Mazda

>> zpět na značky
Mazda

Auta značky Mazda:

  • E
  • E1600
  • E2200
  • MX
  • Millenia
  • Protege
  • RX
  • RX-6
  • RX-7
  • RX-8
  • Xedos

Mazda - historie značky auta

Mazda logo značky Mazda Motor Corporation je japonský výrobce automobilů se sídlem ve městě Fučú v Japonsku. Společnost Mazda uvádí, že název pochází názvu "Ahura Mazda", což je v náboženském učení zoroastrismu jméno nejvyššího Boha rozumu. Dále poznamenává, že jméno zní podobně jako poangličtěné jméno zakladatele společnosti, kterým byl japonský průmyslník Jujiro Matsuda (1875 - 1952).
Mazda začínala jako společnost Toyo Cork Kogyo Co, Ltd., která byla založena v Japonsku roku 1920. Společnost Toyo Kogyo nejprve vyráběla obráběcí stroje, ale později přeorientovala výrobu na automobily. Jako první vůz představila v roce 1931 tříkolovou dodávku Mazda-Go. Toyo Kogyo během druhé světové válce vyráběla pušky a další zbraně pro japonskou armádu.
Společnost přijala oficiálně název Mazda až v roce 1984, ačkoliv každý automobil, od počátku jejich výroby nesl tento název. Model Mazda R360 Coupe byl představený v roce 1960. Krátce po něm následuje v roce 1962 čtyřdveřová Mazda Carol. V roce 1963 byl vyrobený milióntý automobil značky Mazda. »  Mazda - historie značky auta (dokončení článku)  »

Mazda - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Mazda 5 2.0i GTA SPORT, XENONY, KŮŽE Mazda 5 2.0i GTA SPORT, XENONY, KŮŽE

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizace manuální

179 900,- Kč

Mazda CX-5 2,0 G165 4x4 MT Rev.Tažné 360° Mazda CX-5 2,0 G165 4x4 MT Rev.Tažné 360°

ABS, AirBag 6x, Alarm, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree, Kamera pa

549 900,- Kč

Mazda CX-5 2,0 G165 4x4 Takumi TAŽNÉ HUD Mazda CX-5 2,0 G165 4x4 Takumi TAŽNÉ HUD

ABS, AirBag 6x, Alarm, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Ha

470 992,- Kč

Mazda 6 2,5 G194 Revolution TOP 1.maj. Mazda 6 2,5 G194 Revolution TOP 1.maj.

ABS, AirBag 6x, Alarm, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree,

375 950,- Kč

Mazda 2 1,5 G75 Challenge 1.maj. ČR Mazda 2 1,5 G75 Challenge 1.maj. ČR

ABS, AirBag 4x, Alarm, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Klimatizace manuální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač,

229 900,- Kč

Mazda  1,7 E-SKYACTIV R-EV EDITON-R Mazda 1,7 E-SKYACTIV R-EV EDITON-R

ABS, AirBag 6x, Alarm, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově,

932 149,- Kč

Autosalony a autobazary Mazda:

AUTO FIŠER

Po dohodě na telefonu kdykoliv.

www.autofiser.cz | Bruntál, Staré Město 61

AUTOLAROS SPEED, s.r.o.

prodej ojetých automobilů, výkup za hotové, prodej na splátky, pojištění, leasing

detail prodejce | Ostrava - Hrabová, Krmelínská 9/748

AutoPalace Brno s.r.o.

autorizovaný prodej a servis vozů VOLVO, MAZDA, PEUGEOT,MITSUBISHI, MG

www.autopalace-brno.cz | Brno, Řípská 22

AutoPalace Butovice s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autopůjčovna, vý

www.autopalace.cz | Praha 5 - Stodůlky, Bucharova 16

AutoPalace Spořilov, s. r. o.

...PŘESNĚ VÍTE, CO KUPUJETE... ! Prodej a výkup všech značek !

www.autopalace.cz | Praha 41, Na Chodovci 2457/1

D1 CARS s.r.o. - autobazar u dálnice D1

- prodej vozů s opravdovou garancí - financování dle možností zákazníka - kompletní autopojištění - dovoz vozů na objednávku - individuální přístu

www.d1cars.cz | Velké Meziříčí, Karlov 2172, u EXITU 146

FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.

Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př

www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449

Mazda - historie značky auta (dokončení článku)

Začátekm šedesátých let vložila firma Mazda velké úsilí do vývoje Wankelova rotačního motoru. Tímto způsobem se chtěla odlišit od ostatních japonských automobilových společností. Začala nejprve s omezenou výrobou modelu Cosmo Sport z roku 1967 a pokračuje až do současnosti s modelem RX-8. Mazda se stala jediným významným výrobcem automobilů s Wankelovým motorem (S touto technologií přišla nejprve německá firma NSU a také se jí zabývala firma Citroën v průběhu sedmdesátých let).
Tato snaha strhnout na sebe pozornost firmě vyšla a Mazda začala rychle svá vozidla vyvážet, zejména do Evropy a od sedmdesátých let i do USA. Oba druhy jejich vozů s klasickými i rotačními motory se brzo rozšířily po celém světě. Rotační modely se brzy staly populárními pro jejich kombinaci dobrého výkonu a nízké hmotnosti ve srovnání s konkurencí nabízenými velkými šestiválcovými a osmiválcovými motory o podobném výkonu. Mazda R100 a proslulá série RX (RX-2, RX-3, RX-4) byly na prvních příčkách ve vývozu společnosti.
Úspěchy rotačních modelů Mazdy pokračovaly až do počátku ropné krize v roce 1973. Kupující se začali poptávat po vozidlech s lepší spotřebou paliva, a to mělo za následek úpadek prodeje rotačně poháněných modelů. Společnost ale na ně úplně nezanevřela, přestože vyráběla různé čtyřválcové motory po celá sedmdesátá léta. Mazda začala využívat rotační motory hlavně ve svých sportovních automobilech, počínaje lehkým RX-7 v roce 1978 a pokračovala i v modernějším RX-8. S touto změnou se později zaměřili na vývoj lehkého sportovního vozu Mazda Roadster (známější jako MX-5 Miata), který byl představen v roce 1989 a oživil skomírající koncept malého sportovního vozu z pozdních sedmdesátých let.
Neklid na finančních trzích a ztráty během let šedesátých vyústily v získání nového firemního investora, kterým se stala americká firma Ford Motor Company. Ford začal v roce 1979 se 7% podílem. Během osmdesátých let získal Ford podíl dalších 20%. V roce 2002 Ford získal další 5% finanční podíl.
V roce 1981 se zakládá společnost Mazda (North America), Inc. a zastoupení společnosti Mazda Motors pro Evropu. V roce 1984 se automobilka přejmenovala na Mazda Motor Corporation. V dalším roce dosahuje celková produkce 10 milionů automobilů.
Jako výsledek své letité fascinace alternativními typy motorů představila Mazda tzv. Millerův motor v luxusním sedanu Mazda Millenia z roku 1995. Ačkoli model Millenia (a i jeho motor s označením V6 Miller) se v roce 2002 přestaly vyrábět, tak společnost Mazda nedávno uvedla mnohem menší čtyřválcový Millerův motor v modelu Demio z roku 2008. Vedle svého vůdčího postavení v oblasti rotačních Wankelových motorů je tak Mazda dosud jedinou automobilkou, která ve svých modelech použila princip Millerova motoru. V současnosti se Mazda intenzivně zabývá také vývojem různých hybridních a alternativních motorů.
V průběhu roku 2007 Mazda vyrobila téměř 1,3 milionů vozidel. Většina z nich (téměř 1 milion) byla vyrobena v japonských továrnách, zbytek pochází z dalších továren o celém světě.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 448 inzerátů vozidel značky Mazda. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta 6, 3, CX-5, 5 a CX-3. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů 6, CX-5, 3, CX a 5.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Mazda v naší databázi je vozidlo Mazda 3,3 D254 AWD AT Homura, r.v. 2024. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 1 380 157,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Mazda z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Mazda 3 2,0 Skyactiv-G120 Revolution T, r.v. 2015. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Mazda, tak toto auto může být vaše za 259 000,- Kč.