Nejčtenější auto recenze

4,8Peugeot 307 (2004) Peugeot 307 (2004) autor: Jarda Přečteno: 40472x
8,8Peugeot 308 (2011) Peugeot 308 (2011) autor: Jirka Přečteno: 31319x
3,6Peugeot Boxer (2007) Peugeot Boxer (2007) autor: sapi Přečteno: 28550x
7,8Peugeot 407 (2007) Peugeot 407 (2007) autor: Jirka V. Přečteno: 28019x
8,2Peugeot 807 (2004) Peugeot 807 (2004) autor: Přečteno: 24153x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE:

Já jsem nepsal, že jezdím jen na jedničku a dvojku. Psal jsem, že v řadě kruháčů to tak dělám. Je kruháč, za ním další kruháč, atd. To tak je v několika městech. No a když jsem měl Matize, tak jsem na to používal tři kvalty. Protože Matiz měl kratší převody. S Kolínětem na stejné zrychlení stačí dva kvalty, páč dvojka je extra dlouhá. Hele, kdyby to záleželo na mě, tak tu dvojku trochu zkrátím. Někdy má ta dlouhá dvojka výhodu. Když předjíždím traktor nebo náklaďák. Přede mnou jede traktor s vlečkou nebo delší náklaďák a jedeme dejme tomu třicítkou. No a ta dvojka se dá roztáhnout až na 105. Takže předjedu traktor, náklaďák jen na dvojku a dostanu se dejme tomu na 90 km/h. No a když jsem měl Matize, tak tohle by nešlo. Tam bych při předjíždění něčeho dlouhého musel rozjet dvojku a pak ještě při předjíždějí dát i trojku, než se dostanu na rychlost 80 - 90 km/h.

Kratší převody jsou zábavnější. Je to trochu jako motorka. Éééén, ééén, ééén, ééén.... To byl Matiz. Proti tomu dlouhé převody jsou nuda. Bruuuuuuuuum, ale výsledná rychlost je stejná. Dlouhý převod je pohodlnější - nemusíš tak často řadit. No a bezpečnější, páč při předjíždění nemusím měnit kvalt. Jenže ta zábava tam chybí. Nejde mi to i to. Nejde mít krátké i dlouhé převody. To by šlo mít dvě auta. Jedno s krátkými převody, když bych se chtěl pobavit tím zvukem a druhé praktičtější s delšími převody na stereotypnější jízdu.

18.05.2024 | 22:03:29 | uvidíme | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Čistě teoreticky. Za sebe mohu konstatovat, že problém se spojkou jsem zatím nikdy neměl, aniž bych kvůli tomu musel jezdit jen na jedničku a dvojku. Naopak využívám všechny kvalty, pokud není zátěž, tak co nejvyšší. Kvalty přeskakuji spíše výjimečně. Takže jaxi ta teorie o častém vypínání spojky moc nefunguje. Oproti tomu NIKDY tzv. nestojím na spojce. To je MNOHEM důležitější.

15.05.2024 | 07:14:29 | Ital  | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Ano, já vám rozumím. Dlouhé převody mají své nevýhody, jak popisujete. Ale má to i výhodu. Já se většinou rozjíždím na moji nejběžnější rychlost po místních cestách na takových 70 km/h. Pak doplachtím setrvačností na další kruháč nebo křižovatku a tak pořád dokola. No a na to mi vystačí jednička, dvojka. V Matizovi jsem musel na ten samý pohyb auta použít tři kvalty. Takže jsem častěji musel řadit. A spojka se opotřebovává i tím, jak často se přeřazuje. Nebo ne?

14.05.2024 | 22:16:57 | uvidíme | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Původní trojčata z Kolína měla dlouhé převody, což pro spojku není zrovna výhoda. Je to městské auto, ale v pomalu jedoucí koloně nelze popojíždět bez spojkování. To auto prostě na volnoběh krokem nepojede. Má dlouhou i jedničku. Kdo nemá dost citu, i při rozjezdu bude hoblovat spojku. Při řazení nahoru zase může být tendence nechat více proklouznout spojku, neboť velkými skoky mezi rychlostními stupni padají otáčky. Ono se s tím trochu musí umět jezdit, ale je to pro normálního řidiče o zvyku. Nelze vyloučit, že neandrtál tam spálí spojku, vlivem převodů může být k tomu větší tendence. Paradoxně u toho řidiče, co nevytáčí motor a myslí si, že to dožene spojkou.

14.05.2024 | 09:46:10 | Ital  | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Zásadní je jízdní styl, převažující prostředí užívání (je rozdíl město nebo dálnice) a kvalita spojky (obložení, přítlaky), ale aby vydržela v běžném provozu 40tkm je nesmysl, jestli nebude spíš problém mezi volantem a pedály...

14.05.2024 | 09:08:37 | Vašek | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Nevím, zda Kolíněti vydrží spojka jen 30 - 40 tis. km. Vím, že se to říká u maloobjemových aut, že nic nevydrží. Měl jsem Matize od novoty až do konce, najel 198 tis. km. Spojku jsem neměnil. Přitom tam byl motůrek jen 0.8, co se musel točit a často řadit. Převody byly krátké. Přesto spojka byla celou dobu původní, funkční a vydržela by dál. Stejně tak motor držel dál a jezdil by pořád. Odešla kastle. Kolíně má delší převody. Není třeba tak často řadit. Nevidím důvod, aby spojka odešla dříve, než u Matize. Ale možná mě to negativně překvapí. Kdoví.

14.05.2024 | 01:32:57 | uvidíme | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Tak bych si představoval minimální životnost kvalitní spojky. Samozřejmě nezničené nějakým nesmyslným použitím. U Splashe jsem četl někde na fóru, že spojka se mění běžně po 100000 km. Nemohu potvrdit. Nemění.

12.05.2024 | 23:42:55 | Ital | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Já na Maxovi měnil obložení po 250tkm....

12.05.2024 | 11:43:49 | Vašek | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Určitě existují spojky takové i makové, třeba i problematické a s nízkou životností. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že u soukromých aut doma jsme neměnili spojku nikdy u ničeho. Konkrétně kolíně najelo přes 100000 km, Fabia 1 přes 160000 km, Suzuki Splash přes 170000 km. Zrovna u spojky záleží také na řidiči. Samozřejmě, jak řečeno v úvodu, konstrukční a materiálové vady nevylučuji, mě se to nestalo.

11.05.2024 | 12:11:35 | Ital  | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Kecy v kleci...., kolíně tedy nemám, ale tomuhle by nevěřilo ani dítě...

10.05.2024 | 11:53:14 | Vašek | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)