Iveco

>> zpět na značky
Iveco

Auta značky Iveco:

  • 175
  • 180
  • 190
  • 29
  • 30
  • 35
  • 40
  • 45
  • 49
  • 50
  • 59
  • 65
  • 79
  • 80
  • 90
  • Cargo
  • ML
  • Massif
  • Rival
  • S
  • Stralis
  • Trakker

Iveco - historie značky auta

Iveco logo značky Iveco je nadnárodní akciová společnost vyrábějící lehká (s celkovou hmotností 3,5 – 6,5 tun), střední (6,5 – 18 tun) a těžká (od 18 tun) užitková vozidla, autobusy, speciální vozidla, autokary, hasičská a terénní vozidla, vojenskou techniku a motory.
Historie automobilky Iveco se začala psát v roce 1975. V tomto roce založil společnost Iveco manažer Fiatu Bruno Beccari.
Iveco vznikla díky sloučení pěti evropských společnosti - třech italských (Fiat Veicoli Industriali, OM a Lancia Veicoli Speciali), jednou francouzskou (Unic) a německou - Magirus. Mateřskou společností je Fiat. Sídlem společnosti Iveco je Turín v Itálii. Název Iveco vznikl jako zkratka pro Industrial vehicle corporation.
Díky akvizici šedesátiprocentního podílu ve společnosti ENASA – španělského výrobce nákladních vozů, vyrábějící pod značkou Pegaso, získala společnost Iveco vliv i na španělském trhu. Iveco dále expandovala na trhy mimo Evropu. »  Iveco - historie značky auta (dokončení článku)  »

Iveco - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Iveco Daily 3.0 D Iveco Daily 3.0 D

ABS, AirBag 1x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna 2x, Klimatizace manuální, Navigace GPS, Palubní počítač, Protiskluzový systém ASR, Převodovka

326 700,- Kč

Autosalony a autobazary Iveco:

Iveco Truck Centrum s.r.o.

Prodej a servis vozů Fiat Professional

www.ivecotc.cz | Loděnice, Pražská 330

IVECO TRUCK CENTRUM, dealer IVECO a FIAT

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů

www.ivecotc.cz | Loděnice u Berouna, Pražská 330

NAVARA ABROLLKIPPER a.s.

