Ford Escort

>> zpět na Ford
Ford

Auta značky Ford:

  • B-Max
  • Bronco
  • Capri
  • Cargo
  • Connect
  • Contour
  • Crown Victoria
  • E150
  • E250
  • E350
  • E450
  • EcoSport
  • Econoline
  • Econovan
  • Edge
  • Excursion
  • Expedition
  • Express
  • F-150
  • F-250
  • F-350
  • F-450
  • Fairlane
  • Flex
  • Freestar
  • Freestyle
  • GT
  • Granada
  • Grand C-Max
  • Grand Marquis
  • KA+
  • M
  • Marauder
  • Mercury
  • Orion
  • Scorpio
  • Streetka
  • Taunus
  • Taurus
  • Tempo
  • Thunderbird
  • Tourneo Connect
  • Tourneo Courier
  • Tourneo Custom
  • Transit Courier
  • Transit Custom
  • Windstar
  • XR3

Ford Escort - historie značky auta

Ford Escort logo značky Ford Escort je automobil nižší střední třídy vyráběný automobilkou Ford. Ford Escort měl nahradit svého předchůdce Ford Anglia (Ford Anglia se proslavil v příbězích o Harry Potterovi jako "létající auto"). Na evropský trh byl Ford Escort poprvé uvedený v roce 1968. Prodával se zde až do roku 2000. V Severní Americe se do prodeje dostal v až roce 1981 a prodával se do roku 2003.
V Evropě bylo sedm generací Fordu Escort označováno jako Mark I až Mark VII (někdy také Mk I, Mk VII), značení však není zcela jednoznačné a některé generace bývají v různých regionech značeny rozdílně.
Ford Escort byl dostupný v karosářských variantách hatchback, coupé, combi, pick-up, sedan (na některých trzích jako Orion) a cabriolet.
Všechny generace Fordu Escort měly motor umístěný vpředu. Na začátku historie výroby měl Ford Escort pohon na zadní kola, později, aby se vyrovnal konkurentům byl nahrazen pohonem na přední kola. Dostupná byla také varianta s pohonem všech kol. »  Ford Escort - historie značky auta (dokončení článku)  »

Ford Escort - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Ford:

AUTO ADAM vozidla z operativních leasingů!

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autoadam.cz | Praha 3 - Žižkov, Na Jarově 2425/4

AUTO EURODIESEL s.r.o. PRAHA

Provozní doba Po-Pá 8:00 - 16:00 hod. So-Ne Po telefonické dohodě

www.eurodiesel.cz | Praha 9, Kutnohorská 204/8

AUTO EURODIESEL s.r.o.

Po - Pá: 9 - 17 hod. Petr Musil So: 9 - 13 hod. Ne: po telefonické dohodě

www.eurodiesel.cz | Jihlava, Znojemská 80

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

Auto-na-miru-Oldřich Procházka

Dovoz vozů na objednávku -aktuální nabídka ukončených leasingů značek Ford,VW,SEAT,Škoda -individuální přístup dle vlastních požadavků-Autonamír

www.auto-na-miru.cz/ | Chomutov, Pražská 5492

AUTODĚDOCH**Váš dodavatel kvalitních vozů ***

PO - PÁ od 8 - 17 hod.SO 8-12 hod. *JSME PŘÍMÍ DOVOZCI* **PROFESIONÁLNÍ PŘÍSTUP** ***ZÁRUKY NA POČET KM*** --VAŠE SPOKOJENOST NÁS ZAJÍMÁ--

WWW.AUTODEDOCH.CZ | Janovice u Rýmařova, Opavská 287/57

AutoPalace Butovice s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16

AutoPalace Spořilov, s. r. o.

