nyní odpovídaly barvě karoserie, také nabídka motorů byla upravena.
O rok později byla představena nová faceliftovaná verze, došlo k upravení přední a zadní části auta pod vedením designéra Giorgetta Giugiara.
V roce 2004 do nabídky na některích trzích přibyl Crosswagon Q4 a Sportwagon Q4, které měly pohon na všechna čtyři kola – obě verze byly doplněny o motor 1,9 l s výkonem 150 PS (110 kW) JTD v dieselu.
V září roku 2001, byly na Frankfurtském autosalonu představeny verze 156 GTA a Sportwagon GTA (pojmenovaný po modelu Alfa Romeo GTA z šedesátých let), tato verze je o 91 kg těžší než verze 156 s motorem 2,5 l V6, a je vybavena motorem o objemu 3,2 l.
Další verzí představenou na Bolongském autosalonu byla Alfa Romeo 156 GTAm, v prosinci roku 2002, na Ženevském autosalonu to pak byla Alfa Romeo 156 Sportwagon GTA 3.5 Autodelta a později Supercharged Autodelta 156 GTA, která byla vylepšením první verze.
Alfa Romeo 156 získal více než 35 ocenění, mezi ně patří například:

  • Technical Innovation Award - Common Rail 1998 – (Velk Británie – Autocar) – za technické inovace – vstřikování Common Rail
  • Best Compact Executive 1998 – (Velká Británie - What Car?) - za nejlepší kompaktní prémiový vůz roku 1998
  • Best Compact Executive Car 1998 - (Velká Británie - Auto Express) - za nejlepší kompaktní prémiový vůz roku 1998
  • Die Besten Autos 1998, Paul Pietsch Preis - Innovation prize for Common Rail, (Německo - Auto, Motor und Sport ) - za inovace – vstřikování Common Rail
  • Auto 1 Europa 1998 – (soubor řidičů, novinářů a inženýrů z jedenácti evropských magazínů v čele s Auto Bild)
  • Auto Trophy 1998 – (Německo - Auto Zeitung)
  • Trophee Du Design 1998 – (Francie - Automobile Magazine) – ocenění za design
  • European Award for Automotive Design – Belgie, 1998
  • Car of the Year (Auto Roku) v Dánsku, Španělsku, Holandsku, Lucembursku, Německu, Portugalsku, Francii a Chorvatsku - 1998
  • Car of the Year (Auto Roku) v Jižní Africe - 1999 (South African Guild of Motoring Journalists)
  • Prix de l'Innovation Technique pour le Common Rail 1997 – ocenění za technickou inovaci – vstřikování Common Rail, Francie
  • L'automobile piu bella del mondo (Nejkrásnější automobil na světě) – Itálie,1997


Alfa Romeo 156 byl úspěšným modelem na automobilových závodech, stejně jako jeho předchůdce Alfa Romeo 155 a to v několika verzích:

  • Alfa Romeo 156 D2, 1997 ccm o výkonu 310 PS (228 kW, 306 koní)
  • Alfa Romeo 156 GTA Super 2000, 1998 ccm o výkonu 260 PS (191 kW, 256 hp)
  • Alfa Romeo 156 Super 2000, 1998 ccm o výkonu 275 PS (202 kW, 271 hp)


Auto se účastnilo například těchto šampionátů:

  • 1998 Italian Super Touring Car Championship – s verzí Alfa Romeo 156 D2, a jezdcem Fabriziem Giovanardim
  • 1999 Italian Super Touring Car Championship – s verzí Alfa Romeo 156 D2, a jezdcem Fabriziem Giovanardim
  • 2000 European Super Touring Car Cup - s verzí Alfa Romeo 156 D2, a jezdcem Fabriziem Giovanardim
  • 2001 FIA European Touring Car Championship – s verzí Alfa Romeo 156 D2, a jezdcem Fabriziem Giovanardim
  • 2002 FIA European Touring Car Championship – s verzí Alfa Romeo 156 GTA Super 2000, a jezdcem Fabriziem Giovanardim
  • 2003 FIA European Touring Car Championship – s verzí Alfa Romeo 156 Super 2000, a jezdcem Gabriele Tarquini


Alfa Romeo 156 je populární auto, zejména pro svůj osobitý design, precizní konstrukci a zpracování, moderní vznětové motory, sportovní jízdní vlastnosti a vysoký komfort.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 2 inzerátů vozidel značky Alfa Romeo 156.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Alfa Romeo 156 v naší databázi je vozidlo Alfa Romeo 156 2,0 JTS AUTOKLIMA, r.v. 2002. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 65 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Alfa Romeo 156 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Alfa Romeo 156 2.4 JTD , NOVÁ CENA, nová STK, r.v. 2002. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Alfa Romeo 156, tak toto auto může být vaše za 40 000,- Kč.