Nákladní
Užitkové
X
Volvo
FH12
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Volvo FH12 - historie značky auta

Volvo FH je těžké nákladní tahač produkovaný švédskou společností Volvo Truck Corporation. Automobil byl představený na konci roku 1993 jako FH12 a FH16, a jeho výroba stále pokračuje nyní v druhé generaci. FH patří mezi nejúspěšnější nákladní trucky. Tototo vozu se již prodalo více než 400 000 kusů po celém světě. V září 2012 společnost Volvo Trucks spustila výrobu Volvo FH s výrazně modernizovanou technologií.
Pár slov z historie vozu: Na konci roku 1993 společnost Volvo představila svou náhradu za legendární sérii F cabover, která byla v produkci téměř 15 let. Rozvoj designu tototo náklaďáku trval dlouhých sedm let. Výroba poté probíhala v několika zemích Evropy, v Austrálii či například Brazílii a Indii.
Auto bylo vyvedeno v několika verzích karoserie: COE, denní kabina, spací kabina a Globetrotter vysoká kabina. Motor byl přeplňovaný s mezichladičem o obsahu přes 12, 14 či 16 litrů, které řídily následující převodovky: 14-stupňová synchronizovaná manuální, 16-stupňová synchronizovaná manuální (ZF), 12-stupňová poloautomatická (I-shift) a 6-stupňová automatická (Powertronic).
První generace (1993-1998) zahrnovala dva modely - FH12 a FH16, které sdílí společné kabiny a podvozky a FH12 okamžitě vyhrál "Truck of the Year" (nákladní automobil roku) v roce 1994. 16-ti litrový motor, převodovky a hnací ústrojí byly použity z předchozí generace, i když s mnoha vylepšeními a řadou dalších funkcí.
Design a technologie - Kabina se vyrábí z žárově pozinkované oceli s vysokou pevností v tahu, což umožňuje větší pevnost v tenčích panelech a skříňových částech a zároveň snížuje celkovou hmotnost. Nové FH kabiny byly aerodynamicky účinnější, s mnohem lepší ergonomií při současném snížení celkové hmotnosti kabiny o téměř 30%. Kabina byla rozsáhle testována v aerodynamickém tunelu pro snížení odporu vzduchu a tím zlepšení účinnosti paliva.
V roce 1995 se auto stalo prvním z těžkých nákladních vozů splňujících povinnost být vybaven airbagy SRS pro zlepšení pasivní bezpečnosti. Z pohledu designu byl nový D12A motor jedním z největších projektů motorů společnosti Volvo Trucks od roku 1950. Základní design byl ještě na základě dieselového motoru s přímým střikováním, ale s naprosto odličným palivem a ventilovými systémy v porovnání s předchozími motory Volvo. Převážná část sestavy motoru se provádí pomocí robotů, a konečné "doladění" motoru se provádí ručně. D12A byl navržen, aby splnil nejnovější požadavky na vysoký výkon, nízkou spotřebou paliva a nižší emise s jediným OHC (vačková hřídel). Konstrukce motoru nechala otevřené dveře pro budoucí upgrade jak v oblasti výkonu, tak v oblasti emisních technologií.
Verze 98 byla výsledkem faceliftu stávající FH série, a vyráběla se v letech 1998-2002. Došlo k drobným úpravám v kabině, ale hlavní upgrade spočíval v elektrické soustavě, motoru a převodovce. Tzv. TEA systém (Truck Electronic Architecture) představil technické řešení možnosti několika různých elektronických řídicích jednotek pracovat a komunikovat spolu navzájem. Nová přístrojová deska zahrnovala LCD panel pro zobrazení informací nebo diagnostické zprávy ze systému.
Volvo FH12 - historie značky auta (dokončení článku)  »