...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !

www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

AUTOZDOVOZU

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej na splátky, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1

- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu

www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146

Diesel Auto Junek s.r.o

PRODEJ VOZŮ S NAFTOVÝMI MOTORY POJIŠTĚNÍ - GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA PNEUSERVIS PLNĚNÍ AUTOKLIMATIZACÍ DEZINFEKCE INTERIÉRU GENERÁTOREM OZONU

www.diesel-auto.cz | MLADÁ BOLESLAV - ŽIDNĚVES, Židněves 137

F 67 s.r.o., PRODEJ, FINANCOVÁNÍ, SERVIS

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.f67.cz | Nový Jičín, Jugoslávská 23

FORD auto MOTOL BENI a. s.

Autorizovaný prodejce vozů značky Ford Provozní doba Po - Pá od 8 - 18 hodin So od 9 - 14:00 724 141 432

www.fordamb.cz | Ořech - Praha západ, Severní 321

Ford F67, prodej, financování, servis

Vozy Ford i referentské a jeté ověřené Předváděcí vozy Ford Autobazar Ford i jiných značek Výkupy na protiúčet Úvěry a leasing Autorizovaný servi

www.F67.cz | Přerov, Polní 14

FORD MALÝ A VELKÝ

Nové vozy - 596 780 977 Ojeté vozy - 606 706 797

www.fordostrava.cz | Ostrava - Vítkovice, Ruská 2877

GarantAuto.

Otevírací doba: Po - Pá: 8 - 17 hod. So: 9 - 13 hod. Mimo otevírací dobu dle telefonické domluvy.

www.garantauto.cz | Velké Meziříčí, Třebíčská 474

MALÝ A VELKÝ, spol. s r.o.

prodej nových automobilů

www.fordopava.cz | Opava, Jánská 1660/28

nova-auta.eu

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27

Rakar,spol.s.r.o.

Prodej a dovoz kvalitních nehavarovaných automobilů z Německa. Písemná záruka kilometrů i původu.

www.RAKAR.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661

VYSOČINA AUTO GROUP a.s.

Autocentrum-Rozkoš Otevírací doba: Po-Pá 8.30 – 17.00 So 9.00 – 12.00 ( po závazné telefonické dohodě ) Kontaktní osoby: Tomáš Kotr

www.autocentrum-rozkos.cz | Jihlava, Znojemská 96

Ford Escort - historie značky auta (dokončení článku)

Během 35 let byly vyrobeny dva miliony kusů vozů, a díky tomu se Ford Escort stal nejúspěšnějším modelem Fordu vůbec. Překonal dokonce i legendární úspěch vozu Model T.
Výroba Fordu Escort první generace byla zahájena v roce 1968, v roce 1975 byl model nahrazen druhou generací. U Fordu Escort první generace byla na výběr manuální čtyřrychlostní převodovka, nebo automatická třírychlostní. Výroba vozu se uskutečňovala v Anglii a v Německu. Auto bylo vybavené bubnovými a kotoučovými brzdami, za příplatek mohly být doplněny brzdy na přední nápravě. Ford Escort první generace byl dostupný jako sedan, nebo třídvéřové combi. V nabídce motorů byly benzínové motory 950 - 2000 ccm.
V roce 1975 prošel Ford Escort první generace faceliftem, a byl pojmenován jako Ford Escort druhé generace. Vyráběl se do roku 1980, kdy byl nahrazen Fordem Escortem třetí generace. Ford Escort druhé generace byl dostupný ve verzích – dvoudvéřový sedan, čtyřdvéřový sedan a třídvéřové kombi. Dostupné motory byly benzínové 950 - 2000 ccm.
V roce 1980 byla na trh uvedena třetí generace Fordu Escort. U této generace se již objevil pohon na přední kola, a Ford Escort byl tak přiblížen koncepci svého hlavního konkurenta – modelu Volkswagen Golf. V nabídce byla nyní pětirychlostní manuální převodovka.
O rok později od uvedení Fordu Escortu třetí generace byl Ford Escort oceněn titulem Evropské auto roku. Třetí generace Fordu Escort byla dostupná ve verzích: třídveřový a pětidveřový hatchback, kombi, sedan, pick-up a kabriolet. V nabídce byly benzínové motory v objemu 1100 - 1600 ccm, a dieselové 1600 ccm.
V roce 1986 byla na trh uvedena čtvrtá generace Fordu Escort. V prodeji byla do roku 1990. Ford Escort čtvrté generace byl dostupný v následujících verzích a motorizacích:

