Fiat Bravo

>> zpět na Fiat
Fiat

Auta značky Fiat:

  • Dino
  • Duna
  • Freemont
  • Marengo
  • Maxi
  • Qubo
  • Regata
  • Ritmo
  • Scudato
  • Sedici
  • Siena
  • Spider
  • Strada
  • Talento
  • Tempra
  • Ulysse
  • X 1/9

Fiat Bravo - historie značky auta

Fiat Bravo logo značky Fiat Bravo nebo je automobil nižší střední třídy, který od roku 1995 do roku 2001 vyrábí italská automobilka Fiat. Jméno Fiat Bravo se používalo pro třídvéřový hatchback - varianta pětidvéřového hatchbacku nesla označení Fiat Brava. Jednotlivé karosářské varianty se liší mimo jiné také provedením zadní části vozu.
Fiat Bravo/Brava byl v roce 2001 nahrazen modelem Fiat Stilo, který se vyráběl až do roku 2007, kdy byla na trh znovuzavedena druhá generace Fiatu Bravo, tentokrát však pouze v pětidveřové variantě.
Obě karosářské varianty sdílí stejný podvozek, přední část auta a většinu motorů.
Mezi hlavní rozdíly patří tedy počet dveří, design zadní části vozu a také cílová skupina, na kterou je výroba variant zaměřená.
Bravo má agresivnější a sportovnější design a jako třídvéřové auto je tento model zaměřený spíše na mladé řidiče, především muže.
Brava je mnohem elegantnější, má pozvolna klesající netypickou záď, díky které je někdy označován jako liftback, nebo fastback, odlišné světlomety a díky pětidvéřovému provedení se hodí spíše jako rodinný vůz.
Rozdílem je také objem zavazadlového prostoru, u Brava je to 380 l až 775 l při sklopení zadních sedadel a u modelu Bravo 280 l.
Během faceliftu v roce 1998 byly vozy odlišeny také lemováním masky chladiče, která byla u modelu Brava chromovaná, zatímco pro Bravo byla černá. »  Fiat Bravo - historie značky auta (dokončení článku)  »

Fiat Bravo - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Fiat Bravo 1.6 JTD Fiat Bravo 1.6 JTD

Převodovka automatická

130 000,- Kč

Fiat Bravo 1.6 JTD-M 1Maj/ServKniha Fiat Bravo 1.6 JTD-M 1Maj/ServKniha

ABS, AirBag 8x, Alarm, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Opěrky hlav výsuvné, Palubní

99 900,- Kč

Fiat Bravo 1.4 T-Jet, Automatická klima Fiat Bravo 1.4 T-Jet, Automatická klima

ABS, AirBag 6x, Alarm, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Pohon přední, Protiskluzový systém

106 000,- Kč

Fiat Bravo 1.4 16V, Serv.kniha, Klima Fiat Bravo 1.4 16V, Serv.kniha, Klima

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Pohon přední, Protiskluzový systém ASR, Rychl

155 000,- Kč

Fiat Bravo 1.6 MultiJet, Klima, El. okna Fiat Bravo 1.6 MultiJet, Klima, El. okna

ABS, AirBag 8x, Alarm, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Pohon přední, Protiskluzový systém ASR

118 000,- Kč

Fiat Bravo 1.4 TJet Fiat Bravo 1.4 TJet

ABS, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Stabilizace

124 000,- Kč

Autosalony a autobazary Fiat:

AF Centrum - Fiat,Alfa Romeo,Abarth,Jeep,SsangYong

Autorizovaný prodejce vozů Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Fiat, Fiat Professional a SsangYong. Servis vozidel, lakování vozidel. Prodej ojetých vozů všech

www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119

HYKRO s.r.o.