prodej ojetých automobilů, pojištění, leasing

www.navara.cz | Pohořelice, Znojemská 1625

TomakoTrade s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku

www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76

Iveco - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 2003 se součástí společnosti Iveco stal podnik Irisbus, který byl založen v roce 1999 spolu se společností Renault VI. ENASA a Irisbus však nebyly jediné, součástí společnosti Iveco jsou i další značky: Iveco Powertrain - motory, Iveco Magirus - požární vozy, Iveco Ford Truck, Lohr Magirus, Iveco Mezzi Speciali, Camiva, Astra - těžká nákladní vozidla a další.
V roce 2007 se společnost Iveco dostala i na trhy v USA.
Česká firma Karosa, která vznikla v roce 1993 privatizací státního podniku, byla od roku 1999 součástí Irisbusu. V roce 2007 byla přejmenována na Iveco Czech Republic.
Produkty společnosti byly modelové řady 700 (70. léta 20. století), 900 (od poloviny 90. let – modernizací řady 700), dále dálkový model Irisbus Arway (od roku 2005), školní verze Irisbus Récréo (od roku 2006), příměstský a meziměstský autobus Irisbus Crossway (od roku 2006) a částečně nízkopodlažní verze Irisbus Crossway LE (od roku 2007). Dále se společnost zabývá úpravami autobusů vyráběnými ve Francii a Itálii - především městský nízkopodlažní Citelis) skupiny Irisbus.
Modely společnosti Iveco Czech Republic:
Citelis 12M - určený pro městskou dopravu délka - 11 990 mm, šířka - 2 500 mm, nejvyšší výška - 2 979 mm, celková max. hmotnost na přední nápravu - 6 500 kg, celková max. hmotnost na zadní nápravu - 11 500 kg motor Iveco Cursor 8 (EURO 4) s maximálním výkonem 180 kW při 1 850 ot/min, kroutící moment 1 100 Nm při 1 080 ot/min automatická převodovka Voith nebo ZF
Citelis 18M - určený pro městskou dopravu délka - 17 800 mm, šířka - 2 500 mm, nejvyšší výška - 3 185 mm, celková max. hmotnost na přední nápravu - 6 500 kg, celková max. hmotnost na střední nápravu - 10 000 kg, celková max. hmotnost na zadní nápravu - 11 500 kg motor Iveco Cursor 8 (EURO 4) s maximálním výkonem 213 kW při 2 050 ot/min, kroutící moment 1 100 Nm při 1 080 ot/min převodovka automatická Voith nebo ZF
Citelis 12M CNG – určený pro městskou dopravu, s pohonem na zemní plyn délka - 11 990 mm, šířka - 2 500 mm, nejvyšší výška - 3 301 mm, celková max. hmotnost na přední nápravu - 6 500 kg, celková max. hmotnost na zadní nápravu - 11 500 kg motor Iveco Cursor 8 CNG EEV s maximálním výkonem 200 kW při 2000 ot/min a kroutícím momentem 1 100 Nm při 1 100 ot/min automatická převodovka Voith nebo ZF
Citelis 18M CNG – určený pro městskou dopravu délka - 17 800 mm, šířka - 2 500 mm, nejvyšší výška - 3 301 mm, celková max. hmotnost na přední nápravu - 6 500 kg, celková max. hmotnost na střední nápravu - 10 500 kg, celková max. hmotnost na zadní nápravu - 11 500 kg motor Iveco Cursor 8 CNG EEV s maximálním výkonem 228 kW při 2 100 ot/min a kroutícím momentem 1 100 Nm při 1 080 ot/min automatická převodovka Voith nebo ZF
Crossway 10.6M – meziměstský autokar délka - 10 655 mm, šířka - 2 550 mm, výška (bez klimatizace) - 3 395 mm, celková hmotnost - 18 000 kg motor Iveco Tector 6, Euro 4 s maximálním výkonem 194 kW při 2 500 ot/min a kroutícím momentem 1 100 Nm při 1 400 ot/min převodovka ZF S6.1200 - mechanická, šestistupňová
Crossway 12.8M - meziměstský autokar délka - 11 995 / 12 760 mm, šířka - 2 550 mm, výška (bez klimatizace) - 3 395 mm, celková hmotnost - 18 000 kg motor Iveco Tector 6, Euro 4 s maximálním výkonem 220 kW při 2 500 ot/min a kroutícím momentem 1050 Nm při 1 250 - 1850 ot/min převodovka ZF S6.1200 - mechanická, šestistupňová
Arway 12M - meziměstský autokar délka - 11 991 mm, šířka - 2 550 mm, výška (bez klimatizace) - 3 395 mm, celková hmotnost - 18 000 kg motor Iveco cursor 8, Euro 4 s maximálním výkonem 243 kW (330k) při 2 050 ot/min a kroutícím momentem 1 500 Nm při 1 125 - 1 600 ot/min převodovka ZF 6S.1600 - mechanická, šestistupňová s posilovačem řízení