  • Popular: 1.1, 1.3 benzín, 1.6 diesel
  • Bonus: 1.1, 1.3 benzín
  • L: 1.3, 1.4, 1.6 benzín, 1.6 a 1.8 diesel
  • LX: 1.4, 1.6 benzín
  • GL: 1.4, 1.6 benzín, 1.6 diesel
  • Ghia: 1.3, 1.4, 1.6 benzín
  • Cabriolet: 1.6 CVH benzín - s karburátorem
  • XR3i: 1.6 CVH benzín - s elektronickým vstřikováním
  • RS Turbo: 1.6 CVH - s elektronickým vstřikováním a turbodmychadlem Garrett T3 Turbo


V roce 1984 se na pařížském autosalonu představila verze RS Turbo , s přeplňovaným zážehovým motorem. Design vozu byl přizpůsoben sportovnímu ladění – přední a zadní spoilery, rozšířené blatníky a prahy, kola se sportovními slitinovými disky. Karoserie byla opatřena barevnými pruhy. Vůz byl vytvořen jako konkurent pro modely Volkswagen Golf GTI a Opel Kadett GSi. Verze RS Turbo byla vybavená motorem o výkonu 97 kW s rozvodem OHC, maximální dosažitelná rychlost byla 200 km/hod a průměrná spotřeba 11 litrů/100 km. K dispozici byla pětistupňová převodovka. Nezávisle zavěšená kola byla na vzpěrách McPherson a pérování kol bylo zajištěno vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči.
V roce 1990 byla na trh uvedena pátá generace Fordu Escort ve verzích: třídveřový hatchback, pětidveřový hatchback, sedan, kombi a kabriolet.
V nabídce páté generace Fordu Escort byly tyto motory:

  • 1.3 - OHV 37 kW
  • 1.4 CFi - CVH 52 kW
  • 1.4 EFi - CVH 55 kW
  • 1.4 G - CVH 54 kW
  • 1.6 EFi - CVH 79 kW
  • 1.6 G/H - CVH 66 kW
  • 1.6 EFi - Zetec 66 kW
  • 1.8 EFi - Zetec 77/85/96 kW
  • 1.8 D - Endura D 44 kW
  • 1.8 TD - Endura D 66 kW
  • 2.0 EFi - I4 110 kW (RS2000)
  • 2.0 - Cosworth YBT 167 kW


V roce 1992 byla vyvinuta speciální verze Ford Escort RS Cosworth, která měla nahradit model Ford Sierra RS Cosworth 4x4. Své jméno auto získalo díky spolupráci s firmou Cosworth. Během čtyř let bylo vyrobeno 7 145 kusů těchto vozů. Vůz byl poháněn motorem přeplňovaným turbodmychadlem Garrett T3 nebo T25, s řadovým čtyřválcem, objemem 1994 ccm, výkonem 227 koní (167 kW), točivým momentem 305 Nm při 2750 ot/min, zrychlením z 0-100 km/h za 5,8 s, nejvyšší dosažitelnou rychlostí 232 km/h a spotřebou 15 l/100 km. Podle barvy hlavy válců byly rozlišovány tři verze – červená - vysokooktanový benzín, zelená - bezolovnatý a modrá - bezolovnatý s katalyzátorem.
Pohotovostní hmotnost vozu byla 1275 kg. Ford Escort RS Cosworth měl jako jediný uložený motor podélně. Ford Escort RS Cosworth byl rozpoznatelný také díky charakteristickému dvoupatrovému přítlačnému křídlu, rozšířeným blatníkům a chladícím otvorům v kapotě. Interiér auta se mohl pyšnit anatomickými sedadly Recaro.
V roce 1992 byla na trh uvedená šestá generace Fordu Escort. Protože je šestá generace vozu v podstatě pouze faceliftem páté generace, bývá často v anglických textech označována jako Vb.
Od předchozí generace se Ford Escort VI lišil například odlišnou maskou chladiče. Ford Escort šesté generace byl dostupný v karosářských variantách: třídveřový hatchback, čtyřdveřový hatchback, pětidveřový hatchback, sedan, combi a cabriolet. Tato generace auta byla vyráběna do roku 1995.
V nabídce Fordu Escortu šesté generace byly tyto motory:

