Citroën Xsara

>> zpět na Citroën
Citroën

Auta značky Citroën:

  • C4 Cactus
  • C6
  • CX
  • DS
  • DS3
  • DS4
  • DS5
  • GSA
  • Nemo
  • Spacetourer
  • Visa
  • XM

Citroën Xsara - historie značky auta

Citroën Xsara logo značky Citroën Xsara je automobil nižší střední třídy vyráběný francouzskou automobilkou Citroën od roku 1997. Citroën Xsara nahradil model Citroën ZX a sám byl v roce 2005 nahrazen modelem Citroën C4.
Stejně jako jeho předchůdce Citroën ZX, také Xsara byla odvozená od vozu Peugeot 306.
Během historie modelu Xsara byly v nabídce karosářské varianty - třídvéřový hatchback, pětidvéřový hatchback, třídvéřové coupé (od roku 1998) a pětidvéřové combi (Break – od roku 1998).
Rok po uvedení na trh byl Citroën Xsara podroben Euro NCAP testům, během kterých získal tři hvězdičky. »  Citroën Xsara - historie značky auta (dokončení článku)  »

Citroën Xsara - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Citroën:

Auto Babiš s.r.o.

mimo pracovní dobu 737 408 214

www.citroen-babis.cz | Mnichovice, Ondřejovská 700

Auto Moto Centrum Petráček s.r.o.

Autorizovaný prodejce a opravce vozů Citroën, opravy vozů všech značek, prodej ND a příslušetví, prodej motocyklů, ND a příslušenství Auto Moto, oprav

www.citroenuo.cz | Ústí nad Orlicí, Moravská 1374

Auto Schwab, s.r.o.

Autorizovaný prodej vozů Citroën a Seat. Prodej náhradních dílů obou značek. Servis vozidel.

www.autoschwab.cz | Kladno, Milady Horákové 3291

AUTO TICHÝ

VÝHODNÉ POJIŠTĚNÍ.DOVOZ PŘÍMO Z ITÁLIE.PROTIÚČET VAŠÍM VOZEM.VOZY BEZ KOROZE

www.autotichy.net | Rýmařov, TŘÍDA HRDINŮ 369/15

Auto-Probe

specialista na prodej užitkových a osobních vozidel. Výkup.Prodej.Úvěr.Leasing

www.autoprobe.cz | Č.Budejovice, Na Klaudě-Jivno 53 / Lišov

Carling s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej a opravy

www.carling.cz | Brno 27, Hviezdoslavova 51

Carling, spol s r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

http://citroen.carling.cz/ | Brno, Hviezdoslavova 51

DELTICAR s.r.o.

Po tel. dohode pracujeme kdykoliv :-)

www.petrolex.cz | Teplice, Masarykova 25, Areál PNEUCENTRA - ve dvoře

DOCAR

prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej pou

www.do-car.cz | Třebíč, Výčapy 179

TradingCars s.r.o.

prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.tradingcars.cz | Rožnov pod Radhoštěm, ul.Chodská 1

UH CAR, s r. o.

prodej ojetých vozů 773 748 503; prodej citroën 775 200 868; prodej opel 778 443 380; prodej suzuki 724 809 081; prodej oby

www.uhcar.cz | Uherské Hradiště, Za Olšávkou 365

Citroën Xsara - historie značky auta (dokončení článku)