Otevírací doba: Pondělí - Pátek 8:00–17:00 Prohlídky taktéž možné mimo otevírací dobu po předchozí domluvě.

www.hykro.cz | Praha 5 - Řeporyje, Ořešská 873

Fiat Bravo - historie značky auta (dokončení článku)

Fiat Bravo a Brava nahradil svého předchůdce Giat Tipo v roce 1995, který Fiat vyráběl od roku 1988. Tyto auta však s předchozím modelem nesdílí žádné motory. Ty byly pro modely Bravo a Brava vyvinuty kompletně nové.
Během historie prodeje se vyráběly tyto benzínové motory:

  • 1,4 l 12V o výkonu 59 kW/80 kW a objemu 1370 ccm - do roku 1999
  • 80 16V o výkonu 60 kW/82 k o objemu 1242 ccm - od roku 1999
  • 100 16V o výkonu 76 kW/103 k a objemu 1581 ccm
  • 115 16V o výkonu 83 kW/113 k a objemu 1747 ccm
  • 155 20V o výkonu 108 kW/147 k a objemu 1998 ccm - R5, pouze Bravo HGT
  • 155 20V o výkonu 113 kW/154 k a objemu 1998 ccm - R5, pouze Bravo HGT, od roku 1999


a dieselové motory:

  • TD 75 o výkonu 55 kW/75 k a objemu 1910 ccm
  • TD 100 o výkonu 74 kW/100 k a objemu 1910 ccm
  • JTD 105 o výkonu 77 kW/105 k a objemu 1910 ccm - common rail, od roku 1999


Zahájení prodeje Fiatu Brava/Bravo znamenalo pro automobilku velké zlepšení, zejména v kritizovaném dílenském zpracování a nedostatečnou antikorozní ochranou u modelů z osmdesátých let.
Jako důkaz zlepšení získal Fiat Bravo/Brava titul Auto roku 1996 v Evropě.
Ve stejném roce také do nabídky motorů přibyl turbodiesel 1,9 TD o výkonu 55 kW nebo 74 kW.
Mimo to byly zavedeny karosářské varianty sedan a kombi (označené jako Fiat Marea).
O dva roky později, v roce 1998 prošel model faceliftem. Došlo ke změně interiéru i exteriéru auta. V interiéru došlo k vylepšení přístrojové desky a použitých plastů. V exteriéru byla změněna barva zrcátek z černé na barvu dle karoserie auta. Dále se změnil nárazník a došlo ke zvýraznění masky a odlišení již dříve zmíněné masky modelů Brava a Bravo.
Nejslabší motor 1,4 12V byl vyladěn na výkon 59 kW a do řady dieselových motorů přibyl koncem roku turbodiesel 1,9 JTD/77kW, dále byl motor o objemu 1,4 l 12V nahrazen motorem 1,2 l 16V o výkonu 59 - 60 kW.
Do nabídky přibyly také nové laky karoserií, a díky přidaním bočních airbagů ve výbavě na přání se také zvýšila bezpečnost auta.
To bylo dokázáno během Euro NCAP crash testech ve stejném roce, kdy při čelním a bočním nárazu získal Fiat Bravo/Brava tří hvězdičky. Přesto to nebyl úplně uspokojivý výsledek, a proto došlo v roce 1999 k dalším úpravám auta.
O dva roky později ale došlo k nahrazení modelů Bravo i Brava novějším modelem Fiat Stilo, prodej varianty kombi – Fiat Marea - probíhal ještě další dva roky, až do roku 2003.
V Římě v lednu roku 2007 byl tisku představen Fiat Bravo druhé generace, což je pětidvéřový hatchback nižší střední třídy, vyráběný koncernem Fiat Group. Jeho výstavní premiéra proběhla v březnu na autosalonu v Ženevě.
Do budoucna by karosářská verze hatchback měla být doplněna o variantu kombi.
V Austrálii se Bravo prodával pod názven Rimo, který byl původně označením hatchbacku z první poloviny osmdesátých let.
V televizní reklamě na Fiat Bravo byla použita píseň italské zpěvačky Gianny Nannini - Meravigliosa creatura.
Fiat Bravo druhé generace byl navržen ve Fiat Style Centre, na konečné podobě auta má také velký podíl rakouská automobilová společnost Magna Steyr.
Jako standartní prvek u verzí Dynamic a Sport byl použit systém Blue&Me, který byl poprvé použit u modelu Fiat Grande Punto, a nabízí tak možnost handsfree, zobrazení SMS zprávy na obrazovce, hlasovou aktivaci a zároveň umožňuje připojení MP3 přehrávače, nebo USB flash karty a přehrávání obsažených souborů.
Fiat Bravo je také nabízen v Brazílii s možností dvou motorů a tří výbavových verzí Essence, Absolute a T-Jet.
Původně byl Fiat Bravo prodáván s motory o objemech 1,4 a 1,9.
Postupem času však Fiat rozšířil také o následující motorizace:

