Mazda 626

>> zpět na Mazda
Mazda

Auta značky Mazda:

  • E
  • E1600
  • E2200
  • MX
  • Millenia
  • Protege
  • RX
  • RX-6
  • RX-7
  • RX-8
  • Xedos

Mazda 626 - historie značky auta

Mazda 626 logo značky Mazda 626 je velký rodinný automobil vyráběný automobilkou Mazda od roku 1979. Model je založený na voze pro japonský trh - Mazda Capella.
Auto nahradilo modely 616/618 a RX-2 a prodávalo se až do roku 2002, kdy bylo samo nahrazeno modelem Mazda6.
Mazda 626 se prodávala také pod jménem Ford Telstar v Asii, Australasii a Jižní Africe. Později ale byla nahrazena vozem Ford Mondeo.
Celkově se prodalo 4 345 279 kusů modelu Mazda 626 a Ford Telstar.
Zatímco v Evropě byla Mazda 626 zařazována do kategorie velkých rodinných aut, v Severní Americe byly první dvě generace považovány za kompaktní vozy a třetí a čtvrtá generace za auta střední velikosti.
První Mazda 626 ze série CB se objevila v roce 1978, na většině trzích byl ale prodej modelu posunut až do roku 1979. Auto se od své předlohy Mazdy Capella lišilo jen mírně. Bylo vybavené motorem o výkonu 80 koní (60 kW) 2.0 L SOHC F/MA a mělo oddělená sklopná zadní sedadla. Motor byl doplněn o pěti-stupňovou manuální a tří-stupňovou automatickou převodovku.
Auto se prodávalo jako dvou-dveřové coupé a čtyř-dveřový sedan. Od roku 1979 byla Mazda 626 vybavena motorem 2.0 L F/MA I4 o výkonu 75 koní (56 kW).
V roce 1980 prošla Mazda 626 faceliftem, během kterého mimo jiné získala upravenou přední část.
Výroba první generace probíhala v továrně v Hirošimě v Japonsku až do roku 1982.
Mazda 626 první generace byla příbuzná k modelům Mazda Capella a Mazda Montrose. »  Mazda 626 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Mazda 626 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Mazda:

ADJ.CZ spol. s r.o.

Prodej nových, předváděcích a ojetých automobilů, výkup za hotové, dovoz na objednávku, prodej na úvěr i leasing, financování vozů, pojištění vozů.

www.adj.cz | Jihlava, ul. Romana Havelky 315/19a

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město u Bruntálu 61

Auto Palace Brno s.r.o.

Nabídka pro individuální zákazníky a firmy Autorizovaný servis Zkušební jízdy zdarma Komisní prodej

www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22

Auto Palace Butovice s.r.o.

Prověřené ojeté vozy vykoupené od našich stálých zákazníků. Vozidla procházela kontrolou v našem autoservisu. Máte na výběr z více jak 70 kvalitních o

www.autopalace-butovice.cz | Praha 5 - Nové Butovice, Bucharova 16

Auto Palace Spořilov, s.r.o., AUTOPOINT

prodej : 296 574 000 výkup : 296 574 349

www.autopoint.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

SOME J. HRADEC s.r.o.

KONCESIONÁŘ PEUGEOT. Autorizovaný prodejce nových vozidel značky PEUGEOT A MAZDA. PRODEJ OJETÝCH VOZIDEL - po prohlídce s cerfitikátem