  • 1,3 CFi, 8V – 44 kW
  • 1,4 CFi, 8V – 52 kW
  • 1,4 EFi, 8V – 55 kW
  • 1,4 G, 8V – 54 kW
  • 1,6 EFi, 16V – 79 kW
  • 1,6 G/H, 16V – 66 kW
  • 1,6 EFi, 8V – 66 kW
  • 1,8 EFi, 16V – 77/85/96 kW
  • 1,8 D, 16V – 44 kW – XR3i
  • 1,8 TD, 16V – 66 kW
  • 2,0 EFi, 16V – 110 kW – RS2000
  • 2,0, 16V – 162 kW – RS Cosworth


Sedmá a zároveň poslední generace auta byla uvedena na trh v roce 1995. Od roku 1998 byl model vyráběn souběžně s modelem Ford Focus, a v roce 2000 jím byl Ford Escort nahrazen. Ve Velké Británii byl Ford Escort sedmé generace označován jako Mark VI a předchozí generace jako Mark Vb. Ford Escort sedmé generace byl dostupný v karosářských variantách: třídveřový hatchback, pětidveřový hatchback, sedan, kombi, pick-up a kabriolet.
V nabídce Fordu Escort sedmé generace byly tyto motory:

  • 1.3 CFi - HCS 44 kW
  • 1.3 CFi/H - HCS 44 kW
  • 1.3 EFi - HCS 37/44 kW
  • 1.4 CFi - CVH 52 kW
  • 1.4 EFi - CVH 55 kW
  • 1.6 G - CVH 66 kW
  • 1.6 EFi - Zetec 66 kW
  • 1.8 D - Endura D 44 kW
  • 1.8 TD - Endura D 51/66 kW
  • 1.8 EFi - Zetec 85/96 kW
  • 2.0 EFi - I4 110 kW (RS2000)


Ford Escort byl úspěšný nejen u zákazníků, ale také na sportovním poli. Zejména díky úspěchů s modelem Ford Cosworth získal spoustu úspěchů, a uznání. Ford Cosworth byl prvním vozem Fordu v kategorii Kit Car, a nahradil stárnoucí typ Maxi Kit.
Ford Corsworth měl spoustu společných komponentů s modelem Ford RS Cosworth. Hmotnost auta byla snížena na 960 kg. Pod kapotou mělo auto přeplňovaný 2.0 l s výkonem 280 koní a točivým momentem 255 Nm. Jezdec Gwydaf Evans získal titul na britském rallye.
Dalším sportovním modelem byl Escort WRC, byl to kompletně přestavěný model Escort RS Cosworth. Verze Ford Escort WRC byla poháněna zážehovým čtyřválecem Cosworth, s objemem 1993 ccm o výkonu 300 k přeplňovaný turbodmychadlem.
Ve voze byla šestistupňová sekvenční převodovka. 1. ledna roku 1997 byl vůz poprvé homologován, ve stejném roce se zúčastnil Rallye Monte Carlo 1997 jako jeden z prvních vozů v nové kategorii. Firma Moutone zajistila většinu úprav vozu. Rozměry byly: délka - 4211 mm, šířka - 1770 mm, rozvor - 2550 mm, rozchod předních kol - 1530 mm, rozchod zadních kol - 1530 mm, hmotnost - 1230 kg (nejnižší povolená).
Ford Escort byl velmi úspěšným a na přelomu tisíciletí se několik let držel jako nejpočetněji zastoupené zahraniční auto v ČR.
Přednostmi auta jsou zejména dobré ovládání a jízdní vlastnosti, velký výběr karosářských variant a motorů, dobrý poměr cena-výkon a příznivá cena náhradních dílů.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Ford Escort.