  • 1,4 16V o objemu 1 368 ccm – benzínový motor – výkon 66 kW – nejvyšší možná rychlost - 179 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 12,5 s, kombinovaná spotřeba - 6,7 l/100 km, emise CO2 - 156 g/kg
  • 1,4 T-JET 16V o objemu 1 368 ccm – benzínový přeplňovaný motor – výkon 88 kW – nejvyšší možná rychlost - 197 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 9,6 s, kombinovaná spotřeba - 6,7 l/100 km, emise CO2 - 156 g/km
  • 1,4 T-JET 16V o objemu 1 368 ccm - benzínový přeplňovaný motor – výkon 110 kW – nejvyšší možná rychlost - 212 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 8,5 s, kombinovaná spotřeba - 7,1 l/100 km, emise CO2 - 167 g/km
  • 1.6 M-JET 16V – čtyřválec – turbodiesel o objemu 1 598 ccm, výkon 77 kW, nejvyšší rychlost 179 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 11,3 s, kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km, emise CO2 129 g/km
  • 1.6 M-JET 16 – čtyřválec – turbodiesel o objemu 1 598 ccm, výkon 88 kW, nejvyšší rychlost 195 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 10,5 s, kombinovaná spotřeba 4,9 l/100 km, emise CO2 129 g/km
  • 1.9 M-JET 8V – čtyřválec – turbodiesel o objemu 1 910 ccm, výkon 88 kW, nejvyšší rychlost 194 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 10,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km, emise CO2 139 g/km
  • 1.9 M-JET 16V – čtyřválec – turbodiesel o objemu 1 910 ccm, výkon 110 kW, nejvyšší rychlost 209 km/h, zrychlení 0–100 km/h za 9,0 s, kombinovaná spotřeba 5,6 l/100 km, emise CO2 149 g/km


Motory byly doplněny o šestistupňovou manuální převodovku.
V roce 2007 bylo v České republice zaregistrováno 164 kusů Fiatu Bravo druhé generace a v Německu ve stejném roce 7 537 kusů auta.
Mezi konkurenční vozy patří například Ford Focus II, Volkswagen Golf V, Kia Cee’d, Opel Astra, Peugeot 308 a Seat Leon.
Fiat Bravo je příbuzný k modelu Lancia Delta III, a jeho výroba probíhá v továrně Cassino v Itálii.
Oproti předchozí generaci došlo k výraznému zlepšení bezpečnosti auta, což se projevilo také při EuroNCAP testech, během kterých Fiat Bravo získal pět hvězdiček z pěti za bezpečnost dospělé posádky, tři za bezpečnost dětí a dvě ze čtyř za bezpečnost chodců.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 18 inzerátů vozidel značky Fiat Bravo.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Fiat Bravo v naší databázi je vozidlo Fiat Bravo 1.4 16V, Serv.kniha, Klima, r.v. 2013. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 155 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Fiat Bravo z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Fiat Bravo 1.6 JTD, r.v. 2010. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Fiat Bravo, tak toto auto může být vaše za 130 000,- Kč.