www.somejh.cz | Jindřichův Hradec, Jarošovská 1267/II

Mazda 626 - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1983 se objevil model postavený na platformě GC s pohonem předních kol. V nabídce byly karosářské varianty 2-dveřové coupé, 4-dveřový sedan a 5-dveřový hatchback.
Ve stejném roce získala Mazda 626 titul Importované Auto Roku magazínem Motor Trend. Časopis Wheels ve stejném roce Mazdu 626 označil jako Auto Roku.
Výroba druhé generace Mazdy 626 probíhala opět v Hirošimě, ale také v dalším japonském městě Hofu a v Bogotě v Columbii.
Nový motor 2.0 L FE o výkonu 83 koní (62 kW) byl určen pro Severní Ameriku, na další trhy včetně Finska byl dodáván motor o výkonu 101 koní (75 kW). Kromě toho se do nabídky přidal dieselový motor SOHC 2.0 L RF o výkonu 66 koní (49 kW) a evropský trh získal také motor 1.6 L F6 80 koní (60 kW).
V roce 1986 byl představen model Mazda 626 GT (také nazýván Turbo), který byl vybavený motorem o výkonu 120 koní (89 kW). Motory byly doplněny o 5-stupňovou manuální a 3-stupňovou automatickou převodovku, stejně jako u předchozí generace, ke kterým navíc přibyla 4-stupňová automatická převodovka.
Auto navíc získalo nový interiér a vylepšený motor o výkonu 93 koní (69 kW). O rok později přišla Honda u tohoto modelu s novou čtyřstupňovou automatickou převodovku.
Toto auto bylo příbuzné k modelům Ford Telstar, Kia Concord a Mazda Capella.
Výroba druhé generace byla ukončena v roce 1987.
V roce 1988 byla Mazda 626 aktualizována a nyní byla již v třetí generaci postavena na platformě GD. Na určitých trzích se prodávala také pod jménem Ford Telstar a k místům, kde probíhala výroba, se nově přidala továrna Flat Rock v Michiganu.
Tato verze auta byla dostupná jako čtyř-dveřový sedan a 5-dveřový hatchback. Verze coupé byla přejmenována na MX-6 a její výroba probíhala v Michiganu.
Magazín Car and Driver umístil Mazdu 626 a MX-6 mezi deseti nejlepšími auty roku 1988.
Model získal nové motory a v roce 1988 byla představena verze s pohonem všech čtyř kol. Systém pohonu 4WS Mazdy byl elektronický a komplexnější než ten, který byl ve stejném roce představený u konkurenčního modelu Honda Prelude.
Mazda 626 měla ve standardní výbavě systém ABS a po faceliftu také airbag řidiče.
Auto bylo v roce 1990 faceliftováno, z nabídky pro Severní Ameriku zmizel hatchback.
Ve Velké Británii se Mazda 626 nabízela ve výbavových verzích LX (1.8-litrů), GLX (1.8/2.0) a GT (2.0/2.2). Mimoto byl dostupný také model 2.0i ve verzi kombi, buď s 8v, 12v nebo 16v. Z nabídky byla odstraněna tří-stupňová automatická převodka.
V roce 1992 byla Mazda 626 aktualizována, získala tak úplně nový design, novou platformu GE, díky které vyrostla a vyhovovala tak v Severní Americe kategorii středně velkých aut.
Úplně první Mazda 626 historie této generace opustila výrobní linku v továrně Flat Rock v Michiganu dne 1. září roku 1992.
V Kanadě byl model známý pod jménem 626 Cronos, ale vydržel se zde prodávat pouze tři roky.
Aktualizace zahrnovaly také nové převodovky, díky kterým měl vůz sportovnější jízdní vlastnosti.
U tohoto modelu debutoval motor 2.5 L V6, později došlo také k úpravám převodovek a dále například v roce 1994 auto získalo boční airbagy.
Mazda 626 čtvrté generace byla příbuzná k modelům Mazda MX-6, Mazda Cronos, Ford Probe a Ford Contour.
Rok 1998 přinesl již pátou generaci Mazdy 626, tentokrát na platformě GF v karosářské variantě sedan.
Mazda 626 byla od roku 2000 vybavena bočními předními airbagy. Došlo také k jiným mechanickým úpravám včetně navýšení výkonu motoru o 5 koní (3,7 kW).
Rok 2002 znamenal pro Mazdu 626 další úspěch – byla již podruhé jmenována autem roku magazínem Wheels.
Výbavovou verzí Mazdy 626 byla také Mazda 626 GLX, která byla vybavená motorem 2.0L s čtyřmi válci DOHC FS, doplněným o 4-stupňovou automatickou převodovkou. Motor měl výkon 125 koní (93 kW).
Pátá generace měla své příbuzné v modelech Mazda Capella a Ford Contour.
V roce 2002 byla výroba modelu Mazda 626 ukončena a nahrazena modelem Mazda6. V Kolumbii se však Mazda 626 vyráběla až do roku 2006.
Mazda 626 byla po léta úspěšným modelem ve své kategorii, zaujala zejména elegantními křivkami karoserie auta, pohodlností, dostatkem místa a dobrými motory.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 1 inzerátů vozidel značky Mazda 626.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Mazda 626 v naší databázi je vozidlo Mazda 626 EKO 1.8i 16V – KM CEBIA/MD, r.v. 2000. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 19 800,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Mazda 626 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Mazda 626 EKO 1.8i 16V – KM CEBIA/MD, r.v. 2000. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Mazda 626, tak toto auto může být vaše za 19 800,- Kč.