Roku 2000 byl Citroën Xsara zmodernizován a o tři roky později prošel faceliftem. Citroën Xsara se od většiny ostatních vozů značky Citroën liší tím, že nemá hydropneumatické odpružení.
V roce 2004 odstartovala výroba modelu Citroën C4, přesto výroba vozu Citroën Xsara tři roky pokračovala souběžně s tímto novým modelem.
Citroën Xsara ve verzích hatchback a kombi byl dostupný ve třech stupních výbavy – základní byla X, která měla pouze mauální ovládání zrcátek, elektrické ovládání oken s dojezdem u řidiče, neměla klimatizaci a na stranách auta se nacházel monogram Xsara.
Střední výbavou byla SX, která zahrnovala elektrické ovládání zrcátka spolujezdce, elektrická okna s dojezdem, klimatizaci, palubní PC a monogram na stranách auta.
Maximální výbavou byla Exclusive s elektricky vyhřívanými a sklopnými zrcátky, regulovanou klimatizací, tempomatem, palubním PC, vyhřívanými sedadly, elektrickými okny v předu s dojezdem a monogramem Exclusive na stranách.
Ve verzi coupé byly také tři druhy výbav - základní X, která měla manuální ovládání zrcátek, elektrické ovládání oken s dojezdem u řidiče, nebyla vybavená klimatizací a měla monogram Xsara na stranách. Střední výbava je VTR - zahrnuje elektrické ovládání zrcátka spolujezdce, elektrické ovládání oken s dojezdem u řidiče, klimatizaci, palubní PC a monogram VTR na stranách. Výbava zahrnuje pouze motor 1.6 l – 16V, 80kW. Nejvyšší výbavou je VTS s elektricky vyhřívanými zrcátky nebo i elektricky sklopnými, s regulovanou klimatizací, tempomatem, palubním PC, vyhřívanými sedadly a monogramem VTS na stranách. Tato výbava byla dostupná pouze s motory 1.6 l – 16V, 80 kW, 2.0 l – 16V, 122kW nebo 2.0 l Hdi – 80kW.
Vzhledem k tomu že bylo možné upravit výbavy podle přání zákazníka, můžeme se setkat s mnoha modifikacemi.
V nabídce Citroënu Xsara I vyráběné od roku 1997 do roku 2000 byly tyto zážehové motory:

  • 1.4i l - 1361 cc, 55 kW, 75 koní
  • 1.6i l - 1587 cc, 66 kW, 90 koní
  • 1.8i l - 1761 cc, 66 kW, 90 koní
  • 1.8 l – 16V, 1761 cc DOHC, 81 kW, 112 koní
  • 2.0 l – 16V, 1998 cc DOHC, 97 kW, 132 koní
  • 2.0 l – 16V, 1998 cc DOHC, 120 kW, 163 koní


a vznětové motory:

  • 1.9D l - 1905 cc, 50 kW, 67 koní
  • 1.9D l - 1868 cc, 51 kW, 68 koní
  • 1.9D l - 1905 cc, 55 kW, 75 koní
  • 1.9TD l - 1905 cc, 66 kW, 90 koní
  • 2.0HDI l - 1997 cc, 66 kW, 90 koní


V nabídce Citroënu Xsara II vyráběné od roku 2000 do roku 2005 byly tyto zážehové motory:

  • 1.4i l - 1361 cc SOHC, 55 kW, 75 koní
  • 1.6i l - 16V - 1587 cc DOHC, 80 kW, 110 koní
  • 2.0 l – 16V, 1998 cc DOHC, 97 kW, 132 koní
  • 2.0 l – 16V, 1998 cc DOHC, 100 kW, 136 koní
  • 2.0 l – 16V, 1998 cc DOHC, 122 kW, 167 koní


a vznětové motory:

  • 1.4 l HDI - 50 kW, 67 koní
  • 1.9D l - 1868 cc, 51 kW, 68 koní
  • 1.9D l - 1868 cc, 53 kW, 71 koní
  • 2.0 l HDI - 1997 cc, 66 kW, 90 koní
  • 2.0 l HDI - 1997 cc, 80 kW, 110 koní