Arway 12.8M - meziměstský autobus délka - 12 742 mm, šířka - 2 550 mm, výška (bez klimatizace) - 3 395 mm, celková hmotnost - 18 000 kg motor Iveco Cursor 8, Euro 4 s maximálním výkonem 243 kW (330k) při 2 050 ot/min a kroutícím momentem 1 500 Nm při 1 125 - 1 600 ot/min převodovka ZF 6S.1600 - mechanická, šestistupňová s posilovačem řízení
Midway 9.7M – meziměstský linkový a příměstský autobus délka - 9 700 mm, šířka - 2 500 mm, výška - 3 099 mm, celková hmotnost - 13 700 kg, pohotovostní hmotnost - 8 900 kg motor Iveco Tector (EURO 3) s maximálním výkonem 176 kW při 2 500 ot/min a kroutícím momentem 810 Nm při 1 250 ot/min převodovka ZF S6-890 - šestistupňová, mechanická, synchronizovaná
Proxys – turistický autobus určený pro krátké vzdálenosti délka - 7 474 mm, šířka - 2 295 mm, výška - 3 175 mm, celková dovolená hmotnost zatíženého vozidla - 10 000 kg, celková max. hmotnost na přední nápravu - 3 600 kg, celková max. hmotnost na zadní nápravu - 6 800 kg, pohotovostní hmotnost - 11 200 kg motor Iveco Tector 4 s maximálním výkonem 180 kW (170k) při 2 050 ot/min a kroutícím momentem 560 Nm při 1 200 - 2 100 ot/min
Evadys 12M – turistický autobus délka - 11 995 mm, šířka - 2 550 mm, výška - 3 755 mm, celková hmotnost - 18 000 kg, pohotovostní hmotnost - 13 487 kg motor Iveco Cursor 8 (EURO 3) s maximálním výkonem 259 kW při 2 050 ot/min a kroutícím moment 1 250 Nm převodovka ZF 6S.1600
Evadys 12.8M – turistický autobus délka - 12 760 mm, šířka - 2 550 mm, výška - 3 755 mm, celková hmotnost - 18 000 kg, pohotovostní hmotnost - 14 035 kg motor Iveco Cursor 8 (EURO 3) s maximálním výkonem 259 kW při 2 050 ot/min a kroutícím momentem 1 250 Nm převodovka ZF 6S.1600
Domino – luxusní zájezdový autokar délka - 12 410 mm, šířka - 2 550 mm, maximální celková výška - 3 850 mm, celková hmotnost - 18 000 kg motor Iveco Cursor 10 (EURO 4) s maximálním výkonem 330 kW při 2 100 ot/min a kroutícím momentem 1 620 Nm při 2 100 ot/min automatická převodovka, 12 rychlostní, ZF AsTronic
Daily S2000 – minibus délka - 6 948 mm, šířka - 1 996 mm, výška - 2 745 mm, celková hmotnost - 5 400 kg, pohotovostní hmotnost - 3 700 kg motor Iveco Daily Unijet FIC (EURO 4) s maximálním výkonem 100 kW a kroutícím momentem 340 Nm převodovka ZF S6.300 - šestistupňová, mechanická, synchronizovaná
Daily Touring – minibus délka - 6 948 mm, šířka - 1 996 mm, výška - 2 945 mm, celková hmotnost - 5 400 kg, pohotovostní hmotnost - 3 700 kg motor Iveco Daily HPT Unijet FIC (EURO 4) s maximálním výkonem 122 kW a kroutícím momentem 380 Nm převodovka ZF S6.300 -šestistupňová, mechanická, synchronizovaná
Iveco je v současnosti s tržbami převyšující 9 miliard eur, 31 000 zaměstnanci a přibližně 800 dealery jedním z největších světových výrobců nákladních automobilů.
Iveco také vlastní celkem 49 závodů a 15 výzkumných a vývojových středisek v 19 zemích na pěti kontinentech.
Kromě výroby výše uvedených produktů se společnost Iveco zabývá také poprodejním servisem, finančními službami i prodejem použitých vozidel.

Autorecenze.cz

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 375 inzerátů vozidel značky Iveco. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Daily, Eurocargo, Stralis, 180 a Trakker. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Massif.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Iveco v naší databázi je vozidlo Iveco 180 E28 KONTEJNER+HIAB 188, r.v. 2024. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 3 980 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Iveco z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Iveco Daily 35S18 MAXI, r.v. 2016. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Iveco, tak toto auto může být vaše za 295 000,- Kč.