Citroën Xsara sloužil jako základ pro střední MPV Citroën Xsara Picasso.
Vůz Xsara Picasso byl odpovědí automobilky Citroën na populární kompaktní MPV Renault Scénic.
Na trh se toto auto dostalo v roce 1999 ve dvou stupních výbavy - LX a SX a s třemi motory v nabídce - 1.6 l a 1.8 l v benzínu a 2.0 l HDI v dieselu.
Zadní sedadla mohla být vyjmuta, tím vznikl velký úložný prostor.
Citroën Xsara Picasso se brzy stal nejlépe prodávaným víceúčelovým vozem a kompaktním MPV ve Francii, Velké Británii a většině zbylé Evropy.
Citroën Xsara Picasso se vyráběl v továrně koncertu PSA ve městě Vigo, ve Španělsku a také (od roku 2001) v Brazílii pro Latinsko Americký trh, kde se stal nejlépe prodávaným vozem ve své třídě.
Na začátku roku 2003 získalo toto auto ve Velké Británii 2.0i 16v motor s čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
V srpnu roku 2006 Citroën uvedl na trh nástupce - Citroën C4 Picasso, založený na Citroënu C4. Vyráběl se ve dvou verzích – sedmisedadlový Citroën Grand C4 Picasso a menší pětisedadlový Citroën C4 Picasso.
Na sportovním poli byly auta Citroën Xsara velmi úspěšné. Jezdec Sebastian Loeb získal s Xsarou WRC tři tituly mistra světa.
Vozy Xsary WRC měly svůj první oficiální start v roce 2003, přesto byly nasazovány v rámci testování již od roku 2001.
Citroën Xsara byl vyvinut i v nižší specifikaci - Xsara Kit-Car. Citroën Xsara Kit Car byl posledním vozem v kategorii dvoulitrový Kit Car. Jako jediný ve své kategorii vyhrál mistrovství světa.v absolutní klasifikaci.Při vývoji se tvůrci zaměřili zejména na přizpůsobení asfaltovému terénu.
Premiéru měl vůz v roce 1998 na Rally Lyon, kde získal zlato. Byl použit stejný motor jako u vozu Peugeot 306 MAXI, pocházející z modelu Peugeot 405 Mi16. Objem motoru činil 1998 ccm, točivý moment 250Nm a výkon 280 koní. Auto bylo vybaven šestistupňovou převodovkou Xtrac.
Vůz měl shodné technické prvky s předchozím modelem Citroën ZX Kit Car a naopak Xsara Kit Car sloužila jako technický základ pro Xsaru T4. Přední náprava auta byla typu McPherson, přední brzdy dvojité, šestipístkové, chlazené vzduchem i vodou. Hmotnost celého vozu činila 960 kg.
Auto získalo první místo na mistrovství Francie s jezdcem Phillipem Bugalskim, Španělska s Jesusem Purasem, dále získalo stříbro na mistrovství Evropy a také dvakrát double v soutěži mistrovství světa ve Francii a ve Španělsku.
Další verzí pro rallye byl také model Xsara WRC T4, přestože prakticky splňoval technické podmínky kategorie WRC, kvůli homologaci nesměl startovat jinde, než ve francouzském šampionátu FRC, kde byl vůz zkoušen a vyvíjen pro mistrovství světa. Jezdec Phillipe Bugalski se s vozem stal mistrem Francie.
Auto bylo poháněno stejným motorem jako v Kit Caru, výkon však dosahoval 221 kW a byl přeplňovaný turbodmychadlem Garett. Délka auta činila 4167 mm, šířka 1770 mm, rozvor 2555 mm a hmotnost 1230 kg
Xsara WRC je téměř shodná s Xsara WRC T4. Vůz používá pneumatiky Michelin. Homologace vozu proběhla v březnu roku 2001, poprvé se však v rámci testování objevil již v roce 2000 na Rally Lyon. Auto se zúčastnilo Mistrovství světa v rallye 2002 i Mistrovství světa v rallye 2003. Jezdec Sebastian Loeb s tímto vozem získal 3 tituly mistra světa.
Přednostmi vozů Citroën Xsara je zejména spolehlivost, dobré jízdní vlastnosti, vysoký komfort, prostor a pohodlí pro posádku, velký zavazadlový prostor, dobrý poměr cena-výkon, cenová dostupnost a líbivý design auta.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 35 inzerátů vozidel značky Citroën Xsara.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Citroën Xsara v naší databázi je vozidlo Citroën Xsara 1.6i 16V KOMBI 80KW, r.v. 2001. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 69 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Citroën Xsara z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Citroën Xsara 1,6 16V Break, r.v. 2002. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Citroën Xsara, tak toto auto může být vaše za 34 900,- Kč.